Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
karin 49
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door karin 49 » 27 jun 2020, 22:50

Wij zouden van 31 mei t/m 25 juni van Houston naar Las Vegas, nu dat niet door ging hebben we een andere tv en airconditioning in de slaap en woonkamer laten instaleren. En om toch nog een beetje echt vakantie gevoel te hebben zijn we 3 dagen naar Oostende geweest in een hotel direct aan strand :D
Hopelijk kunnen we volgend jaar een nieuwe poging doen om naar de VS te gaan

sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo » 27 jun 2020, 23:54

winterpark schreef:
27 jun 2020, 16:40
sunnyrojo schreef:
27 jun 2020, 16:34
Alles is geannuleerd en we gaan nu met de auto richting Lago Maggiore (wel annuleerbaar voor als het daar ook weer de foute kant opgaat) 1 van onze favoriete plaatsen in Europa, zo nostalgisch :thumbup:
Misschien ook wel iets voor ons na Zwitserland. Mocht je een leuke tip hebben voor een huisje of hotel (begin september) dan hou ik me aanbevolen :D
Uiteraard willen we in het gebied met de bergen blijven en zitten daarom in de buurt van Stresa in een appartement, we passen ons wel aan en zorgen dat we daarom buiten de drukte blijven, overdag lekker de bergen (sneeuw) in en zwemmen in het meer en waarschijnlijk niet naar de grote trekpleister de 3 eilanden in het Lago Maggiore, want ik denk dat dat al weer snel te druk is. Dus wij zitten in Baveno een heel klein dorpje aan het meer in een appartement van Carl & Do, voor de 1e keer daar (normaal altijd met de caravan daar geweest). 8)
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,

boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door boonens » 28 jun 2020, 00:50

Over 4 weken zou onze rondreis Zuid-Korea starten. Toen eenmaal de ernst van het virus duidelijk was hebben wij alles geannuleerd en besloten dit jaar onze financiële aandacht te vestigen op enkele grote projecten in huis (airco, screens, horren en een grote verbouwing van onze zolder) en de extra tijd thuis te investeren (en genieten) van ons eerste huisdier, een Jack Russell pup.

Een vakantie met beperkingen vinden wij geen vakantie, dus alle pijlen zijn nu gericht op 2021. Nu zijn we in februari nog in Hawaii geweest, dus daar kunnen we ook nog wel even op teren.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | Planned '21: FL/AL/LA/MS/GA/SC - AZ/NM/TX

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 28 jun 2020, 01:53

michelly schreef:
27 jun 2020, 16:25
Onze plannen zijn gewijzigd van Namibië/Botswana naar IJsland :D
Alweer veertig jaar geleden dat ik er voor het laatst was. Een prachtig land, ik kijk nu al uit naar het reisverslag.

Fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful

AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC » 28 jun 2020, 04:22

Wij hadden dit jaar geen plannen om ergens heen te gaan. Wij wonen in Vancouver, Canada en hebben gelukkig vele mooie plekjes dichtbij die we kunnen bezoeken. Hier en daar doen we misschien wel een leuke dagtrip naar een verdere plek ofzo want vakantie heb ik voorlopig niet. Omdat ik als verpleegkundige werk in een rusthuis en wij bijna geen extra personeel hebben, kan ik dit jaar geen vakantie nemen. Enkel een dagje extra hier en daar en dat zal het voorlopig zijn voor dit jaar vrees ik.

MikeAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeAmerika » 28 jun 2020, 09:47

Wij zouden in September naar West Canada gaan.
Ook dit gaat niet door. Wij willen wanneer dit mogelijk is 3 weken rondreizen in Slovenie, Kroatie en Montenegro. Twijfelen nog of we het met de eigen auto doen of met het vliegtuig en een huurauto.

De natuur schijnt heel mooi te zijn daar.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 28 jun 2020, 10:52

Wij zijn 12 maart naar Amerika vertrokken voor ruim 4 weken, maar zijn 23 maart, met veel moeite en stress weer thuisgekomen. In september gaan we nog een weekje naar Oostenrijk en ook voor volgend jaar hebben we Amerika even in de koelkast gezet. De vouchers zijn lang genoeg geldig om die in 2022 te gebruiken. We gaan ervan uit dat dan de wereld wel weer soort van normaal zal zijn.
Voor volgend jaar zijn we nu plannen aan het maken (vroeg plannen maken blijft erin zitten :wink: ) voor een combinatie van Sicilië en de laars van Italië. Hoewel het geen Amerika is, kan ik me er toch al wel op verheugen. Ik maak ook hier maar gewoon een roadbook van. Je moet toch een beetje in training blijven :lol:

Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ing » 28 jun 2020, 10:59

Ik zou in april twee weken naar California, Arizona en New Mexico gaan voor vakantie, plus een week werk achteraan. In plaats daarvan heb ik gewoon doorgewerkt en ben in plaats daarvan nu komende week een week vrij voor een huisje op de Veluwe. Plus, afgelopen tijd wat lange weekenden opgenomen. Vond ik in coronatijd erg prettig ivm werkdruk.

De zomervakantie (eind augustus/begin sept) zou een rondreis Canada en Washington + Oregon worden, die heb ik in zijn geheel naar 2021 verplaatst. Ben bezig om alle hotels om te zetten. In plaats daarvan gaan we een rondreis van 2 weken door Duitsland maken (Keulen - Frankfurt - Zwarte Woud - Moezel - Eiffel), plus een paar dagen Belgische kust. En af en toe ook weekendjes weg in Nederland.
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next
April 2020: CA, AZ & NM
Zomer 2020: Canada, Oregon & Washington

bigroc
Amerikafan

Bericht door bigroc » 28 jun 2020, 11:17

Wij zouden op 9 augustus naar Tampa vliegen voor het muziekrondje in 3 weken. De vlucht van Lufthansa geboekt bij Cheaptickets wordt hopelijk gecancelled.
Verleden week hebben we besloten om deze zomer naar Istrie te gaan met de auto, Airbnb met zwembad geboekt voor 2 weken vlakbij Pula. Daarvoor rijden we via Heidelberg en Salzburg waar we elk 2 nachten verblijven.
Onze oudste zoon zou meegaan naar Amerika, maar trekt nu zijn eigen plan.

Hopelijk kunnen we Amerikareis naar volgende jaar verzetten.

Tripje van april naar de Algarve is een huisje in Drenthe geworden.
http://usadegroot.wordpress.com

1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:westen & YNP
2013:NY to Orlando
2014:Florida
2016:rondje Denver
2017:rondje Boston
2018:NW
2019:NW & Canada
2020:ZO

RiesenSet
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door RiesenSet » 28 jun 2020, 11:25

sunnyrojo schreef:
27 jun 2020, 16:34
Wij zouden vanaf 18 juli naar Las Vegas en Yellowstone gaan en eindigen voor een weekje in ons eigen huis in Davenport.
Alles is geannuleerd en we gaan nu met de auto richting Lago Maggiore (wel annuleerbaar voor als het daar ook weer de foute kant opgaat) 1 van onze favoriete plaatsen in Europa, zo nostalgisch :thumbup:
Heel vaak geweest en mooie herinneringen hieraan, daarom is onze villa in Davenport Florida daar naar vernoemd :clap:
Wij zouden half september L.A.->Mesa Verde->Vegas doen, maar gaan nu waarschijnlijk richting Zwitserland en dan ook even langs het Lago Maggiore. Mijn ouders gingen daar bijna elk jaar met mij naartoe (Tenero) en uit nostalgie moet en zal ik daar dan natuurlijk wel even langs :thumbup:

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 28 jun 2020, 13:39

Wij wachten even af hoe de situatie in september is. Misschien vraag ik, als spouse van een Amerikaanse een visum aan en gaan we gewoon (ik kan me namelijk niet voorstellen dat op esta reizen al mogelijk is dan, gezien de huidige situatie daar) maar we denken eigenlijk dat we gewoon in Europa blijven, Sardinië staat al poosje op verlanglijstje maar is typisch iets waar het maar niet van komt, dus misschien dit jaar.
Alles zal afhankelijk zijn van hoe het verder loopt met dat virus, voor hetzelfde geld zitten we weer in een lockdown, of wij niet en Italië wel. Wachten tot het laatst mogelijke momentis nu de planning.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 28 jun 2020, 18:24

Wij zouden gisteren naar NL vliegen, helaas moeten annuleren. Daarom gisteren in de auto gestapt voor een roadtrip naar (hopelijk) de parken in Utah en een stukje Arizona. Nu net New Mexico ingereden😄
Terug in Texas!

Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 » 29 jun 2020, 12:01

Zou de afgelopen drie weken vanuit Phoenix een rondje Arizona en New Mexico hebben gedaan, maar het werd de tuin en de McArthur Glenn Design Outlet in Roosendaal. (ook leuk :roll: ) We hebben nog 12 dagen in september staan, maar verwacht deze niet in de VS te kunnen doorbrengen. Wellicht wordt het wel een lastminute naar Dubai of Andalusie, maar gaan zeker nog even weg.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16 Florida
2012 ZW-Waikiki
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 NW USA/SW Canada
2018 NO Canada/USA
2019 NW Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com

covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door covri » 29 jun 2020, 13:00

@hemmie

Ben benieuwd hoe de situatie is in Texas. Ik lees berichten dat de besmettingen nog steeds oplopen. Maar jullie mogen "gewoon" op vakantie? Geen beperkingen?

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 29 jun 2020, 17:05

Vandaar de nieuwe besmettingen...... :wink:

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 29 jun 2020, 18:18

covri schreef:
29 jun 2020, 13:00
@hemmie

Ben benieuwd hoe de situatie is in Texas. Ik lees berichten dat de besmettingen nog steeds oplopen. Maar jullie mogen "gewoon" op vakantie? Geen beperkingen?
We mogen niet NY en omliggende staten in, verder zijn er geen beperkingen. Ik heb zelf ook niet het gevoel dat ik een 'gevaar' ben, wij doen al maanden voorzichtig, en in onze county (verre buitenwijk van Houston) is de situatie gelukkig lang zo erg niet als in de stad zelf. Maar we doen nu ook nog heel voorzichtig, zo min mogelijk dingen binnen, altijd mondkapje op als we ergens binnen gaan (supermarkt, openbaar toilet, hotel in- en uitgaan) en halen eten dat we vervolgens in de hotelkamer eten. Straks ook kamperen, dan kunnen we zelf koken. En we houden het nieuws in de gaten, als het moet kunnen we alles omgooien en/of eerder naar huis rijden.
Terug in Texas!

covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door covri » 29 jun 2020, 19:40

@hemmie
Dank voor de info. Ben gewoon benieuwd hoe het bij jullie gaat. Wij mogen sinds 15 juni weer naar ons huis in Tsjechië. Hier dragen we een mondkapje in de winkels en dat hoeft per 1 juli ook niet meer behalve in 3 hotspots in Tsjechië.
In bepaalde gebieden loopt het aantal besmettingen weer op en zijn de maatregelen weer aangescherpt. De R is vandaag 1,8. Elke dag zie je dat cijfer omhoog gaan..... helaas.

Fijne vakantie!

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman » 29 jun 2020, 20:05

Na 4 wintertrips naar IJsland hadden we deze zomer toevallig onze eerste zomerreis naar dit schitterende eiland gepland. Dat gaat dus ook door. Als er 1 land is waar we zonder schrik naartoe gaan is het wel IJsland waar social distancing he-le-maal geen probleem is.

Superdork1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Superdork1 » 29 jun 2020, 20:06

Ons alternatief is Frankrijk. We hebben een luxe sta caravan gehuurd op 50 meter van het strand in Bretagne. Lekker wandelen, middeleeuwse stadjes bezoeken en snoepen van al het lekkers uit zee. Ik gok het er nog niet op om binnen Europa te gaan vliegen. Stel dat de besmettingen oplopen en ze houden de vliegtuigen weer aan de grond dat kun je niet naar huis. Nee, we gaan fijn met de auto en houden het zelf in de hand!

sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo » 29 jun 2020, 22:35

Wij zouden half september L.A.->Mesa Verde->Vegas doen, maar gaan nu waarschijnlijk richting Zwitserland en dan ook even langs het Lago Maggiore. Mijn ouders gingen daar bijna elk jaar met mij naartoe (Tenero) en uit nostalgie moet en zal ik daar dan natuurlijk wel even langs :thumbup:
Grappig hier hetzelfde jarenlang met mijn ouders nh Lago Maggiore geweest en daar ook 35 geleden mijn echtgenoot leren kennen.
Maar het Florida virus opgelopen, dus we hopen dat we misschien december toch weer mogen.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer