USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door roelb »

Als je wilt weten wie er op die vlucht zitten dan stel ik voor dat je iemand met een amerikaans paspoort, permanente verblijfsvergunning of direct familielid (ouders, kinderen, vrouw, man) in de US heeft inhuurt en op jouw kosten die kant op laat vliegen, met als klus het maken van een verslag.

Of je koopt een ticket voor een andere non-schengen bestemming die later die dag vertrekt en je gaat rustig bij de gate van die vlucht naar New York zitten en observeren.

Echt, waar gaat dit over? Waarom wil jij zo graag weten voor wie een airline een vlucht uitvoert? Daar heb je toch helemaal niets mee te maken, dat is helemaal aan de airline. Al vervoeren ze opblaaspoppen, so what?
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Nessiezzz »

Echt, waar gaat dit over? Waarom wil jij zo graag weten voor wie een airline een vlucht uitvoert?
Als je even terugleest zie je waar mijn vraag vandaan komt. En jou wellicht niet bezighoudt of interesseert, maar ik had deze maand 2 vluchten staan en ik wacht op geld en wil inzicht in de bedrijfsvoering van KLM. Waarom? Ik vind dat erg interessant. En op een forum schijnen gelijkgestemden te komen om een zinnige reactie te geven op andermans vragen en deze mis ik even hierboven.
Je vreemde betoog slaat als een tang op een varken.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door chippie777 »

d_vdploeg schreef:
03 aug 2020, 15:35
Maar als ze alleen vracht vervoeren zonder crew en passagiers, waarom staat ie dan op de flighttracker van KLM en Schiphol als zijnde uitgaande vlucht? Als je alleen vracht vervoerd kan ie eraf volgens mij, dan is ie namelijk voor passagiers geannuleerd..
Omdat het vluchtnummer gelijk is gebleven. Het blijft (bijvoorbeeld) de KL641 die van Amsterdam naar New York gaat. Dat er geen passagiers mee gaan of alleen Amerikaanse maakt niet uit.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door mtl »

Het vliegtuig vliegt gewoon. Dus geen reden om het op papier uit de dienstregeling te halen alleen maar omdat niet iedereen mee mag.
DavyA
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 aug 2020, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door DavyA »

Bij mij grote onduidelijkheid over al dan niet vliegen / omboeken / voucher / ...
Check even de topic Hawaii - Maui ..
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door chippie777 »

Inmiddels alles gecanceld voor de geplande reis naar de USA in september. Nu eens kijken wat ik de geplande vrije dagen ga doen. Misschien toch maar thuis blijven of een road trip door NL?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Timothy555 »

Ik heb de helft van m'n vrije dagen in september omgezet naar volgende week, en heb er aan een bizar scherpe prijs een last-minute Tenerife tegenaan gegooid.

Vorig jaar ook Tenerife gedaan als zomervakantie (wel juli), nu alles samen 55% minder betaald (vlucht ongeveer gelijk, hotel 70% (!!) korting en auto 60% ten opzichte van vorig jaar...).

Betaal €99 voor een Fiat 500X of gelijkaardig, absurd laag toch. Dit is voor 7 dagen en all-in...
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Nessiezzz »

@Timothy555
Goeie deal! Hoor dat van anderen ook. Veel plezier daar iig!

Onze vlucht naar JFK van 17sept nu omgezet naar volgend jaar april bestemming Calgary. We willen in september gaan, maar ze kunnen 11 maanden van tevoren boeken dus eind dit jaar zetten we hem definitief om naar september 2021. Dan maken we er een leuke caravanreis van 8)

Overigens zeer goed (telefonisch) geholpen door KLM.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door ClaireVHaut »

Timothy555 schreef:
19 aug 2020, 15:37
Ik heb de helft van m'n vrije dagen in september omgezet naar volgende week, en heb er aan een bizar scherpe prijs een last-minute Tenerife tegenaan gegooid.

Vorig jaar ook Tenerife gedaan als zomervakantie (wel juli), nu alles samen 55% minder betaald (vlucht ongeveer gelijk, hotel 70% (!!) korting en auto 60% ten opzichte van vorig jaar...).

Betaal €99 voor een Fiat 500X of gelijkaardig, absurd laag toch. Dit is voor 7 dagen en all-in...

aii... De Canarische eilanden zijn zojuist op slot gegaan :-(... Ik wilde deze week juist nog wat boeken...
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Timothy555 »

Voor Belgen nog helemaal niet?

Ben hier nu, hier nemen ze het wel heel serieus met de maatregelen. Voel me 100% veilig hier.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Diederik52 »

Ik wil graag een goede ervaring met KLM laten weten. In jan 2020 (werelddealweken) retourtickets AMS-ORD (Chicago) geboekt voor 3 sept – 1 okt 2020 tbv een grote rondtocht door Mid-West. Wegens Corona, travel ban en de huidige wat onaangename sfeer in de VS alles gecanceld (accommodaties kostenloos, voucher van Sunnycars met recht op terugbetaling), behalve KLM. Probleem: onze vluchten zijn pas na voucher-deadline van 31 augustus. Via moeizaam whatsapp contact tegenstrijdige en weinig hoopvolle berichten ontvangen. Heb maar afgewacht in de hoop dat die datum nog zou opschuiven, niet dus. Vanmorgen vroeg, 1 week voor heenvlucht, toch maar gebeld; binnen 3 min een rustige meneer aan de lijn. Situatie uitgelegd met nadruk op travel ban en mijn wens om reis 1 jaar uit te stellen zonder geld terug. Tja, tja, tja ….. Binnen 5 min had ik per email 2 vouchers (1 per persoon), voor het volledige bedrag, geldig tot 31 dec 2021 met mogelijkheid tot vlucht uiterlijk november 2022. Wauw! Dankuwel KLM!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer