USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Katja »

Op LRH ga je toch niet al door immigration? Volgens mij kan het in Europa alleen in Ierland.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door d_vdploeg »

Katja schreef:
19 mei 2020, 11:49
Op LRH ga je toch niet al door immigration? Volgens mij kan het in Europa alleen in Ierland.
Zou goed kunnen hoor. Collega gaf aan dat ze in LHR door de immigrations is gegaan, maar goed ik was er zelf niet bij :wink: en ook geen ervaring mee. Misschien bedoelde ze wel de paspoortcontrole op LHR.. Geen idee.. 2x in de VS geweest tot nu toe en 2x een overstap gehad op DTW en dat ging 2x voorspoedig.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door mtl »

Volgens mij zit US Immigrations niet op Heathrow. Of ik heb iets gemist.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Katja »

Even nagekeken maar zit helaas niet op LHR. https://www.cbp.gov/border-security/por ... eclearance
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Almere vak V »

d_vdploeg schreef:
19 mei 2020, 11:36
Nu je dit aanhaalt, dit zou wel eens kunnen schelen inderdaad. Ik weet dat je op LHR sowieso al in Europa door de immigrations kunt en volgens mij ook in DUB?
Volgens mij is het tot op heden alleen Dublin. Er is er sprake van meerdere plekken waar ze dit zouden gaan uitrollen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet echt volg aangezien ik Global Entry heb. Maar ik denk met de maatregelen die er zullen gaan volgen om te vliegen dit een wijs besluit kan zijn. Ben benieuwd!
d_vdploeg schreef:
19 mei 2020, 11:36
Overigens hoor ik wel horrorverhalen van collegae en vrienden die een overstap op LHR alles behalve fijn vonden... Sowieso wissel van terminal en met 1:55 was het krap krap.
Ik vlieg met grote regelmaat op LHR vanuit AMS. Laten we heel voorzichtig zeggen dat mijn gevoel zegt dat dit niet de meest betrouwbare vlucht wat betreft vertrektijd is. En vaak meegemaakt dat ze je met gemak een half uurtje laten cirkelen voordat ze je laten landen. Of een combi van die twee. En dan wordt alles onder de twee uur met weer een hele vloeistofcontrole en de rijen die daarbij horen inderdaad een dingetje.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Old Faithful »

aronneke schreef:
18 mei 2020, 15:09
Ik heb de tickets geboekt via Cheat Tickets,
Dat je het hebt aangedurfd te boeken bij een tussenpersoon met zo'n naam. :shock: :shock: :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door knaapje »

............Volgens mij is het tot op heden alleen Dublin. Er is er sprake van meerdere plekken waar ze dit zouden gaan uitrollen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet echt volg aangezien ik Global Entry heb...……………….

Er was al zeker 4 a 5 jaar geleden sprake van dat je pre-clearance op Schiphol zou krijgen, maar nooit meer iets over gehoord of gelezen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Almere vak V »

knaapje schreef:
19 mei 2020, 13:08
Er was al zeker 4 a 5 jaar geleden sprake van dat je pre-clearance op Schiphol zou krijgen, maar nooit meer iets over gehoord of gelezen.
Misschien dat er dan toch nog iets "goeds" uit dit hele verhaal naar voren gaat komen...
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Nessiezzz »

1 t/m 15 sept naar LV en een kleine roadtrip (moeten nog boeken)
Later in de maand nog naar NYC.

Eerlijk? Ik verwacht dat het kan gezien wat alle staten nu al doormaken. Uiteraard met beperkingen, dat wel.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door opvakantie »

KLM past de voorwaarden inderdaad zomaar aan. Gisteren was wijzigen nog gratis, vandaag niet meer.
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door sunshine state »

Wij hebben onze vakantie van September geannuleerd.
Geeft ook rust, doen we nu wat anders en zien we volgen jaar wel hoe de vlag erbij hangt.
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door ronenivonne »

Wij onze vakantie in Oktober ook geannuleerd.

Er zal straks naar een Corona besmetting zijn in het vliegtuig en ze pikken degene eruit bij customs of eerder. Kun je 2 weken of langer apart zitten. Mooie vakantie heb je dan.

Mij niet gezien, eerst een vaccin of het virus moet toch zelf doven.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Timothy555 »

Maar je weet hoegenaamd toch nog niet wat de situatie in oktober is? Ik vind het steeds raar dat mensen dat nu al beslissen...

Het kan een totale ramp in tweede golf zijn, maar het virus kan ook (zo goed als) weg zijn.

Ik waag het er op.
JimmyWendy1
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 05 mar 2018, 04:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door JimmyWendy1 »

sunshine state schreef:
20 mei 2020, 07:59
Wij hebben onze vakantie van September geannuleerd.
Geeft ook rust, doen we nu wat anders en zien we volgen jaar wel hoe de vlag erbij hangt.
Kan annuleren voor september nu al? Of bedoel je verzet naar een later moment?

Wij vliegen in principe 10 september, op LAX. We doen nu nog 'niks' en wachten de ontwikkelingen van de travel ban af. Als we 'mogen', dan gaan we. Alleen wat wijzigingen in de verhouding steden v.s. parken zouden we dan denk ik doorvoeren. Wat langer rond Yosemite/Lake Tahoe blijven hangen ten koste van bijv. San Francisco. Maar alles echt afhankelijk van de situatie op dat moment. Hoop alleen dat er niet pas 31 aug wat besloten wordt voor september en verder. De voorpret, wat normaal zo leuk is, is er nu al vanaf. (En als dat het ergste is voor ons in deze hele crisis dan hebben we erg veel geluk gehad...)
2018 - New York City
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door HennyCox »

JimmyWendy1 schreef:
21 mei 2020, 12:30
Wij vliegen in principe 10 september, op LAX. We doen nu nog 'niks' en wachten de ontwikkelingen van de travel ban af. Als we 'mogen', dan gaan we. Alleen wat wijzigingen in de verhouding steden v.s. parken zouden we dan denk ik doorvoeren. Wat langer rond Yosemite/Lake Tahoe blijven hangen ten koste van bijv. San Francisco. Maar alles echt afhankelijk van de situatie op dat moment. Hoop alleen dat er niet pas 31 aug wat besloten wordt voor september en verder. De voorpret, wat normaal zo leuk is, is er nu al vanaf. (En als dat het ergste is voor ons in deze hele crisis dan hebben we erg veel geluk gehad...)
Ik zit er precies hetzelfde in, ik heb tickets voor CDG-LAX van 8 sep t/m 24 sep. Autohuur en hotels boeken wacht ik zolang mogelijk mee (buiten de gratis nachten in Las Vegas via MyVegas). De voorpret die velen hebben , is er inderdaad nu niet.
Maar als we die kant weer op mogen tegen die tijd , dan ga ik !
Ik heb alleen Las Vegas als grote stad op de planning staan, verder alleen afgelegen gebieden, dus weinig risico op besmetting (en wie ben ik inmiddels al immuun :D ).
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door PSVwally »

De laatste 2 dagen stijgt het aantal besmettingen toch weer flink, ook het aantal sterfgevallen. Toch zou ik nu de beslissing ook nog niet maken. September duurt nog een tijd, je kan in Augustus ook nog de beslissing nemen lijkt me
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door DebbieTimmermans »

Wij gaan normaal 15 juli richting Las Vegas maar mijn gevoel zegt dat dit niet gaat doorgaan, aangezien er weer meer dan 1500 overledenen zijn. Wij wachten af maar ik denk dat wij sowieso niet gaan gaan dit jaar. We hebben de auto en hotels ook al geannuleerd. Wachten enkel de vluchten nog af. Deze staan nog gepland. Vliegen met United richting Las Vegas. We kunnen wel al kiezen voor een voucher maar dit zou betekenen dat we dit enkel kunnen verplaatsen naar het einde van het jaar aangezien we al hebben geboekt in november. En rond die tijd is het onmogelijk om met de kinderen om op vakantie te gaan.
We wachten dus af wat het zal brengen. Zijn er nog mensen die in Juli vertrekken?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door pumi1000 »

Ja wij ook 11 juli en de vlucht is ook nog niet geannuleerd. Gisteren mijn annuleringsverzekering gebeld en vanaf 30 dagen voor vertrek mag ik ook zelf annuleren als het nog code oranje is om geld van tickets terug te krijgen, dat zou nog een optie zijn als Lufthansa ze niet annuleert. Lufthansa hanteert vreemde voorwaarden, want ik mag wel omboeken, maar dan moet dat voor de vertrekdatum en dan zijn er nog geen mogelijkheden voor zomer 2021......dus dat is geen optie.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door JVDP78 »

Yup, 18 juli naar LV en 12 augustus terug van LAX, beide staan er nog op bij KLM maar ik ga er van uit dat we niet gaan, wel hoop ik dat KLM zelf annuleert maar als dat begin juni nog niet zo is doe ik het zelf en pak de voucher.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door OpreismetCo »

Ik heb ook een ticket naar Las Vegas in september en ik wacht rustig af... Ik ben wel van plan om steden en drukke plekken te mijden en lekker met mijn tent op pad te gaan, dus hopelijk valt het dan mee met het besmettingsgevaar :lol: Ik ben benieuwd!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer