USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door mtl »

@Iris_1982 Dat zou ik aan je verzekeringsmaatschappij vragen. Een aantal mensen hier heeft dat al gedaan.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Galapogos »

Dat verschilt dus inderdaad per verzekeraar. Gelukkig ben je vrij een nieuwe reisverzekering af te sluiten als dat qua dekking beter past bij je reisplannen.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Iris_1982 »

Ook voor boekingen die al gemaakt zijn? Denk het wel, het is geen annuleringsverzekering natuurlijk
Zit zelf ook bij FBTO
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Tantelotje »

@Iris_1982 Onze reisverzekering loopt via Interpolis.

Op de website staat hierover:
image.png
image.png (56.83 KiB) 5982 keer bekeken
Je kunt inderdaad kijken, als je huidige verzekering geen dekking biedt, of je een andere verzekering af wilt sluiten.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Iris_1982 »

Bij FBTO staat er mbt de annuleringsverzekering dat je geen recht hebt op vergoeding als er een inreisverbod geldt voor jouw bestemming.
Dit is dus precies de reden dat ik nooit een annuleringsverzekering heb. Dit jaar toevallig wel afgesloten omdat we een camper van 3000 euro gingen huren en ik dat toch wel erg veel geld vind om kwijt te raken. MAar als Canada dus zijn grenzen dichthoudt, heb je alsnog geen bal aan die verzekering. Volgens mij kan je jezelf beter niet verzekeren :-D

Ik ga ze van de week wel even bellen voor meer duidelijkheid over alles.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Harry »

Hier een stukje van de website van FBTO.

Niet verzekerd

Bagageschade door slijtage of ouderdom
Je lette niet goed op je spullen
Je reis naar gebied dat de overheid afraadt

Dan geldt dus je hele reisverzekering niet, ik heb nog even de polisvoorwaarden gelezen en ook daar staat het in, ik denk dat ik snel overstap naar bv. de ANWB, daar staat duidelijk op de website dat de verzekering ook geldig is bij een negatief reisadvies.
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door TommyGun »

Onze Delta vluchten zijn wederom gewijzigd, nu ook qua indeling. Veel stoelen zijn "er uit". Vind het allemaal wel prima (ook al komen we nu pas 11u PM aan in SF), als we maar mogen... (1 aug)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door d_vdploeg »

Harry schreef:
07 jun 2020, 19:41
bv. de ANWB, daar staat duidelijk op de website dat de verzekering ook geldig is bij een negatief reisadvies
Toch is het zodanig onduidelijk dat ik voor de zekerheid de vraag bij de ANWB heb gesteld. Ze spreken elkaar namelijk op de website een beetje tegen. Er staat inderdaad dat bij een oranje reisadvies je verzekerd bent, (onder het kopje vragen over je ANWB reisverzekering) maar als je zoekt bij ''Vragen over je nog te boeken vakantie voor de landen die nu nog in het oranje of rode gebied vallen'' staat dat het weer niet verzekerd is :wink:

Het lijkt er dus op dat je ondanks een oranje reisadvies wel dekking hebt.. Maar bij ANWB verzekeringen wisten ze mij te vertellen dat er wel degelijk problemen kunnen zijn met de dekking als je bewust gaat reizen bij oranje reisadviezen. Echt duidelijkheid wilden ze mij niet geven.

Overigens hebben ze nu de gele reisadviezen op de website verwerkt. Eerst geel en dan weer oranje? Dan is er wel dekking. Dit zal waarschijnlijk ook voor de VS gaan gelden als deze op geel komt..Zolang de travelban actief is zal dit sowieso niet veranderen denk ik.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Nessiezzz »

Mijn verzekering (Deck) valt onder de polis van NN.

Tijdens mijn vakantie wordt er in het land waar ik op vakantie ben een negatief reisadvies gegeven (code oranje of rood). Ben ik dan verzekerd?
Ja, je reisverzekering loopt gewoon door en je blijft verzekerd. Als je de dekking Medische zekerheid hebt, ben je ook verzekerd voor medische kosten als je zelf ziek wordt of het coronavirus krijgt.

Let op: Repatriëring is alleen bij medische noodzaak en bij overlijden verzekerd.

Er geldt op mijn bestemming of land van doorreis bij vertrek vanuit Nederland een negatief reisadvies (code rood of oranje) in verband met het coronavirus. Als ik besluit toch op reis te gaan, ben ik dan verzekerd als ik het coronavirus krijg?
Nee, je bent hiervoor niet verzekerd. Als je afreist naar een land waar code oranje of rood geldt vanwege het coronavirus, dan had je kunnen verwachten dat je het virus daar op zou lopen en dat je hiervoor extra medische kosten moet maken.

Kan ik gerepatrieerd worden als ik op vakantie ben en er op mijn vakantiebestemming een negatief reisadvies wordt afgegeven?
Als er tijdens je vakantie een negatief reisadvies wordt afgegeven, raden we je aan contact op je te nemen met je reisorganisatie om te zien wat zij voor je kunnen betekenen. Je kunt niet gerepatrieerd worden door je verzekeraar of het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Iris_1982 »

Dat je geen vergoeding krijgt als je corona krijgt, lijkt me logisch. Maar ik vraag me dan bij NN ook af: als je je been breekt? Of je koffer wordt gestolen? Dingen die normal dus onder een reisverzekering vallen en niks met Corona te maken hebben of welk reisadvies dan ook. Dat is. denk ik voor iedereen hier het belangrijkst om te checken. De kans dat je corona krijgt is miniem.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door d_vdploeg »

Er is dus een verschil tussen nu een oranje/rood reisadvies en bewust het risico lopen, (reizen wordt immers afgeraden), en een eerst een geel reisadvies en dit wordt tijdens je vakantie plotseling oranje of rood.

In die laatste situatie is er dus dekking, dit is immers een overziene gebeurtenis, je kon niet weten dat het advies op oranje springt. In de eerste situatie neem je dus bewust een risico. Dit geldt ook bij de de reisverzekeringen van de ANWB en kun je dus in de problemen komen t.a.v. dekking en schade. Of er echt in een specifieke situatie geen dekking is, zo ver kreeg ik de betreffende medewerker niet dat hij er een uitspraak over deed.

Zoals ik nu lees werkt het bij NN ook zo. Mijn inziens volkomen logisch.

Ook al willen we niets liever dan morgen weer op reis gaan... Zolang er dus een oranje reisadvies geldt, is dat om meerdere redenen niet verstandig.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 08 jun 2020, 13:33, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door d_vdploeg »

Iris_1982 schreef:
08 jun 2020, 11:22
Dat je geen vergoeding krijgt als je corona krijgt, lijkt me logisch. Maar ik vraag me dan bij NN ook af: als je je been breekt? Of je koffer wordt gestolen? Dingen die normal dus onder een reisverzekering vallen en niks met Corona te maken hebben of welk reisadvies dan ook.
Een verzekeraar redeneert vaak anders, er zit namelijk nog iets voor. Namelijk dat als er een oranje (of rood) reisadvies is, je wordt ontraden om te gaan reizen als deze niet noodzakelijk is , en vakantie is geen noodzakelijke reis. Ook al willen we allemaal graag :wink: :thumbup: Bij rood moet je zelfs helemaal niet reizen.

Als je dus toch gaat reizen voor vakantie, ondanks het oranje/rode advies, dan is er in het geheel vaak geen dekking. Je zou immers niet moeten gaan reizen, als je niet reist, kan ook je koffer niet worden gestolen, of tijdens je vakantie je been breken.

Er is alleen dekking bij een onvoorziene gebeurtenis, iets wat je op voorhand niet kon weten, op zich is je been breken op vakantie of je koffer die gestolen wordt dat ook, echter de hele onvoorziene gebeurtenis hoort niet plaats te vinden, er wordt je immers ontraden te reizen. En dat had je wel kunnen weten in het specifieke voorbeeld van Corona. Ook al zijn Corona en je been breken twee heel verschillende dingen
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Tantelotje »

Iris_1982 schreef:
08 jun 2020, 11:22
Dat je geen vergoeding krijgt als je corona krijgt, lijkt me logisch. Maar ik vraag me dan bij NN ook af: als je je been breekt? Of je koffer wordt gestolen? Dingen die normal dus onder een reisverzekering vallen en niks met Corona te maken hebben of welk reisadvies dan ook. Dat is. denk ik voor iedereen hier het belangrijkst om te checken. De kans dat je corona krijgt is miniem.
Volgens mij moet je het als volgt lezen:
Als je afreist naar een bestemming met oranje of rood reisadvies, is er geen dekking op basis van de reisverzekering. Punt.
Het maakt dan niet uit wat er zou kunnen zijn waardoor je diensten nodig hebt. Die zijn niet verzekerd vanuit je reisverzekering.

Alleen als bij afreizen het advies groen of geel is en dit tijdens de reis wijzigt naar oranje of rood, biedt de verzekering dekking.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Samanthaa »

Trump wilt eind van deze maand weer campagne bijeenkomsten gaan houden en komende week gaan de bioscopen in Californië gelimiteerd open.

Zulke berichten geven iets hoop.. :thumbup:
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Nessiezzz »

Samanthaa schreef:
09 jun 2020, 07:17
Trump wilt eind van deze maand weer campagne bijeenkomsten gaan houden en komende week gaan de bioscopen in Californië gelimiteerd open.

Zulke berichten geven iets hoop.. :thumbup:
Zeker. Californië :

Under lockdown since 19 Mar 2020

Lockdown ends on 28 Jul 2020
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Tipsy_1 »

Lockdown is wel een groot woord natuurliijk.

Meer goed nieuws: in onze staat (New Jersey, een van de hardst getroffen staten en ook een van de meest strenge/conservative qua Covid aanpak) heeft vandaag de "stay at home order" opgeheven! Hoera! (niet dat het voor ons uitmaakt, wij zijn nooit thuis gebleven tijdens het weekend en vakanties). Dat is zeker een positief signaal! (er is trouwens nog veel gesloten - nog altijd geen restaurants ed)
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door TommyGun »

Nessiezzz schreef:
09 jun 2020, 11:50
Samanthaa schreef:
09 jun 2020, 07:17
Trump wilt eind van deze maand weer campagne bijeenkomsten gaan houden en komende week gaan de bioscopen in Californië gelimiteerd open.

Zulke berichten geven iets hoop.. :thumbup:
Zeker. Californië :

Under lockdown since 19 Mar 2020

Lockdown ends on 28 Jul 2020

Stage 3 schijnt 12 juni in te gaan voor CA.
Roan.
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2020, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Roan. »

Hier nog in dubio what to do.

Onze vluchten bij United (AMS-SFO 16-sep en 08-okt) gewijzigd van twee keer rechtstreeks naar 2 x overstappen heen en 1 x terug.

Hier heb ik weinig trek in, dan ben ik op de heenweg zowat een dag onderweg mét een krappe overstap in NY.

Ik kan nu wel de vlucht wijzigen of annuleren en een nieuwe vlucht boeken (Delta bv wel rechtstreeks), maar goed ik heb het gevoel dat een nieuw geboekte vlucht nu ook ieder moment weer gewijzigd wordt. Beter afwachten dan maar?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door d_vdploeg »

Roan. schreef:
10 jun 2020, 12:08
Beter afwachten dan maar?
Kun je denk het beste doen. 16 september duurt nog ruim 3 maanden waarin veel kan veranderen. Je weet gewoon niet waar je goed aan doet en iedereen maakt zijn eigen afweging. Kan zomaar zijn dat die vlucht nog 400 keer wijzigt. Dat is bij vluchten naar de VS sowieso al gebruikelijker. Helemaal in corona tijd. Travelban opgeheven tegen die tijd? Of misschien weer ingesteld? Is de VS open, wil en kun je jezelf veilig door SFO bewegen, ect.

Verder loop je inderdaad het risico dat als je bij Delta boekt je in hetzelfde schuitje zit. DL vliegt nu nog niet rechtstreeks op SFO vanaf schiphol.

Volgens mij wordt deze vlucht trouwens uitgevoerd door KLM in het skyteam netwerk.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gast

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Gast »

De vluchten zullen uiteindelijk wel weer opgestart worden (er gaan toch nu ook veel vluchten op en neer tussen Nederland en de US).

De grote vraag is dan of wij Nederlanders (of Europeanen) het land binnen mogen en onder welke voorwaarden (quarantaine bij aan/terugkomst).

Dat blijft het grote afwachten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer