USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mtl
Amerika-expert

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door mtl » 04 jun 2020, 10:33

Er is geen einddatum genoemd voor de travelban. Je kan wel zeggen dat het geen 3 maanden gaat duren maar op basis waarvan?

chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 04 jun 2020, 10:38

Inderdaad, we weten niet hoe lang de travel ban gaat duren. Zo lang er een travel ban is kun je er gewoon niet heen voor een vakantie. Ik ga er dan ook gemakshalve vanuit dat, zolang de travel ban van kracht is, we dan ook onze niet annuleerbare reservering kunnen annuleren zonder kosten. We gaan het mee maken.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

Tantelotje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Tantelotje » 04 jun 2020, 10:53

Het is in het andere topic al genoemd, maar een bijkomend argument om wel of niet te gaan zou kunnen zijn of je reisverzekering de reis wel of niet dekt als je naar een oranje gebied afreist.
Vooropgesteld dat dit tegen die tijd nog oranje is natuurlijk...
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2020: ZW Canada Iets in Europa

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 04 jun 2020, 12:38

Inderdaad. Maar je kunt natuurlijk altijd nog een andere reisverzekering afsluiten als dat het probleem zou zijn. Die kun je (in tegenstelling tot een annuleringsverzekering) ook lang ná het boeken nog afsluiten.

Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Nessiezzz » 04 jun 2020, 13:12

Nee en de demo's afgl nacht zijn rustig verlopen. In de afbouw dus .
Wij hebben net weer de hele reis rond, hotels, kaartjes MJ one etc. 29 aug - 12 sept :thumbup:

We gaan het zien.
West-Canada - 2021
Zuid-West USA - 2014,2019
Florida - 2017

Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 » 04 jun 2020, 16:54

covri schreef:
01 jun 2020, 14:59
En een overvol vliegtuig? Zet dat jullie niet aan t denken?
Ik hoef dit jaar zeker niet......

https://www.google.com/amp/s/pitane.blu ... ellen/amp/
Dat valt wel mee hoor:
https://www.nationalgeographic.com/trav ... id-19-cvd/

Het 'gevaar" als je het zo wilt zien zit m vooral in rijen bij security maar aangezien we overal panisch op 1,5 meter uit elkaar worden gehouden zal dat ook wel loslopen. Ik ben niet bang om te vliegen iig. Ik moet alleen wel kunnen gaan :mrgreen:
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 05 jun 2020, 13:11

Grouchy schreef:
01 jun 2020, 23:10
wil je als pax meer ruimte dan is dat ook mogelijk dmv van business/first class tickets
Maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Niet voor iedereen haalbaar.

bigoak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door bigoak » 05 jun 2020, 13:13

Een tijdje hier niet geweest en dan meteen een vraag krijgen wat je gaat doen :D . De planning is dat wij met Delta heen en weer vliegen naar Seattle. Heen 5 september en terug op de 26e. We worden door Delta geregeld op de hoogte gehouden wat zij doen om hun passagiers te beschermen.

Onze route loopt voornamelijk door natuurgebieden en nationale parken, zowel in de USA als Canada. Slechts Seattle en Vancouver zijn de grotere steden op de route. Om daar heen te gaan zullen de parken wel toegankelijk moeten zijn. Aangezien we de hotels/cabins allemaal met gratis 24 of 48 uurs annulering geboekt hebben, kunnen we de route eventueel aanpassen als het reizen tussen de USA en Canada niet mogelijk is. Ook alles afzeggen is dan nog een optie

Vooralsnog willen wij wachten met aanpassen of annuleren tot ongeveer 10 dagen van te voren. Momenteel is het nog 91 dagen voor vertrek en ik heb geen glazen bol om te zien wat het virus en dergelijke gaan doen. De voorpret is er wel een beetje vanaf, maar we blijven hopen dat we kunnen afreizen. Ik denk dat iedereen wel een beetje toe is aan vakantie, waar dan ook naar toe. Ik heb zelf al 2 tripjes naar Madrid en Milaan moeten afzeggen.

Mocht Delta wel vliegen, maar het niet veilig is of weer gesloten, dan kan het zijn dat we de kosten voor het ticket maar afschrijven. We wachten echter nog af.

BTW tijdens het typen van dit stuk meld de radio dat het RIVM gaat onderzoeken of vliegen inderdaad wel veilig is. Uitslag wordt voor 15 juni verwacht omdat dan vliegen naar diverse Europese landen mogelijk wordt.
03: NY-NO-SF
04: Xmas NY
12: National Parks West USA
13: Las Vegas & LA
15: NE USA
16: New York
17: Grand tour of the West
18: New York & Route 66
18: Xmas NY
19: North Western National Parks
19: XMAS Washington DC
http://www.bigoak67.nl

Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy » 05 jun 2020, 15:05

jojostravelusa schreef:
05 jun 2020, 13:11
Grouchy schreef:
01 jun 2020, 23:10
wil je als pax meer ruimte dan is dat ook mogelijk dmv van business/first class tickets
Maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Niet voor iedereen haalbaar.
In het vakantie seizoen valt dat over het algemeen wel mee. Als je met iets minder ruimte tevreden bent dan kan je bijvoorbeeld economy met Delta Air Lines operated vluchten boeken.

• We are extending our seating caps: Through Sept. 30, Delta will ensure more space for customers on all aircraft by capping seating at 50% in First Class; 60% in Main Cabin, Delta Comfort+, and Delta Premium Select; and 75% in Delta One to reduce the total number of customers on board.
  • We continue to block middle seats: Through Sept. 30, all middle seats will continue to be shown as unavailable or not assignable when selecting seats via the Fly Delta app or online. We’ll also continue to block the selection of some aisle seats in aircraft with 2x2 seating configurations.
  • We are restarting automatic Medallion upgrades: Starting June 10, we are resuming automatic, advance Medallion Complimentary Upgrades to Delta One (domestic U.S.), First Class and Delta Comfort+ – which were previously being managed at the gate – subject to availability and as permitted by the seat caps.

We are adding flying where we are full: On routes where increasing customer demand is driving flight loads closer to our caps, we will look for opportunities to upsize to a larger aircraft type or add more flying.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 05 jun 2020, 15:30

Grouchy schreef:
05 jun 2020, 15:05
In het vakantie seizoen valt dat over het algemeen wel mee.
Jep, normaal in het hoogseizoen altijd 1800-2000 euro retour. Voor ongeveer 1000 tot 1300 euro kun je altijd wel een mixed-fare retour maken vanaf DUS, BRU of AMS - dus in economy heen, business terug. Als ik zie dat sommigen hier al 900 euro betalen voor een retour in economy in het hoogseizoen dan is dat prijsverschil wel te overzien.

Maar de afgelopen 2 maanden waren er bij Delta en KLM helemaal prima deals te scoren, onder de EUR 1400 retour in business/DL one naar diverse luchthavens in de USA vanaf AMS en dat was geldig vanaf 120 dagen na boekingsdatum tot end-of-schedule, dus ook buiten het hoogseizoen. Helaas is dat feest sinds 31 mei weer voorbij.

Timothy555
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Timothy555 » 05 jun 2020, 15:43

Waar vind je die deals toch @roelb

Ik was eens aan het kijken, stel dat m'n vakantie in september 2020 niet kan doorgaan naar LV, dan zou ik initieel midden januari terugkunnen.

Ik vind goede prijzen vanaf Düsseldorf in Economy, maar echt niet in business...

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 05 jun 2020, 15:53

Deze fare (ZPREU) was gewoon vindbaar in Google Flights en op klm.com en delta.com. Maar was dus geldig tot 31/5, vertrek 120 dagen na issue date. Ik heb op 10 april gekocht voor 8/8-1/9 AMS-LAS retour:
2020-06-05.png
Bij KLM boeken was iets goedkoper, EUR 1398 per ticket, maar bij Delta kon ik kostenloos wijzigen en dat staat ook echt in de fare condities.

Helaas dus boeken voor 31/5/2020, en dat is geweest. Nu zijn de tarieven weer omhoog naar EUR 3000.

Timothy555
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Timothy555 » 05 jun 2020, 16:01

Ooit moet het er toch een keer voor komen. Heb inclusief bagage €1350 afgetikt zoals je al zei voor 2 personen in economy, en dat is dan zonder stoelselectie.

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 06 jun 2020, 11:08

Wij vliegen bij voorkeur premium economy, maar gaan niet in het hoogseizoen. Kosten ongeveer rond de € 1000,- p.p.

Sandrah
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandrah » 07 jun 2020, 13:03

mtl schreef:
30 mei 2020, 20:22
Je moet je niet alleen afvragen of je kan maar ook of je wil.
Oh, geloof me, de wil om te gaan is er. Maar niet ten koste van alles. Zolang er code oranje wordt afgegeven door de Ned. overheid en de travelban niet wordt opgeheven, is de hele trip sowieso een no-go. En ondanks dat ik nog nooit aanspraak heb hoeven maken op mijn reisverzekering, wil ik niet het risico lopen dat ik niet verzekerd ben, door een (bijna) negatief reisadvies van de Ned. overheid.

Inmiddels heeft Delta de annuleer mogelijkheden verlengd tot 30 juni a.s. Als die aan het einde van deze maand niet verlengd worden en de restricties zijn nog niet opgeheven, dan denk ik dat wij gaan annuleren. We hebben premium tickets, dus best wat te verliezen. Met vouchers heb ik geen probleem. Die gebruik ik wel voor volgend jaar.

Sandrah
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandrah » 07 jun 2020, 13:33

mtl schreef:
31 mei 2020, 09:03
@Sandrah Zoals je leest heeft iedereen een eigen mening hierover. Als jullie echt kunnen en willen reizen dan hoeven jullie niks te ondernemen. Wat houdt jou nu tegen om dat te beslissen? Waar ben je onzeker over?
Ik heb al iets meegegeven in mijn eerdere bericht en dat is het niet verzekerd zijn. Wat ons verder echt tegenhoudt, is een financieel verlies. Straks wordt de travelban opgeheven, hebben we geen mogelijkheid meer om te annuleren, maar code oranje wordt niet opgeheven of verlaagd naar code geel (op zijn minst). Daar vind ik mijn tickets gewoonweg te duur voor. Ik heb het financieel goed, maar dat vind ik gewoon zonde.
Daarbij verwacht ik op onze routes geen dusdanige vluchtwijzigingen, dat we alsnog kunnen annuleren. Wij vliegen precies op de luchthavens waar Delta altijd op is blijven vliegen, Atlanta, Detroit en Phoenix.

Dat we misschien niet alles kunnen doen wat we willen doen, is voor ons geen reden om niet te gaan. We hebben altijd 100.000 dingen die we willen doen, maar wat we met geen mogelijkheid allemaal kunnen doen. :lol:

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 07 jun 2020, 14:25

Sandrah schreef:
07 jun 2020, 13:03
En ondanks dat ik nog nooit aanspraak heb hoeven maken op mijn reisverzekering, wil ik niet het risico lopen dat ik niet verzekerd ben, door een (bijna) negatief reisadvies van de Ned. overheid.
Verzekerd voor wat? Dat je vooruitbetaald geld van je vakantie terugkrijgt van een verzekeraar als je halverwege je trip moet afbreken? Of doel je gewoon op de normale dekking van een reisverzekering voor ziektekosten e.d? Dat eerste, daar zul je inderdaad hoogstwaarschijnlijk niet voor verzekerd zijn vanuit een annuleringsverzekering. Maar het tweede normaal gesproken wel gewoon, het is echt een misverstand om te denken dat de dekking van een reisverzekering niet geldt. Zie een ander topic hier of bel desnoods je reisverzekeraar.

Als het om het eerste gaat, besef je dan dat legio mensen nog nooit een annuleringsverzekering hebben afgesloten en die gaan ook gewoon op vakantie. De vraag die je jezelf moet stellen is hoe groot het financiele risico is als je onverhoopt je reis moet afbreken en of dat voor jezelf aanvaardbaar is. Het risico voor een zelf samengestelde trip naar de US is meestal niet erg groot. Als je al je hotels kunt cancellen en je huurauto gewoon postpaid hebt geboekt heb je daar vrijwel geen kosten aan. Natuurlijk zuur van het geld dat je voor je tickets hebt betaald als je na 2 dagen alweer rechtsomkeert maakt, maar daar blijft het dan ongeveer wel bij. Plus wellicht nog parkeerkosten die je niet terugkrijgt oid en misschien kaartjes voor concerten, shows oid die je vooraf had gekocht en nu niet kunt bezoeken.

Maar besef je dat je dat geld van die tickets ook kwijt kunt raken als je vrijwillig cancelled en er nu een voucher van maakt. Want stel dat er een tweede golf van beperkingen komt (dat is immers waar je bang voor bent en zou je reden zijn om niet te gaan). Dan is het nog maar de vraag of de airline die zo'n voucher heeft uitgegeven een paar maanden later nog wel bestaat, ook Delta. De steun van de Amerikaanse overheid is niet eindeloos en op een gegeven moment komt het scenario van een faillissement en verse start in zicht. En dan hebben die vouchers geen waarde meer. Politiek gezien is dat ook best een realistisch scenario. De werkgelegenheid blijft immers deels behouden en de schuldenlast wordt grotendeels verlegd naar de leasebedrijven die de toestellen in bezit hebben.

Sandrah
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandrah » 07 jun 2020, 15:17

Oh, ik heb begrepen dat er geen aanspraak gemaakt kan worden op je reisverzekering bij een negatief reisadvies, maar ik zal er inderdaad eens induiken. Gelukkig heb ik er nog nooit gebruik van hoeven maken, maar ik ga wel graag voorbereid op pad.

Naast het verlies van mijn vliegtickets zal ik weinig risico lopen. Maar ik heb nu nog de mogelijkheid om te annuleren en er e-credit voor terug te krijgen. Zoals ik al heb gezegd, financieel heb ik het prima en zal ik het bedrag uiteindelijk nauwelijks missen, maar ik vind het wel doodzonde. En dan maak ik liever gebruik van de mogelijkheden die ik krijg om in een latere periode alsnog te gaan genieten van mijn reis. Of dat dan gaat lukken, tja, dat zie ik dan wel.

Hoe dan ook, voorlopig is er nog een travelban en een code oranje, dus voorlopig kan ik alleen maar op reis in Europa. :lol:

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry » 07 jun 2020, 15:23

Het zal per maatschappij verschillen, een snelle check bij mijn verzekeraar (FBTO) geeft aan geen dekking van de reisverzekering (dus niet annuleringsverzekering) bij oranje of rood advies. Tijd dus voor een andere verzekering. :wink:

Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 » 07 jun 2020, 17:23

Maar geldt dat dan niet alleen idd voor het afbreken van je reis en de kosten die je daarvoor moet maken ivm Corona gerelateerde ellende. Snap dat ze dat niet dekken idd
Wat nou als je wel afreist naar een oranje gebied (de VS bijv) maar je breekt daar je been, of je koffer wordt gestolen...... wordt dat dan ook niet gedekt? Ik zou niet weten waarom niet, dat staat toch verder los van Corona ?
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer