Nationale parken open/gesloten eind maart/begin april?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ErikAchterkamp
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2020, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 20

Nationale parken open/gesloten eind maart/begin april?

Bericht door ErikAchterkamp »

Wie kan uit ervaring vertellen of nationale parken in het westen van de USA eind maart/begin april open zijn en toegankelijk zijn voor campers (met name Grand Canyon, Page, Bryce)?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Sluitingen national parken

Bericht door Martin & Marianne »

De parken zijn on principe altijd open. Nu zijn de meeste gesloten vanwege het corona virus, en er kan ook wel eens sprake zijn van een government shutdown maar het seizoen is niet een reden voor sluiting. Hoe toegankelijk ze dan zijn is een ander verhaal. Er kunnen altijd wegen afgesloten worden bij sneeuwval. Daar is nu nog niets over te zeggen.
Kijk eens op de NPS sites voor meer informatie.
Www.nps.gov/grca
Www.nps.gov/brca
Etc.
Page is geen nationaal park.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 mei 2020, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Sluitingen national parken

Bericht door hemmie »

Elk nationaal park heeft een website met informatie, daar kun je ook vinden wat er in bepaalde seizoenen wel/niet open is.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Nationale parken open/gesloten eind maart/begin april?

Bericht door BonnyR »

ErikAchterkamp schreef:
17 mei 2020, 18:21
Wie kan uit ervaring vertellen of nationale parken in het westen van de USA eind maart/begin april open zijn en toegankelijk zijn voor campers (met name Grand Canyon, Page, Bryce)?
Alvast bedankt.
Inderdaad, abonneren op de nieuwsbrieven van de parken waar je heen wilt, krijg je updates, die soms nog net niet op de sites staan.
Eind april konden wij niet op een camping in Grand Teton. Ook Bryce veel sneeuwval maar wel open , Grand Canyon was geen probleem. Maar het weer is gewoon heel wisselend.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nationale parken open/gesloten eind maart/begin april?

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien niet gek om je geplande route eens in het zuidwesten-forum te plaatsen. In die tijd van het jaar heb je niet altijd iets aan de standaardtips en -routes.

Marianne
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Nationale parken open/gesloten eind maart/begin april?

Bericht door sunnyrojo »

Hier hikken wij ook een beetje tegenaan dus wel een hele goede tip het inschrijven op de nieuwsbrieven van de parken.
Wij zouden 18 juli gaan, we gaan er echt vanuit dat de vlucht geannuleerd wordt hoor en hebben ons eigenlijk niet meer bezig gehouden met de opening van alle parken zoals Grand Teton en Yellowstone.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nationale parken open/gesloten eind maart/begin april?

Bericht door Martin & Marianne »

@sunnyrojo Jij doelt dan specifiek op de corona-sluitingen? Grand Teton gaat vanaf vandaag al deels open, en Yellowstone vanaf medio juni. Dat staat ook al op de NPS-sites.

Marianne
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Nationale parken open/gesloten eind maart/begin april?

Bericht door sunnyrojo »

Dat was inderdaad wat ik bedoelde echt specifieke sluiting vanwege de corona, ok bedankt ik ga nog kijken.
Dat wordt nog wat als we het land nog niet in mogen en deze parken allen open gaan( ivm annuleren vanwege travelban.)
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nationale parken open/gesloten eind maart/begin april?

Bericht door Martin & Marianne »

Yellowstone is inmiddels toch ook al deels opengegaan. Nog niet alle delen zijn open, alleen de onderste helft van de acht en de toegang is alleen mogelijk via de Wyoming-ingangen. Zie de NPS-site van Yellowstone.

De eerste dag was het bij Old Faithful al heel druk en stonden de mensen, zonder mondkapjes op, dicht bij elkaar. Zie dit artikel in The Guardian: https://www.theguardian.com/environment ... n-covid-19

Martin
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nationale parken open/gesloten eind maart/begin april?

Bericht door Nessiezzz »

Had een reservering staan bij Antelope Canyon ( Navajo Nation Tribal park) via Chief Tsosie (https://antelopeslotcanyon.com/)
maar zij weigeren een refund en staan alleen toe dat je de datum wijzigt. Is er iemand die dit voor elkaar heeft gekregen? Als ik mijn boeking wil omzetten (via de link in de reserveringsbevestiging) naar september zie ik alleen nog maar sold out of not available. En dat terwijl op de homepage je vanaf 1 aug weer kan boeken.

Heb ze al gemaild maar de reacties blijven nog even uit.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nationale parken open/gesloten eind maart/begin april?

Bericht door Galapogos »

Heb je een boeking gedaan voor een tour die zij zelf geannuleerd hebben, en willen ze niet terugbetalen? In dat geval kun je overwegen je geld terug te halen via je creditcardaanbieder, er van uitgaande dat je met creditcard hebt betaald.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nationale parken open/gesloten eind maart/begin april?

Bericht door Nessiezzz »

Nou de booking staat voor a.s. zaterdag en ik heb geen mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen (ik heb ook helemaal geen bericht gehad van ze, behalve dat dit op de website staat) daarbij zeggen ze dat je de datum wel kan verplaatsen. Dus vandaar dat ik benieuwd ben of er iemand is die dit toevallig ook heeft. Maar de cc inschakelen kan evt ook ja. Al wil ik gewoon verplaatsen als dat kan.

Update : datum gewijzigd iom de general manager!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer