Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Mark10
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2017, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door Mark10 »

Hallo mede reizigers,

Na vele reizen over de wereld waar onder 4x naar USA.
Zijn we aan het kijken of het mogelijk is om een wereld/lange reis van 12 maanden te kunnen maken.
Na Korea/Japan, Australië, Nieuw Zeeland en Argentinië/Chili.
Willen we de reis afsluiten met een trip van 3a4 maanden door USA/Canada.
Nu heb ik zelf heel veel ideeën, maar ben benieuwd wat jullie zouden doen als je de mogelijkheid voor zo’n lange periode!

Aantal dingen voor te weten
We reizen met 2 kleine kids, tijdens de reis 2/3 em 4/5.
We gaan reizen met een camper(dit al in alle landen van Europa,USA,Canada, Australië en Nieuw Zeeland gedaan)
Tav USA, hebben we volledig west kant gedaan(Californië, Arizona,Neveda, Utah, Oregon, Washington, South en North Dakota,Idaho, Wyoming en Colorado. Daarnaast volledig Florida en Alaska
Tav Canada ook. De volledige westkust.
We zijn echte natuur reizigers, enkele steden geen bezwaar maar de natuur moet centraal staan!,
2010: Zuidwest t/m Midwesten
2016: Florida
2016: Alaska en Canada
2018: Noordwest
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is wel een erg open vraag. Wanneer zouden jullie in de VS zijn? En wat is jullie reistempo? Gaan jullie voor de highlights en mag er dan ook iets tussen zitten wat je al eerder hebt gedaan? Of zoek je wat onbekende dingen? En wil je veel tijd doorbrengen op dezelfde locatie en zoek je vertier op de campings? Wil je in de VS beginnen en dan naar Canada en dan weer terug naar de VS? Dan mag je op een ESTA niet langer dan 90 dagen weg.

Ik begrijp niet waarom je die eerste zinnen halverwege afbreekt....

Marianne
Mark10
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2017, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door Mark10 »

Ja wilde de vraag zo open mogelijk stellen.
Maar ja er mogen zeker gebieden in waar we al zijn geweest.
Tav reistempo, staat helemaal vrij. Meestal blijven we 2 nachten per park!
2010: Zuidwest t/m Midwesten
2016: Florida
2016: Alaska en Canada
2018: Noordwest
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door tomhster »

Je plannen binnen de USA beperken tot max. 90 dagen maakt het wel een stuk makkelijker. En het jaargetijde is zeker in de US zeer bepalend voor wat er kan en/of leuk is.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door mtl »

Gewoon voor zorgen dat je niet langer dan 90 dagen in de VS verblijft. Moet geen probleem zijn.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7933
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door Pete.Z »

Mark10 schreef:
26 apr 2020, 07:58
Hallo mede reizigers,

Na vele reizen over de wereld waar onder 4x naar USA.
Zijn we aan het kijken of het mogelijk is om een wereld/lange reis van 12 maanden te kunnen maken.
Na Korea/Japan, Australië, Nieuw Zeeland en Argentinië/Chili.
Willen we de reis afsluiten met een trip van 3a4 maanden door USA/Canada.
Met de camper, in 12 maanden, deze route doen lijkt mij heel erg gehaast, eerlijk gezegd.......12 maanden lijkt lang, maar om dan 3 continenten te willen doen met een camper, ik vind het erg ambitieus. Ik zou me persoonlijk beperken tot noord en zuid-Amerika in dat jaar, beginnen in Canada, omhoog naar Alaska, en dan afzakken helemaal door naar Vuurland.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door mtl »

Met de camper van hier naar Korea is al heel ambitieus. Is het de bedoeling dat de camper verscheept wordt van Azie naar Amerika via Australie en Nieuw Zeeland?
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door dutchie_in_boston »

Zo lang is 12 maanden niet. Maar dat kan ook komen omdat ik een beetje ouder ben :lol:.

Wij zaten, bijv., bijna een maand in Patagonia, Chile en Argentina, en willen nog es terug want wij vonden dat niet genoeg tijd. Om in 12 maanden al die continenten/landen door te jakkeren lijkt me, zoals al is gezegd, wel erg veel rijden en heel erg weinig zien - behalve uit het autoraampje dan en dat vind ik persoonlijk snel vervelen. Pete.Z's suggestie vind ik een goede en zou ik zeker over na denken als ik jou was.
Mark10
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2017, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door Mark10 »

mtl schreef:
27 apr 2020, 09:42
Met de camper van hier naar Korea is al heel ambitieus. Is het de bedoeling dat de camper verscheept wordt van Azie naar Amerika via Australie en Nieuw Zeeland?
Dat was in eerste instantie wel de bedoeling: Maar na vele contacten met verschillende transport instanties, blijkt dat niet haalbaar!
Dus als je ideeën/organisaties die het kunnen, ik hoor ik het graag.
We bezitten namelijk een zo goed als nieuwe 4wd camper van 8 meter.
2010: Zuidwest t/m Midwesten
2016: Florida
2016: Alaska en Canada
2018: Noordwest
Mark10
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2017, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door Mark10 »

dutchie_in_boston schreef:
27 apr 2020, 15:24
Zo lang is 12 maanden niet. Maar dat kan ook komen omdat ik een beetje ouder ben :lol:.

Wij zaten, bijv., bijna een maand in Patagonia, Chile en Argentina, en willen nog es terug want wij vonden dat niet genoeg tijd. Om in 12 maanden al die continenten/landen door te jakkeren lijkt me, zoals al is gezegd, wel erg veel rijden en heel erg weinig zien - behalve uit het autoraampje dan en dat vind ik persoonlijk snel vervelen. Pete.Z's suggestie vind ik een goede en zou ik zeker over na denken als ik jou was.
Dank voor je reactie
We nemen alle input mee.
Op dit moment is de planning:
1) Aug- Sept, naar Z-Korea en Japan voor 6 weken.
2) Sept- Dec, West Australië voor 3 maanden
3) Dec- feb, Nieuw Zeeland voor 6 weken
4) Feb- Apr, Argentinië en Chili (Patagonië) voor 2 maanden.
5) April- Jul, USA en Canada voor 4 maanden.

Waarbij naar alle waarschijnlijkheid de aanvlieg luchthaven Miami zal zijn.
Zoals al eerder aangegeven, zijn wel al 4x eerder in USA en 1x Canada(Tevens ook al met Australie en Nieuw Zeeland deel).
Zou graag jullie inbreng krijgen over de mogelijke route, waar jullie voor zouden kiezen.
Waarbij er met name wel gekeken wordt naar klimaat.
Ik heb al enkele routes gemaakt, maar zit met name met de wisseling van oost naar west(met name in het noorden)

Dus nogmaals iedere gedachte en input is welkom
2010: Zuidwest t/m Midwesten
2016: Florida
2016: Alaska en Canada
2018: Noordwest
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door Martin & Marianne »

Goed om te weten dat je in april in de VS aankomt.
Jullie willen dan de camper in Miami huren? En waar kun je die dan terugbrengen? Of hebben jullie een eigen camper?
En hoe wil je met het probleem van de 90 dagen omgaan?

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door mtl »

Ik zou zeggen dat je in Amerika aankomt en vanaf Canada weer naar huis gaat. Hoe dat met de camper moet is een andere vraag.
Mark10
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2017, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door Mark10 »

Hi Marianne,

Ten eerste top dat je altijd reageert en dat geldt ook voor alle andere.
Ja zoals hierboven al staat, was onze eerste keuze om onze eigen camper te gebruiken.
Maar tot op heden heb ik nog niet een geschikte methode kunnen vinden, hoe dit te organiseren.
Dus waarschijnlijk wordt het een huur. Ben ik gesprek met overkoepelende camperhuur organisatie(die heeft op meerdere continenten verhuur!
Maar ja het zal Miami ophalen worden en New York inleveren zijn.
Tot slot kan je bij de Ambassade in Den Haag een vergunning aanvragen voor langer dan 90 dagen(in totaal 180 dagen) B2 visum icm B1 visum.

Ben benieuwd naar je route en aanvullende gedachtes.
Want ben zelf al een lange tijd aan het puzzelen. Mede door jaar getijden!

ps, weet iemand hoe ik in me onderschrift de links naar vorige usa bezoeken kan plaatsen
2010: Zuidwest t/m Midwesten
2016: Florida
2016: Alaska en Canada
2018: Noordwest
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door Pberndsen »

Hoi Mark,

Wat een ontzettend gaaf plan hebben jullie! Even los van praktische zaken als visum en camper(huur).
Ik denk dat jouw vraag wat te doen in 4 maanden in de USA en Canada iets te ruim is. Je geeft aan zelf al wat gepuzzeld te hebben dus laat ons eens weten wat je in gedachte hebt zodat de forumleden wat gerichter kunnen adviseren. Knip evt je reis in een paar delen en zet die routes in het betreffende subforum.
Veel plezier en succes met plannen van jullie reis!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door Martin & Marianne »

Qua route zou ik denken aan eerst een zuidelijke route via Texas, Arizona (omgeving Tucson?) en LA en dan omhoog, of richting Colorado en vandaar naar het noordoosten.
Kijk eens naar de verslagen van Elly op www.michelly.nl. Misschien heb je iets aan het verslag van hun route met een wegbrengcamper.
Mark10 schreef:
27 apr 2020, 17:59
ps, weet iemand hoe ik in mijn onderschrift de links naar vorige usa bezoeken kan plaatsen
Klik naast je naam rechtsboven en ga naar gebruikerspaneel. Daar staat als tweede tab "profiel".
Daar kun je naar "wijzig onderschrift". Bij ons ziet dat er zo uit:

image.png
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 apr 2020, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door ClaireVHaut »

Mark10 schreef:
27 apr 2020, 17:01
[
1) Aug- Sept, naar Z-Korea en Japan voor 6 weken.

Dus nogmaals iedere gedachte en input is welkom
6 weken voor Z-Korea EN Japan lijkt mij ook te kort. Ik kan alleen in Japan al 6 weken blijven.. Zuid Korea ken ik niet maar als ik de diverse reisblogs kan geloven is 4 weken daar ook zo weg..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Mark10
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2017, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door Mark10 »

Helemaal mee eens.
Ik zou zo 3 maanden en nog langer daar kunnen vol krijgen.
Maar dat geldt voor ieder gebied waar ik heen ga.
Je hebt nooit genoeg tijd voor wat je allemaal wilt zien.
Laatst gewijzigd door markro op 28 apr 2020, 05:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
2010: Zuidwest t/m Midwesten
2016: Florida
2016: Alaska en Canada
2018: Noordwest
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door ClaireVHaut »

@Mark10 Ik zou me dan eerder richten op 1 werelddeel dan meerdere, maar dat ben ik ;-)

Alvast een mooie reis toegewenst :-)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door dutchie_in_boston »

Mark10 schreef:
27 apr 2020, 17:59
...Tot slot kan je bij de Ambassade in Den Haag een vergunning aanvragen voor langer dan 90 dagen(in totaal 180 dagen) B2 visum icm B1 visum...
Mark10, zoek de voorwaarden van en kanzen op een B visum goed uit want eens geweigert, nooit meer reizen via VWP naar USA. Oa. deze site heeft veel ervaringen en how-to's. Ik wens jullie een mooie reis toe.
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Wereld/Lange reis van 12 maanden!

Bericht door OpreismetCo »

Gave plannen, maar zoals anderen ook zeggen is het misschien wel wat veel. Voor alleen Australië en Nieuw-Zeeland zou ik alleen al 4 tot 6 maanden uittrekken (Australië alleen is al net zp groot als Europa). Voor Zuid-Amerika geldt hetzelfde. Het reistempo ligt daar veel lager dan je gewend bent.

Jullie hebben al aardig wat in de VS gezien, dus misschien kun je je favoriete plekken nemen en vanuit daar een rondje maken? Let wel op je ESTA, de dagen die je in aangrenzende landen verblijft (zoals Canada en Mexico) worden opgeteld bij de 90 dagen. Ik kwam hier vorig jaar achter toen ik op het vliegveld stond om in te checken voor mijn reis naar Amerika (88 dagen VS en daarna nog een maand in Mexico), masr ze wilden me niet meenemen. Ik heb toen ter plekke een ticket naar Guatemala moeten kopen (toen mocht ik alsnog inchecken).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer