Corona Virus / Oplossingen...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Visser
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Visser » 21 jul 2020, 01:58

Wanneer je ziek word Tipsy, dan kun je goed merken hoe ged t geregeld is..... Je raakt zo een grote zak geld kwijt. Hoe goed je verzekering ook mag zijn.
Woon in zuid Indiana. In de VS sinds 93.. Was 22 jaar chauffeur in de VS. Veel foto's en info voor hen die vragen hebben.

ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 » 21 jul 2020, 03:02

Qua cijfers is het enorm lastig vergelijken. Natuurlijk zijn de huidige cijfers in de VS niet best. Maar hoe moet je dat vergelijken? Sanquin schatte laatst op basis van bloedonderzoek van duizenden mensen dat in Nederland 5.5% corona heeft gehad. Dat zijn zo'n 950.000 mensen. Officiele cijfers van Nederland: nog geen 52.000. Nogal een afwijking natuurlijk. Maar iedereen gebruikt wel constant die cijfers (VS over de 3 miljoen!@#!) om aan te geven hoe goed of slecht het wel niet gaat in een land.

Neemt niet weg dat ik nu niet op vakantie zou gaan in de meeste staten in de VS. Wij zitten ook vooral in thuis quarantaine, maar ik ken genoeg mensen die wel het risico nemen en tot nu toe het virus niet hebben opgelopen. Het ligt er tevens aan hoe je je vakantie wilt vieren natuurlijk. Strand en natuur is prima te doen. Ga je graag naar plekken waar veel mensen zijn (shoppen/bar/restaurant) dan is het al een ander verhaal.

Ik verwacht overigens niet dat de VS zo lang gesloten blijft voor buitenstaanders. Dat wordt dit jaar nog opgelost. Het is een enorme aanslag op de economie.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 21 jul 2020, 03:15

@Old Faithful wat dat snel veranderen betreft heb je 200% gelijk. Heel eng dat we geen een van allen nog echt kunnen plannen! Ik zou echt graag "weten" wanneer ik mijn ouders kan zien.
(ik had het overigens op reizen in het algemeen, niet zo zeer Amerika maar ja, daar ben ik zelf nu tot beperkt. Ik denk dat er binnen Europa even grote verschillen zijn en ik zie toch heel veel mensen het vliegtuig pakken om op vakantie te gaan)
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018.
Wij hebben alle staten (behalve Hawai...) van de USA bezocht!

d_vdploeg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door d_vdploeg » 21 jul 2020, 08:15

@Old Faithful Zeker een positief bericht waar je je reactie mee afsluit. Laten we hopen dat de positieve resultaten tot nu toe doorzetten en dat we dan hopelijk voorjaar 2021 weer zonder beperkingen (naar de VS) kunnen reizen.

Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 » 21 jul 2020, 15:15

LeenG schreef:
19 jul 2020, 13:04
@jojostravelusa
Zo denk ik er ook over. Op deze manier is er aan reizen geen lol, niet in de VS en niet in Europa. Wij blijven ook een jaartje lekker thuis. Met een beetje creativiteit kan je hier ook een leuke zomer hebben.
Ik ben inmiddels al op drie korte vakanties geweest en ik vind het echt heel erg meevallen hoor.
Ja het ligt er aan wat je gaat doen.... maar vijf dagen de natuur in in het Zwarte woud; ik vond het relaxter dan hier in Nederland blijven hangen eerlijk gezegd.
Het enige wat moest was een mondkapje op in de supermarkt. Nou ja, als dat het ergste is...die 2 keer boodschappen doen overleef ik ook wel (en ik vond het eerlijk gezegd wel fijner dan hier in de albert heijn waar iedereen zich maar langs je verdringt zónder mondkapjes).
Verder een verademing aan rust, ruimte en ontspanning..... niks van corona te merken.

Ook al een weekend Parijs achter de rug....fantastisch hoe heerlijk rustig die stad nu is. In een stad heb je mss meer last van het mondkapjes gebeuren als je in het OV stapt, maar verder..... ik heb net zoveel lol gehad als normaal hoor. Lekker op terrasjes, slenteren door leuke wijkjes, zonnen aan de Seine.... Dus ik vind het wat dramatisch om te stellen dat er "geen lol aan reizen is" nu. Het is maar net waar je heen gaat....

Ik vind het ongeveer vergelijkbaar met dat je in Thailand overal je schoenen uit moet voor je naar binnen gaat.... ja soms is dat irritant, maar verpest dat je hele vakantie? Nee toch
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 21 jul 2020, 15:47

Wij zijn net terug van een roadtrip van 3 weken, met name Utah, waar veel minder besmettingen zijn dan hier thuis in Texas. Wij hebben vooral national parks gedaan, veel gewandeld, en sowieso zo weinig mogelijk binnen gedaan. Ook niet binnen in restaurants gegeten, meestal afhaal, soms een keer buiten gegeten, en de nachten dat we kampeerden gewoon zelf gekookt. Wij hebben enorm genoten, natuurlijk waren dingen dicht, en was het soms wel een gedoe om overal waar je binnen ging een mondkapje te dragen en ze steeds te wassen (gezin van 5, dus dan kosten dat soort dingen best veel tijd), maar we hebben toch heel veel gezien en gedaan. En voor mijn gevoel ook gewoon veilig. Absoluut geen spiht van dat we zijn gegaan (al was ik toch nog liever, zoals gepland, op familiebezoek in NL geweest).
Terug in Texas!

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 22 jul 2020, 00:09

Wij zijn van plan om vanaf zondag een rondtrip met onze camperbus te maken in Oostenrijk te beginnen aan de Bodensee. Aan de ene kant willen we graag maar de twijfel neemt toch weer toe. Gaan we of gaan we niet. Het nieuws van vandaag dat het virus op meerdere plaatsen in Europa en ook in ons land weer opduikt is toch wel verontrustend. Ook in Oostenrijk waar de regering heeft besloten, nadat ook daar de besmettingen oplopen, het dragen van mondkapjes weer verplicht stelt. En kijk naar Kroatie waar code oranje weer ingevoerd is. Ik heb serieus het vermoeden dat er meerdere Europese landen zullen volgen want veel vakantiegangers (vooral jongeren) denken dat ze net als voorgaande jaren gewoon kunnen doen wat ze graag willen zonder inachtneming van de regels.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 » 22 jul 2020, 01:52

Yep, lees het ook. Spanje zit ook al op x3 het aantal gevallen van nog geen 2 weken terug. Het is nu nog een klein aantal maar zo ging het exact hier ook. Het zou toenemen want dat was te verwachten met steeds meer heropeningen, maar we kunnen traceren en mensen in quarantaine plaatsen was het antwoord. Tot dat je niet meer kunt traceren vanwege jongeren die vaak geen symptomen hebben en het wel verspreiden of toeristen die het meenemen dan wel mee naar huis nemen. En vergeet niet dat de zomervakantie in de VS in Juni al start voor velen. Zo was/is er een tweede piek. Als Europa geen maatregelen neemt gebeurt exact hetzelfde.

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 22 jul 2020, 08:43

In Amerika heeft president Trump de bevolking opgeroepen om mondkapjes te dragen.

dejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door dejong89 » 22 jul 2020, 10:26

Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat het virus zich minder snel verspreid in goed geventileerde ruimtes. ( lees, minder snel. Ik zeg niet het verspreid zich niet)
De eerste weken van juli waren de natste in 30 jaar tijd. Veel regen. Soms leek het wel herfst.Veel mensen binnen. Nu, 2 weken later, stijgen de besmettingen. Eind juni was het nog andersom.
Een voorbode voor de herfst als je het mij vraagt. Het is te hopen dat zich in de tussentijd nog een behandelmethode aandient die goed werkt. Ik zie dat eerder gebeuren dan een goed werkend vaccin.

GJ
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ » 22 jul 2020, 11:19

dejong89 schreef:
22 jul 2020, 10:26
Het is te hopen dat zich in de tussentijd nog een behandelmethode aandient die goed werkt. Ik zie dat eerder gebeuren dan een goed werkend vaccin.
Dat hoop ik ook, en vooral dat die behandelmethode dan ook gericht is op mensen die weliswaar niet in het ziekenhuis belanden, maar thuis 'uitzieken' en vervolgens toch langdurig (zo niet levenslang) klachten houden. Al die positieve berichten die je nu leest over bv. combinaties van bestaande medicijnen lijken vooral bedoeld voor en gericht op mensen die doodziek in het ziekenhuis liggen, en hoewel dat natuurlijk fantastisch nieuws is, zou het mij toch wel geruststellen als ik zou weten dat er ook een behandeling zou zijn die - mocht ik besmet raken en 'milde' symptomen vertonen - voorkomt dat ik langdurig moet herstellen of mijn leven lang niet meer de oude word.

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve » 22 jul 2020, 21:04

Almere vak V schreef:
29 jun 2020, 10:14

Trump heeft net iets meer te zeggen dan Willem Alexander. Maar daarna houdt het dan ook rap op.
:lol: :roll: Nou maak je het iets te gek @Almere vak V ... Je ziet hier aan de reacties dat het begrip "federale staat " onderr de forum bezoekers niet echt leeft . Maar jij brengt ze helemaal op een dwaalspoor.
Willem Alexander heeft helemaal niets te zeggen; daar is Mark voor ingehuurd.
En die Amerikaanse president ....Zullen we zeggen dat die net iets meer te vertellen heeft dan de Voorzitter van de Europese Raad ? ( er is nog geen europese president )
the proof of the pudding is in the eating

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 23 jul 2020, 04:51

En kijk naar Kroatie waar code oranje weer ingevoerd is.
Ik vraag me eigenlijk af wie nou beslist wanneer iets groen, geel, oranje of rood wordt? Beslist in dit geval de Nederlandse regering dit voor zichzelf, of in samenspraak met van Kroatie? Er zijn een stuk minder nieuwe besmettingen dan bv in België en Spanje, maar het gaat op oranje dus alleen 'noodzakelijke reizen'. Maar die landen blijven geel?

Verder zijn ze in Nederland met op1 en nieuwsuur begonnen met de promotie voor mondkapjes. Dus wrs zal er, als volgende week blijkt dat de besmettingen doorzetten, wel een bredere discussie komen of we er hier ook aan moeten geloven. Al denk ik dat het, na het schijnveiligheid te hebben genoemd en het maandenlang ontkrachten van de werking ervan, misschien ook wel kan zorgen voor nog meer wantrouwen jegens het RIVM.

Corv
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Corv » 23 jul 2020, 05:30

Het rivm zei zelfs in het begin dat we in NL niks te vrezen hadden omdat er geen directe vluchten vanuit Wuhan naar hier waren..
2017: Roadtrip Chicago-LA
2018: East Texas
2019: Roadtrip Chicago-LA
̶2̶0̶2̶0̶:̶ ̶R̶o̶a̶d̶t̶r̶i̶p̶ ̶M̶i̶n̶n̶e̶a̶p̶o̶l̶i̶s̶-̶P̶h̶o̶e̶n̶i̶x̶

LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG » 23 jul 2020, 09:46

@Corv

Ja gek hoe wetenschappers hun mening bijstellen naargelang ze meer te weten komen he :wink:

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 23 jul 2020, 11:56

PSVwally schreef:
23 jul 2020, 04:51
k vraag me eigenlijk af wie nou beslist wanneer iets groen, geel, oranje of rood wordt? Beslist in dit geval de Nederlandse regering dit voor zichzelf, of in samenspraak met van Kroatie? Er zijn een stuk minder nieuwe besmettingen dan bv in België en Spanje, maar het gaat op oranje dus alleen 'noodzakelijke reizen'. Maar die landen blijven geel?
Wat ik heb gelezen en heb begrepen is dat het gaat om de gegevens die landen doorgeven. Landen als bv Belgie, Duitsland, Frankrijk en Portugal geven gedetailleerde cijfers door over het aantal besmettingen per regio. Daardoor heeft bv Lissabon wel code oranje gekregen maar de rest van het land niet. Kroatie en sommige andere landen doen dit niet of ze zijn maar onderverdeeld in 2 regio's waardoor er te weinig gegevens binnenkomen. Als dan de besmettingen oplopen krijgt het hele land code oranje.
Zie dit artikel https://nos.nl/artikel/2341501-waarom-p ... -niet.html
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

d_vdploeg
Amerikafan

Bericht door d_vdploeg » 23 jul 2020, 12:22

@PSVwally De overheid beslist uiteindelijk, maar doet dit in samenspraak met het RIVM. Zoals @IngridZw ook al aangeeft geven een aantal landen gerichte informatie door. Andere landen niet.

De verontwaardiging op Facebook was groot onder Kroatië en Turkijegangers die verontwaardigd reageerden waarom heel Turkije op oranje stond terwijl er aan de bekende Turkse badplaatsen zoals Izmir en Brodum nauwelijks besmettingen zouden zijn. Dit zou ook gelden voor Istrië. RIVM zegt dan gewoon, we hebben te weinig informatie dus we nemen het zekere voor het onzekere en gooien de boel op oranje.

Ben wel benieuwd hoe dit straks in de VS zal gaan. De situatie gaat hopelijk een keer verbeteren, stel de travelban is straks opgeheven, gaan we dan per staat misschien een geel advies krijgen? Bijv. De staat New Jersey geel en Californië (nog) op oranje?

Lijkt mij bijna niet te doen.

LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG » 23 jul 2020, 12:32

Komend weekend is denk ik traditioneel een "wisselweekend" op de wegen naar het zuiden. Dan komt de eerste lading toeristen terug naar B/NL. Ik ben benieuwd of we dat gaan merken in de cijfers. Misschien niet, gezien ze nu ook al fel stijgen :sadcry:

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 23 jul 2020, 12:41

d_vdploeg schreef:
23 jul 2020, 12:22
Ben wel benieuwd hoe dit straks in de VS zal gaan. De situatie gaat hopelijk een keer verbeteren, stel de travelban is straks opgeheven, gaan we dan per staat misschien een geel advies krijgen? Bijv. De staat New Jersey geel en Californië (nog) op oranje?
En gaan de staten anders omgaan met bvb Europese toeristen?
Onze governor (die ik ondertussen Humpy Dumpy noem 8) - zover dus mijn mening) is heel trots dan in zijn Corona statistieken NJ zowat de enige staat is die groen staat (groen = staat heeft Covid onder controle) en heeft een quarantaine opgelegd voor als je uit een lijst van andere staten (en die lijst wordt met de dag langer, het zijn er ondertussen al meer dan 30) komt. Ook niet te "enforcen" overigens (zeker niet op de weg) maar Newark als belangrijke luchthaven ligt wel in NJ. Hoe zal er omgegaan worden met toeristen? Op de risico kaarten die ik zie (dat zijn die via mijn werkgever) staat de Benelux heel wat roder ingekleurd dan de USA zelf.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018.
Wij hebben alle staten (behalve Hawai...) van de USA bezocht!

d_vdploeg
Amerikafan

Bericht door d_vdploeg » 23 jul 2020, 12:47

@LeenG Denk dat de wissel een weekje later is. Regio Noord is de enige regio waarin de derde week van de zomervakantie er bijna opzit. Regio zuid bijna de tweede week en regio midden (waar het grootste deel van de randstad onder valt) is pas een week weg. Mensen zijn toch al gauw 2 a 3 weken naar het zuiden.

Het is even afwachten, persoonlijk denk ik dat het wel meevalt. Het gaat er (voor de landen met een geel reisadvies) niet zozeer om waar je naar toe gaat, maar wat je doet. In de meeste landen met een geel reisadvies is de situatie vergelijkbaar met hier. Het virus is al overal. Je kunt ook op de camping in Nederland besmet raken in de rij voor het toiletgebouw. Daarnaast kun je je afvragen wat veiliger is, op een overvolle Nederlandse camping of in een appartement in Spanje/Frankrijk?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer