Corona Virus / Oplossingen...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door d_vdploeg »

Tipsy_1 schreef:
23 jul 2020, 12:41
n gaan de staten anders omgaan met bvb Europese toeristen?
Dat zou inderdaad ook kunnen dat er uit bepaalde landen toeristen nog geweerd worden.

Ben benieuwd of het gaat gebeuren en of het haalbaar is in de praktijk. Ik denk van niet en ik denk dat de travelban straks voor het hele Schengengebied opgeheven gaat worden, als de situatie dat toelaat.

Volgens mij mag je namelijk geen onderscheid maken op Nationaliteit. Nou zal Amerika daar maling aan hebben denk ik :P maar goed..

Stel in Nederland gaat het nog niet goed, in Duitsland wel. Je mag op basis van een epidemiologische situatie (lekker woord zeg :P ) zeggen Nederland mag niet, Duitsland wel. Ik ben Nederlander dus ik mag niet, ik ben Duitser en ik mag wel, dat mag puur om het feit dat ik een Nederlander ben volgens mij niet.

Maar dan zou je dus de situatie kunnen krijgen dat als ik via Düsseldorf naar de VS vlieg, ze mij binnen moeten laten. Immers de situatie is in Duitsland onder controle. Dus qua epidemiologische situatie weigert de VS mensen niet vanuit Duitsland, en op basis van Nationaliteit mag dit niet..

Of als ik via een andere staat reis die op groen staat en ik kom NJ binnen?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Tipsy_1 »

In NJ moet je van de governor quarantainen als je in die lange lijst van staten geweest bent. De meeste grenzen immers niet aan NJ. Ze kunnen dat wel niet enforcen maar de Governors leggen dus wel degelijk dat soort regels op. Mijn amerikaanse buren houden zich er ook allemaal netjes aan ( ik niet want ik ben een stoute Belg).
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Visser »

d_vdploeg schreef:
23 jul 2020, 12:22


Ben wel benieuwd hoe dit straks in de VS zal gaan. De situatie gaat hopelijk een keer verbeteren, stel de travelban is straks opgeheven, gaan we dan per staat misschien een geel advies krijgen? Bijv. De staat New Jersey geel en Californië (nog) op oranje?

Lijkt mij bijna niet te doen.
Het is niet te doen. Je kunt trouwens iedere lower 48 staat in en uit rijden.. Geen controle, niks.
.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door bedeve »

d_vdploeg schreef:
23 jul 2020, 12:47
@LeenG Denk dat de wissel een weekje later is. Regio Noord is de enige regio waarin de derde week van de zomervakantie er bijna opzit. R
De afgelopen maanden hebben we gezien dat het noorden bijna corona vrij is gebleven doordat de inwoners hun verstand gebruikten.
Die mensen doen dat ook als ze in het buitenland zijn , dus de besmettingen vanuit het buitenland zullen we terugzien in het zuiden en het westen van het land .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Almere vak V »

d_vdploeg schreef:
23 jul 2020, 12:59
Stel in Nederland gaat het nog niet goed, in Duitsland wel. Je mag op basis van een epidemiologische situatie (lekker woord zeg ) zeggen Nederland mag niet, Duitsland wel. Ik ben Nederlander dus ik mag niet, ik ben Duitser en ik mag wel, dat mag puur om het feit dat ik een Nederlander ben volgens mij niet.
Simpel vraagje, ben je de afgelopen 14 dagen in één van deze landen geweest? Zoja, dan mag je weer rechtsomkeert maken. Ongeacht waar je opgestapt bent...
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door d_vdploeg »

Almere vak V schreef:
23 jul 2020, 15:41
ben je de afgelopen 14 dagen in één van deze landen geweest? Zoja, dan mag je weer rechtsomkeert maken.
Ik snap hem, wordt eerste een lange vakantie in Duitsland dan :P Zonder gekheid, ik denk dat het nog wel even duurt voor we ons coronavrij en zonder beperkingen door de VS kunnen verplaatsen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door hemmie »

d_vdploeg schreef:
23 jul 2020, 12:59

Volgens mij mag je namelijk geen onderscheid maken op Nationaliteit. Nou zal Amerika daar maling aan hebben denk ik :P maar goed..

Stel in Nederland gaat het nog niet goed, in Duitsland wel. Je mag op basis van een epidemiologische situatie (lekker woord zeg :P ) zeggen Nederland mag niet, Duitsland wel. Ik ben Nederlander dus ik mag niet, ik ben Duitser en ik mag wel, dat mag puur om het feit dat ik een Nederlander ben volgens mij niet.

Maar dan zou je dus de situatie kunnen krijgen dat als ik via Düsseldorf naar de VS vlieg, ze mij binnen moeten laten. Immers de situatie is in Duitsland onder controle. Dus qua epidemiologische situatie weigert de VS mensen niet vanuit Duitsland, en op basis van Nationaliteit mag dit niet..
Er is nu ook geen travelban o.b.v. nationaliteit, maar o.b.v. waar je in de 14 dagen voordat je in de VS was bent geweest. En aangezien er binnen het Schengen gebied geen enkele controle is, volledig vrij verkeer van mensen, is het dan wel logisch om heel het Schengen gebied op één hoop te vegen. Dan zou je dus ook verwachten dat heel het Schengen gebied pas uit de lijst wordt gehaald als alle landen 'veilig' worden geacht.
Terug in Texas!
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door GJ »

bedeve schreef:
23 jul 2020, 15:19
De afgelopen maanden hebben we gezien dat het noorden bijna corona vrij is gebleven doordat de inwoners hun verstand gebruikten.
Die mensen doen dat ook als ze in het buitenland zijn , dus de besmettingen vanuit het buitenland zullen we terugzien in het zuiden en het westen van het land .
:blink: Want verstand is alleen in het noorden van Nederland prevalent en de intelligentie neemt exponentieel af naarmate je verder zuidwaarts trekt? Zoiets?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Timothy555 »

Da’s net zoals in België!

:D

(Aan diegene met lange tenen: grapje!)
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Corv »

Ze luisterde daar wel goed naar het rivm en vierde carnaval in kleine groep. :D
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

d_vdploeg schreef:
23 jul 2020, 12:22
@PSVwally De overheid beslist uiteindelijk, maar doet dit in samenspraak met het RIVM. Zoals @IngridZw ook al aangeeft geven een aantal landen gerichte informatie door. Andere landen niet.
Ja ik las nu dat er daar iets van 230 besmettingen per 100,000 inw waren terwijl dit in Nederland bv op 7 of 8 per 100,000 ligt. Maar dat stond gisteren nergens in de nieuwsberichten en dan is het nogal onduidelijk.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

Corv schreef:
23 jul 2020, 18:17
Ze luisterde daar wel goed naar het rivm en vierde carnaval in kleine groep. :D
Ik denk dat we nog blij mogen zijn dat er tijdens het carnavalsweekend een fikse storm (ciara) over Nederland trok waardoor bijna alle optochten zijn geannulleerd en dag er op de ‘inhaaldag’ ook zo’n flinke storm overtrok waardoor ze helemaal niet zijn doorgegaan. Hierdoor zijn velen niet gegaan. Aan de andere kant zijn de kroegen hierdoor natuurlijk wel extra vol gelopen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door bedeve »

@PSVwally Het carnaval waar jij het zo luchtig over hebt , is goed voor een groot percentage van de NL corona doden.
De Brabantse ziekenhuizen waren overvol.
Hele busladingen brabantse patienten werden overgebracht naar ziekenhuizen in Groningen Fryslan en Drenthe.
Wat er bij ons dan ook gebeuren zal ,we vieren altijd carnaval ...
die luchtigheid zal ongetwijfeld bij de regionale cultuur horen, maar ik hoop wel dat een volgende lockdown regionaal geregeld wordt zodat het noorden gevrijwaard wordt van allerlei ellende waar het part nog deel aan heeft.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door GJ »

Op dat moment waren er nog helemaal geen coronabesmettingen bekend in Nederland. Er is nu al zo weinig draagvlak voor sommige maatregelen en nu zijn we ruim zesduizend doden verder. Het afgelasten van carnaval op een moment dat er nog geen concrete gevallen bekend waren, zou denk ik niet gelukt zijn.

Het is gewoon een kwestie van beroerde timing. Als carnaval een week eerder was geweest en de schoolvakanties in het noorden een week later, dus omgekeerd van wat het nu was, was de situatie waarschijnlijk ook omgekeerd geweest. Want wintersport is óók een belangrijke aanjager geweest. Niet alleen in Brabant waren er veel besmettingen, ook in bijvoorbeeld Rotterdam dat tegelijkertijd vakantie had.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

bedeve schreef:
23 jul 2020, 20:19
@PSVwally Het carnaval waar jij het zo luchtig over hebt , is goed voor een groot percentage van de NL corona doden.
De Brabantse ziekenhuizen waren overvol.
Hele busladingen brabantse patienten werden overgebracht naar ziekenhuizen in Groningen Fryslan en Drenthe.
Wat er bij ons dan ook gebeuren zal ,we vieren altijd carnaval ...
die luchtigheid zal ongetwijfeld bij de regionale cultuur horen, maar ik hoop wel dat een volgende lockdown regionaal geregeld wordt zodat het noorden gevrijwaard wordt van allerlei ellende waar het part nog deel aan heeft.
Waar ben ik luchtig? Zoals hierboven aangegeven was het in die tijd nog een virus in China met een uitbraakje in skigebieden en noord-Italië. Ga er echt maar vanuit dat Carnaval volgend jaar en tot er een vaccin/medicijn is op een andere manier gevierd wordt en dat veel dorpen/steden volgend jaar geen Carnaval vieren. Maar er zijn ook genoeg clusters niet aan Carnaval gelinkt hoor. Als er op dat moment 100.000 mensen op een Oerol festival hadden geweest had dat ook fout gegaan. Ik zou je zin over 'luchtigheid' niet in dorpen als Uden, Erp of Boekel verkondigen. Er zijn daar vrnl ouderen overleden, maar er zijn heel veel jonge ouderen, ook zonder onderliggende ziektes, nogsteeds heel erg ziek met misschien ook nog veel schade voor de rest van hun leven.

Probleem zit em op dit moment m.i. in veel andere zaken. Hier al een aantal x van bekenden gehoord dat ze óf 1 of 2 dagen moeten wachten voor ze getest kunnen worden in Eindhoven óf dat ze naar Eersel (20km verder) of Breda moeten om op de dag zelf een test te kunnen krijgen. Beide gevallen meer dan 48uur moeten wachten op een antwoord (beide geen covid). Dan zit je als 5e stad ook niet lekker in je capaciteit.... Sowieso een uur in de wacht staan op dat nummer is al slecht. Trek dan een blik uit een callcenter open.

In het grensgebied, dus veel crossverkeer tussen België en Nederland. Vandaag zelfs klanten in mn winkel (en ja dit klinkt als een Belgengrap) waarbij de Belgische man een mondkapje droeg en zijn Nederlandse vrouw niet ?!? Hoe dan?
Duitsers, Belgen, Fransen vinden het hier een walhalla ook al begrijpen ze niets van onze in hun ogen slappe maatregelen. Als ik dan aangeef dat hier zonder de strenge maatregelen in ieder geval niet meer besmettingen zijn dan bij hun trekken ze wel een beetje bij trouwens.

Zoals je zelf een een eerdere post al aangaf kan iedereen hier zonder enige vorm van controle op Schiphol of welk vliegveld dan ook aankomen. Dan zijn ze zelfs in het door 'ons' vaak zo'n achterstandsland genoemde Griekenland imo een stuk verder door gewoon duidelijk te zijn zonder test kom je er niet in. Al is dat ook pas vanaf vorig weekend.

Ik denk alleen dat die man bij Op1 net wel gelijk had (nee, niet Dave Roelvink of die gozer met dat hoedje op) dat er liever vandaag of morgen eens goed overleg tussen het RIVM, OMT en het kabinet moet zijn en dat onze MP één keer héél duidelijk naar buiten toe moet zijn mbt tot die eindeloze mondkapjesdiscussie, want van die eindeloze stroom van meningen in praatprogrammas worden op dit moment nog veel keer mensen corona moe.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door GJ »

Overigens, een regionale lockdown, dat is natuurlijk je reinste onzin in een klein land als Nederland. Want niet-zieke mensen uit een getroffen gebied zijn echt wel te porren om een eindje te rijden naar een plek waar ze wel gewoon naar een restaurant kunnen. Dat hebben al die Nederlanders wel bewezen die in het begin van de uitbraak naar België reden om daar naar het café te gaan, toen daar de horeca nog wel open waren en in Nederland niet meer.

Tenzij je er een échte lockdown van maakt, bruggen en wegen afsluit en laat bewaken door militairen etc. Zolang dat niet gebeurt, kun je bijna nog beter in een niet-getroffen gebied alle horeca sluiten, en juist in het getroffen gebied alles openlaten om 'horecatoerisme' te voorkomen.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door chippie777 »

Ik denk wel dat bepaalde maatregelen nu meer/beter geaccepteerd zullen worden. Maanden geleden was het ondenkbaar dat carnaval zou worden afgelast. Mocht dat volgend jaar wel gebeuren (ivm corona) dan denk ik dat er veel minder gedoe over zal zijn dan wanneer je dat dit jaar gedaan zou gedaan hebben. Kijk maar naar het afgelasten van de Nijmeegse vierdaagse. Eigenlijk hoor je daar weinig negatiefs over. Ik denk dat bij een tweede golf er maatregelen genomen worden die we logisch vinden door de ervaringen tijdens de eerste golf. Of elke maatregel even effectief is, zal moeten blijken.
Aan het begin van de Corona crisis las je her en der dat het voor onmogelijk werd gehouden dat het vliegverkeer gestopt zou worden, niets is minder waar. Zelfde voor grote sport evenementen, jaar geleden zou je voor gek worden verklaard wanneer die gecanceld zouden worden, nu is dat veel meer geaccepteerd.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door d_vdploeg »

Evenementen schrappen zoals carnaval, sportwedstrijden en vliegverkeer dat stil lag (in mijn ogen allen volledig terecht)wordt natuurlijk wel geaccepteerd omdat het overgrote deel van de mensen inziet hoe ernstig het is. Zo zal er ook draagvlak zijn voor cancelen van carnaval of op zijn minst een aangepaste vorm. Hopelijk komt er snel een vaccin/medicijn want heel veel langer dan pak hem beet voorjaar 2021 moet het niet gaan duren. Dan zal het draagvlak af gaan nemen vrees ik. Ik kan mij er nog niks bij voorstellen bij opnieuw een uitstel van de OS en het EK bijvoorbeeld. Of opnieuw uitstel van allerlei evenementen die in 2021 dan voor de 2e keer afgelast worden.

Een regionale lockdown zie ik niet gebeuren, niet te handhaven, mensen uit Zuid Holland, stel dat daar een lockdown zou komen, zijn binnen 35 a 40 minuten in Breda. Die hebben er wel wat voor over om op het terras te zitten.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

Ik weet dat ze (burgemeesters) bij besmettingen mensen wel plichten kunnen opleggen. Je zou dan aan een ‘coronahotel’ kunnen denken. Dat doen ze in andere landen ook. Niet vrijblijvend thuis, maar onder toezicht maar niet in een ziekenhuis.
Dat hebben al die Nederlanders wel bewezen die in het begin van de uitbraak naar België reden om daar naar het café te gaan, toen daar de horeca nog wel open waren en in Nederland niet meer.
Ik wil niet heel vervelend doen, maar dat was dus precies andersom. In België was de horeca eerder gesloten dan Nederland en jullie kwamen ‘gezellig’ met z'n allen naar Sluis, Vlissingen, Breda en Maastricht :lol:
https://www.missethoreca.nl/horeca/nieu ... -101333444
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door GJ »

PSVwally schreef:
24 jul 2020, 17:54
Ik wil niet heel vervelend doen, maar dat was dus precies andersom. In België was de horeca eerder gesloten dan Nederland en jullie kwamen ‘gezellig’ met z'n allen naar Sluis, Vlissingen, Breda en Maastricht :lol:
https://www.missethoreca.nl/horeca/nieu ... -101333444
Ik ben Nederlands 😉 maar dacht dat het andersom was. Mijn fout! Maar inderdaad, regionale lockdowns hebben denk ik dus weinig nut.

Vind het nu wel rap gaan met al die besmettingen. Als je leest dat de teststraten 'volgeboekt' zitten, vind ik dat toch zorgelijk. Hier in West-Brabant bijvoorbeeld: de enige testlocatie zit in Breda en er wordt er pas op z'n vroegst 1 september (!) één geopend in Roosendaal of Bergen op Zoom. Tja... Dat zou toch sneller moeten kunnen, zou je denken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer