Corona Virus / Oplossingen...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Tipsy_1 »

J&J begint nu met testen op mensen van hun kandidaaat vaccin. Als dat werkt...

Los daarvan: hopelijk laten ze het nu aan de mensen zelf over om te beslissen wat ze willen doen en hoe omgaan met het risico. Sommige van mijn collega's komen nog steeds niet buiten; "you will infect others" zeggen die...
Het virus is er nog altijd, de curve is geflattened en er zullen gevallen blijven... Blijft het nu gewoon kwestie van ruim onder max. capaciteit van IC's/ventilators te blijven? Hoe ver willen we (=overheden, zelf hebben we blijkbaar toch niks te zeggen :lol: ) gaan met bijkomende dwingende maatregelen? En inderdaad, wat met dat nieuwe normaal ... Dat kan toch niet "normaal" zijn?
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Inges »

dejong89 schreef:
16 jun 2020, 16:49
Ik maak mij het meeste zorgen over de 1,5 meter regel. Maak van deze regel een advies en combineer dit met goed bron en contactonderzoek. Houd voldoende afstand en neem je verantwoordelijkheid.
Daar ben ik het ook mee eens. Maak het hetzelfde als "was je handen en nies in je elleboog" En blijf thuis bij zelfs maar de minste klachten en laat je testen als ze erger worden (ben eerder voor verplicht testen bij klachten dan altijd en eeuwig op 1.5 meter van je medemens moeten blijven). Schrijf desnoods iedere dag even op wie je gezien hebt. Ik ben er voor om geen grote evenementen te organiseren en in een drukke kroeg ook maar even niet. Maar het feit dat ik een boete en een strafblad kan krijgen omdat ik op 1 meter van mijn vader (al daar niet in zijn eigen tuin) sta terwijl we allebei geen klachten hebben vind ik met een lage besmettingsgraad zoals nu bijna onverteerbaar.

Dat was wat anders eind maart. Toen kwam ik er alleen om de boodschappen voor de deur te zetten en ging ik weer. Met ons gezonde verstand hebben we het ook met zijn allen van "paniek in maart en april" naar "goed beheersbaar in mei/juni" gekregen. In NL is dat overigens nu beter dan in de US hoor @Tipsy_1 dat begrijp ik. Wij hadden vandaag 5 doden en 4 nieuwe mensen in het ziekenhuis.

En als nog eens iemand tegen mij zegt dat dit het nieuwe normaal is krijgt ie de wind van voren ;-) ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Almere vak V »

ADE01 schreef:
16 jun 2020, 02:22
Vooruitziende blik. Afgelopen zaterdag in het nieuws, record aantal toenames in onze staat en de toename is vooral onder jongere mensen.
Nadat iedereen hier er op uit is gegaan in het Hemelvaartsweekend en de demonstratie(s) op en na 2e Pinksterdag zien we hier helemaal niks gebeuren. Totaal niks!! Mensen raken niet besmet in de buitenlucht. Dat is inmiddels wel duidelijk. Ook niet in vliegtuigen met een HEPA filter. Daar is de anderhalve meter echt totale flauwekul.

Er zijn voorbeelden genoegen van mensen die Corona hebben opgelopen maar hun medebewoners niet. Hoe helder wil je het hebben?? Als je ergens in een slecht geventileerde ruimte boven op elkaar gaat staan te schreeuwen en zingen. Dat zal een dingetje zijn. Met 150 man in een donkerbruine kroeg waar je maar met 75 eigenlijk naar binnen kunt om lekker een potje te gaan staan blerren. Dat zal m voorlopig niet worden.

Slecht geventileerde ruimtes met een lage vochtigheidsgraad wordt een dingetje. Oude en zieke mensen worden een dingetje. Waar stoppen we die mensen? Juist, in zo'n benauwd verzorgingstehuis waar het altijd plus 30 graden is, waar geen enkele vorm van ventilatie is.

Maar al die andere nonsens. Stop ermee!!

Stop er mee om mensen psychisch en financieel nog verder te beschadigen.
Hockey schreef:
16 jun 2020, 04:37
Iemand die net besmet is geraakt zal nog niet positief worden getest. En de test geeft helaas false positives en false negatives.
Juist!! En dan ben je negatief getest. Vervolgens hoest er iemand in je gezicht, of je pakt iets of iemand vast, of je ademt in of whatever, en dan? Moet je jezelf dan weer opnieuw laten testen.
Old Faithful schreef:
16 jun 2020, 12:13
Als er al een vaccin komt.
Dat vaccin komt er wel. Daar ben ik niet bang voor. Maar als je weet dat er voor een goed werkend vaccin 10 tot 15 jaar nodig zijn. En we gaan nu binnen een half jaar of een jaar een vaccin in elkaar draaien. Ben jij dan degene die vooraan in de rij gaat staan om je te laten vaccineren?? Ik zou er nog een keertje over na moeten denken...
Inges schreef:
16 jun 2020, 13:10
Hoe moeten jonge mensen dan een nieuwe partner leren kennen?
Ik ben heel benieuwd naar voortplanting op anderhalve meter. Daar is het WK-darts niks bij...
Tipsy_1 schreef:
16 jun 2020, 16:56
Het virus is er nog altijd, de curve is geflattened en er zullen gevallen blijven...
Er zullen altijd virussen zijn. Alleen moeten we wel kijken hoe we hier op gaan reageren. Half maart de paniekstand begrijp ik best. De beelden vanuit Italië waren niet echt positief. De uitleg van Rutte over groepsimmuniteit in combinatie met het advies blijf binnen sloeg nergens op. Ook het aantal besmettingen ivm met niet testen is natuurlijk volslagen belachelijk en geen beleid op te maken. Om de discussie over de mondkapjes maar niet eens te beginnen. Helpen ze niet? Of hebben we ze niet en beïnvloedt dat eventueel het oordeel...

Zorg dat je buitenkomt, zorg dat je beweegt, zorg dat je gezond eet, zorg dat je onder de mensen komt. Daar schijn je zowel fysiek als psychisch baat bij te hebben.
Inges schreef:
16 jun 2020, 17:23
Maak het hetzelfde als "was je handen en nies in je elleboog"
Hygiene is belangrijk! Ik heb ooit in een vorig leven op een basisschool gewerkt. Het eerste jaar ben ik de helft van de tijd ziek geweest. Daarna nooit meer. Maar als ik een kraan zie was ik mn handen. Hoe vaak ik mensen in een openbare gelegenheid zonder handen te wassen een toilet zie verlaten is bizar. Dan weet ik zeker dat ze het thuis al helemaal niet doen.

Te schoon kan overigens ook. Maar de tip die ik een paar jaar geleden in Amerika hoorde dat het heel gezond kan zijn om elke ochtend een glas van je eigen urine te drinken en de inhoud van je neus even te verorberen heb ik tot op heden maar naast me neergelegd... :blink:
Inges schreef:
16 jun 2020, 17:23
En blijf thuis bij zelfs maar de minste klachten
Een gevaarlijke wat mij betreft. Je gaat mensen krijgen die voor elke scheet thuisblijven. Dat gaat kapitalen kosten.
Inges schreef:
16 jun 2020, 17:23
Ik ben er voor om geen grote evenementen te organiseren en in een drukke kroeg ook maar even niet.
Een groot evenement in een stadion of een open veld is iets totaal anders dan te veel mensen in een benauwde kroeg.
Inges schreef:
16 jun 2020, 17:23
aar het feit dat ik een boete en een strafblad kan krijgen omdat ik op 1 meter van mijn vader (al daar niet in zijn eigen tuin) sta terwijl we allebei geen klachten hebben vind ik met een lage besmettingsgraad zoals nu bijna onverteerbaar.
Inderdaad belachelijk! En overgeleverd aan de totale willekeur van 1 of andere ambtenaar met iets te veel geldingsdrang...
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Inges »

Almere vak V schreef:
16 jun 2020, 17:59
Inges schreef: ↑
16 jun 2020, 13:10
Hoe moeten jonge mensen dan een nieuwe partner leren kennen?

Ik ben heel benieuwd naar voortplanting op anderhalve meter. Daar is het WK-darts niks bij...
Ja als je jong bent moet een one night stand ook gewoon kunnen. Maar dat soort dingen kan nu allemaal niet. Daarom kan het niet het nieuwe normaal zijn. Jonge mensen zijn de toekomst en hoewel er hopelijk geen voortplanting komt uit een one night stand, moet je wel eerder dichtbij elkaar kunnen komen. Nu mag dat enkel en alleen als je samen een huishouden hebt. Dat is dan weer het andere uiterste ;-)

Precies 16 dagen geleden was iedereen boos omdat de hele Dam vol stond....... dat wil ik nog graag even benadrukken met iedere dag onder de 10 nieuwe ziekenhuis opnames.....

Ik ben overigs wel VOOR hygiëne en voorzichtigheid maar niet voor dit doorgeslagen gedoe op dit tijdstip (dat zal anders zijn als we echt een 2e golf krijgen denk ik)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Nessiezzz »

Peter Piot, die Europa en België adviseert denkt anders over de veelbesproken "2e golf".

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200614_04990514

Het is mij lastig voor te stellen dat we weer een lockdown gaan meemaken. Psychologisch gezien kan dit niet meer worden bevat en geaccepteerd worden door mensen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door hemmie »

Ik verbaas me erover dat er zo weinig onderzoek/informatie lijkt te zijn over de situatie waarin besmetting juist wel en niet lijkt te gebeuren. Vorige week in het nieuws hier, kapsalon waar 2 kapsters met corona 140 klanten hadden geknipt, klanten en kapster mondkapjes op, en niemand lijkt besmet (niet iedereen getest, maar blijkbaar dus geen klachten). Daar kun je toch conclusies uit trekken? Is die 1.5 niet zo relevant, of kun je dat volledig ondervangen met mondjapjes? En aan de andere kant lees ik telkens over sporters (college en professioneel) waar binnen korte tijd na het hervatten van de trainingen heel veel besmettingen zijn. Ik heb geen idee hoe die trainingen er uit zien, maar blijkbaar is daar een situatie waarbij besmetting heel erg makkelijk plaatsvindt (zeker als je bedenkt dat er helemaal niet zo veel mensen besmet zijn, dus ik vind het al verrassend dat er in elk van die groepen uberhaupt 1 persoon besmet was). Of lijkt het maar zo omdat die sporters degenen zijn die steeds worden getest, en zijn er toch veel meer mensen besmet dan wij denken, maar weten we dat niet doordat ze niet getest zijn?
Ik snap dus niet dat er niet al veel meer bekend is hierover, zeker nu alles weer 'open' gaat moeten er toch volop situaties zijn die meer kennis zouden moeten opleveren.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

ben eerder voor verplicht testen bij klachten dan altijd en eeuwig op 1.5 meter van je medemens moeten blijven).
Hoe zie je dat 'verplicht' voor je? Er zijn nu al (bel)onderzoeken die aantonen dat slechts 30% bij enige vorm van klachten zich laat testen. Schrikbarend weinig. Wie moet dat controleren als je niet gaat?

Dat thuisblijven met klachten is ook gewoon een lastige. Ik zei vroeger altijd tegen medewerkers dat een hoestje of je een keer niet helemaal lekker voelen niet persé een reden was om thuis te blijven. We hebben dat nu aangepast naar bij een kuch niet thuisblijven, maar een flinke verkoudheid en koorts verplicht thuisblijven. Daar moet bij ons de instelling echt voor om, waar bij andere bedrijven er volgens mij nu al misbruik van wordt gemaakt.

aan de andere kant blijf ik me verbazen dat we hier niet meer moeilijk doen bij 100-200 besmettingen, maar dat Peking bij 50 besmettingen de halve stad dichtgooit. Wat weten zij dat wij nog niet weten.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door d_vdploeg »

@PSVwally China heeft als doel het virus uit te laten doven door middel van alles afsluiten (Lockdown), hier in de Europa kiest men er voor het virus gecontroleerd rond te laten gaan en het te beheersen, zodat de zorg het aankan.

Bij iedere (mini) uitbraak gaat de boel in China dus meteen weer op slot omdat men het aantal besmettingen naar 0 wil. Ik denk dus dat je niet bij iedere 100-200 besmettingen er direct iets achter moet zoeken anders dan die besmettingen zsm naar 0 willen brengen en dat men bang voor is voor de tweede golf en dit wil voorkomen.

Dat thuisblijven bij klachten wordt inderdaad wel een mentaliteitsverandering. Waar zit het verschil tussen een kuchje en een forse verkoudheid of griep? Plus nog de groep die er misbruik van maakt omdat men ''vandaag niet zoveel zin heeft''.

Aan de andere kant zie ik bij ons nog genoeg collega's die best flink ziek zijn, en toch naar kantoor komen. Deze zouden naar mijn idee gewoon thuis moeten blijven om andere niet te besmetten. Als ''witte borden'' beroep kan dit ook makkelijk.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Tipsy_1 »

Nessiezzz schreef:
16 jun 2020, 19:24
. Psychologisch gezien kan dit niet meer worden bevat en geaccepteerd worden door mensen.
Ik heb mij er ten zeerste over verwonderd hoe mensen deze eerste lockdown "aanvaard" hebben. Ik heb het nooit echt aanvaard (hoewel ik nu acheraf gezien wel moet toegeven dat sommige maatregelen wel zin hadden). Nederland heeft nog redelijk geluk gehad qua aanpak, maar bvb. Belgie, mag er niet aan denken dat ik daar dit voorjaar geweest zou zijn. Is het angst? Is het sociale druk? Is het de media gecombineerd met een sociale druk die bvb heel sterk aanwezig was op social media? Dus ook benieuwd hoe dat zou gaan als er een tweede lockdown komt. Ik denk dat het schuldgevoel dan nog makkelijker aangepraat gaat worden.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door d_vdploeg »

Ik denk dat er weinig draagvlak gaat zijn voor terugdraaien van de maatregelen bij een eventuele 2e golf. Ik denk dat de negatieve stemming op sociale media en ook in de traditionele media erg van invloed is.

Een aantal maatregelen kun je je van afvragen of dat zin heeft (gehad) zoals de 1,5 meter buitenshuis. We spraken er schade van, volle stranden met hemelvaart, drukte tijdens Koningsdag of demonstreren op de dam. Allen buitenhuis, het heeft niet geleid tot extra ziekenhuis en ic opnames.

Een aantal maatregelen daar verwacht men van dat deze wel werken zoals het handen wassen en de 1,5 meter afstand binnen. Ik denk dat het schuldgevoel wel een belangrijke is, er is een kans dat ik mijn oma besmet en die er aan onderdoor gaat. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Dat soort angst zal er best zijn ja.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door JanVoo »

Ik zie het zelf ietsje positiever in. Ik verwacht wel dat er een tweede golf(je) gaat komen, maar juist doordat we nu met z'n allen meer "gewend" zijn geraakt aan het afstand houden, in de elleboog niezen, bij klachten thuisblijven, etc., dan zullen we ons daar ook weer sneller aan houden als we daartoe gevraagd (of zelfs verplicht) worden door de overheid. En misschien doen we dat zelfs al zodra er negatieve berichten op het nieuws komen.

Natuurlijk, niemand vindt het leuk als de maatregelen weer worden verscherpt, maar aan de andere kant denk ik dat er meer begrip is gekweekt de afgelopen maanden.
(natuurlijk hou je altijd mensen die juist nu de houding hebben dat "het allemaal niet nodig is geweest, kijk naar Zweden", maar ik denk dat mensen met die mening in de minderheid zijn)

Maar, ik hoop dus dat opnieuw verscherpte regels niet nodig zullen zijn en dat men voldoende heeft aan een "waarschuwing" door Rutte of De Jonge.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (n.t.b.)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Tipsy_1 »

En dan is er het grote verschil in aanpak tussen Belgie en Nederland. Waar er in Belgie eerst hoonlachend werd gedaan over Nederland.... Bravo voor Nederland denk ik dan.
In Amerika is de aanpak ook al zo staat verschillend.... Hier in NJ mag niks... Wij zijn dan ook gisteren avond naar Delaware gereden om lekker uit eten (en drinken) te gaan (ja, wij zijn echt Belgen) - in een overigens zo goed als leeg restaurant want de Amerikanen zijn nog altijd erg (spontaan!) voorzichtig.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

d_vdploeg schreef:
17 jun 2020, 07:32
China heeft als doel het virus uit te laten doven door middel van alles afsluiten (Lockdown), hier in de Europa kiest men er voor het virus gecontroleerd rond te laten gaan en het te beheersen, zodat de zorg het aankan.
Toch denk ik dat we lang niet alles uit China weten. Maar het verbaasd met dan wel weer dat landen als India dan echt relatief goed er doorheen komen. Althans tot nu toe, je weet nooit of het nog omkeert. Ook oost-europa ivm west-Europa valt mee.
Ik denk dat het schuldgevoel wel een belangrijke is
Ik denk dat je woonplaats ook belangrijk is.
Kom je uit Boekel dan denk je er echt wel anders over dan iemand uit Delfzijl. Vandaag nog met iemand gesproken die 2 weken in Rotterdam op de IC had gelegen. Die hoopt het toch echt nooit meer te krijgen. 15kg afgevallen in 3,5e week en hij was al niet super zwaar. Hij heeft wel Carnaval in de kroeg afgezworen nu. Alleen de optocht nog kijken :lol:
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

We zijn intussen een week later en ook in India is de toestand nu toch vrij dramatisch. Social distancing is the slums is ook niet echt een optie.
https://edition.cnn.com/2020/06/11/asia ... index.html

Ook in de VS blijft het aantal besmettingen toenemen, en nee, dit ligt niet aan het aantal testen. In Texas zit men aan 90% van hun ziekenhuiscapaciteit. Het aantal hospitalisaties neemt enorm toe.
https://edition.cnn.com/2020/06/24/heal ... index.html

Ik denk dat we dan toch kunnen stellen dat de aanpak in de meeste Europese landen misschien niet perfect is, maar we in het algemeen toch betere resultaten hebben dan de VS.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Corv »

Nederland bijna 4000 meer doden dan Texas met bijna 30 miljoen inwoners.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door ADE01 »

Eigenlijk is dit al een 2e golf in de VS. De eerste piek lag in CA, Texas en Florida in April volgens mij. Vooral jongere mensen krijgen het nu, de gemiddelde leeftijd van de gevallen de afgelopen weken ligt hier in Florida rond de 28. Ik ken meerdere mensen via via die het opgelopen hebben in een bar of restaurant waar de regels amper werden nageleefd. Er is zelfs een bar/cafe waar 152 gevallen aan gekoppeld worden. De eigenaar ontkent alles maar is z'n licentie voorlopig kwijt. https://www.cnn.com/2020/06/24/us/orlan ... index.html

Overigens het CNN artikel is onvolledig. De gouverneur in FL heeft inderdaad gezegd dat er meer getest wordt, wat gewoon de waarheid is, maar heeft daarbij ook aangeven dat er "alarming community spread" is, wat ze bij CNN weg laten. En vanwege de gemiddelde leeftijd loopt het aantal ziekenhuis opnames en IC gevallen nog niet snel op.

Ik verwacht dat het Europa/Nederland ook weer op gaat lopen zodra meer open zal gaan. Dat is in de VS veels te snel gegaan. Aan de andere kant zijn zware maatregelen voornamelijk het uitstellen van een nieuwe golf besmettingen en is de groep die het nu krijgt misschien wel onderdeel van de groepsimmuniteit oplossing op de lange termijn. Een vaccin heb ik weinig vertrouwen in, dat duurt normaal gesproken jaren en willen ze nu binnen een jaar doen.
Nederland bijna 4000 meer doden dan Texas met bijna 30 miljoen inwoners.
Zeker, dat is de nuance die mensen vaak vergeten. California, Texas en Florida hebben het in de eerste golf veel beter gedaan dan menig andere staat of land. De staat New York en New Jersey hebben bijvoorbeeld cijfers die een meervoud slechter zijn dan Italie, waar iedereen schande over sprak. New York zit op ruim 31000 doden, Texas heeft er 2200..
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

ADE01 schreef:
25 jun 2020, 13:18
Nederland bijna 4000 meer doden dan Texas met bijna 30 miljoen inwoners.
Zeker, dat is de nuance die mensen vaak vergeten. California, Texas en Florida hebben het in de eerste golf veel beter gedaan dan menig andere staat of land. De staat New York en New Jersey hebben bijvoorbeeld cijfers die een meervoud slechter zijn dan Italie, waar iedereen schande over sprak. New York zit op ruim 31000 doden, Texas heeft er 2200..
Die verschillen spelen zeker mee. Hoe maak je dan een goede vergelijking? California met NL? Texas met Italië?
De gehele EU heeft een bevolkingsaantal dat vergelijkbaar is met de VS. Deze site vind ik interessant, vergelijkt EU vs USA aantal besmettingen per dag en aantal doden per dag sinds de eerste 100 doden. Het totaal aantal doden ligt in de EU op dit moment nog hoger dan in de VS na 100 dagen. Maar aangezien het aantal besmettingen in de EU nu nauwelijks nog stijgt, denk ik dat dit aantal ook niet sterk meer zal stijgen. Het aantal besmettingen in de VS stijgt op dit moment nog altijd erg snel (r-waarde op dit moment???) Dus kunnen we vermoeden dat het aantal overlijdens ook nog in die mate zal toenemen, toch?
https://www.worldometers.info/coronavir ... -usa-cases
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door ADE01 »

Het aantal doden zal nog wel oplopen ja, maar overal wel tot dat er een vaccin is of het virus muteert en ongevaarlijk wordt. Europa vs de VS is qua getallen wel interessant om naar te kijken, maar om daar conclusies aan te verbinden is bijna niet te doen. Binnen Europa heeft ieder land zijn eigen aanpak en zijn er veel verschillen. Net als in de VS iedere staat zijn eigen aanpak heeft en er veel verschillen zijn.

En de nuance werkt ook de andere kant op, het is volgens mij een moment opname die niet altijd even eerlijk is. Pak weer New York, de getallen zijn nu dramatisch vergeleken met andere staten en landen. Maar hadden deze misschien nog slechter geweest met een andere (=slechtere) aanpak? Of misschien hebben ze het ergste reeds gehad in 1 grote piek en gaat het in andere gebieden veel geleidelijker verlopen de komende maanden? Als dat zo is dan moeten we straks onze mening weer bijstellen. Het blijft afwachten allemaal.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door hemmie »

Voor mijn gevoel heeft Texas nooit een 1e golf gehad, hier is dat 'flatten the curve' echt heel sterk geweest. Maar ja, daarna weer open en nu gaat het heel snel. Onze aantallen per 100k inwoners liggen nu nog veel lager dan in NL, maar dat kan nu heel snel veranderen. Ik denk ook dat dat in andere landen ook weer zal gebeuren, uiteindelijk kun je het niet eeuwig tegenhouden. Misschien zijn er specifieke omstandigheden waardoor het nu hier zo snel gaat (erg warm, iedereen in afgesloten ruimtes met airco?), maar over een paar maanden kan dat in andere gebieden weer het geval zijn. Helaas is er hier bij veel mensen geen intentie om het te proberen in toom te houden. Ik woon in een verre buitenwijk van Houston, en hier lopen de besmettingen wel op, maar valt het toch nog mee. In mijn omgeving dragen de mensen dan ook veel mondkapjes, en veel mensen gaan nog steeds weinig de deur uit. Maar ik heb begrepen dat in andere gebieden van de stad nauwelijks mondkapjes worden gedragen, en daar gaan de cijfers dan ook veel sneller omhoog nu (en dan dringt dan natuurlijk ook tot ons gebied door).
Waar ik nog het meeste boos om ben is dat de bars blijkbaar weer vol mogen zitten, maar mijn kinderen nu nog steeds niet kunnen sporten of naar de bieb. Maar ja, dat zijn dingen die geen geld opleveren, dus die gaan niet open. En dat zal nu dus ook nog heel lang niet gebeuren.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Tipsy_1 »

Hier in NJ zijn ze meteen HEEL erg streng geweest. Indoor dining ligt hier bvb al van midden maart stil! pas sinds vorige week outdoor dining en indoor dining mag aan 25% capacity vanaf volgende week De gyms gaan nog steeds niet open (nog totaal geen zicht op). Onze governor heeft het heel heel ver gedreven. Nu hebben NY-NJ-CT (tri state area) afgekondigd dat er quarantaine is voor wie naar staten zoals Texas en Florida geweest is. Vermoedelijk vooral onder druk van NY en angst voor terugkerende snowbirders. Een beetje de omgekeerde wereld vs wat er in maart/april gebeurde (en duidelijk pay back time).
De verschillen in aanpak tussen de staten zijn enorm!

en dat voor een virus dat nog jaren gaat rondwaren.... ik kan nog altijd niet geloven dat we alles zo op zijn kop gezet hebben
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer