Corona Virus / Oplossingen...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door vana »

Precies.. wie het weet mag het zeggen..
In dat liegen geloof ik niet, waarom zouden ze, ik ben niet zo'n complotdenker. Wat ik wel denk is dat het voor iedereen en dus ook voor de regering en de deskundigen een situatie is/was waar ze nog nooit eerder mee te maken hadden gehad en een virus dat ze niet kenden.
De maatregelen en ook de beweringen die ze doen en deden zijn gebaseerd op de informatie en kennis die ze op dat moment hadden (zoals Rutte zegt, we moeten 100% beslissingen nemen met 50% kennis)
Dus hoe meer bekend wordt over het virus, hoe meer ze weten. Liegen? Ik denk het niet. Datgene wat je nu zegt, kan iets anders zijn dan wat je eerder gezegd hebt, gewoon door voortschrijdend inzicht.

En zelfs dan krijgt iedere regeringsleider weer informatie van andere deskundigen met soms een afwijkende mening.
Tel daarbij op de mening van een paar miljoen zelfbenoemde deskundigen onder de bevolking die allemaal precies weten wat de regering fout doen (hoe zij het dan zelf beter zouden doen hoor je weinig als je ze er om vraagt)

Ga er maar eens aanstaan.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

Wat betreft het OMT hier zitten daar sowieso veel mensen met verschillende meningen. Het is aan het kabinet wat ze wel en niet overnemen/aambevelen.
Ik hou met gewoon zo goed als het kan aan de regels en zal regelmatig er ook, al dan niet bewust overtreden. Ik kan in mijn zaak echt niet overal 1,5m houden bv en ik vind dat niet naar anderen kunnen ook een beetje overdreven. Ik kan best naar mn ouders en ook daar afstand houden. En ben ik verkouden of ziek, dan ga ik een weekje niet en bel ik wel. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik vind onze ‘lockdown’ (ook al hou ik mn hart vast waar ze in toekomst misschien nog mee komen) in Nederland echt nog wel meevallen als ik het met veel andere europese landen vergelijk. Wij hebben/hadden echt nog veel bewegingsruimte. Alleen niet qua reizen naar het buitenland.

Een crisis is juist een gebeurtenis welke je niet verwacht en waar je evt niet een direct kant en klare oplossing voor hebt.
Maar mbt laboratorium-/testcapaciteit vind ik het echt wel gewoon zeer zwak geregeld. En dan nu zelfs een lab in de UAE?? Het schijnt dat voor de uitvoering vd testen er mensen met medische kennis moeten zijn. Er hebben zich tienduizenden oud/ex zorgmedewerkers aangemeld die zich her en der behulpzaam willen maken. Zet die mensen daarvoor in. Zo lastig moet het toch niet zijn om een wattenstaafje in iemands neus en keel te proppen, het in een buisje te doen en te labelen? En gooi een callcenter open voor de telefoontjes zodat mensen geen uren meer in de wacht staan. De Jonge heeft berekent eind oktober tussen de 50000 en 70000 tests per dag. Zorg nu, nu het op dit moment al zo hoog is dat je dan tenminste 100.000?? mensen kunt testen en ben gewoon eerlijk dat je dit als VWS niet verwacht had.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door meyem »

PSVwally schreef:
25 sep 2020, 17:36
Er hebben zich tienduizenden oud/ex zorgmedewerkers aangemeld die zich her en der behulpzaam willen maken. Zet die mensen daarvoor in. Zo lastig moet het toch niet zijn om een wattenstaafje in iemands neus en keel te proppen, het in een buisje te doen en te labelen?
ik had zelf de indruk dat het vooral gaat om de laboratorium verwerking van al die testen. Dat gebeurt ook immers niet vanzelf en daar kan niet zomaar elke willekeurige zorgverlener (daar val ik zelf ook onder) voor ingezet worden. Er zal naast personeel ook een tekort aan apparatuur zijn, vandaar dat veel wattenstokjes nu richting Duitsland gaan.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

Dat klopt. De jonge zei in het kamerdebat dat er nu voldoende aparatuur is aangekocht, maar dat het even duurt (iig tot half oktober) voordat het grootste deel werkend is. Het schijnt doordat Nederland veel kleine labs heeft dat er niet veel tests tegelijkertijd verwerkt kunnen worden waar dit in de labfabrieken in de landen om ons heen wel kan. Dus de combi met wat we in Oktober hebben en de labs in het buitenland moet de capaciteit sterk verbeteren.

Maar dat verklaard niet waarom je zo lang in de wacht moet staan om een test aan te vragen of dat je helemaal geen contact krijgt en waarom daar geen blik mensen voor kan worden opengetrokken. Er zijn bv zoveel studenten die met hun 0 urencontract nu amper tot niets verdienen in de horeca. Ik begrijp ook wel dat je hier weer in het privacyverhaal komt, maar als we dit een crisis noemen breekt nood wet lijkt mij. Stel er melden zich in oktober/november 50.000/70.000 mensen per dag, hoe lang sta je dan in de wacht?

Ik ken inmiddels toch een flink aantal mensen die zich heeft laten testen, maar die geven allemaal aan minimaal 30 minuten in de wacht te hebben gestaan of zelfs gewoon na verloop van tijd verbroken verbindingen te hebben gehad. Dan denk ik dat een beetje ondernemer dat probleem relatief makkelijk kan tackelen. Overigens denk ik dat 2 vd 40 zich in Eindhoven zelf hebben kunnen laten testen, de rest moet naar Eersel of Breda, ook dat blijf ik vreemd vinden.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Coyote »

PSVwally schreef:
26 sep 2020, 08:45
Stel er melden zich in oktober/november 50.000/70.000 mensen per dag, hoe lang sta je dan in de wacht?
Misschien moet het besef eens komen bij de bevolking om alleen te bellen en zich te laten testen bij 'echte' klachten.

Ik heb de afgelopen maanden heel wat keren geniesd en was vaak wat snotterig (meestal binnen paar uur weg). Denk je dat ik dan bel? Pas als je reuk en smaak wegvallen is het zaak jezelf in de gaten te houden en te bellen en te laten testen indien nodig.

Ik denk dat als iedereen zo zou redeneren er heel wat minder telefoontjes gepleegd hoeven worden.

En verder, pas je gedrag aan. Ik heb sinds de uitbraak nog geen mondkapje hoeven dragen. Ik heb ze wel maar nog niet gebruikt. Pas je aan naar de gestelde regels dan hoeft er niet veel voor je te veranderen qua doen en laten. Uiteten heb ik inmiddels al weer enkele keren gedaan maar je zult mij niet in een gesloten ruimte vol mensen vinden zoals een café of bar. Dát zijn de hotspots! Houd die voorlopig maar eens gesloten en zorg dat grotere groepen alleen buiten bij elkaar kunnen zijn. Ik blijf er bij dat slecht geventileerde ruimtes een van de grootste boosdoeners zijn.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door meyem »

Tja, schijnbaar hebben we toch niet zoveel blikken open te trekken. Zeker geen blik zorgpersoneel, laten we wel zijn...

Zelf heb ik nu tot eind oktober werk in een research programma (betreffende de griepprik, dus het sluit wel aan) en denk erover om daarna eventueel bij de GGD te gaan helpen.
Maar de hele dag al staande in een te warme outfit wattenstokjes in potentiele corona-neuzen steken, in een omgeving waar auto's staan te ronken.... voor een laag loontje...
Ik moet er nog even over na denken, zal ik maar zeggen :wink:
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

Sneltesten waarbij je a la minuut resultaat hebt, zou al een hele gamechanger zijn....
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door dejong89 »

@LeenG Dat denk ik ook.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Tipsy_1 »

Dat klopt. Het is egenlijk behoorlijk ongelooflijk - dat na zovele maanden ervaring - er nog steeds geen deftig testbeleid is.
@PSVwally ik vind mondkapjes grote onzin (mijn man overigens niet) maar ik draag het best veel omdat het hier (USA, en ik denk ook in Belgie als ik mijn ouders hoor) al vele maanden (sinds eind maart of begin april) verplicht is. Is het in Nederland niet verplicht binnen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door mtl »

Mondkapjes zijn in Nederland eigenlijk alleen verplicht in OV. Een tijdje geleden waren ze ook verplicht in drukke gebieden in Amsterdam en Rotterdam. Maar die plicht werd na een paar weken alweer ingetrokken.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Dude »

LeenG schreef:
26 sep 2020, 14:17
Sneltesten waarbij je a la minuut resultaat hebt, zou al een hele gamechanger zijn....
We werken eraan :wink:
Wij zijn 5 machines aan het assembleren die een kit bouwt waarmee je een sneltest kunt doen en binnen de 10 minuten weet of je besmet bent.
De klant heeft inmiddels gezegd nog 7 meer van deze machines te willen bestellen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

@Dude cool! :thumbup:

Ik vraag me wel af hoe zo'n test werkt /zou werken. Hoe onderscheidt de test dit virus van andere? Of is dat geheim?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Old Faithful »

Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Dude »

Leen, de (medische) details kennen wij niet. Dat wordt redelijk geheim gehouden.
Wij bouwen dat geautomitiseerd machine niet voor onszelf maar voor een farmaceutisch bedrijf in San Diego. Dit staat openlijk op hun website dus dat kan ik wel delen : https://www.cuehealth.com/news-listing/ ... rdacovid19
Daar staat dus 25 min voor het resultaat.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door mtl »

Behoorlijk strenge maatregelen in Nederland. Vanavond persconferentie.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Almere vak V »

Jup! We houden de schrik er nog even in.

Ze verwachten in het weekend aan duizend opgenomen corona-patienten toe te zijn. Dan moet de reguliere zorg worden afgeschaald. Die mensen kunnen blijkbaar dood neer vallen. Begin me echt serieus af te vragen waarom we die andere 39.000 ziekenhuisbedden in Nederland hebben. Die staan er voor de show ofzo?
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door meyem »

Almere vak V schreef:
28 sep 2020, 16:53
...Die mensen kunnen blijkbaar dood neer vallen...
Nou nou, dit gaat wel errug kort door de bocht he?
Er wordt met zorg gekeken naar welke zorg echt door moet gaan, en daar moeten de kleinere en minder dringende dingen dan voor wijken.... helaas.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door ADE01 »

Jammer, ik had toch graag familie weer een keer willen bezoeken. Net nu het hier wat beter gaat, gaat het aan de andere kant van de oceaan weer minder. Komt er nu niet langzaam wat kritiek op het Nederlandse beleid? Ik woon er niet meer dus kan aan mij liggen, maar naar mijn beleving gaat het van links naar rechts, kleurtjes, codes, risico benamingen, uurtje minder hier & daar want het virus kan blijkbaar klok kijken, nog steeds geen maskers en testen niet op orde. IC bedden capaciteit is ook enorm laag toch? Hier in Florida ruim 6000 op 21 miljoen mensen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

Ik denk helaas dat dat nog wel even gaat duren @ADE01
Ze krijgen de IC capaciteit niet zomaar opgeschaald.
Het aantal bedden zou wel kunnen maar ze hebben al
aangegeven dat personeel het grote struikelblok is. En die kan je niet 1-2-3 opleiden, dat kost meer tijd dan een aantal maanden.

Verder komt er idd wat meer kritiek op het beleid.
Niet zozeer dat er nu weer ingegrepen wordt, maar dat het wrs een aantal weken te laat is. Probleem is ook dat op dit moment (nog) niet zozeer de IC capaciteit het probleem is, maar dat er veel meer op de gewone bedden in ziekenhuizen liggen. Het andere probleem waar veel over te doen is is het testbeleid. Rutte zei ook vanavond weer, ‘laat je testen!’ Maar waar dan of wacht 2 dagen....

Het laatste ding is wel de communicatie. Hier in Brabant Zuid Oost moesten we blijkbaar naar AT5 kijken om te leren dat ook in de omgeving Eindhoven het mondkapjesadvies gaat gelden. Gaat toch om bijna 800.000 mensen. En gelijk na de persconferentie weer burgemeesters en andere bestuurders die pleiten voor landelijk mondkapjesbeleid. Al denk ik dat binnen 2 weken het een landelijk advies wordt en misschien dat ze toch overstag gaan naar beleid cq plicht. Maar regel dit nou eens ipv steeds de discussie maar weer opnieuw. Ik ben het er mee eens dat het gedrag van mensen het virus kan verslappen, maar zeg nou gewoon eens we gaan het zo doen ipv alleen maar adviezen te geven. Dan is het ook gewoon voor iedereen duidelijk.


Horeca eerder dicht. Sja, ik denk dat het voor restaurants misschien nog iets mee zal vallen, maar kroegen en sportclubs (er is meer dan voetbal) krijgen het wel steeds zwaarder nu ook de kantines dicht moeten. Al moet ik eerlijk toegeven dat als ik bij mn eigen club kijk (niet psv in dit geval) ik het wel begrijp want daar is het in de kantine prima, maar daarbuiten gewoon hutjemutje.

Maargoed, overmorgen dus geen files meer dus ik kan weer 30min langer blijven liggen om ook een lichtpuntje te noemen
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door meyem »

ADE01 schreef:
28 sep 2020, 18:25
Komt er nu niet langzaam wat kritiek op het Nederlandse beleid?
Natuurlijk komt er kritiek.... die was er sowieso gekomen, is het niet uit de ene hoek, dan is het wel uit de andere hoek.
:lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer