Corona Virus / Oplossingen...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door roelb »

En uit veiligheidsoogpunt lijkt het me ook helemaal niet wenselijk dat het "gewoon" is dat mensen overal maar onherkenbaar binnenlopen. Voor mensen die kwaad willen is dat natuurlijk een ideale manier om zichzelf onopvallend, maar toch onherkenbaar te bewegen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

Almere vak V schreef:
02 jun 2020, 13:56
d_vdploeg schreef:
02 jun 2020, 12:36
is er een ''klein'' inschattingsfoutje gemaakt en niet ingegrepen.
Heel benieuwd wat er gebeurd zou bij bijvoorbeeld een demonstratie voor Zwarte Piet. Of als er ergens 50.000 man in een "fout" voetbalshirtje bij een stadion staan. Ohnee, dan weten we al wat mevr. Halsema zal doen...
Het virus komt na ongeveer 2 weken tot opleving. Amerika heeft nu de 8e demonstratiedag. Dus als het daar over een week niet sterk is toegenomen.....

Maar alle gekheid op een stokje. Er zijn in Amsterdam gewoon echt verkeerde beslissingen genomen, zowel vooraf als tijdens de demonstratie. Had bij 300/400 mensen gezegd dat het genoeg was, had het Rokin afgesloten en daar de mensen verspreid, Had in ieder geval via sms en/ of social media kanalen mensen gevraagd niet keer te komen etcetc, ipv direct beginnen over het schoonvegen van de dam.
En dat ze dan die broche van een bijeenkomst waar ze eerder was geweest nog op had komt natuurlijk voor de bühne ook niet bepaald handig over. Had de hand in eigen boezem gestoken. Sorry we hebben een fout gemaakt gezegd en het was klaar geweest (althans, na 2 dagen). Nu gaan we dit volgende week weer horen terwijl de reden van de demonstratie belangrijker is dan de burgemeester van Amsterdam imo. Verder lijkt het me dat door deze fout het op andere plekken juist beter is aangepakt, zie Den Haag, Groningen en Maastricht. Al houd ik mn hart een klein beetje vast voor Rotterdam morgen, want daar wordt wel erg veel ruchtbaarheid aan de veiligheidsmaatregelen gegeven ipv het doel vd demo.



Inmiddels gaat ook in Parijs de vlam in de pan.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 03 jun 2020, 03:25, 1 keer totaal gewijzigd.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door ADE01 »

Het is hopen dat de buitenlucht geen verspreiding veroorzaakt maar verwacht toch wel een grote stijging. Het kan haast niet anders wanneer je met honderden tot duizenden dicht op elkaar staat te schreeuwen voor uren.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door mtl »

Vanavond om 19.00 persconferentie van minister president Mark Rutte. Hierin zal aangekondigd worden dat vakanties binnen Europa mogelijk worden vanaf 15 juni. Wel blijven er nog beperkingen in een aantal landen zoals Groot Brittannie en Denemarken.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Superdork1 »

ADE01 schreef:
03 jun 2020, 01:28
Het is hopen dat de buitenlucht geen verspreiding veroorzaakt maar verwacht toch wel een grote stijging. Het kan haast niet anders wanneer je met honderden tot duizenden dicht op elkaar staat te schreeuwen voor uren.
Ik denk dat het wel meevalt, bovendien is 80% van de demonstranten 20-30 jaar oud, gok ik. Als die het krijgen komt het toch niet op de radar van het RIVM. Die ene demonstratie ga je niet meer terug zien in de cijfers.

Het gaat er om dat we met zijn allen in Nederland een grens afspreken, en ons daar met veel moeite aan houden. En dan denk ik bijvoorbeeld aan oude mensen in verpleeghuizen die hun familie niet mogen zien en in hongerstaking gaan of de hardwerkende horecazaken die failliet gaan. De elitaire Republiek Amsterdam (huiskamer van Nederland) van Halsema lijkt boven wet- en regelgeving te staan en dat is zum kotzen.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door ADE01 »

Bedoelde meer de USA, waar tientallen demonstraties zoals in Amsterdam al dagen plaatsvinden. Amsterdam zal weinig effect van zijn inderdaad, verder helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

De Zweedse viroloog geeft toe dat zijn aanpak niet helemaal gewerkt heeft
https://m.standaard.be/cnt/dmf20200603_ ... m_term=dso
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Nessiezzz »

Terpies schreef:
02 jun 2020, 19:58
Onze schnabbelkoning, vinoloog (hic) Ab O. zal de talkshows ook wel weer gaan aflopen...
3x raden wie er nu op npo1 te zien is.... :lol: :lol:
Gast

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Gast »

Ohhh echt, wat verrassend, dan zit ie morgenochtend ook bij Goedemorgen Nederland
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door chippie777 »

LeenG schreef:
03 jun 2020, 18:43
De Zweedse viroloog geeft toe dat zijn aanpak niet helemaal gewerkt heeft
https://m.standaard.be/cnt/dmf20200603_ ... m_term=dso
https://nos.nl/artikel/2336019-zweedse- ... nemen.html

Wat de juiste aanpak is zal wel lang voer voor discussies blijven. Elk land neemt beslissingen en achteraf kunnen we daar wat van vinden, zelfs nu vinden we er wat van. Ik vind het lastig om te bepalen wat nu de juiste aanpak is/was. Ik kan mij vinden in de manier hoe we het in Nederland doen, maar begrijp ook dat de economische gevolgen gigantisch zijn. Er komt dan ook een moment dat de economie zwaarder gaat wegen dan de gezondheid.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door dejong89 »

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/233594 ... d-toe.html

Zweden heeft niet zozeer gefaald in hun aanpak maar meer in de aanpak om de ouderen te beschermen.
Bijna de helft van het aantal doden is afkomstig uit de verzorgingstehuizen. Wereldwijd is dit een probleem.

Hoe dit komt? Geen idee. Ik ben geen arts, geen kenner, geen viroloog, maar slechts een simpele reisjunk.
De theorie van slechte ventilatie ? Daar geloof ik wel in. Dit, in combinatie met te weinig beschermingsmiddelen is in mijn ogen een van de grootste factoren.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Old Faithful »

dejong89 schreef:
04 jun 2020, 14:59
Ik ben geen arts, geen kenner, geen viroloog
Ik ook niet. Voor mij is het wel logisch dat de sterfte in verzorgingstehuizen hoog is, als het virus daar eenmaal aanwezig is. De bewoners zijn meestal (heel) oud en hebben vaak ook andere aandoeningen. Verder begrijpen ze maatregelen als social distancing veelal niet, zodat de kans groot is dat ze elkaar besmetten als het virus in huis is. In hoeverre slechte of gebrek aan ventilatie een rol speelt, zal onderzoek helder moeten maken. Dat geldt ook voor de vraag of het virus al voor de sluiting voor bezoekers aanwezig was, of dat het later is meegebracht door personeel dat met te weinig bescherming moest werken.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Galapogos »

Een oplossing voor de quarantaine-verplichtingen die sommige landen hebben voor inkomende reizigers is alvast om meer te gaan testen. Ik lees net dat toeristen die naar IJsland gaan de keus krijgen tussen 14 dagen quarantaine óf een test op het virus.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door vana »

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ve ... ntent=free

"Veel genezen coronapatiënten houden nog maanden serieuze klachten
De schade die het coronavirus toebrengt aan het lichaam is zo groot, dat veel genezen covidpatiënten nog maandenlang klachten zullen houden, stellen internationale onderzoekers. ‘Covid-19 is de polio van deze generatie.’

Wereldwijd zijn miljoenen patiënten van een corona-infectie genezen maar daarmee zijn ze lang niet altijd van het virus af. Gemiddelde hersteltijd twee tot zes weken, schreef de Wereldgezondheidsorganisatie eind februari, maar inmiddels is duidelijk dat het virus patiënten maanden na de infectie nog in zijn greep kan houden, met restverschijnselen die het hele lichaam kunnen treffen."
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door ADE01 »

PSVwally schreef:
02 jun 2020, 23:51
Almere vak V schreef:
02 jun 2020, 13:56


Heel benieuwd wat er gebeurd zou bij bijvoorbeeld een demonstratie voor Zwarte Piet. Of als er ergens 50.000 man in een "fout" voetbalshirtje bij een stadion staan. Ohnee, dan weten we al wat mevr. Halsema zal doen...
Het virus komt na ongeveer 2 weken tot opleving. Amerika heeft nu de 8e demonstratiedag. Dus als het daar over een week niet sterk is toegenomen.....
Vooruitziende blik. Afgelopen zaterdag in het nieuws, record aantal toenames in onze staat en de toename is vooral onder jongere mensen. Nu zal het niet zo'n vaart lopen in de buitenlucht tijdens het demonstreren. En het valt het in andere staten waar veel geprotesteerd werd wel mee. Maar de meeste demonstranten komen samen in een groep en gaan even wat eten of drinken met z'n allen tijdens of na afloop van het demonstreren (is hier weinig gesloopt). Vooral bars zijn een grote haard, eigenlijk net als in Europa met apres ski en carnval. Een aantal zijn alweer gesloten omdat personeel en bezoekers corona hebben opgelopen.

Gelukkig blijven de ziekenhuizen voorlopig vrij leeg, maar een lange weg te gaan nog.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Hockey »

Galapogos schreef:
06 jun 2020, 13:54
Ik lees net dat toeristen die naar IJsland gaan de keus krijgen tussen 14 dagen quarantaine óf een test op het virus.
Ongetwijfeld goed bedoeld van IJsland, maar testen heeft niet zo heel erg veel nut. Iemand die net besmet is geraakt zal nog niet positief worden getest. En de test geeft helaas false positives en false negatives. Met testen vang je wel een aantal gevallen, maar niet alle. Het enige dat echt helpt is isolatie tot het virus overal uit is geraasd, of een vaccin. Het eerste zal vermoedelijk niet gaan gebeuren en het tweede duurt nog even voordat het er is.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

Vooral bars zijn een grote haard, eigenlijk net als in Europa met apres ski en carnval. Een aantal zijn alweer gesloten omdat personeel en bezoekers corona hebben opgelopen.
Daarom ook de kerken zo lastig verhaal. Zingen en vaak slechte ventilatie.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Old Faithful »

Hockey schreef:
16 jun 2020, 04:37
Het enige dat echt helpt is isolatie tot het virus overal uit is geraasd, of een vaccin. Het eerste zal vermoedelijk niet gaan gebeuren en het tweede duurt nog even voordat het er is.
Als er al een vaccin komt. Ik ben niet pessimistisch, gezien de wereldwijde inspanningen een vaccin te ontwikkelen. Een zekerheid is het echter bij lange niet.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Inges »

Nee ik denk ook dat de tijdplanning voor een vaccin erg optimistisch is. Als het er al komt. Maar daarentegen wil ik ook het zinnetje "het nieuwe normaal" niet meer horen. Dit kan en mag niet het nieuwe normaal zijn. Nooit meer je verjaardag kunnen vieren (mijn zoon is geslaagd en hij krijgt geen feestje), niet meer in een volle kroeg, nooit meer een concert of festival en het aller ergste (vind ik) nooit meer je familie of vrienden een knuffel kunnen geven omdat je altijd op 1,5 meter moet blijven. Hoe moeten jonge mensen dan een nieuwe partner leren kennen? Dat is niet het nieuwe normaal. Donder op. Dat is een tijdelijke concessie om je medemens te beschermen maar als dit normaal moet worden dan sterven we niet uit aan de Covid maar aan het feit dat mensen niet meer bij elkaar in de buurt mogen komen. Dat lijkt mij niet. Als er geen vaccin komt dan vinden ze vast een middel voor een betere genezing zodat mensen er niet aan overlijden en dan zullen we het allemaal door moeten maken. Of ik dan optimistisch ben of pessimistisch weet ik niet. Ik hou me voorlopig aan alle regels maar normaal mag het niet worden. Het tijdelijke normaal dus.

Just my two cents ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door dejong89 »

@Inges ik kan het '' nieuwe normaal'' ook niet meer horen.

Ik maak mij het meeste zorgen over de 1,5 meter regel. Maak van deze regel een advies en combineer dit met goed bron en contactonderzoek. Houd voldoende afstand en neem je verantwoordelijkheid.
Er zitten zo ontzettend veel haken en ogen aan deze regel maar het lijkt alsof het een gouden regel is geworden die absoluut niet mag worden overtreden en ieder die er aan twijfelt die wordt met de nek aangekeken.

Goed, tot zover mijn frustratie :D

Laten we hopen op een snel wondermiddel. Dit soort berichten geven mij hoop dat dit middel vroeg of laat gaat komen

https://www.ad.nl/buitenland/britse-ond ... ~a8050af3/
Laatst gewijzigd door dejong89 op 16 jun 2020, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer