Corona Virus / Oplossingen...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Almere vak V »

meyem schreef:
28 sep 2020, 17:32
Nou nou, dit gaat wel errug kort door de bocht he?
Nou dat denk ik dus van niet.

Mijn neef heeft vorige week te horen gekregen dat de tumoren in zn hersenen en longen weer terug zijn. En dat ze gaan proberen er voor te zorgen dat zn andere been niet geamputeerd hoeft te worden. Dit nadat hij maanden geen chemotherapie heeft gehad omdat ze "even" druk waren met andere patienten.
Mijn moeder is zwaar suikerpatient. Niet een gevalletje eigen schuld, dikke bult. Het mensje is 1 meter 60 en weegt 40 kilo. Moet van het ziekenhuis elke maand op controle komen om haar pomp in te laten stellen. Heeft haar laatste afspraak gehad op 16 februari. Haar afspraak voor november is al weer afgezegd. Ze denken het druk te krijgen met andere patienten. Inmiddels ziet ze slechter en krijgt last van haar voeten en benen. Advies van het ziekenhuis? Wellicht kunt u even langs de opticien en als u thuis ben kunt u wellicht uw voeten wat hoger leggen. Dat wil ook wel is helpen. Ze boffen dat ik niet thuis ben. Maar ik kan je vertellen dat er woensdag even een onaangekondigd bezoekje gedaan gaat worden aan het plaatselijke ziekenhuis.
PSVwally schreef:
29 sep 2020, 00:09
Het aantal bedden zou wel kunnen maar ze hebben al
aangegeven dat personeel het grote struikelblok is. En die kan je niet 1-2-3 opleiden, dat kost meer tijd dan een aantal maanden.
Dit dus! We hebben in Nederland 40.000 ziekenhuisbedden. Maar als we in oktober verwachten 2.250 coronapatienten in de ziekenhuizen te hebben moet de zorg afgeschaald worden?? Want?? We hebben de boel dusdanig kapot bezuinigd dat er geen mensen meer over zijn??
Ziekenhuizen zitten te springen om medisch hulpverleners. Mijn dochter heeft toelatingsexamen gedaan in Utrecht. 670 gegadigden voor 48 plaatsen. Maar er is geen geld voor extra opleidingsplekken.

De plaatselijk kapper hier heeft 58.000 EUR (!!!) gehad uit de NOW-regeling. En heeft net een derde filiaal geopend een dorp verderop...

Het wordt tijd dat er in dit land eens een aantal mensen met de billen bloot gaan. Stoppen met verhaaltjes vertellen. Of het nemen van halfslachtige maatregelen. Als je het niet weet zeg het dan. Daar heb ik veel meer respect voor dan alle onzin die er bijvoorbeeld gisteren weer werd uitgestort over dit land. Het is een advies. Fijn! Adviezen kun je naast je neer leggen. Stop ermee mensen in dit land al idioten te behandelen. Dan heb je ook kans dat ze niet meer als een idioot gaan reageren.

Als het echt allemaal zo erg is als ze doen voorkomen, dan is het heel simpel.
Iedereen blijft de komende 4 weken thuis.
Als je naar buiten moet, voor dringende zaken, dan heb je een mondkapje op.
Na 10 uur in de avond komt niemand meer op straat.
3 simpele regels die elke idioot in dit land kan onthouden. En als je dat niet kunt onthouden. 1.000 EUR boete per overtreding. Dan gaat dat onthouden een stuk beter...

En ondertussen mag je niet naar een voetbalstadion want dan hebben we te veel reisbewegingen. Maar je mag wel naar de Efteling. Want daar kan je blijkbaar verschijnselen of zoiets.

Manman...
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door vana »

Ik begrijp er niets van dat jouw neef geen chemo heeft gehad en jouw moeder niet naar het ziekenhuis kon.
Noodzakelijke behandelingen zijn voor zover ik weet zoveel mogelijk doorgegaan de laatste maanden, alleen niet noodzakelijke behandelingen waren uitgesteld.

Mijn nicht heeft gewoon chemo gehad voor haar borstkanker, mijn zus is gewoon voor controle naar de nierarts geweest. Mijn broer heeft een darmonderzoek en hersenscan gehad, mijn zwager behandelingen voor zijn blaaskanker.
De man van een vriendin heeft zelfs een longtransplantatie gehad midden in corona tijd.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Almere vak V »

Ziekenhuis in Tilburg en Uden. Ik weet niet of het daar mee te maken heeft??
Te druk met corona wordt/werd er letterlijk gezegd. Ook een maand geleden toen er volgens mij vrijwel niemand meer in het ziekenhuis lag met corona.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door vana »

Dit was allemaal in de Randstad.
Alleen voor de longtransplantatie moest er naar Groningen gereisd worden.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door hemmie »

Zal dan inderdaad regiogebonden zijn, mijn (schoon)ouders in Limburg en Friesland hebben gewoon regelmatig afspraken in het ziekenhuis, zowel voor dingen die al eerder speelden als voor nieuwe zaken. Al zijn sommige afspraken wel omgezet naar telefonische consulten, daar zijn mijn ouders niet echt enthousiast over.
Terug in Texas!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door IngridZw »

Wij hebben heel andere ervaringen, Mijn echtgenoot heeft 2 maanden terug een hartinfarct gehad. Er is gelijk alles in het werk gesteld om hem te behandelen. Dankzij de zorg die hij toen heeft gehad gaat het nu weer prima met hem. Alle lof.
Een vriend van ons hetzelfde verhaal. Hij krijgt morgen een Bypass operatie in een ziekenhuis in Enschede. Ook dit gaat gewoon door ondanks dat er bij bij hem geen extreme noodsituatie is.
En wat de maatregelen ook zijn om het virus in te dammen en wat de regering ook besluit ze zullen het nooit voor iedereen goed doen. Luister maar naar al die praatprogramma's.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

Almere vak V schreef:
29 sep 2020, 16:27
Ze boffen dat ik niet thuis ben. Maar ik kan je vertellen dat er woensdag even een onaangekondigd bezoekje gedaan gaat worden aan het plaatselijke ziekenhuis.
:offtopic:
heel vervelend van je moeder en ik begrijp heel goed dat je dit onaanvaardbaar vind. In mijn ervaring heeft het weinig zin om onaangekondigd een bezoekje te brengen. De kans is groot dat je enkel een receptioniste of verpleegster te zien krijgt die 1/ het dossier helemaal niet kent 2/ weinig kan doen op dat moment omdat de behandelende arts ergens druk bezig is. Ik denk dat je sneller en beter resultaat krijgt door én de ombudsdienst en de hoofdarts van die afdeling te contacteren om een afspraak te maken zodat je direct met de juiste persoon spreekt.
Succes in ieder geval.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Tantelotje »

Ik denk dat het erg regio- maar vooral ook ziekenhuis en misschien zelfs wel afdeling afhankelijk is.

Mijn schoonvader (in februari 89 geworden) heeft vorig jaar een nieuwe hartklep gehad. In juni moest hij op controle bij de cardioloog. Dit was een telefonische controle. Het is me een raadsel hoe je dan controleert, maar het zal.
Hij stond ook nog op de wachtlijst voor een nieuwe heup, al sinds september vorig jaar. De orthopeed had het druk want hij werd pas voor maart 2020 ingepland. Maar dat ging natuurlijk niet door.
Wat schetst onze verbazing: toen eind april bekend werd dat de reguliere zorg weer langzaamaan zou worden opgestart kreeg hij direct een oproep en is hij op 4 mei al geopereerd en kreeg hij zijn nieuwe heup. Wij vonden het wonderlijk maar voor hem natuurlijk fantastisch; hij heeft geen pijn meer en heeft inmiddels al weer zo'n 300 kilometer weggetrapt op zijn elektrische fiets. :thumbup:

Het ziekenhuis waar dit alles plaats heeft gevonden is het Amphia in Breda. Toch ook niet het meest rustige ziekenhuis gedurende het afgelopen voorjaar.

Je ziet dit verschil in 'beleid' overigens ook veel bij huisartsen. Ik wilde een afspraak maken bij de huisarts. Er werd gevraagd of ik Covid gerelateerde klachten had, en bij mijn ontkennen kon de afspraak 'gewoon' ingepland worden. Bij collega's, die een dorp verder wonen en 'huisdokteren', hoor ik dat fysieke afspraken worden ontmoedigd en dat alles telefonisch wordt gedaan, desnoods met foto's. En dit soort verschillende berichten hoor ik zowel in West-Brabant als in Zeeland.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Almere vak V »

Kleine update...

Mijn vader heeft inmiddels contact gehad met het ziekenhuis. Mijn moeder blijkt het allemaal verkeerd begrepen te hebben. Alleen raar dat ze die afspraken elke keer toch ook per brief hebben geannuleerd. Maar vooruit, volgende week kan ze terecht. Kan dat mensje ook weer rustig slapen.

Mijn neef heb ik gecheckt. Chemo is 4 maanden stopgezet. Heeft eind juli pas weer zn eerste chemo gehad. Met alle gevolgen van dien. Heel hard gezegd gaat m dat allemaal toch niet helpen met alle problematiek die hij ervaart. Maar verschrikkelijk om te horen en te zien. Panisch om corona te krijgen met zijn broze gezondheid en dan wetende dat er er 4 maanden van alles in je lijf aan het woekeren is waar je niet tegen geholpen wordt. Wat je levensverwachting op zn zachts gezegd ook geen goed doet. Er zijn minder mensen voor minder gek geworden.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door jerommeke10 »

In deze barre tijden door dit topic wandelend, kon ik af en toe toch eens glimlachen. Hopelijk is iedereen ok.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer