Corona Virus / Oplossingen...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door bedeve »

Timothy555 schreef:
18 jul 2020, 06:34
Voor sommige bevolkingsgroepen was het kerstmis, nieuwjaar en Pasen tegelijk. 1 van m’n klanten ontving verhoogde tijdelijke werkloosheid (was netto maar €240 kwijt), ontving een zogenaamde energiepremie (€211 cadeau, zomaar)
En komen daar de maaltijdcheques nog overheen ? @Timothy555
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Timothy555 »

Denk niet dat de persoon in kwestie maaltijdcheques als extralegaal voordeel heeft.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door georgesken »

De vaccins zullen er zijn tegen het eind van het jaar, daar mag je nu quasi zeker van zijn. Alleen zal de betrouwbaarheid en levensduur nog een groot vraagteken zijn.
Ga er maar vanop aan dat je zal moeten aantonen dat je gevaccineerd bent voor je bepaalde landen binnenmag. (Stempel in pas of officieel document of...)
Doen jullie dit of sta je daar weigerachtig tegenover?
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Timothy555 »

Ik doe dit meteen @georgesken

Ik ben altijd al een eenvoudige jongen geweest, die voor zo’n dingen grenzeloos vertrouwen heeft in wetenschap.

Ik vertrouw m’n lichaam graag toe aan chemie bij pijn (pijnstillers), problemen (cholesterolverlagers),...
Gebruikersavatar
Bjornftw
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jun 2015, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Bjornftw »

georgesken schreef:
18 jul 2020, 15:19
De vaccins zullen er zijn tegen het eind van het jaar, daar mag je nu quasi zeker van zijn. Alleen zal de betrouwbaarheid en levensduur nog een groot vraagteken zijn.
Ga er maar vanop aan dat je zal moeten aantonen dat je gevaccineerd bent voor je bepaalde landen binnenmag. (Stempel in pas of officieel document of...)
Doen jullie dit of sta je daar weigerachtig tegenover?
Benieuwd (en tegelijk eng) wat de consequenties zijn als je géén vaccin neemt. Ik weet niet of je mensen mag weigeren als ze geen vaccin hebben gehad door welke reden dan ook.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Corv »

Artikel in de San Fransisco Cronicle over het weer verdwijnen van antilichamen.
https://www.sfchronicle.com/health/arti ... antibodies
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

@Bjornftw

Ik denk het wel.
Mijn eerste reis naar Afrika, 20jaar geleden, moest je aantonen dat je een gele koorts vaccin hebt gehad. Ik denk dat er nog zo landen zijn met bepaalde vereisten. Dus ik denk dat t kan voor corona ook.


Wanneer er een vaccin zal zijn, vermoed ik dat eerst alle risicopatienten het zullen krijgen
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door mtl »

Er zullen zeker landen zijn waaronder de Verenigde Staten die zo'n maatregel invoeren en zich niet druk maken over of dat wel mag.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Corv »

@LeenG

Ik in 2001 ook, heb het gele boekje nog vol stempels. Meen me te herinneren dat je juist voor gele koorts altijd een stempel kreeg, zonder spuitje. 'Dat willen ze in Afrika' zei de tropenarts toen :wink:
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Harry »

georgesken schreef:
18 jul 2020, 15:19
De vaccins zullen er zijn tegen het eind van het jaar, daar mag je nu quasi zeker van zijn. Alleen zal de betrouwbaarheid en levensduur nog een groot vraagteken zijn.
Ga er maar vanop aan dat je zal moeten aantonen dat je gevaccineerd bent voor je bepaalde landen binnenmag. (Stempel in pas of officieel document of...)
Doen jullie dit of sta je daar weigerachtig tegenover?
Ik zou me zo snel mogelijk in laten enten, we zijn nu in Duitsland en ik vind een mondkapje vreselijk.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door hemmie »

Gele koorts vaccinatie is inderdaad in veel landen nog verplicht (als je uit bepaalde landen komt), dus waarom zouden ze een ander vaccin dan niet mogen verplichten?
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Old Faithful »

PSVwally schreef:
18 jul 2020, 12:38
En dan moet je een 1e versie van het vaccin ook maar willen. Waar ze normaal hopen binnen 10/15 jaar vaccins te hebben met allerlei langdurige onderzoeken zou dat nu binnen 1, 1 1/2e jaar perfect op de markt gebracht moeten worden. Ik ben niet tegen vaccineren, maar hier heb ik toch vraagtekens bij
Een antwoord.
Hoe kunnen we vaccinontwikkeling drastisch versnellen?
De uitbraak van SARS in 2003 zorgde ervoor dat we veel bewuster werden van de gevaren van nieuwe virusuitbraken. Er zijn immers honderdduizenden virussen in dieren die mogelijk kunnen overspringen naar de mens met onvoorspelbare gevolgen. Concrete acties bleven echter uit. Die kwamen er pas na de uitbraak van Ebola in West-Afrika in 2013. De WHO ontwikkelde een strategie, maar belangrijker was de oprichting van CEPI (the Coalition of Epidemic Prepardness Innovations). CEPI werd als publiek-privaat partnership opgericht tijdens het World Economic Forum van 2017. Inmiddels wordt CEPI financieel gesteund door een groot aantal landen, sinds kort ook door Nederland, en heeft op dit moment 924 miljoen US$ beschikbaar.

CEPI heeft uit de vele initiatieven om een vaccin te ontwikkelen 9 veelbelovende kandidaten geselecteerd en fondsen beschikbaar gesteld om deze verder te ontwikkelen (CEPI has worked to initiate eight covid-19 vaccine development projects with Curevac, Inovio Pharmaceuticals, Moderna, Novavax, The University of Hong Kong, The University of Oxford, The University of Queensland, a consortium led by Institut Pasteur en Clover Pharmaceuticals). Samen met de WHO en GAVI is het van plan om twee tot drie vaccin productiecentra op te richten per kandidaat. Hiermee zouden dan 4 miljard doses geproduceerd kunnen worden voor het einde van 2021. Om het plan uit te voeren moet in de komende zes maanden nog 11,3 miljard USD ingezameld worden.

Naast CEPI zijn er ook andere initiatieven om de ontwikkeling van een covid-19 vaccin te versnellen. Op 3 mei werd onder leiding van EU-lidstaten een initiatief gestart om fondsen te verwerven voor de ontwikkeling van covid-19 behandelmethodes en vaccins. Daarnaast zal het geld (Op 30 juni stond de teller op 15,9 miljard Euro) ingezet worden om ervoor te zorgen dat zodra er vaccins zijn, deze ook in armere landen zullen worden ingezet.

De Verenigde Staten spendeert als onderdeel van ‘Project Warpspeed’ op zijn beurt ook miljarden met als doel om voor op het begin van 2021 “een paar honderd miljoen” vaccins te produceren voor de Amerikaanse bevolking. Hiervoor heeft het Witte Huis zes bedrijven geselecteerd die het meeste kans hebben om een vaccin te ontwikkelen. Dit zijn Moderna, de Universiteit van Oxford/AstraZeneca, Janssen/J&J, Merck, BioNtech/Pfizer en Novavax.

Een andere partij die ervoor zorgt dat de ontwikkeling van het covid-19 vaccin een stuk sneller gaat dan reguliere vaccins zijn de regulatoire autoriteiten. De functie van deze autoriteiten is om de veiligheid en werkzaamheid van de vaccins te waarborgen, zowel voor de vrijwilligers van de klinische studies, alsook de eindgebruikers als het vaccin op de markt komt. Elke regio heeft zijn eigen regulatoire autoriteiten, zoals de Food and Drug Administration (FDA) in de Verenigde Staten, en de European Medicines Agency in Europa. Beide hebben veel maatregelen genomen om het voor vaccinproducenten zo makkelijk mogelijk te maken, en toch veiligheid te kunnen garanderen. Voorbeelden van deze maatregelen zijn het gratis aanbieden van advies, en het verkorten van de beoordelingstijden.

De FDA heeft aangekondigd dat de potentiele vaccins maar 50% effectief hoeven te zijn in het voorkomen van covid-19 om op de markt te komen. Dit is ongeveer gelijk als de effectiviteit van het griepvaccin, dat tussen de 19% en 60% ligt, maar veel lager dan veel kindervaccins, die in 85%-95% van de gevallen ziekte voorkomen.

Ten slotte wordt er veel tijd bespaard met het voortijdig opzetten van grootschalige vaccin productiecapaciteit voordat de vaccins op de markt komen. Hiermee nemen de vaccinproducenten een groot risico, omdat er een kans bestaat dat de vaccins geen goedkeuring zullen krijgen, waardoor er geen noodzaak is om het vaccin te produceren.
Bron: Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Microbiologie (ook een site om de ontwikkeling van de diverse vaccins te volgen.)
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

Blijft dat het virus al diverse malen in ‘geëvolueerde’ vorm is aangetroffen. Een vaccin dat grofweg binnen een jaar op de markt komt kan gewoon nooit voor de lange termijn zijn getest. Sinds mijn ouders een aantal jaar geleden voor het eerst een griepprik kregen en 4 weken later beide fikse griep hadden ben ik wat sceptisch over een ‘snel’ vaccin.

Overigens ben ik zeer benieuwd, nu zowat alle landen de mondkapjes steeds meer verplichten, of Nederland, zeker als de schoolvakantie eindigt en ook het voortgezet onderwijs weer start, ook hierin van standpunt gaat veranderen. Overigens ben ik nog steeds blij dat het hier niet hoeft hoor en dat, iig in mijn omgeving, alles redelijk normaal door blijft gaan. Alleen die verzorgingstehuizen, daar is echt een hoop leed (geweest en nu nog). Nog steeds bijna dagelijks schrijnende verhalen van oudjes en medewerkers hoor
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door jojostravelusa »

LeenG schreef:
18 jul 2020, 11:08
Zou je nog willen mocht het kunnen
We willen niks liever dan naar Amerika, maar niet zoals het er nu is. Wij wachten gewoon rustig af. Het is tenslotte vakantie en dat moet leuk zijn en dan willen we niet steeds bezig zijn met wat kan wel en niet en zo ja, hoe dan. Dat hebben we hier ook al.
Er komt vast een vaccin of er gebeurt een wonder en het virus verdwijnt.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

@jojostravelusa
Zo denk ik er ook over. Op deze manier is er aan reizen geen lol, niet in de VS en niet in Europa. Wij blijven ook een jaartje lekker thuis. Met een beetje creativiteit kan je hier ook een leuke zomer hebben.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door mtl »

Precies mijn idee. Vakantie is voor mij quality time en met al die beperkingen is daar geen sprake van. Dan maar thuisblijven en wachten tot alles achter de rug is. Maar uiteindelijk moet iedereen zelf beslissen of hij/zij wel of niet op vakantie gaat.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door jojostravelusa »

We gaan wel in september een weekje naar Oostenrijk. Dan gaan we met de auto naar een huis buiten het dorp. We kunnen het tot vlak van tevoren kosteloos annuleren. Daar gaan we lekker tochtjes maken door de bergen, evt. wat wandelen, daarna in onze privé sauna en bubbelbad, dvd-tje kijken, boek lezen, wat lekkers erbij en als de situatie het toelaat, misschien een dagje skiën, maar dat verwacht ik niet. In principe hoeven we daar niemand te zien, we zouden zelfs boodschappen van hier mee kunnen nemen. Maar dan hebben we toch even een andere omgeving. Met dat thuiswerken, hoewel ik gelukkig naar kantoor kan, maar mijn man niet, wil je toch wel even een ander uitzicht.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door ronenivonne »

Ik ben ervan overtuigd, zonder vaccin volgend jaar ook geen USA reizen op een enigzins normale manier. Grenzen zullen zo zeker niet open gaan, en terecht.

Wat hebben wij het toch goed geregeld in ons landje. De USA en Trump vallen nu gigantisch door de mand!!! Zo’n mooie land maar het is een puinhoop daar. Het hele eensgezind zijn van de USA is schone schijn, dat is nu pijnlijk duidelijk. En Trump is geen leider, alleen die hersenloze uitspraken al. Mijn God wat een figuur!
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Tipsy_1 »

Hoezo reizen geen lol en geen quality time? Hangt dat niet van ingesteldheid af? (akkoord: als je angst hebt, blijf je beter thuis) In je eigen "continent" kan je toch nog genieten?
Wij hebben nog altijd de grootste lol hoor op vakantie... Gisteren een hele dag in Manhattan gewandeld, is nog altijd een zalige stad en er valt nog altijd veel te beleven (nu is het er zelfs nog aangenamer wegens geen toeristen).
Vorig weekend Chicago, ook al top (hoewel Chicago voor ons niet kan tippen aan NY).
En ook al onze roadtrips in de maanden maart, april, mei, juni, en juli zijn ons uitstekend bevallen.
Maw wij genieten nog altijd heel erg van reizen???? Ik zou zelfs durven zeggen dat we het nu nog leuker vinden, bvb op restaurant (waar het mag binnen - anders op het terras) heb je gewoon veel meer plaats, rust en service. Het is ook rustiger op de weg en in de hotels. Wij zeggen vaak tegen elkaar dat we we "geluk" hebben omdat deze rust ons net veel meer bevalt. Je moet je wel "flexibeler" instellen, maar dat vind ik op zich (voor mezelf als plan-freak) eigenlijk wel een goede ervaring. Een mondkapjes op in een winkel, in een rest area, of om in te checken in het hotel is geen drama.
(wij zijn wel geen museum noch pretpark gangers)
Ik zie ook veel van mijn facebook vrienden heel erg mooie uitstappen en reizen in Europa maken?
Uiteraard alle respect voor persoonlijke keuzes hoor maar om nu te zeggen dat reizen geen quality time en geen lol is?

(los daarvan ga ik nu ook liever met de auto en niet met het vliegtuig maar ik vlieg sowieso al niet graag 8) )

Ik verbaas me er ook over hoe vaak ik moet horen dat het nu oh zo slecht is in Amerika (op basis van berichten in de media). Dat is echt niet waar. Wij ervaren het zo alleszins niet. Amerika is een groot land en een staat is toch zo'n beetje als een land in de Europese Unie. Alsof de Europese Unie het allemaal zo goed en geharmoniseerd voor elkaar heeft? Hier in de US wordt massaal getest en in de staten waar ik de laatste tijd geweest ben (en dat is een lange lijst) houden mensen zich heel erg aan social distancing. Ik kan niet vergelijken met Europa (tja, daar geraak ik niet meer) maar ik denk dat er hier ook veel meer mondkapjes gedragen worden. In onze staat is dit al verplicht sinds maart (of april of zo). In de updated "risico" kaart die ik van mijn werkgever kreeg (die overigens ook hard aan een vaccin werken) is het risico in Benelux trouwens hoger ingekleurd dan de USA... Ik vind het alleszins behoorlijk ergerlijk dat bvb mijn arme schoonmoeder op basis van de Belgische media schijnt te denken (en bang gemaakt wordt) dat het hier in de US allemaal kommer en kwel is met massagraven (hoezo? wij gaan vaak geocachen op kerkhoven, niks van extra graven te merken hoor), noodhospitalen (hoezo? Mijn man is de laatste maanden een paar keer naar de spoed en op onderzoek gemoeten en heeft behalve extra controle's niets gemerkt van ondercapaciteit in ziekenhuizen noch van covid-patienten) en zo meer. *zucht*
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Old Faithful »

De cijfers voor de U.S.A. als geheel zijn behoorlijk verontrustend. Dat zijn echter cijfers voor het hele land. Zelfs in een klein land als Nederland zijn enorme regionale verschillen. Ik woon zelf aan de rand van de besmettingshaard met Uden als centrum. Daar heeft het virus ongenadig toegeslagen en zelfs hier kent iedereen verhalen van mensen die ontzettend ziek zijn geweest of overleden. In de noordelijke provincies zijn de gevolgen van de pandemie een stuk minder ernstig geweest, al is elk ernstig ziektegeval of overlijden natuurlijk een drama.
De tijd speelt ook een rol. Nu is er hier m.b.t. covid-19 (nog?) weinig aan de hand. Jij wandelde in Manhattan, waar nu blijkbaar ook niet veel besmettingen meer zijn, maar dat was weken geleden wel anders. Voor andere streken in de U.S.A. geldt het omgekeerde: nu veel besmettingen, weken geleden weinig aan de hand. Aangezien de situatie snel kan veranderen, kan ik me heel goed voorstellen dat iemand heel terughoudend is als het gaat om reizen naar de U.S.A.

Dit topic gaat over: Corona Virus / Oplossingen...Daarom dit positieve bericht wat vandaag niet te missen was.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer