Corona Virus / Oplossingen...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door ADE01 »

@Visser

Zal best allemaal, maar er wordt meer getest. Dat is duidelijk zichtbaar in de grafiek.

@LeenG

Die relatie leg ik niet. Iemand beweert dat er minder getest wordt want dat heeft Trump gezegd. Dat is aantoonbaar niet waar.

Het gaat inderdaad niet goed. Aantal testen gaat omhoog maar het percentage positieve testen gaat ook omhoog. Daarom zijn veel maatregelingen teruggedraaid. Laten we hopen dat het gaat helpen. Tevens heeft Dr. Fauci aangegeven dat het virus gemuteerd is en nog besmettelijker is dan voorheen. Ze weten niet of het dodelijker is dan voorheen maar het lijkt er nog niet op.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door ronenivonne »

ADE01 schreef:
04 jul 2020, 21:48
ronenivonne schreef:
04 jul 2020, 20:59
Het zogenaamde machtigste land ter wereld wordt het hardst getroffen door een heel klein beestje. En daar is Trump naar mijn mening 1 van de hoofdschuldige aan.
Wat versta je onder het "het hardst"? Tel bijv. Italie, Frankrijk, Spanje en de UK bij elkaar op in Europa en je zit op 136 duizend doden, boven dat van de US. En die hebben bij lange na niet zoveel inwoners als de US.
Dat klopt maar de US is er nog lang niet. Sterker nog, ze krijgen het helemaal niet onder controle. Het is erg genoeg maar ben bang dat daar over 2 weken vanaf nu het helemaal de verkeerde kant op gaat.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door georgesken »

De gem tijd tussen het oplopen van het virus en de opname in intensieve ligt volgens studies tussen 8 en 12 dagen. De gem tijd tussen intensieve en effectief overlijden blijbaar tussen 6 en 8 dagen. Het zal dus in principe volgende week duidelijk worden hoe het met de sterfgevallen evolueert en de mortaliteit van het virus aangezien in sommige Staten de ICU’s nu beginnen vol te lopen.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gast

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Gast »

Interessant artikel over de relatie tussen het aantal testen vs aantal positieve gevallen, per staat.

De Staten waar de restrictions zijn versoepeld (AZ, TX, FL) laten een enorme toename zien op beide fronten, terwijl bv NY het aantal testen wel enorm toeneemt, maar het aantal positieve gevallen niet in dezelfde mate toeneemt.

https://www.propublica.org/article/stat ... ium=social
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door sunnyrojo »

Hier maak ik me toch ook wel zorgen om:
ttps://www.nytimes.com/2020/06/25/us/coronavir ... eople.html
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Visser »

sunnyrojo schreef:
05 jul 2020, 23:00
Hier maak ik me toch ook wel zorgen om:
ttps://www.nytimes.com/2020/06/25/us/coronavir ... eople.html
Dat was wel te verwachten wanneer de economie belangrijker is dan een leven... En niemand die het wil zien. Het is een mooi land qua natuur maar nooit zo een hoog % domme mensen in 1 land gezien, en heb veel gereisd.... De natuur waar iedereen over roemt was er al heel lang.

Uiteindelijk verliest de economie toch.

In Chicago zijn de afgelopen 2 weekenden 111 doden gevallen met enkel (drugs)geweld....
.
Gast

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Gast »

En je baseert je mening op die ene keer dat je er bent geweest (volgens je profiel)?
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Visser »

Woon hier sinds 1993..... Ben staats burger. Plus, je kunt van alles leren door kranten en boeken te lezen.... Men weet ook hoe de zon werkt, hoe Pluto eruit ziet. En daar zijn, voor zover bekend, nog geen aardlingen geweest. :)

Maar heb ook meningen over plaatsen waar ik nooit ben geweest BV. Finland, lijkt me niks daar in t noorden.... :wink:
.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

"Maar de cijfers stijgen alleen omdat er meer getest wordt"

Niet dus
https://edition.cnn.com/2020/07/17/heal ... index.html
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

Het lijkt er nu op dat er een wedstrijd aan de gang is tussen de gouverneurs van Georgia en Florida wie de grootste idioot is. Of zou het een politiek spelletje zijn om zo weinig mogelijk mensen naar de poll stations te krijgen....
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Timothy555 »

Ik las vanochtend in de (papieren) krant: 1 op 6 Amerikanen kan huur juni niet betalen. 1 op 3 maakt zich zorgen voor juli.

Er stond fijntjes in dat die mensen het risico vaak willen nemen om te gaan werken en ‘verder te gaan’ met het leven, gezien de situatie nu even erg is als Corona krijgen.

We mogen maar boffen in BE (en denk ook NL) dat we een volledige gezondheidszorg hebben en 107 stelsels (in BE toch) om de mensen een inkomen te garanderen.

Ik volg NL de politiek niet echt, maar in BE is het nu echt overal en altijd “hier, gratis geld! Aanpakken!”.

Voor sommige bevolkingsgroepen was het kerstmis, nieuwjaar en Pasen tegelijk. 1 van m’n klanten ontving verhoogde tijdelijke werkloosheid (was netto maar €240 kwijt), ontving een zogenaamde energiepremie (€211 cadeau, zomaar) en zegt me zelf dat hij dik winst maakt door 1) geen dieselkosten 2) geen opvang kind en dan heeft hij gedurende 2 maanden tijd alle klussen in en rondom huis kunnen doen.

Tuurlijk ga je dan elke vorm van lockdown steunen. Ik ken er letterlijk al opnieuw enkele die zeggen laat maar komen dit najaar, eerst nu even alle verlof opnemen.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

@Timothy555

Sommige maatregelen zijn te snel i gevoerd en zonder teveel nuance. Ik heb ook al verhalen over misbruik gehoord (door advocaten nota bene).
Maar ik ken ook genoeg mensen bv in de cultuur sector die hun job echt gewoon kwijt zijn zonder veel vooruitzichten op ander werk. Idem dito voor de horeca.

Persoonlijk heb ik dan liever dat er sommigen eens 200€ cadeau krijgen dan dat de helft van de bevolking in armoede wegzakt. :-(

En kijk hoe gemakkelijk het weer kan omslaan. De cijfers hier stijgen ook weer. Voorzichtig zijn is dus niet overdreven
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door jojostravelusa »

ronenivonne schreef:
05 jul 2020, 20:23
ben bang dat daar over 2 weken vanaf nu het helemaal de verkeerde kant op gaat.
Dit was nu 2 weken geleden en hoe waar is dit :(
Ik heb niet het gevoel dat we snel weer naar Amerika kunnen. Op dit moment sluit er weer van alles. Stranden in Californië, musea, dierentuinen en in Las Vegas gaan ook hotels weer (gedeeltelijk) dicht. Ook volgend jaar hebben wij hier al afgeschreven. We zetten voorlopig in op 2022.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Timothy555 »

Mij lijkt de doorslaggevende factor de beschikbaarheid van een vaccin ... tot die tijd gaan we veel dingen niet kunnen doen, ook al willen we het.
Laatst gewijzigd door markro op 18 jul 2020, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

jojostravelusa schreef:
18 jul 2020, 10:28
Ik heb niet het gevoel dat we snel weer naar Amerika kunnen.
Zou je nog willen mocht het kunnen? :?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Timothy555 »

@LeenG
Als ze morgen zeggen dat mijn reis mag doorgaan op legale wijze, en ik geraak er zonder 33 overstappen bij manier van spreken: direct. Vegas is ‘voldoende open’ om er me 10 dagen te vermaken. Ik heb in quasi alle hotel status om aanschuiven te vermijden, aan het zwembad huur ik wel een cabana om erin te geraken en een daguitstapje naar Red Rock kan nog steeds perfect. Eten/drinken/gokken kan perfect, en het is niet dat ik als dusdanig ‘schrik’ heb voor het virus (ik zit op dit moment ook in een megaresort in Bulgarije) en een 14-dagen durende quarantaine bij thuiskomst is geen enkel probleem (ik MOET dat nu zelfs van mijn werkgever doen omdat ik vanuit een - voor België - oranje gebied terugkom - 14 dagen verplicht thuis werken).
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

Timothy555 schreef:
18 jul 2020, 11:03
Mij lijkt de doorslaggevende factor de beschikbaarheid van een vaccin ... tot die tijd gaan we veel dingen niet kunnen doen, ook al willen we het.
En dan moet je een 1e versie van het vaccin ook maar willen. Waar ze normaal hopen binnen 10/15 jaar vaccins te hebben met allerlei langdurige onderzoeken zou dat nu binnen 1, 1 1/2e jaar perfect op de markt gebracht moeten worden. Ik ben niet tegen vaccineren, maar hier heb ik toch vraagtekens bij
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Timothy555 »

Akkoord hoor, maar wat is het alternatief...? Nog wat langer zo aanmodderen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door mtl »

Ik ben bang van wel. Die beperkingen gaan we nog heel lang krijgen. Dit virus verdwijnt niet plotseling. Ik denk dat we volgend jaar er ook last van gaan krijgen. Het oude normaal keert voorlopig niet meer terug vrees ik!
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

@PSVwally

Bij veel van de vaccins waar ze nu aan werken beginnen ze niet vanaf 0. Aan de KULeuven hebben ze belovende resultaten op basis van een vaccin tegen gele koorts dat al jarenlang in gebruik is. En er worden nu veel meer tijd en middelen tegenaan gegooid. Duimen dat het opbrengt.
Maar ik snap je bezorgdheid wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer