Corona Virus / Oplossingen...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Gast »

Almere vak V schreef:
29 jun 2020, 10:14
Trump heeft net iets meer te zeggen dan Willem Alexander. Maar daarna houdt het dan ook rap op.
Voor iemand die weinig te zeggen heeft, komt WAT hij zegt er behoorlijk rot uit...misschien kan hij op een aantal vlakken sowieso beter zijn mond houden.

Gelukkig draagt de VP tegenwoordig wel een (in sommige steden/staten verplicht) face mask. Daar kan die oranje clown een voorbeeld aan nemen, die geeft niet echt het goede voorbeeld en toont eens te meer aan dat hij schijt heeft aan alles en iedereen (behalve hemzelf).
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Tipsy_1 »

Amerika hangt wel vol Trump 2020 vlaggen. Hij is heel populair. Overal waar wij de voorbije maanden gereisd hebben hangt het vol.

Amerika is heel anders dan Europa en het is pas nu ik hier 2 jaar woon dat ik begrijp waarom hij zo veel aanhangers heeft. Ik begin zelf eigenlijk ook fan te worden...
En eerlijk gezegd, hij was diegene die met zijn travel ban midden maart als eerste (buiten IT/China) echt actie durfde te nemen en zo veel in gang heeft gezet. Ik denk dat zonder Trump zijn actie toen veel Europese landen pas veel later echt gedurfde acties hadden durven ondernemen.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

@Tipsy_1

Een travel ban half maart, ok. En sindsdien.....?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Tipsy_1 »

Mijn punt is dat de travel ban van de US de rest van de maatregelen heeft aangezwengeld. Iedereen (ja ook wij hier op het forum! Iedereen jammerde "oh nee mijn reis" (en dat begrijp ik goed) ) stond compleet versteld van wat er plots gebeurde.


"en sindsdien" vraag je : wel ik ben geen fan van strenge Covid maatregelen, noch van lockdown en platgooien van de economie dus ik vind dat zelfs Trump het veel te streng heeft aangepakt :lol: . Sorry, ik behoor tot het "the cure is worse than the disease" kamp . Elk zijn mening. Ik wil (egoistisch) LEVEN, maar dat heb ik al eens verkondigd hier . En ik heb geen zin om nog jaren belastingen te mogen afdokken voor al dat geld dat nu verspild is (helaas zal ik dat wel moeten doen), Waar ik woon (NJ) zijn de maatregelen trouwens vele vele malen strenger dan in de meeste Europese landen. Blijkbaar nu groen in een hele hoop statistieen maar ik had liever wat roder gezien en minder strenge maatregelen gehad. Dat virus gaat heus niet weg de komende maanden en misschien zelfs jaren. - maar dat was dus niet mijn punt.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

Probleem is dat hij dacht dat het met de ban vanuit China wel goed zou komen en daarna dus toch veel te laat de grenzen vanuit Europa sloot.
Kijk, de fout die m.i. In Nederland/België en de rest vd westerse wereld heeft gemaakt is dat het virus te laat serieus is genomen. Het WHO gaf, net als later het RIVM, statements uit dat het allemaal wel mee zou vallen. Nu is die eerste club ergens in Januari/Februari al bijgedraaid en het RIVM een stukje later overigens ook. Maar Trump bleef het bagatelliseren, zelfs toen het in Europa al een fikse dodelijke pandemie werd genoemd (15,15 people, soon down to zero en China heeft het goed onder controle). Overigens is hij nu ook aan het draaien mvt het mondkapjes verhaal dat hij het ook wat meer gaat draaien.
Waar ik vond/vind dat Rutte, zeker in Mei/April Nederland heeft weten te verenigen (hoe het in België inmiddels gaat weet ik iet, al hoor ik niet veel posititefs) is Trump alleen maar bezig iedereen tegen elkaar op te zetten van andere landen tot gouverneurs tot de media. Had toch een keer een verbindende speech gehouden denk ik dan.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Tipsy_1 »

De politiek is alleszins een soep.
De demoratische governors zijn overigens geen haar beter, die gebruiken dit alles nu natuurlijk om de republikeinen in slecht daglicht te stellen met het oog op de verkiezingen. Daar is in NJ alleszins veel over te doen.

(Belgische aanpak is ook een soep denk ik trouwens. De regering die de maatregelen besliste is niet eens demoratische verkozen maar dat is een ander verhaal).
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door ADE01 »

Ik denk niet dat vroeger maatregelen nemen veel verschil had gemaakt in het Westen, enkel in de 2 a 3 dichtbevolkte gebieden waar de ziekenhuizen overlopen zijn. Maar qua algemene verspreiding zou het vroeg of laat het toch wel raak zijn in de VS, Europa, Zuid Amerika, India, enz. Het zijn enorme gebieden met zoveel mogelijkheden om het virus ongemerkt binnen te halen. Als je kijkt naar de landen die het erg goed doen zijn het allemaal eilanden die wat minder bevolking hebben zoals Nieuw Zeeland.

Het uiterste qua goed beleid is Taiwan en hoewel die al maanden vrijwel geen gevallen hebben, enkel inkomende reizigers, weet ik uit persoonlijke ervaring dat je daar als inkomende reiziger een "corona hotel" moet boeken, of aantoonbaar een eigen kamer + badkamer moet hebben. Corona hotels hebben zich hier voor opgegeven en moeten voldoen aan stricte regulering. Er is een bijdrage vanuit de regering voor die hotels en voor de mensen zelf. Daar ga je dan 2 weken op isolatie, wordt je getest en vervolgens mag je je pas vrij bewegen in het land, met masker. Iedere dag in isolatie moet je je via je telefoon melden en wordt je GPS locatie in de gaten houden. Boetes zijn extreem hoog. Vergaande maatregelen misschien maar ze hebben nooit geen algehele lockdown gehad en slechts 7 doden. Dat soort maatregelen krijg je er in Westerse landen nooit doorheen. En hoe groter de schaal hoe lastiger het wordt ook.

China had het in een heel vroeg stadium kunnen voorkomen. Of als ze die vieze markten verboden hadden was het misschien nooit gebeurd.
Laatst gewijzigd door ADE01 op 02 jul 2020, 03:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Dude »

Opmerking moderator

Voorzichtig met de politiek hier aub.
Daar hebben we een ander forumgedeelte voor
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Tipsy_1 »

oeps, ik dacht net dat dit topic bedoelt was voor het politieke. Bij deze mij beter geinformeerd. :thumbup:
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

ADE01 schreef:
02 jul 2020, 01:02
China had het in een heel vroeg stadium kunnen voorkomen. Of als ze die vieze markten verboden hadden was het misschien nooit gebeurd.
Virussen zijn ouder dan de mensheid en zullen de mensheid waarschijnlijk ook overleven. Als het deze niet was geweest, dan wel een ander virus.
We zijn ook met veel te veel op deze planeet en ultra-mobiel dus het is nog nooit zo gemakkelijk geweest voor een virus om zich te verspreiden.
Er zijn meer dan een miljoen virussen gekend waarvan 200.000+ dodelijk voor de mens.
Ik heb ergens ook gelezen dat door de hoge temperaturen in Siberië er ook virussen dreigen te ontdooien uit de permafrost. Dan kan ook nog leuk worden!

Maar los daarvan, die vieze markten mogen inderdaad wel sluiten.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door boonens »

LeenG schreef:
02 jul 2020, 11:58
Ik heb ergens ook gelezen dat door de hoge temperaturen in Siberië er ook virussen dreigen te ontdooien uit de permafrost. Dan kan ook nog leuk worden!
Als dat scenario leidt tot het einde van de mensheid, dan heb ik daar vrede mee. Hoe symbolisch wil je het hebben :wink:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

Waar komt eigenlijk die grote hoeveelheid besmettingen van de laatste 2 weken vandaan? In het kader dat het zich buiten en met warm weer nauwelijks zou verspreiden? Ik lees bv wel Texas en Houston, maar wat heeft er behalve al die demonstraties, wat het volgens velen nooit zou kunnen zijn, nog meer voor gezorgd dat die besmettingsgraad zo hoog is?
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Superdork1 »

Amerikanen houden niet van de hitte, die zitten binnen bij de airco... ooh wacht! :toothy4:
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door ADE01 »

PSVwally schreef:
03 jul 2020, 00:49
Waar komt eigenlijk die grote hoeveelheid besmettingen van de laatste 2 weken vandaan? In het kader dat het zich buiten en met warm weer nauwelijks zou verspreiden? Ik lees bv wel Texas en Houston, maar wat heeft er behalve al die demonstraties, wat het volgens velen nooit zou kunnen zijn, nog meer voor gezorgd dat die besmettingsgraad zo hoog is?
Dat gebeurt niet buiten. Hier in FL, hele bergen jongeren zijn na de versoepelingen weer op pad gegaan. Naar bars, clubs, restaurants, enzovoorts. Veel van die zaken negeerden de regels of ontweken ze door bijvoorbeeld wat eten op het menu te zetten. Bij vrijwel iedere bar of restaurant is het wel raak geweest de afgelopen tijd. Als het naar buiten komt. Nu zijn er heel veel gesloten nadat personeel en klanten het virus er hebben opgelopen. Ik ken direct en via via wel een tiental mensen die het zo hebben opgelopen. De cijfers geven het ook aan, de gemiddelde leeftijd van de tests in Florida is iets van 34-37 vs in Maart 50-60 jaar, in en om Orlando zelfs rond de 28. Vervolgens is de community spread helemaal uit de hand gelopen en is contact tracing al weer onmogelijk. Denk dan aan dit soort gevallen, en die zijn maar 4 dagen open geweest (5-9 juni)!
A bar near the University of Central Florida in Orlando has had its liquor license temporarily suspended after health officials linked it to over 150 coronavirus cases.
https://www.cnn.com/2020/06/24/us/orlan ... index.html

https://www.news4jax.com/news/florida/2 ... declining/

Enige wat positief is dat het aantal ziekenhuis opnames en doden niet heel snel oplopen vanwege die gemiddelde leeftijd die het nu krijgt.
Laatst gewijzigd door ADE01 op 03 jul 2020, 04:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Visser »

Superdork1 schreef:
03 jul 2020, 01:04
Amerikanen houden niet van de hitte, die zitten binnen bij de airco... ooh wacht! :toothy4:
Dat dus schijnbaar. En iedereen doet maar wat. Plus je kunt gewoon iedere staat in en uit rijden. In winkels staan mensen dicht bij elkaar. Als je er iets van zegt moet je je er niet mee bemoeien... Ga 1 keer per week in de ochtend boodschappen doen. Alle supermarkten zijn s nachts gesloten zodat de vakkenvullers ongestoord kunnen werken. en woon gelukkig wat achteraf....
.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

In winkels staan mensen dicht bij elkaar. Als je er iets van zegt moet je je er niet mee bemoeien..
Dat is hier ook gewoon hoor. Alleen bij de kassa is wat afstand, maar ook daar loop je gewoon langs elkaar. En wij hoeven niet eens mondkapjes op in NL. Het enige wat ze hier gedaan hebben is iedereen verplicht een winkelwagen en wat handzeep bij de ingang. Die 'spatschermen' bij de kassa's hangt ook iedereen langsaf te praten. Ik heb nou niet het idee dat de winkels hier voor besmettingen zorgen.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door LeenG »

ADE01 schreef:
03 jul 2020, 04:55
Bij vrijwel iedere bar of restaurant is het wel raak geweest de afgelopen tijd.

(...)

Enige wat positief is dat het aantal ziekenhuis opnames en doden niet heel snel oplopen vanwege die gemiddelde leeftijd die het nu krijgt.
Zijn er nog geen rechtszaken aangespannen tegen die bars? Da's toch de American way?

De opnames en sterftes gaan minder hard oplopen dan bij oudere mensen. Gisteren had Florida een nieuw triest record van 10.000 besmettingen per dag. Zelfs een sterftegraad van 0.1% zal dan toch dramatische cijfers geven. Om nog maar te zwijgen van mensen met langdurige gevolgen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door PSVwally »

Enige wat positief is dat het aantal ziekenhuis opnames en doden niet heel snel oplopen vanwege die gemiddelde leeftijd die het nu krijgt.
Zag gisteren toch een docu over een ziekenhuis in Dallas waar nog maar 3 IC bedden vrij waren. Die zaten met de handen in het haar
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Tipsy_1 »

Visser schreef:
03 jul 2020, 04:58
In winkels staan mensen dicht bij elkaar. Als je er iets van zegt moet je je er niet mee bemoeien...
Dat is in de staten waar wij recentelijk geweest zijn (New England, East Coast,...) en in NJ waar wij wonen absoluut niet het geval. Mensen zijn hier erg voorzichtig en respectvol in het algemeen.
Gebruikersavatar
Bjornftw
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jun 2015, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Bjornftw »

Pff al een paar dagen achter elkaar record-op-record in Amerika.. :shock:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer