Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door Pascal »

Zijn er nog mensen die onlangs een gratis annuleerbaar hotel hebben geannuleerd via Hotels.com?

Ik heb er een geannuleerd vorige week donderdag en waar dat vroeger na 1 dag al zichtbaar was in de uitgavenstaat van de kredietkaart is dat nu na bijna een week nog niet het geval.
Ik kan me niet inbeelden dat er daar een manuele handeling moet voor gebeuren toch, dat ze vertraging oplopen door het vele geregel de laatste 14 dagen.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door knaapje »

Ik weet niet hoe het nu specifiek gaat, maar ik heb diverse keren gelezen dat het een aantal dagen duurt voor het op de cc verschijnt als een bedrag wordt teruggeboekt.
Nog even afwachten lijkt me.
Gast

Re: Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door Gast »

Pascal schreef:
25 mar 2020, 09:35
Ik kan me niet inbeelden dat er daar een manuele handeling moet voor gebeuren toch, dat ze vertraging oplopen door het vele geregel de laatste 14 dagen.
Wat is je specifieke vraag? je geeft zelf het antwoord toch?
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door Pascal »

@ Terpies
Mijn specifieke vraag is die zin met het vraagteken.

Maar alvast bedankt voor de nutteloze inbreng.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door mtl »

Best mogelijk dat je door deze toestand langer moet wachten. Heb zelf iets met een hotel in Engeland waarbij ik geld terug krijg. Maar het hotel liet weten dat het iets langer kan duren voordat ik het geld heb.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door Pete.Z »

Tja, de hele reiswereld staat op zijn kop en is dik overwerkt, dus het zou zo maar wat langer kunnen duren dan normaal lijkt me.

Meestal kies ik voor betalen bij hotel, maar de keren dat ik al betaald had en heb geannuleerd heeft hotels.com altijd alles keurig geregeld en terugegstort, ik zou me nog geen zorgen maken.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door Frasi »

Ik heb vorige week een familiereis geannuleerd. 14 dagen Schiphol P3 een 1 week villa via AirBnb waren al vooruitbetaald (villa 50%).
Beide werden binnen één dag teruggestort op mijn CC.
Dus het kan wel snel.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gast

Re: Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door Gast »

Pascal schreef:
25 mar 2020, 13:26
@ Terpies
Mijn specifieke vraag is die zin met het vraagteken.

Maar alvast bedankt voor de nutteloze inbreng.
Gelukkig is je vraag niet nutteloos...in deze tijd zou je misschien geduld kunnen opbrengen? (Zie je het vraagteken?)

Ter verduidelijking: je stelt een vraag over of iemand via hotels.com heeft geannuleerd en je wilt antwoord op een zin zonder vraag over terugbetaling, maar daar staat geen vraagteken...daarom zeg ik: je specifieke vraag is niet de zin met het vraagteken, en daar geef je zelf al antwoord.

Bovendien: hoe kun je voor een gratis annuleerbaar hotel nu al een aanbetaling moeten doen? Ik boek zeer frequent bij zowel hotels.com als booking.com en heb nog nooit een gratis annuleerbaar hotel vooruit betaald. Deze worden ter plekke pas betaald. Alleen bij speciale tarieven staat meestal dat ze niet-annuleerbaar zijn, en worden dus gelijk geïnd.

Is deze boeking al wel afgeschreven van je cc ?
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door KW1984 »

Het is niet gebruikelijk maar er zijn genoeg gratis annuleerbare hotels (of andere accommodaties) die toch een vooruitbetaling toepassen, soms van alleen de eerste nacht. In Europa welliswaar wat meer dan in de USA (vooral in Frankrijk), zeker nu ook steeds meer particulier aanbod op die boekingssites staat.

Onlangs had ik het nog met een hotel in Florida, via Booking.com voor a.s. kerstvakantie. Hadden de eerste nacht afgeschreven van CC. Na annulering (gewijzigde plannen) duurde het ca. 2 weken voordat ik het geld terug had. Veel te lang natuurlijk, was zelfs nog voor het hele Corona gebeuren. Dus zeker nu zou ik even geduld hebben, wordt ongetwijfeld netjes geregeld.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gast

Re: Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door Gast »

Booking.com biedt inderdaad tegenwoordig ook voor particulieren de mogelijkheid om accommodatie aan te bieden via hun site.
Voor mij absoluut geen optie, net als air bnb, dat zou ik persoonlijk nooit overwegen.
Gebruikersavatar
Bert&Hanny
Amerikakenner
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 apr 2005, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Apeldoorn

Re: Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door Bert&Hanny »

Er zijn meerdere hotels gratis annuleerbaar maar waar je toch moet betalen. Voor onze komende vakantie vanaf 30 april heb ik bv het Beacon hotel in Miami geboekt. Gratis annuleerbaar maar ik moest wel betalen via booking.com. Een week geleden geannuleerd maar nog niets terug ontvangen.
Een hotel in Las Vegas new Mexico, gratis annuleerbaar maar zij hebben ineens de cancelation policy veranderd. We kunnen alleen een voucher krijgen zonder vervaldatum maar krijgen het geld dus niet terug. Chisos Mountain lodge in Big Bend heb ik geannuleerd maar heb aanbetaling nog steeds niet terug. Zelfde geldt voor een hotel op de Keys ook via booking.com. De helft moest betaald worden maar ik heb nog niets ontvangen. Ook een andere accomodatie in Miami, helft betaald maar nog niets ontvangen.
Gunstige uitzondering zijn 3 airb&b's die alles binnen een dag hebben terugbetaald terwijl een daarvan niet annuleerbaar was.
Ik wacht nog even af en anders ga ik maar eens bellen met die hotels.

Groeten Bert
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door Mies2301 »

Volgens mij zijn de voorwaarden voor terugbetaling bij Hotels.com 14 dagen na annulering. Dat het hiervoor allemaal veel sneller ging zal waarschijnlijk zijn omdat ze genoeg cash in huis hadden om alles terug te storten. Er zijn dan immers maar weinig annuleringen die ook nog eens vooraf betaald zijn.
Nu is dat natuurlijk een ander verhaal. Zo ongeveer heel de wereld annuleert en wacht op refunds van vooruitbetaalde hotels.

Heb een beetje geduld, het komt goed.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door Pascal »

Nog even terugkoppelen betreffende de terugbetaling.

Het duurt momenteel iets meer dan 2 weken vooraleer het geld teruggestort wordt. (Hotels.com)

Opgelost dus.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door GinnyUSA »

Dank voor je update!
Ik wacht ook op wat terugbetalingen en het is fijn te weten dat dit nog steeds gebeurt want normaal gesproken is dit inderdaad binnen een dag in orde.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Uitstel terugbetaling gratis annuleerbaar hotel?

Bericht door Pascal »

Bij uitbreiding op dit draadje is er ook een oplossing voor de hotels die niet gratis te annuleren zijn.

Vandaag spontaan een mail gekregen met daarin de melding dat je die boeking kan annuleren of laten doorgaan.
Wanneer je voor annuleren kiest krijg je evenwel geen terugbetaling maar een voucher die vanaf datum van uitgifte 12 maand geldig is en dit om bij hetzelfde hotel opnieuw te boeken. Het gaat om het volledige bedrag van de oorspronkelijke boeking.
De voucher kan wel tot 30 dagen op zich laten wachten door de drukte.

Allemaal netjes geregeld. :clap:

:offtopic: Jammer dat bij sommige brokers van vliegtickets niet eea zoals hier geautomatiseerd kan worden :cry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer