Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ineke » 24 sep 2020, 06:40

kastelke schreef:
24 sep 2020, 02:58
Zuid Afrika is terug open voor toeristen vanaf 1 oktober. Maar we moeten nog afwachten welke landen toegestaan worden.
In ieder geval is het een mooie tijd nu om naar de zuidelijke kaap te gaan, want de lente is gestart.
Wij zouden er, zodra het mogelijk zou zijn, voorlopig nog niet graag naar toe gaan Elke, alles nog veel te onzeker daar. Vrienden van ons die daar wonen raden het ons echt nog af om te komen. Voorlopig slaan wij maar een jaar over.

gr Ineke

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 24 sep 2020, 09:51

Dat terug open is een mooie term. Alleen wil ik dan graag weten onder welke regels/beperkingen dit dan is. En als dat er te veel zijn, het wordt me te ingewikkeld, of wat blijft er dan nog over van mn vakantiegevoel. Dan heb ik vrij snel zoiets van, laat maar zitten. Zo vervelend is het thuis nou ook weer niet.

Maar ik besef me wel, hoe langer dit gaat duren. Hoe lastiger het natuurlijk gaat worden. Nou zitten mijn vrouw en ik redelijk op 1 lijn. Maar een vriendje van me heeft dat niet bepaald. Hij heeft een spuughekel aan vakantie, en doet het liefste gewoon zijn ding. Zijn vrouw is het tegenovergestelde die wil het liefst "elk weekend" op vakantie. Uiteindelijk een compromis gevonden. Ze gaan 1 week in de meivakantie, 2 weken in de zomervakantie. Weekje New York in de meivakantie kwam ie mooi vanaf. Maar de zomervakantie moesten en zouden ze gaan. Uiteindelijk boekt vrouwlief voor de hoofdprijs (ik meen meer dan €2.000,-...) een huisje voor een week aan de Belgische kust. Ze mochten twee uur per dag zwemmen en ze moesten 24 uur vantevoren online aangeven wanneer ze die twee wilden gebruiken. Boodschappen doen in de winkel. Zelfde verhaal. Patat halen bij de frituur. Je kreeg een tijdslot aangewezen wanneer je de patat mocht komen halen.

Maar het moet wel heel lang gaan duren voordat ik mezelf op zo'n soort locatie, tegen betaling, laat opsluiten...

country
Amerika-newbie

Bericht door country » 24 sep 2020, 12:15

Vanuit Cheaptickets nog geen officiele updates helaas. Wat een bedrijf..

Via Facebook messenger zijn ze schijnbaar wel te bereiken en daar kreeg ik vrij snel een reactie dat ze nog geen geld van KLM hebben ontvangen. Of dat waar is weet ik natuurlijk niet. Door drukte konde ze geen status / emails versturen, lijkt me onzin als je wel je personeel op facebook kan zetten en niet eens een geautomatiseerde mail iedere maand de deur uit kan laten gaan.

Als het op niks uitdraait neem ik aan dat ik aansprak kan maken op mijn annuleringsverzekering, maar daarvoor moet ik natuurlijk nog even wachten tot er meer duidelijk is.

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 24 sep 2020, 12:42

Ik begrijp uit een eerdere posting van jou dat je in mei zou vliegen en dat dit geannuleerd is? Je hebt geen vouchers of refund gekregen?

Elendan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Elendan » 24 sep 2020, 16:00

@kastelke vanmorgen hoorde ik iemand op de radio juist vertellen dat ze een vaccin gingen testen en wel in Zuid Afrika, want zo zij de mevrouw van het onderzoekcentrum/farmaceutisch bedrijf uit Leiden, 'daar zijn veel besmettingen'. Dan gaven ze een groep een placebo en een andere groep het vaccin en dan maar kijken wat er gebeurt. Ik zou nog even wachten met Zuid Afrika .......
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen

Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ruud2004 » 25 sep 2020, 12:19

country schreef:
24 sep 2020, 12:15
Vanuit Cheaptickets nog geen officiele updates helaas. Wat een bedrijf.

Als het op niks uitdraait neem ik aan dat ik aansprak kan maken op mijn annuleringsverzekering, maar daarvoor moet ik natuurlijk nog even wachten tot er meer duidelijk is.
Er is door de verzekeringsmaatschappijen al ruimschoots gecommuniceerd dat zij het risico ivm Covid-19 pandemie, op annuleringsverzekeringen niet (meer) niet dekken. Als het niets wordt zal je meer aan een rechtsbijstandverzekering hebben. Zo'n vaart zal het vast niet lopen, het duurt allemaal tergend lang, maar ik heb nog niet gehoord/gelezen dat iemand die voor een refund in aanmerking kwam, zijn geld niet heeft teruggekregen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16 Florida
2012 ZW-Waikiki
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 NW USA/SW Canada
2018 NO Canada/USA
2019 NW Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 25 sep 2020, 12:58

Ruud2004 schreef:
25 sep 2020, 12:19
ik heb nog niet gehoord/gelezen dat iemand die voor een refund in aanmerking kwam, zijn geld niet heeft teruggekregen.
Dat is niet helemaal juist, ik heb de helft van de betaling voor m'n boeking voor vertrek afgelopen april nooit meer teruggekregen van KLM vanwege belachelijke bureaucratie over een bij betaling in december gebruikt AirFrance voucher uit 2019... Dat heeft m'n Rechtbijstand inderdaad overgenomen en mij terugbetaald, maar KLM heeft niets meer laten horen.

Sommige annuleringsverzekeringen betalen wel als je vóór de pandemie geboekt had en er wordt geen voucher of andere vorm van vergoeding aangeboden. Maar dan moet je wel bewijs hebben dat er geen vergoeding wordt aangeboden; niets horen is daarvoor niet voldoende.

Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 » 26 sep 2020, 13:15

Ik wist van jouw "struggle" met KLM Harryh, schofterig hoe de Nederlandse trots met jouw case omgaat. Je bent (waarvan ik weet) wel een van de weinigen die niet alles terug krijgt. Er zal nog veel in behandeling zijn, maar echt niets terugkrijgen?? Jouw rechtsbijstandsverzekering heeft je schadeloos gesteld, maar hebben ze deze case verder laten rusten?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16 Florida
2012 ZW-Waikiki
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 NW USA/SW Canada
2018 NO Canada/USA
2019 NW Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 26 sep 2020, 15:20

Nee ze pakken dat verder op met KLM begreep ik, en vele andere KLM cases ook. Wellicht ook daarom heeft de ILT afgelopen week ingegrepen en een termijn van 7 dagen per 1 oktober ingesteld. Maar het blijft een wassen neus naar mijn mening, want als ze niet betalen heb je geen middel om het af te dwingen. De RB wil er niet mee naar de rechter.

chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 26 sep 2020, 17:40

Waarvoor wil de RB er niet mee naar de rechter? Daar heb je toch geen RB voor? Ik snap dat de RB soms voor gemak gaan omdat ze procederen niet zien zitten maar in dit geval zijn er (volgens mij) behoorlijk wat zaken mbt wel/niet uitbetalen van vouchers. Je zou toch verwachten dat een RB hier iets mee gaat doen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 26 sep 2020, 18:25

Vanwege het grote volume (aantal zaken) en relatief lage bedragen tov de juridische kosten vermoed ik. In mijn geval ging het om net geen 1000,- euro, dat is zeg maar 3 à 4 uur kosten van een advocaat, terwijl ze er veel meer uren in zouden moeten stoppen om naar de rechter te gaan. Dus kost te veel.

Maar ik begrijp niet dat ze het niet collectief voor tientallen gedupeerden tegelijk aanpakken, want KLM heeft er geen pijn van als de RB mij uitbetaald maar niet aangepakt wordt. En de RB verzekeringspremie gaat alleen maar omhoog...

Claubo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Claubo » 27 sep 2020, 12:38

In de eerste week van juli is onze vlucht door Lufthansa geannuleerd, we hebben afgelopen week onze refund ontvangen. Het valt me nog mee, had gerekend op rond de Kerst.

swissdutchie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 27 sep 2020, 13:03

Wij hebben afgelopen maandag onze vluchten naar Houston geannuleerd. Dit nadat we de zoveelste vluchtwijziging hadden gekregen. We zouden oorspronkelijk rechtstreeks vliegen van Amsterdam naar Houston en nu dus met twee tussenstops in New York en Washington. Volgens United hadden we daarom recht op een restitutie van de kosten, als we zelf gingen annuleren. Dat moeten we echter via Cheaptickets doen, want daar zijn de vluchten oorspronkelijk geboekt.
Annuleren via de site van Cheaptickets lukte echter niet en ik heb daarom contact opgenomen via Messenger. Omdat het zondag was, kreeg ik daar echter alleen een automatische reactie op mijn berichtje. Ze zijn daar namelijk alleen tijdens kantooruren van maandag tot en met vrijdag bereikbaar. Nu was onze vraag niet zo dringend, maar een beetje vreemd vind ik dat wel voor een klantenservice van zo een grote organisatie. Maandagochtend kreeg ik echter direct een berichtje terug, dat ze de vluchten voor ons hadden geannuleerd en dat we een bevestiging via de mail zouden krijgen. Die mail was er trouwens eerder dan het berichtje via Messenger. Daar stond vreemd genoeg in, dat de luchtvaartmaatschappij zelf de vluchten had geannuleerd en dat er daarom door Cheaptickets een restitutieaanvraag was gestart. Bij navraag via Messenger werd ons door Cheaptickets bevestigd, dat de luchtvaartmaatschappij een gedeelte van de reis had geannuleerd en deze keer geen alternatieve route had aangeboden. Zij hebben daarom de hele reis voor ons gecanceld en een restitutieaanvraag ingediend voor ons. Echter konden ze geen termijn noemen, wanneer het geld teruggestort zou worden. Dus we zijn benieuwd en wachten voorlopig maar rustig af! Wordt vervolgd.

gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r » 27 sep 2020, 15:18

Heb zo ongeveer dezelfde ervaring als 'swissdutchie'. Had geboekt bij Flugladen.de, dat net als CheapTickets onderdeel uitmaakt van de Travix-groep. Mijn vlucht zou gaan op 19 augustus. Heb een week daarvoor een aangetekende brief gestuurd, dat ik hem wilde annuleren en gebruik wilde maken van de toezegging van American Airlines (via Twitter) dat ik recht zou hebben op een refund op grond van een vluchtwijziging.
In de vooravond van de dag dat mijn brief daar gearriveerd was, kreeg ik ook bericht dat de airline de vlucht geannuleerd zou hebben en dat ze e.e.a. in werk zouden stellen. Lijkt me sterk dat American Airlines de vlucht zou hebben geannuleerd. Heb goed opgelet, hij is gewoon gegaan, ook de tussen- en retourvlucht. Maar goed, het is nu inmiddels 6 weken geleden, we wachten nog en volgens mij is er ook nog niets in gang gezet, want nog geen email ontvangen dat de aanvraag 'eingereicht' is...

"Wir haben eine Nachricht von der Fluggesellschaft erhalten, dass Ihr gebuchter Flug leider storniert wurde. Die Fluggesellschaft kann derzeit keinen alternativen Flug anbieten. Wir bedauern sehr, dass wir Sie und Ihre Reisepläne derzeit nicht bedienen können.

Was passiert jetzt? Wir beginnen mit der Übermittlung Ihres Rückerstattungsantrags an die Fluggesellschaft. Aufgrund des aktuellen Drucks kann dies 1-4 Wochen dauern. Sobald wir Ihre Anfrage eingereicht haben, erhalten Sie erneut eine E-Mail von uns.

Als Sie Ihr Ticket bei uns gekauft hatten, wurde der Rechnungsbetrag an die Fluggesellschaft überwiesen. Aus diesem Grund ist die Fluggesellschaft im Falle einer Rückerstattung diejenige, die diese veranlassen muss.

Aufgrund des extremen Drucks kann es Wochen dauern, bis Sie ein Update dazu erhalten, da die Bearbeitung der Rückerstattung von der jeweiligen Fluggesellschaft abhängig ist. Derzeit ist keine genaue Zeitangabe möglich. Wir werden Sie (per E-Mail) kontaktieren, sobald weitere Informationen vorliegen.

Wir bedauern die Unannehmlichkeiten zutiefst und bedanken uns für Ihre Geduld und Kooperation.

Mit freundlichen Grüßen, Kundendienst"
Laatst gewijzigd door gera_r op 28 sep 2020, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze laatste vakantie in het Noordwesten. https://johanengera2019.blogspot.com/20 ... veerd.html
Links naar onze voorgaande 7 vakanties zijn hier ook te vinden.

swissdutchie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 27 sep 2020, 19:24

Hallo gera_r,
Dat is inderdaad precies hetzelfde bericht als wij van Cheaptickets hebben ontvangen, alleen is onze mail in het Nederlands. Ook ik geloof eerlijk gezegd niet, dat onze vlucht daadwerkelijk geannuleerd is door United, want het laatste vluchtschema dat ik in my trips op hun site zag is nog steeds te boeken. In ons account op Cheaptickets was dit laatste vluchtschema via Washington trouwens nooit te zien en we hebben deze wijziging ook nooit per e-mail toegestuurd gekregen.
Dat alles kan me echter niet zoveel schelen, als we ons geld maar terugkrijgen. Dat we hier heel veel geduld voor nodig zijn, is inmiddels duidelijk, maar vooralsnog houden we de moed erin.

Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door Hans B » 28 sep 2020, 10:33

TIX
Wat is jullie ervaring, wat het beste te doen om contact te krijgen.
Ik zit al sinds half maart op een bericht van Tix te wachten.
In het begin stuurde ik 1x per maand een contactformulier in, met de vraag wat te doen. Nooit een reactie.
In augustus heb ik via het contactformulier de voorbeeldbrief geld terug gestuurd. Tot op heden nog steeds geen enkel respons.
Hans
In 24 x en 1166 dagen 117.350 mile door Amerika gereisd.

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery

Home is were we park it.
Tucson Arizona

JVDP78
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door JVDP78 » 28 sep 2020, 10:35

Ik had onze geplande juli vluchten zelf geannuleerd bij KLM en hiervoor non refundable vouchers gekregen.
Onder het mom van niet geschoten is altijd mis toch geprobeerd deze in te wisselen voor geld.
Vrijdag mail ontvangen dat het overgemaakt zou worden, vandaag op de rekening :thumbup:
Ik weet niet of het een foutje is of dat de regels tussentijds weer veranderd zijn of omdat de vlucht toch sowieso niet door is gegaan maar ik ben er blij mee. Mocht je ook dergelijke vouchers hebben en toch ook liever je geld terug willen zou je het ook kunnen proberen.

IngridUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door IngridUSA » 28 sep 2020, 12:22

Hans B schreef:
28 sep 2020, 10:33
TIX
Wat is jullie ervaring, wat het beste te doen om contact te krijgen.
Ik zit al sinds half maart op een bericht van Tix te wachten.
In het begin stuurde ik 1x per maand een contactformulier in, met de vraag wat te doen. Nooit een reactie.
In augustus heb ik via het contactformulier de voorbeeldbrief geld terug gestuurd. Tot op heden nog steeds geen enkel respons.
Hans
Echt belachelijk dit...
Rechtstreeks met de airline contact opnemen? Misschien nog een aangetekende mail of brief sturen? Als je van beiden geen reactie meer ontvangt zou ik het daarna toch indienen bij je annuleringsverzekering.
1994 Zuidwest - 1995 Florida - 2018 Zuidwest - 2020 New York
Afbeelding

Elendan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Elendan » 28 sep 2020, 12:53

@Hans B Mijn anuleringsverzekering wilde gewoon uitbetalen toen ik kon aantonen al vanaf begin april bezig te zijn met boekingsbedrijf voor mijn tickets. Ik hoefde dus niet een bewijs te sturen dat ze weigerde te vergoeden o.i.d., alleen mijn verzoeken om teruggave waren uiteindelijk voldoende in juli.

Ik zou het gewoon in gang zetten als ik jou was en niet meer wachten op Tix. Heb in het verleden ook al slechte ervaring gehad met Tix buiten corona om.

En je kunt het ook nog proberen terug te krijgen via je creditcardmij als je met CC betaalf heb. Op die manier kreeg ik mijn camperhuur terug. Bewikjs dat ik begin april diverse keren gemaild en contact had opgenomen gestuurd en het geld stond er binnen twee weken defintief weer op. Als jij al in maart zou vliegen dan zou ik niet langer wachten om andere kanalen in te schakelen.
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen

chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 28 sep 2020, 17:01

JVDP78 schreef:
28 sep 2020, 10:35
Ik had onze geplande juli vluchten zelf geannuleerd bij KLM en hiervoor non refundable vouchers gekregen.
Onder het mom van niet geschoten is altijd mis toch geprobeerd deze in te wisselen voor geld.
Vrijdag mail ontvangen dat het overgemaakt zou worden, vandaag op de rekening :thumbup:
Ik weet niet of het een foutje is of dat de regels tussentijds weer veranderd zijn of omdat de vlucht toch sowieso niet door is gegaan maar ik ben er blij mee. Mocht je ook dergelijke vouchers hebben en toch ook liever je geld terug willen zou je het ook kunnen proberen.
Dat is mooi. Zoon lief heeft zo'n ticket/situatie. Hoe/waar zet je dit in werking?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer