Pagina 175 van 213

Re: Hawaii - Maui 22 augustus 2020 what to do?

Geplaatst: 07 aug 2020, 14:19
door DavyA
Dag Harry, bedankt voor je link.. ik ga toch maar proberen, hoewel ik in de voorwaarden van KLM lees.
(zie laatste regel)
2. Teruggave in de vorm van een reisvoucher aanvragen
Als u ervoor kiest om uw reis uit te stellen, krijgt u teruggave in de vorm van een reisvoucher.

Uw reisvoucher is geldig voor gebruik tot 31 december 2021 en kan worden gebruikt op vluchten van KLM, Air France, Delta Air Lines, Virgin Atlantic en Kenya Airways.
U kunt uw voucher gebruiken om een vlucht te boeken die plaatsvindt na de vervaldatum van de voucher.
Is de prijs van uw nieuwe ticket hoger dan die van uw oorspronkelijke ticket, dan krijgt u een bonus tot 15% van de originele ticketprijs om u tegemoet te komen in het prijsverschil. Is uw nieuwe ticketprijs lager dan de waarde van uw voucher? Dan wordt het restbedrag berekend zonder bonus.
De verhoogde waarde wordt enkel toegepast als u de voucher gebruikt als online betaalmethode vanaf 16 juni 2020 tot en met 31 oktober 2020 en uw nieuwe vertrekdatum voor 15 juni 2021 gepland staat. Op dit moment kunt u alleen de bonus van 15% ontvangen als u uw voucher online inwisselt. Het is niet mogelijk om de voucher met extra waarde telefonisch of op de luchthaven in te wisselen.
Als het bedrag van uw voucher hoger is dan de prijs van uw nieuwe boeking, ontvangt u een nieuwe voucher voor het restbedrag. Deze voucher komt niet opnieuw in aanmerking voor een verhoogde waarde en is na 12 maanden in te wisselen voor contant geld.
Als u een voucher heeft aangevraagd terwijl uw vlucht niet door de luchtvaartmaatschappij is geannuleerd, is de reisvoucher niet inwisselbaar."

Re: Hawaii - Maui 22 augustus 2020 what to do?

Geplaatst: 07 aug 2020, 14:23
door harryh
Dat is iets anders ;) betekent dat je een voucher niet meer kunt omzetten in een refund omdat je vlucht niet geannuleerd is - dat hoort bij die zin ervoor. Recht op een voucher heb je gewoon.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 aug 2020, 14:55
door Carrie
Op 17 juli zouden wij met AerLingus naar New York vliegen. Tickets geboekt via BudgetAir. Op 4 juli heb ik via een aangetekende brief aan BudgetAir verzocht om de vlucht te annuleren en het geld terug te storten. 8 juli ontvingen we per e-mail dat de reis was geannuleerd en het refund traject was opgestart. Vandaag een e-mail ontvangen dat het volledige bedrag wordt teruggestort. Ik zie het bedrag al gereserveerd staan op mijn creditcard 😊. Dit valt mij alles mee. Voor ons geen reden om volgende keer persé rechtstreeks bij een luchtvaartmaatschappij te boeken.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 aug 2020, 15:11
door Timothy555
Op 21/7 heb ik via de website van KLM een voucherverzoek ingediend. Vandaag heb ik alles in m’n mailbox gehad. Het heeft dus een dikke twee weken geduurd, wat ik zeer acceptabel vind.

Ik heb nu 4 vouchers: de vlucht van mij, de vlucht van m’n vrouw en twee vouchers van €50 voor de apart bijgeboekte bagage.

Nu nog afwachten waar en voor wat ik ze in ga zetten. Vegas kan eind april ‘21 voor mij, maar voor hetzelfde geld zitten we nog in hetzelfde straatje dan...

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 aug 2020, 16:01
door Fiesta68
@Timothy555 - voor wanneer was je vertrek voorzien?

Wij hadden midden oktober 2019 een vlucht geboekt met als vertrek 05/06/2020 (tot 29/06/2020).
Brussel - Amsterdam - Los Angeles -> rechtstreeks bij KLM.
Dan hebben we op 29/04/2020 deze vluchten gewijzigd naar een latere datum (hadden gehoopt dat Covid-19-tijd voorbij zou zijn),
met als nieuwe datum 08/10/2020 (tot 01/11/2020 met dezelfde verbinding - Brussel 6:10 uur - Amsterdam 9:50 uur - LAX (aankomst 11:55 uur).

We zijn er van overtuigd dat het nog niet echt veilig zal zijn en dat de travelban tegen dan ook nog niet voorbij zal zijn.
Aangezien dat de vluchten van KLM nog actief zijn naar LAX verwachten we niet echt een annulatie van de vluchten.

Wat zijn onze opties omdat wij al eens onze boeking gewijzigd hebben zullen we waarschijnlijk minder opties hebben?
Kan een voucher nog? Of terug een herboeking naar een latere datum?
Of is het nog te vroeg om actie te ondernemen en kunnen we beter afwachten?

Grtjs
F68

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 aug 2020, 16:07
door jojostravelusa
Timothy555 schreef: ↑
07 aug 2020, 15:11
Nu nog afwachten waar en voor wat ik ze in ga zetten. Vegas kan eind april ‘21 voor mij, maar voor hetzelfde geld zitten we nog in hetzelfde straatje dan...
Zo zitten wij er ook in. Daarom plannen we voorlopig op 2022. En dan kijken hoe we de verschillende vouchers, van 3 luchtvaartmaatschappijen, in kunnen zetten. Afhankelijk van hoe de wereld er volgend jaar uitziet, kiezen we dan voor voorjaar 22 of eind zomer 22. De periode zal bepalen wat de route gaat zijn.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 aug 2020, 16:13
door d_vdploeg
@Fiesta68 Ik weet niet of je specifiek de vraag aan @Timothy555 stelt, maar ik zou wachten. Volgens mij kun je maar 1x je vlucht wijzigen binnen dezelfde boekingcode en dus is zelf een wijziging naar een eerder tijdstip niet meer mogelijk. Maar ik heb weinig ervaring met gewijzigde vluchten.

Dan heb je inderdaad de kans dat die vlucht tegen die tijd gewoon gaat, aan de andere kant laait het virus in de EU weer op en gaan we zachtjes aan richting de herfst. Wat gaat dat brengen?

Dan als laatste hangt het er nog vanaf wanneer je geboekt hebt, dit is voor 21 april maar met vertrek voor 31 aug en dan mag je dus een voucher aanvragen. Je hebt hem echter zelf gewijzigd in een vlucht na 31 augustus.

Ik weet niet hoe de KLM hiermee omgaat eerlijk gezegd. Ziet KLM in deze situatie je vlucht als een nieuwe boeking. In dat geval is je vlucht geboekt na 22 april en kun je alleen wijzigen en dat heb je al een keer gedaan. Bij wijziging vanuit KLM wordt dit gezien als annulering van je oorspronkelijke vlucht en kun je refund of een voucher aanvragen.

Wellicht dat er inmiddels anderen de ervaring hebben met een niet gecancelde vlucht? En wat zij toen gedaan hebben? Anders toch even KLM contacten wat je opties zijn.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 aug 2020, 16:26
door Fiesta68
Hallo d_vdploeg, de vraag eerste (korte) vraag was gesteld aan Timothy555.

De andere waren algemene vragen, mss dat er nog anderen hetzelfde voorhebben of er ervaring mee hebben.

Idd, we kunnen niet in een glazen bol kijken en weten niet wat de toekomst brengt :wink: .

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 aug 2020, 16:40
door asv60
Carrie schreef: ↑
07 aug 2020, 14:55
Op 17 juli zouden wij met AerLingus naar New York vliegen. Tickets geboekt via BudgetAir. Op 4 juli heb ik via een aangetekende brief aan BudgetAir verzocht om de vlucht te annuleren en het geld terug te storten. 8 juli ontvingen we per e-mail dat de reis was geannuleerd en het refund traject was opgestart. Vandaag een e-mail ontvangen dat het volledige bedrag wordt teruggestort. Ik zie het bedrag al gereserveerd staan op mijn creditcard 😊. Dit valt mij alles mee. Voor ons geen reden om volgende keer persé rechtstreeks bij een luchtvaartmaatschappij te boeken.
Nou dat is geluk hebben dan. Wij hebben van onze vluchten(geboekt bij BudgetAir) met vertrek 17 April nog steeds geen voucher of refund. Misschien dat het aan Air Lingus ligt dat het vlot is gegaan. Wij zouden met KLM/Delta vliegen. Wel al tijden geleden mail gehad dat het refund proces in gang is gezet.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 aug 2020, 17:26
door Frasi
@asv60 Heb je de voucheraanvraag ook direct bij KLM aangevraagd?
Ik had ook KLM tickets geboekt bij Budgetair met vertrek 20 april. Bij beide annulering aangevraagd en na 4 weken direct van KLM de vouchers ontvangen. (directe link staat een paar posts naar boven). Nooit meer iets van Budgetair gehoord.
Overigens precies hetzelfde met een geboekte vlucht naar Wenen eind juni: geboekt bij Budgetair maar ook bij KLM geannuleerd en voucher binnen een week in de mail.

@Fiesta68 Ik heb vorige maand ook een vlucht (AirFrance 24 sept) geannuleerd nadat ik akkoord was gegaan met een eerdere vluchtwijziging. Er kwam een aantal dagen later nog een kleine vluchtwijziging (AMS-CDG omgeboekt naar een vlucht later) waardoor ik dat heb kunnen gebruiken om te annuleren. Geld heb ik intussen al terug.
Dus ook na een geaccepteerd nieuw vluchtschema kan je -bij een wijziging/annulering daarna- nog steeds annulering en een voucher of geld krijgen. Dus grijp elke wijziging aan om te kunnen annuleren. Vliegt BRU-AMS nog wel?

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 aug 2020, 18:55
door Timothy555
@Fiesta68 wij hadden tickets voor BRU - LAS via AMS, heen op 22 september terug op 1 oktober.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 aug 2020, 20:41
door Fiesta68
Er wordt nog gevolgen van Brussel naar Amsterdam, als voorbeeld vlucht van vandaag.

Afbeelding

Als ik iets verder in de toekomst kijk (voorbeeld 17/08) dan zie ik dat de verbinding
Brussel - Amsterdam - Los Angeles (op dezelfde uren) nog steeds ingepland staan.

Daarom verwacht ik niet echt dat er een wijziging zal komen.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 08 aug 2020, 14:21
door Jacobien
Ik wacht nu al 11 weken op restitutie van KLM. Ik heb direct bij KLM geboekt. Via de app heb ik een reactie ontvangen dat het tot 15 weken kan duren.

Heeft iemand voor mij een emailadres van KLM waar ik een klacht kan indienen? Staat mij bij dat iemand hier ooit een emailadres postte van een hoge pief binnen KLM. Maar ik kan dat niet meer terug vinden.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 08 aug 2020, 15:05
door harryh
@Jacobien ik ben ook al sinds eind maart aan het vechten met KLM om teruggave geregeld te krijgen. Alleen een mail sturen heeft geen zin omdat je case dan niet bekend is. Het beste kun je hier een klacht starten https://www.klm.com/travel/nl_nl/custom ... liment.htm. Dan ontvang je een mail en een case nummer waar je wel per email op kunt reageren.

De aanvullende route die hier eerder gepost was zou ik niet direct gebruiken, alleen als een klacht tot niets leidt.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 08 aug 2020, 15:25
door Pete.Z
Als je al 11 weken wacht, en ze geven aan dat het 15 weken kan duren, wat snap je dan niet?
Na die 15 weken gelijk klagen, maar nu wijzen ze je gewoon op die 15 weken termijn......

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 08 aug 2020, 21:08
door Mier37
Update van mijn Cheaptickets ervaringen :roll:
Ik geloof dat ik hier even niet goed word.
In het kort: vorig jaar augustus tickets geboekt voor mei via CT met United. Cheaptickets heeft niets meer laten horen rondom ons vertrek van 24 mei.
Na tig mailtjes (belletjes/chats) uiteindelijk telefonisch met united (via hun website) mijn tickets moeten cancelen omdat onze vlucht gewoon doorging en United niet zelf zou annuleren waardoor onze ticket open zou komen te staan. United gaf duidelijk aan dat we via CT opnieuw konden(moesten) boeken, dit kon niet via United zelf. Na het annuleren nog steeds niets via CT gehoord. Gewacht tot er beschikbare vluchten voor volgend jaar vrij zouden komen en opnieuw geprobeerd via CT contact te zoeken (chat). EINDELIJK na 3! maanden een antwoord. CT gaf aan dat ze onze tickets hebben opengezet en ik eventueel opnieuw kan boeken. Als ik vraag of we moeten bijbetalen krijg ik vervolgens antwoord dat we ook restitutie kunnen aanvragen??? :blink: (huh? daar was ik niet eens over begonnen) en als ik dan nogmaals vraag voor een specifieke datum na te kijken qua bijbetalen en hoe het dan opeens zit met restitutie krijg ik het antwoord dat we via de website van United zelf moeten boeken met een Future flight credit (een hele stappenplan erbij hoe dit moet) en dat restitutie niet mogelijk is :? (waarom begin je er dan over??). Ik geef aan dat dit niet kan, dat United duidelijk had gezegd dat we dit via CT moeten doen en dan krijg ik het volgende antwoord:

"Als je credits hebt aangevraagd via hun site, kan je enkel een boeking maken op de site van United Airlines zelf. Wij hebben als tussenpersoon geen toegang tot hun systemen, en kunnen bijgevolg de credits, die zij jou hebben toegekend, niet inkijken of omzetten of wat dan ook. Best even terug United Airlines hierover contacteren, zodat zij eventueel telefonisch je boeking kunnen maken."

Sjongejongejongejongejongejonge..wat een bedrijf vol weggewaaide dakramen is dit zeg (excusez le mot). Elke chat ook weer een andere naam, andere medewerker..ander antwoord.

Ik probeer dus via de website van UA mijn Future flight credit aan te spreken..en je raad het al, ik krijg het volgende antwoord:

We are unable to complete your change on united.com.
If you purchased your ticket via a travel agency, please contact your travel agent to change or cancel your itinerary.


Ik heb dit weer terug via de chat gestuurd naar CT, in afwachting van een antwoord en ik ga United deze week zelf maar weer eens bellen voor opheldering en hulp. Ik zet mijn opname apparatuur dus weer startklaar voor bewijs. Van mijn (v)log kan ik onderhand wel een serie maken..sjooooooongejongejonge :crazy:

Re: Hawaii - Maui 22 augustus 2020 what to do?

Geplaatst: 09 aug 2020, 12:00
door Jacobien
Pete.Z schreef: ↑
08 aug 2020, 15:25
Als je al 11 weken wacht, en ze geven aan dat het 15 weken kan duren, wat snap je dan niet?
Na die 15 weken gelijk klagen, maar nu wijzen ze je gewoon op die 15 weken termijn......

Klopt ..... ik snap er niets van

Eerst was de wachttijd 12 weken
Daarna 14 weken
En nu 15 weken :sadcry:

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 09 aug 2020, 19:01
door Wanderlust
Jacobien schreef: ↑
08 aug 2020, 14:21
Heeft iemand voor mij een emailadres van KLM waar ik een klacht kan indienen? Staat mij bij dat iemand hier ooit een emailadres postte van een hoge pief binnen KLM. Maar ik kan dat niet meer terug vinden.
Doe even naar delegate at klm.com en/of pieter.elbers at klm.com.

Ik had binnen een mum van tijd geld terug van twee verschillende boekingen.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 10 aug 2020, 13:05
door Galapogos
Galapogos schreef: ↑
29 jul 2020, 23:44
Het bedrag op onze creditnota van Cheaptickets komt niet overeen met het bedrag dat vandaag is bijgeboekt op mijn creditcard. Het totaal zou binnen tien werkdagen zijn bijgeboekt.
Update: vandaag even contact opgenomen met CheapTickets. Je kunt ze tegenwoordig via Facebook Messenger bereiken. Ik had snel een reactie. Op e-mails heb ik nog nooit een reactie ontvangen, en de Livechat op hun site kun je alleen gebruiken onder bepaalde omstandigheden.

Enfin, klaarblijkelijk hadden ze één ticket al gerestitueerd en de andere nog niet. Die zou binnen uiterlijk drie weken worden gerestitueerd. Ergens wel bijzonder: alle onderdelen staan op dezelfde boekingscode van United. Ik had dus verwacht dat ze dit ook als geheel zouden restitueren.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 10 aug 2020, 13:24
door LAWRENCIO
"Vandaag eindelijk bericht van KLM over m'n restitutie!", dacht ik dan... Blijkbaar heb ik het verkeerde boekingsnummer gebruikt voor de aanvraag, het nummer dat ik nota bene van KLM moest invoeren, stelletje &^#*#_@. Dus maar weer een nieuwe aanvraag indienen... Ik wordt er zo langzamerhand een beetje moe van.
Schermafbeelding 2020-08-10 om 13.21.19.png