Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door plankan » 22 apr 2020, 04:29

Wij vertrekken normaal 2 juli van Dusseldorf naar Denver met lufthansa (via officiele site geboekt).
Nu lees ik net dat Trump een 60 dagen immigratie stopt heeft gedaan. Ik veronderstel dat toeristen hier ook onder vallen?
Ik weet niet echt wat doen, de kans dat we kunnen gaan is heel klein. Best contact met lufthansa opnemen?

Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5478
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Tolkamer
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry » 22 apr 2020, 06:47

Je gaat toch niet immigreren?, wat er met de toegang van toeristen gebeurd is nog niet bekend.

Chris2344
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2020, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Chris2344 » 22 apr 2020, 06:57

Misschien dat deze vraag al een keer is gesteld, maar kon het niet vinden op het forum.

Via Gate1 een retourvlucht geboekt van Amsterdam naar San Francisco (5 Juni- 3 Juli), geboekt via Lufthansa en uitgevoerd door United.

Nu willen we deze graag annuleren en vinden een voucher prima omdat we dan volgend jaar deze reis gaan maken.
Kan ik nu zelf met de United app deze annuleren (in de app staan mijn vluchten gewoon) zonder gate1 te informeren? United biedt namelijk tot 30 april gratis omboeken aan, en hier zou ik gebruik van willen maken.

Alvast bedankt :thumbup:

mtl
Amerika-expert
Berichten: 6161
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl » 22 apr 2020, 08:35

In principe zal dat via Gate1 moeten. Maar proberen kan altijd. Wat let je?

b_talens
Amerikafan
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door b_talens » 22 apr 2020, 09:05

Kan ik nu zelf met de United app deze annuleren (in de app staan mijn vluchten gewoon) zonder gate1 te informeren? United biedt namelijk tot 30 april gratis omboeken aan, en hier zou ik gebruik van willen maken.
gate1 is een uitzondering waar het united betreft en kan je alles met united zelf regelen ( behalve als het om een bulk ticket zou gaan geloof ik). dit stond op de website van gat1 zelf in maart dat je zelf met united het kan regelen dus schijnbaar hebben ze daar afspraken over gemaakt .
je zou in de app /via website de vlucht zelf kunnen cancellen , dan zie je een cancel knop . ik zou zelf even bellen met united ( er is een nl nummer waar je in het nederlands kan worden geholpen waar er direct wordt opgenomen ) omdat oa ik dus hoorde dat als je in euro's betaald hebt je geen voucher zou kunnen krijgen .

je kan je vraag ook stellen via facebook of twitter via een privebericht met je confirmationnumber . via facebook krijg ik meestal binnen een uur een reactie en kunnen ze nakijken waar je dan recht op hebt ( er is future flight credit of een electronic travelvoucher beiden met andere voorwaarden )
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida

CAM1984
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door CAM1984 » 22 apr 2020, 09:14

CAM1984 schreef:
12 apr 2020, 18:32
BA is inderdaad behoorlijk pessimistisch. Mijn vluchten van Amsterdam naar Philadelphia en vv zijn gecanceld. De aansluitende vluchten van Philadelphia naar Tampa en vv staat er nog wel in. Ik zou heen vliegen op 22 juli, en terug op 16 augustus.

Het mooie is nog wel dat ze schrijven dat ze hopen dat ik happy ben met de nieuwe vlucht tijden. Welke dan, vraag ik me af, want er is me geen alternatief geboden voor de gecancelde vluchten, nog restitutie.

Kijk, ik hield er al rekening mee dat de vakantie naar Amerika deze zomer niet doorgaat. Maar ik vind deze communicatie van BA dan weer heel bijzonder. Ik wacht even af of er nog meer mails komen, en anders neem ik wel contact op.

Ik las eerder in dit topic dat er meerdere forumleden waren die net als ik die vlucht en auto als combi geboekt hebben bij BA en ben benieuwd of zij eenzelfde mail hebben ontvangen.
Tien dagen geleden postte ik bovenstaand bericht in dit topic. Verleden week met BA gebeld, vrijdagmiddag kreeg ik iemand aan de lijn. Alternatieven naar Tampa waren er niet echt. Het was of een vlucht met een overnachting op Gatwick, of een vlucht met een airport change (Heathrow-Gatwick). Toen vroeg ik hem of hij eens wilde kijken of Miami of Orlando alternatieven waren. Toentertijd gekozen voor Tampa vanwege de aanbieding, maar zou sowieso al meteen naar Orlando rijden. Orlando was een optie en hij legde deze vluchten meteen vast. Hij moest alleen wel even berekenen hoe het dan met de autohuur zou komen en zou me maandag terugbellen. Ik werd maandagmiddag keurig teruggebeld, maar helaas niet met goed nieuws. De prijs voor een Mustang was exorbitant hoog geworden, maar als ik voor een Fiesta wilde gaan kreeg ik 200 euro terug. Inmiddels is de twijfel over reizen in juli voor mij toch wel groot, ik wil het ook niet opzoeken. Dus dat gaf ik aan. Daarop werd gezegd dat ik mijn reis ook kon cancelen en dan mijn aanbetaling teruggestort kon krijgen. Dat heb ik gedaan, gister al een berichtje dat het teruggestort gaat worden. Netjes afgehandeld van BA, niets dan lof.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten

Maxmannl
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Maxmannl » 22 apr 2020, 13:56

Maxmannl schreef:
20 apr 2020, 20:29
Wellicht heeft iemand dit al meegemaakt. Mijn originele reis was 11-17 april met KLM. Die kon ik gratis online omboeken naar andere datum, netjes gedaan naar 31 mei - 6 juni.

Die vlucht is 2 weken geannuleerd. Ook geen probleem in mail stond dat reis ook al geannuleerd blijft staan en dat ik tot eind september heb om deze via 'mijn reis' bij KLM om te boeken naar andere datum. Dacht top, wacht het wel allemaal af, zit nergens aan vast dus kan gaan wanneer ik wil en dan pas ik de datums wel aan.

Toen werd het 18 april... Boeking helemaal verdwenen in mijn reis overzicht. Whatsapp contact opnemen met KLM krijg ik kant en klare template antwoorden en geen concreet antwoord. Alleen dat ik via Whatsapp maar mijn nieuwe data moet doorsturen... Ik wil gewoon dat reis weer zichtbaar is en ik het zelf online kan wijzigen wanneer ik wil.

Iemand al meegemaakt? En wellicht een oplossing.
Heb een update hierover zodat andere mensen het niet zelf hoeven uit te zoeken.
Vandaag met KLM gesproken (10 wachttijd, netjes)

Geannuleerde vluchten verdwijnen inderdaad enkele dagen na originele terugreis datum uit je flying blue account. Schijnbaar was dit makkelijker voor KLM zelf.

In achtergrond blijven ze wel bestaan. Als je inlogt met boekingscode en achternaam komt je boeking wel weer naar voren. Het is de bedoeling dat je op deze manier binnenkort hier weer zelf je boeking kunt wijzigen. Hier is men technisch mee bezig maar is op dit moment nog niet mogelijk.

In tussentijd dat je zelf nog niet je boeking online kunt aanpassen moet je even telefonisch contact opnemen.
De enige echte Ticketbaas

Sienna
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 nov 2010, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Sienna » 22 apr 2020, 17:23

Ik ben ook heel tevreden van de behandeling van British Airways.
Vorige week donderdag kregen we bericht dat onze vlucht van 15 mei geannuleerd werd.
Ik heb dezelfde dag nog gebeld met het kantoor in Amsterdam en maandag was het geld reeds teruggestort.
Uitstekende service!
2019 Zuid-Afrika
2019 Florida
2018 Hong Kong
2017 Rondje Denver
2015 Oost USA
2012 Z.W. USA
2010,2013 NYC

Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SophiaB » 22 apr 2020, 18:11

Ons verhaal: wij wonen in Canada en zouden in mei samen naar m'n ouders in NL gaan en met z'n vieren een riviercruise gaan maken. We hadden twee vluchten, een via Westjet in Canada zelf en daarna via KLM naar Amsterdam. De hele reis geboekt bij KLM en vorige week kregen we netjes een mail dat de vlucht naar Amsterdam was gecancelled... maar de binnenlandse vlucht stond er gewoon nog. Alsof we twee weken in Vancouver zouden doorbrengen... dus zag er vreselijk tegenop om dan toch maar te bellen.

Vanmorgen dacht ik nu moet het maar... dus ik logde in op de KLM site en zag dat onze vlucht naar Vancouver nu ook als gecancelled stond (of liever gezegd, er waren geen vluchten meer te zien) "You have no upcoming trips".

Heb dus gelijk zonder bellen de procedure opgestart voor de voucher en kreeg een paar minuten later keurig een mailtje dat we de voucher over een aantal weken zullen ontvangen, plus dat die volledig refundable is na een jaar als de vlucht door de vluchtmaatschappij is geannuleerd (wat dus zo is).

Keurig geregeld door KLM, het moet voor hen ook zwaar zijn momenteel maar ze doen in ieder geval alle moeite :thumbup:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com

Gebruikersavatar
recidivist
Amerikafan
Berichten: 290
Lid geworden op: 11 aug 2009, 18:34

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door recidivist » 22 apr 2020, 19:33

Vliegtickets.nl past voorwaarden aan na kritiek op reiscredit:www.rtlz.nl/life/artikel/5099431/vliegt ... credit-aan

In het artikel wordt aangegeven: "Het bedrijf laat in een reactie weten dat reizigers wel degelijk hun geld terug kunnen krijgen als zij dat willen."

Dat is wat anders dan wat vorige week nog werd verkondigd. Toen stelde Vliegtickets.nl bij een verzoek om geld terug te krijgen nog: "Als reisorganisatie dienen wij ons te allen tijde te houden aan de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. De luchtvaartmaatschappijen bieden ons de mogelijkheid aan om een ‘reiscredit’ aan te bieden. Luchtvaartmaatschappijen bieden voor deze situatie helaas geen restitutie aan."
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.

Gebruikersavatar
dejong89
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 » 22 apr 2020, 20:13

Nu de rest van de brokers nog ;)

Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1697
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 41

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Lilo » 22 apr 2020, 20:37

via gate 1 . nl geboekt met united maar na annuleren van vlucht met vertrek op 11 april geen vervangend ticket met andere data of voucher of geld terug gekregen

via website united niet te regelen, krijg mededeling dat het via broker moet gaan?

eerste vraag voor wijziging data gesteld op 6 maart toen vluchten geannuleerd werden. Nieuwe tickets kosten toen via gate 1.nl slechts 15 € meer dan wij betaald hadden. Moest deze prijs invullen op hun wijzigingsaanvraag. Heb erbij gezegd dat prijzen gingen stijgen als ze te lang wachten maar 6 weken niets gehoord.....

Vandaag gehoord van gate 1.nl dat wijzigen van onze reisdatum voor een ticket van 500 € pp nu 300 € extra per persoon zou zijn op de door mij gevraagde nieuwe data ?????

Gevraagd om dan maar ons geld terug te krijgen, ze gingen united kontakteren . weer zes weken wachten zeker??

service daar is echt noppes !

nooit nog gate1.nl voor ons, wat een knoeiers.
http://www.usa4ever.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.usacali.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zuidamerikas.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kiwis2015.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;

diver99
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door diver99 » 22 apr 2020, 20:54

Afgelopen zondag kreeg ik een mail van Delta dat er wat met mijn vlucht gebeurd was. Bij inloggen zag ik dat onze heenvlucht die eerst via Amsterdam liep en dan door naar Atlanta, gewoon ophield in Amsterdam. De terugvlucht stond er nog wel in. Omdat ik het toch wel ver lopen vond naar de USA heb ik via facebook even een bericht gestuurd naar Delta. Hierop had ik binnen no time antwoord met het verzoek mijn gegevens even te mailen. Nadat ik dit gedaan had en de dame aan de andere kant van de wereld alles bekeken had en ook nog getracht had de reis aan te passen kreeg ik de vraag of ik dan wilde annuleren. Daarop maar ja gezegd want ik zag het toch niet gebeuren dat wij eind mei zouden vertrekken. Kreeg netjes de keus tussen een voucher of geld terug. Onze keuze was geld terug omdat we nu niet weten wanneer we weer met hetzelfde gezelschap de reis kunnen maken. Dit alles was geen probleem en zou in orde worden gemaakt. Kreeg gisteravond netjes de mail met bevestiging binnen dat de annulering afgerond was en dat we, vanwege de drukte, binnen 30 dagen ons geld terugkrijgen.

Mijn tip is dus: bellen is bijna onmogelijk, via facebook gaat het echt heel snel en is alles zo geregeld. Doe er je voordeel mee

jastsali
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jul 2010, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Achterhoek

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jastsali » 22 apr 2020, 20:58

recidivist schreef:
22 apr 2020, 19:33
In het artikel wordt aangegeven: "Het bedrijf laat in een reactie weten dat reizigers wel degelijk hun geld terug kunnen krijgen als zij dat willen."
Dat is wat anders dan wat vorige week nog werd verkondigd. Toen stelde Vliegtickets.nl bij een verzoek om geld terug te krijgen nog: "Als reisorganisatie dienen wij ons te allen tijde te houden aan de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. De luchtvaartmaatschappijen bieden ons de mogelijkheid aan om een ‘reiscredit’ aan te bieden. Luchtvaartmaatschappijen bieden voor deze situatie helaas geen restitutie aan."
Klopt niet helemaal. Oud nieuws. Ik heb hier 2 weken geleden al gepost dat ik een mail van vliegtickets.nl had ontvangen met de toezegging, als ik dat wilde, men voor mij i.p.v. de reiscredit, een volledige refund bij United kon aanvragen.

GuiTo
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2015, 10:42

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door GuiTo » 22 apr 2020, 21:11

@diver99 Had je direct via Delta geboekt of via een broker?

Ik had ze gisteren aan de telefoon maar toen doorverbonden was naar een refund agent werd door een storing aan mijn kant de verbinding verbroken (tot dat moment leken ze het te kunnen regelen).

Echter hebben wij via Gate1 geboekt en vraag me af hoe een terugbetaling dan mogelijk is, aangezien ze het niet naar de gebruikte creditcard kunnen terugboeken.

plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door plankan » 22 apr 2020, 22:42

Harry schreef:
22 apr 2020, 06:47
Je gaat toch niet immigreren?, wat er met de toegang van toeristen gebeurd is nog niet bekend.
Nope wij zijn toeristen. Hoop doet leven !

Gerben Steeg
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 14 mar 2009, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gerben Steeg » 23 apr 2020, 09:03

Mail van Gate1, denk eindelijk de boel gecanceld, maar het reisschema is gewijzigd...18 mei, dat is over minder dan 4 weken. Auto, hotels, alles heb ik verder gecanceld. Het leek me niet slim om zelf te cancelen, maar dit aan Gate1 over te laten. Ik zie vluchten tot ver in juli wegvallen, maar sommige blijven erin staan. Weet iemand of er nou nog een kans is dat deze vluchten wel gaan dan (heen Swiss Air via Zurich en terug LH via Frankfurt)
. 'Lijkt me niet verstandig'..
Screenshot 2020-04-23 at 08.50.04.png
Gr, Gerben

covri
Amerikakenner
Berichten: 609
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: eindhoven

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri » 23 apr 2020, 09:22

@GuiTo
Wij hebben ook Delta geboekt via Gate1. 28 mei. Gisteren heb ik via Facebook een bericht naar Delta gestuurd dat ik wil annuleren en graag m'n geld terug. Maar zij verwijzen mij helaas naar de Agency, Gate1 dus, terug. 2x geprobeerd.

@Gerben Steeg
Wij wachten nu ook maar tot de vluchten gecanceld worden.

Heeft iemand al een refund toegezegd gekregen van Gate1 aangaande een Deltavlucht?

Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 2324
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V » 23 apr 2020, 10:20

Lilo schreef:
22 apr 2020, 20:37
via website united niet te regelen, krijg mededeling dat het via broker moet gaan?
Dat lijkt me logisch toch? Wat heb je dan gekocht van United?

Jouw Samsung tv die je bij De Mediamarkt hebt gekocht wordt niet geleverd. Ga je dan om je geld vragen bij Samsung?

Het is hier al duizenden keren gezegd. Koop geen tickets via een broker. Maar rechtstreeks via een maatschappij. Daar zijn allerlei redenen voor te bedenken. En dit is er dus eentje van.
Je kunt het ook mooi zien hier. In het begin waren de reacties van iedereen. Niemand kon iemand bereiken. Iedereen over de zeik. We zijn nu een paar weken verder. Ik hoor niemand over een ticket die ze rechtstreeks geboekt hebben bij een maatschappij. Of het moet zijn dat en contact hebben gehad en dat het goed is opgelost. Wel zie ik reacties van mensen die via een broker hebben gekocht. Geen contact, als ze contact hebben dan is het op zn zachtst gezegd niet heel erg bevredigend.

Als je nu al meerdere keren naar Amerika bent geweest. Meerder keren via een broker hebt geboekt. Dan kan ik me voorstellen dat je hier een goed gevoel bij hebt en het "risico" wellicht voor lief neemt voor die paar tientjes verschil. Zakelijk regelt mijn werkgever altijd en die zullen nooit via een broker boeken. Prive vliegen wij rond de 5 keer per jaar naar Amerika. En ook dat doen wij nooit via een broker. Om bovenstaande reden(en) dus. Als er wat is kan je het altijd regelen via de maatschappij. Wij boeken bijna altijd via Delta. Als er wat is bellen wij altijd met de klantenservice in Amerika en die hebben ons nog nooit, echt nooit, niet kunnen helpen. En ik kan je vertellen dat het vliegen met een gehandicapt kind in een rolstoel nog wel is om aanpassingen vraagt.

Maar vorig jaar met SAS op SF gevlogen. We zitten nog niet in de VS of de piloten beginnen al te staken. Ik zeg nog tegen mijn vrouw dat is meteen de eerste en de laatste keer. Toen we aan het eind nog steeds te maken hadden met stakende piloten, precies 1 belletje gedaan naar SAS om te vragen hoe ze ons thuis dachten te krijgen. Binnen 5 minuten zaten we kosteloos op een KLM vlucht van SF naar Amsterdam met 1.000x excuus.

Ik heb hier al iemand zien voorstellen om het topic op te splitsen. Lijkt me nog steeds een goed idee. Eentje boekingen via brokers en eentje via maatschappijen.

Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ron Notenboom » 23 apr 2020, 10:33

dejong89 schreef:
22 apr 2020, 20:13
Nu de rest van de brokers nog ;)
Ben benieuwd naar het beleid van WTC. Wij hebben daar tickets gekocht naar Vancouver (BC) op 29 juni en 22 juli retour. De stoelreservering gedaan bij Air Canada en Lufthansa zelf. Rustig afwachten nog maar even.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer