Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

@ChristaDoei, heb je Twitter/Facebook al geprobeerd? Meestal reageren ze hier snel op, al zal dit misschien nu ook anders zijn.
Wij hebben zo al al onze noncancelation hotels toch kunnen annuleren en met terugbetaling/ vouchers. Behalve een Airbnb, die wil wachten t/m begin juni.
Onze vlucht is geboekt bij Lufthansa maar wordt uitgevoerd door United/Edelweiss , dus afwachten maar wat er gaat gebeuren.
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ChristaDoel »

Laanvdj: Flysmarter heeft geen Twitter of Facebook helaas. United hebben we wel geprobeerd maar die kunnen ons niet direct helpen omdat we via een derde partij hebben geboekt. Alles moet dus via Flysmarter verlopen.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MattRob »

harryh schreef:
15 apr 2020, 11:58
Klopt, voor mij is dat om een praktische reden: de betaling. Want ik kwam er achter dat de meeste Amerikaanse verhuurders als je die rechtstreeks benadert geen creditcards accepteren en beginnen over cheques, cash, PayPal, Amerikaanse apps enz. Dat blijft wel een dingetje, want je moet aanbetalen en vooruit betalen, als er dan iets misgaat heb je dan in ieder geval nog de verzekering/aflevergarantie van de cc.
Ik heb allerlei andere mogelijkheden van betaling maar die bieden geen verzekering. En VRBO helpt je niet als huurder is wel gebleken...
Ik snap je punt. De meesten accepteren inderdaad wel PayPal, en dan heb je ook verzekering volgens mij ? Zeker als je je credit card eraan koppelt. Ik moet zeggen, als je een 'betrouwbare' villa huurt, kan het haast niet mis gaan. Ik heb huur al zeker 20 jaar minimaal 1 keer per jaar een villa in de US, is al die keren nog nooit iets fout gegaan. En ik moet zeggen, op alle fora die ik lees daarover, komt het eigenlijk ook nooit voor. Zelfs in deze crisis niet, al ben je natuurlijk niet blij als een verhuurder niet terugbetaalt nu. Maar conform de regels heeft hij waarschijnlijk wel gelijk, hij kan er ook niets aan doen. Zo staat ook in onze voorwaarden, dat je vanaf 6 weken voor de boeking moet betalen, en bij annulering dan dat bedrag kwijt bent (wij zetten er overigens bij, dat als we nog verhuren, eventueel gedeeltelijk, dat we dat gedeelte dan terugbetalen). Wij hebben wel besloten iedereen in deze crisis terug te betalen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Maar goed, zekerheid is natuurlijk altijd lekker !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Hans_Belgium »

MattRob schreef:
15 apr 2020, 13:52
harryh schreef:
15 apr 2020, 11:58
Klopt, voor mij is dat om een praktische reden: de betaling. Want ik kwam er achter dat de meeste Amerikaanse verhuurders als je die rechtstreeks benadert geen creditcards accepteren en beginnen over cheques, cash, PayPal, Amerikaanse apps enz. Dat blijft wel een dingetje, want je moet aanbetalen en vooruit betalen, als er dan iets misgaat heb je dan in ieder geval nog de verzekering/aflevergarantie van de cc.
Ik heb allerlei andere mogelijkheden van betaling maar die bieden geen verzekering. En VRBO helpt je niet als huurder is wel gebleken...
Ik snap je punt. De meesten accepteren inderdaad wel PayPal, en dan heb je ook verzekering volgens mij ? Zeker als je je credit card eraan koppelt. Ik moet zeggen, als je een 'betrouwbare' villa huurt, kan het haast niet mis gaan. Ik heb huur al zeker 20 jaar minimaal 1 keer per jaar een villa in de US, is al die keren nog nooit iets fout gegaan. En ik moet zeggen, op alle fora die ik lees daarover, komt het eigenlijk ook nooit voor. Zelfs in deze crisis niet, al ben je natuurlijk niet blij als een verhuurder niet terugbetaalt nu. Maar conform de regels heeft hij waarschijnlijk wel gelijk, hij kan er ook niets aan doen. Zo staat ook in onze voorwaarden, dat je vanaf 6 weken voor de boeking moet betalen, en bij annulering dan dat bedrag kwijt bent (wij zetten er overigens bij, dat als we nog verhuren, eventueel gedeeltelijk, dat we dat gedeelte dan terugbetalen). Wij hebben wel besloten iedereen in deze crisis terug te betalen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Maar goed, zekerheid is natuurlijk altijd lekker !
Wij hadden ook iets gehuurd voor deze zomer Robert-Jan op Maui, maar we zijn niet zeker of dat we zullen kunnen vliegen en we kunnen maar annuleren voor 20 mei, anders kunnen we niets terugkrijgen (hebben al contact opgenomen met de eigenaar), dus jullie zijn 1 van die witte vogels die wel correct met deze crisis omgaan.
Ik zal waarschijnlijk moeten annuleren en kijken voor een hotel die nog annuleerbare is tot bijna aan de afreisdatum en dan handelen.
Mvg Hans.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@MattRob ja inderdaad, PayPal biedt ook aankoopbescherming, maar komt dan weer met een hoge opslag in de kosten. En dan heb je met huren ook nog met de borg te maken, waarop je dan 2x kosten en koersverschil betaalt. Maar beter dat dan VRBO ;)
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door babarage »

Hans_Belgium schreef:
15 apr 2020, 14:31

Wij hadden ook iets gehuurd voor deze zomer Robert-Jan op Maui, maar we zijn niet zeker of dat we zullen kunnen vliegen en we kunnen maar annuleren voor 20 mei, anders kunnen we niets terugkrijgen (hebben al contact opgenomen met de eigenaar), dus jullie zijn 1 van die witte vogels die wel correct met deze crisis omgaan.
Ik snap dat jij en vele anderen hun geld terug willen. Maar om als verhuurders aan de voorwaarden vast te houden incorrect te noemen vind ik wel een dingetje. voor die verhuurders geldt ook dat dit hun inkomen is. Voor sommige misschien alleen om het hebben van een tweede huis kostendekkend te maken of voor een leuk extraatje. Voor anderen wellicht hun hoofdinkomen. Dat weten we niet. Moet het dan zo zijn dat ze allemaal maar al hun inkomen moeten opgeven door de crisis? Bv annuleringskosten lijken me niet helemaal onredelijk als dat al de voorwaarden waren. Dat je er soepeler mee omgaat en kijkt of je samen met huurders de lasten kan dragen lijkt me mooi.

Maar jouw specifieke voorbeeld Hans, je kunt dus zo te lezen zonder al te veel kosten annuleren tot 20 mei. Dat wil je liever niet want je wil zo laat mogelijk beslissen of je kan en wil. Maar moet de verhuurder daar dan het risico voor dragen? Als jij nu of in mei afzegt kan er misschien nog een andere huurder gevonden worden. Oké das niet evident met de Corona crisis maar soit. Das dan inderdaad risico verhuurder. Met laat afzeggen zadel je hem op met een ws nog onverhuurbaardere accommodatie dan wanneer hij in mei al op zoek kan gaan.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
dickdale
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dickdale »

Meisje22 schreef:
29 mar 2020, 16:37
Net een mail van Expedia, we krijgen een airline tegoed. We zouden 24/4 vliegen met united. Hebben een pakketreis geboekt incl auto en accommodatie. Daar wordt niets over gezegd. Enkel over het tegoed voor de vlucht. In hoeverre zijn ze verplicht de gehele reissom terug te storten op onze rekening. Weet iemand dit?
Volgens eu261 zouden ze het terug moeten betalen, maar er zijn dus weer uitzonderingen:

Wordt uw vlucht geannuleerd, dan heeft u recht op terugbetaling, een alternatieve vlucht of een terugvlucht, evenals op hulp en schadevergoeding. U heeft recht op schadevergoeding als u minder dan 14 dagen voor de geplande vertrekdatum op de hoogte bent gesteld. De luchtvaartmaatschappij moet kunnen bewijzen dat en wanneer u persoonlijk van de annulering op de hoogte bent gesteld. Kan zij dit niet, neem dan contact op met de nationale autoriteitenpdf , die u verder kunnen helpen.

Er hoeft echter geen schadevergoeding te worden betaald als de luchtvaartmaatschappij kan aantonen dat de vlucht is geannuleerd als gevolg van buitengewone omstandigheden, en dat zij er alles aan heeft gedaan om annulering te voorkomen. De luchtvaartmaatschappij moet dit bewijzen aan de hand van bijv. logboeken of incidentenrapporten. Zij moet dit bewijs aan de nationale handhavingsinstantie en de passagiers geven, overeenkomstig de nationale bepalingen inzake toegang tot documenten.

https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... ncellation
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door 1N9R1D »

dickdale schreef:
15 apr 2020, 16:41
Er hoeft echter geen schadevergoeding te worden betaald als de luchtvaartmaatschappij kan aantonen dat de vlucht is geannuleerd als gevolg van buitengewone omstandigheden, en dat zij er alles aan heeft gedaan om annulering te voorkomen
Dit gaat over een aanvullende schadevergoeding. Er is al vaak aangegeven hier dat dat niet van toepassing is 8)
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MattRob »

harryh schreef:
15 apr 2020, 15:38
@MattRob ja inderdaad, PayPal biedt ook aankoopbescherming, maar komt dan weer met een hoge opslag in de kosten. En dan heb je met huren ook nog met de borg te maken, waarop je dan 2x kosten en koersverschil betaalt. Maar beter dat dan VRBO ;)
Tja, een reguliere credit card kent ook opslagen, en koersverschil. PayPal is wel ietsje duurder (ik heb ook liever niet dat er via PayPal betaald wordt), maar een heel groot verschil is dat nou ook weer niet (liever geen credit card of PayPal ivm kosten). En met borg is het makkelijk; als alles goed is achteraf, dan boek je de borg weer terug (je 'annuleert' de betaling), en dan kost het niemand iets (behalve eventueel koersverschil). Overigens, ik heb speciaal een Amerikaanse PayPal, voor betalingen door Amerikanen, en dan zit er geen kostenopslag op, best handig ;-) !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@dickdale voor de duidelijkheid, mbt een vliegticket: Terugbetaling heb je wel recht op, althans volgens EU261 maar niet volgens de NL overheid op dit moment; Schadevergoeding niet.

De vraag van @Meisje22 gaat echter over een pakketreis, waarvoor er in NL in principe dezelfde regels gelden (zie ANVR etc). Maar Expedia is niet Nederlands helaas. Ik denk dat de beste optie is om dit bij de creditcard te betwisten, als er met cc betaald is en je er niet uitkomt. Er wordt geen dienst geleverd.

Overigens bij Expedia staat er dit:
Je kunt de verschillende producten in je pakket annuleren door de instructies in dit artikel voor elk product te volgen. Je dient elk product apart te annuleren. De annulering van één onderdeel heeft geen invloed op de andere onderdelen.
Ze zien dit dus niet als een pakket :(
@Meisje22 je kunt auto en accommodatie mogelijk wel zelf annuleren, instructies https://www.expedia.nl/service/#/articles/786/61/25651
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ChristaDoel »

Wij hebben inmiddels contact gehad met de creditcard maatschappij (ing) en we kunnen de betaling niet storneren of betwisten. Zij zien een voucher namelijk als terugbetaling en nemen de klacht dus niet in behandeling.
We hebben Flysmarter opnieuw een mail gestuurd met de betreffende documenten (verwijzing naar eu261 en de uitspraak van de US DoT https://www.transportation.gov/briefing ... ier-refund )
Ze reageerden direct dat ze onze refund request opnieuw hebben ingediend bij united. Het zal wel weer 3-8 weken duren voordat we iets horen denk ik. We wachten af!
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Hans_Belgium »

babarage schreef:
15 apr 2020, 16:03
Hans_Belgium schreef:
15 apr 2020, 14:31

Wij hadden ook iets gehuurd voor deze zomer Robert-Jan op Maui, maar we zijn niet zeker of dat we zullen kunnen vliegen en we kunnen maar annuleren voor 20 mei, anders kunnen we niets terugkrijgen (hebben al contact opgenomen met de eigenaar), dus jullie zijn 1 van die witte vogels die wel correct met deze crisis omgaan.
Ik snap dat jij en vele anderen hun geld terug willen. Maar om als verhuurders aan de voorwaarden vast te houden incorrect te noemen vind ik wel een dingetje. voor die verhuurders geldt ook dat dit hun inkomen is. Voor sommige misschien alleen om het hebben van een tweede huis kostendekkend te maken of voor een leuk extraatje. Voor anderen wellicht hun hoofdinkomen. Dat weten we niet. Moet het dan zo zijn dat ze allemaal maar al hun inkomen moeten opgeven door de crisis? Bv annuleringskosten lijken me niet helemaal onredelijk als dat al de voorwaarden waren. Dat je er soepeler mee omgaat en kijkt of je samen met huurders de lasten kan dragen lijkt me mooi.

Maar jouw specifieke voorbeeld Hans, je kunt dus zo te lezen zonder al te veel kosten annuleren tot 20 mei. Dat wil je liever niet want je wil zo laat mogelijk beslissen of je kan en wil. Maar moet de verhuurder daar dan het risico voor dragen? Als jij nu of in mei afzegt kan er misschien nog een andere huurder gevonden worden. Oké das niet evident met de Corona crisis maar soit. Das dan inderdaad risico verhuurder. Met laat afzeggen zadel je hem op met een ws nog onverhuurbaardere accommodatie dan wanneer hij in mei al op zoek kan gaan.
Zonder al te veel kosten zou ik zo niet zeggen, alleen nog maar de servicekosten van HomeAway zal ik zo al kwijt zijn. Ik had nog eens geïnformeerd naar de eigenaar maar die houd ook stoïcijns vast aan de annulatievoorwaarden, hij kon ook iets anders voorstellen, vb. een 50/50, maar niets. Ik wilde gewoon @MattRob een pluim geven hoe hij met zijn huurders omgaat in Florida, zo kan het ook of iets er tussen.
Peutje
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 okt 2012, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Peutje »

Onze vluchten naar Tampa (mei) zijn vanmorgen ook geannuleerd. Nav de eerdere posts hebben we net via Twitter contact gezocht met Delta en
"Jorge" zorgt er voor dat we een volledige refund terug krijgen. Super service!

We hebben ook telefonisch het Disney hotel kunnen annuleren (full refund), de Disney tickets zijn tot september 2021 geldig en eigenlijk staat alleen de cruise bij Royal Caribbean nog open. Iemand al ervaring met cancellen bij Royal Caribbean? Vooralsnog zijn alle cruises geannuleerd tot en met 11 mei (dan krijg je 125% cruise credit of een full refund). Wij zouden de 18e vertrekken en kunnen nu kiezen voor annuleren en 100% cruise credit. Ik denk dat we nog even afwachten..

Groet, Peutje
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen
Nadine1137
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:24

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nadine1137 »

Onze cruise bij Royal Caribbean is geannuleerd (hadden paaseitjes moeten zoeken op de Bahama’s ipv de achtertuin ;-)) en we hebben hiervoor de 100% refund aangevraagd.
Vooralsnog verloopt dit moeizaam. Geen bevestiging per e-mail en na wat correspondentie over en weer gaf men aan dat bevestiging per e-mail en ook de uitbetaling 13-4 zouden volgen.
Helaas niets ontvangen. Men zegt nu recentelijk systeem aanpassingen gehad te hebben waardoor het langer duurt. Men zegt ca 3 a 4 weken.

Ik lees wel dat ze de 13e de future cruise credits van 125% iig gedeeltelijk verstrekt hebben.
Wij proberen nu via ING creditcard ons geld terug te halen zeker omdat we lezen dat cruises mogelijk voor een wat langere tijd (100 dagen) niet mogen gaan en we het een beetje spannend vinden worden of we het geld überhaupt terug gaan zien.

Geld van onze vlucht is ook ingewikkeld overigens wat de totaal uitstaande som best behoorlijke maakt. TUI blijft bij een voucher ondanks eerder gemailde bevestiging van dat ze ons het geld binnen 7 wd zouden uitbetalen. Ze vliegen niet eens meer op Orlando en Miami wat een voucher nog nuttelozer maakt (zouden ze sowieso al niet meer doen vanaf half mei), maargoed zolang de Nl overheid het ok blijkt te vinden dat er geen gehoor gegeven wordt aan consumentenrechten hebben we allemaal vrij weinig te willen ben ik bang. Vind het wel vervelend dat je met enkel vliegtickets niet onder een garantieregeling valt.
Keteltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jan 2015, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Keteltje »

Peutje schreef:
15 apr 2020, 21:10
Onze vluchten naar Tampa (mei) zijn vanmorgen ook geannuleerd. Nav de eerdere posts hebben we net via Twitter contact gezocht met Delta en
"Jorge" zorgt er voor dat we een volledige refund terug krijgen. Super service!
Die indruk heb ik dus ook. Contact nemen via Twitter is wat Delta betreft een goede optie als je refund wil. Ik zal het maar pas geloven echter als het op mijn rekening staat.
2016: LA-LV: LA- GC- Page - Moab - Bryce- Zion - Death Valley - LV
Afbeelding
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ONYX666 »

hebben ze bij jou gezegd hoeveel dagen dit duurt ? je kunt inloggen op de delta site en de status van je refund zien. daar staat 7 werkdagen maar die zijn bij mij voorbij en heb het geld nog niet (kan me overigens voorstellen dat het nu allemaal wat langer duurt)
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Ik lees vanochtend dat de piek met besmettingen in Amerika volgens Trump voorbij zijn en hij langzaam de economie weer op wil starten. Ben benieuwd hoe hij dit de komende weken wil gaan doen en of vliegen er in de zomer ook weer in zit.
Keteltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jan 2015, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Keteltje »

ONYX666 schreef:
16 apr 2020, 08:12
hebben ze bij jou gezegd hoeveel dagen dit duurt ? je kunt inloggen op de delta site en de status van je refund zien. daar staat 7 werkdagen maar die zijn bij mij voorbij en heb het geld nog niet (kan me overigens voorstellen dat het nu allemaal wat langer duurt)
Bij mij stond er dat beslissing over terugbetaling of niet normaal binnen 7 dagen gebeurd, maar door Corona en veelvuldige aanvragen kan dit langer duren.
Als er effectief beslist wordt tot terugbetaling kan het ook nog even duren (tot "2 billing cycles") voor het op uw rekening/kaart staat.
Ik ga ervan uit dat dit dus wel paar maanden kan duren .
2016: LA-LV: LA- GC- Page - Moab - Bryce- Zion - Death Valley - LV
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Timb schreef:
16 apr 2020, 08:18
Ik lees vanochtend dat de piek met besmettingen in Amerika volgens Trump voorbij zijn en hij langzaam de economie weer op wil starten. Ben benieuwd hoe hij dit de komende weken wil gaan doen en of vliegen er in de zomer ook weer in zit.
Dat is niet omdat het weer veilig is om te reizen hoor. Dat is:

1. Om de economie weer te laten draaien zodat hij geld verdiend (en zijn vriendjes)
2. Zijn eigen huid te redden en de gouverneurs de schuld te kunnen geven van de economische crisis
3. Ervoor te zorgen dat hij herkozen gaat worden
4. Hij weigert naar experts te luisteren omdat hij vindt dat hij het zelf allemaal zo goed weet

5. Alle bovenstaande

Ik zou ten alle tijden luisteren naar het advies van onze eigen overheid. Dat lijkt mij een veiligere optie. Als die aangeven dat het onverstandig is om in de zomer veilig te reizen zou ik dat toch als veilig advies ervaren en niet wat Amerika zegt dat weer mag want die hebben een ander belang (blijkbaar) dan de veiligheid van de mensen.

Ik kijk met verbazing en verdriet naar alles wat er gebeurd in mijn favoriete vakantieland. Ik heb er goede vrienden (bijna familie) wonen en die hebben niets nu een sociaal vangnet ontbreekt. Het is hartverscheurend. (ja ik help ze)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Fijn dat de president dat zei maar denk nou niet dat je in de zomer vakantie kan vieren in Amerika. De beperkingen blijven voorlopig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer