Pagina 63 van 187

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 06 apr 2020, 20:22
door Superdork1
Op de site van Lufthansa staat helemaal niets over de mogelijkheid van een refund nadat de vlucht door Lufthansa is geannuleerd. Het enige wat wel mogelijk is volgens de site is het bekende voucher verhaal.

Op Twitter echter een ander verhaal. Als je, nadat de vlucht is geannuleerd, telefonisch contact opneemt met het service center kun je een refund aanvragen. Ze geven echter wel aan dat het vanwege grote drukte weken tot zelfs maanden kan duren voordat de refund is afgehandeld en je je geld terug krijgt vanwege. Veel klachten gaan hierover en over het feit dat veel mensen geen bevestigingsmail krijgen waarin staat dat ze een refund krijgen. Het is dan dus maar afwachten wat er gaat gebeuren.

Ik begrijp dat de maatschappijen de enorme hoeveelheid calls niet aankunnen, maar we zijn nu ongeveer 6-7 weken verder en langzaamaan moeten ze toch hun zaakjes op orde krijgen. Dit gaat ze echt klanten kosten.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 06 apr 2020, 22:26
door 1N9R1D
Het wordt steeds gekker bij united :?

De vlucht Amsterdam - New York is waitlisted
New York - Denver is nu volledig verdwenen :shock:
Maar denk je dat ze annuleren? Nee dus...

Ik vind de ervaring van @b_talens wel hoopgevend trouwens :thumbup:

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 06 apr 2020, 22:49
door eborn
Blijkbaar zijn dat dan bepaalde momenten waarop zaken gewijzigd worden. Ik heb vandaag ook een paar keer gekeken, geen wijzigingen. En nu ben ik ook mijn 2e vlucht kwijt (van de 4). Ben benieuwd hoe dat gaat lo0en de komende dagen.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 06 apr 2020, 23:00
door Pollekes7
1N9R1D schreef:
06 apr 2020, 22:26
Het wordt steeds gekker bij united :?

De vlucht Amsterdam - New York is waitlisted
New York - Denver is nu volledig verdwenen :shock:
Maar denk je dat ze annuleren? Nee dus...

Ik vind de ervaring van @b_talens wel hoopgevend trouwens :thumbup:

Bij mij is de hele heenreis naar Amerika eruit gehaald.
Er staat nu alleen nog een terug vlucht in🤔🤔

Het zou fijn zijn als cheaptickets ook eens zou reageren op mijn mail.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 05:30
door PSVwally
Het zou fijn zijn als cheaptickets ook eens zou reageren op mijn mail.
Volgens mij moet het toch onderhand duidelijk zijn dat alle reisbureaus, brokers ed. overspoeld worden met 1000-en mails/belletjes en misschien hebben mensen hun fax wel weer uit de oud-electrospul box gehaald. De meeste sites geven aan alleen urgente berichten te beantwoorden en pas een week tot 72u voor vertrek te reageren. Ik heb geen aandelen in dit soort bedrijven, maar volgens mij ging je pas ergens eind April...heb even geduld zou ik zeggen. Volgens mij werken ook hier de meeste mensen vanaf huis namelijk en gaat dat veel trager qua doorschakeltelefonie.

Als ik zie hoe overspoeld of traag onze servicedesk is en ik werk in een compleet andere branche en heb daar 0 invloed op, dan vrees ik voor dit soort organisaties. Daarbij zijn ze sowieso al een stuk trager dan de meeste airlines zelf, maar dat is mijn eigen ervaring

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 08:23
door dickdale
We hebben een mail ontvangen van Expedia mbt onze geboekte pakketreis (vlucht, hotel, transfer en NYC city pass):

Beste reiziger,

We begrijpen dat je reisplannen mogelijk beïnvloed zijn door de snel veranderende situatie omtrent Covid-19. We hebben nauw met onze reispartners samengewerkt om ons proces te verbeteren zodat je kunt annuleren en een volledige terugbetaling voor je boekingontvangt, zelfs wanneer de oorspronkelijk boeking niet-restitueerbaar was.

Neem de volgende stappen om te annuleren:

1. Meld je aan om je aankomende boekingen te bekijken.

2. Zoek je boeking, selecteer ‘Reservering annuleren’ en volg de instructies.

3. Je ontvangt een bevestigingsbericht van de annulering zodra je verzoek verwerkt is. Het kan maximaal 30 dagen duren voordat je de terugbetaling ontvangt.

Als je je reservering wilt behouden, dan hoef je niets te doen. Je reservering blijft zoals deze is. Neem rechtstreeks contact op met de leverancier om te verzekeren dat je activiteit of vervoer doorgaat zoals gepland.

Als je boeking voor een activiteit of vervoer onderdeel uitmaakte van een pakket inclusief vlucht en/of hotel, heeft deze annulering geen invloed op de andere onderdelen van je reis. Bekijk hoe je je pakket kunt annuleren.

De medewerkers van onze callcenters werken dag en nacht om alle klantenverzoeken te verwerken. We bieden onze excuses aan voor de lange wachttijden die je misschien hebt ervaren. We willen je bij Expedia bedanken voor je vertrouwen. Wees voorzichtig en blijfgezond. We staan voor je klaar op het moment dat je weer wilt gaan reizen.

Met vriendelijke groet,

Het Reisteam van Expedia

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 08:25
door dickdale
Wij gaan dus annuleren met terugbetaling. Maar hopen dat het Coronavirus snel voorbij is maar ik vrees het ergste. Denk dat we maar in 2021 moeten gaan kijken naar een reis.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 08:29
door b_talens
1N9R1D schreef:
06 apr 2020, 22:26
Het wordt steeds gekker bij united :?

De vlucht Amsterdam - New York is waitlisted
New York - Denver is nu volledig verdwenen :shock:
Maar denk je dat ze annuleren? Nee dus...

Ik vind de ervaring van @b_talens wel hoopgevend trouwens :thumbup:
ter verduidelijking en hopelijk hebben meer mensen succes

1 : ik heb geboekt bij broker ( gate1 ) maar refund verzoek zelf met united geregeld via het nederlandse klantenservice nummer ( wel voor nederlandse taal kiezen ) .

2: alleen een deel van de vluchten was geannuleerd ( heen vlucht ams- NY op 21 maart en gisteren NY -orl) , de terugvlucht stond er nog in voor 4 mei . op het moment dat een deel van de reis door de vliegtuigmaatschappij geannuleerd is kan je de reis niet voltooien onstaat er recht op refund . united geeft zelf aan dat dat is als je meer dan 6 uur vertraging zou hebben na omboeken op andere vlucht of als de vlucht helemaal niet meer kan plaatsvinden .

3 betaald met creditcard waar er betwisting mogelijk is . hiervoor moet je wel zo veel mogelijk bewijs aanleveren dat je er geprobeerd hebt er uit te komen met de verkoper . zo heb ik op 15 maart , 21 maart contact gezocht met gate 1 , via facebook /twitter met united . het liefste schriftelijk ivm bewijslast .

4 : bel met de nederlandse tak van united , die nemen binnen een halve minuut op en ik gok zo dat die meer weten van de europese wetgeving etc dan de amerikaanse tak .

succes en ik laat het weten als ik daadwerkelijk het volledige bedrag heb ontvangen ( of niet )

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 08:33
door b_talens
Bij mij is de hele heenreis naar Amerika eruit gehaald.
Er staat nu alleen nog een terug vlucht in🤔🤔

Het zou fijn zijn als cheaptickets ook eens zou reageren op mijn mail.
geboekt bij united ? dan zou ik eens kijken of je het kan regelen met united zelf via de nederlandstalige klantenservice . nee heb je ….

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 10:03
door eborn
PSVwally schreef:
07 apr 2020, 05:30
Volgens mij moet het toch onderhand duidelijk zijn dat alle reisbureaus, brokers ed. overspoeld worden met 1000-en mails/belletjes en misschien hebben mensen hun fax wel weer uit de oud-electrospul box gehaald. De meeste sites geven aan alleen urgente berichten te beantwoorden en pas een week tot 72u voor vertrek te reageren.
Prima, maar geef klanten dan enige zekerheid dat als zaken door het bedrijf niet voor vertrek geregeld zijn, er coulant mee om wordt gegaan. Ik lees nu genoeg berichten van mensen die al 2 a 3 weken geleden hoorden te vertrekken en nog niets gehoord hebben. Dat kan gewoon niet. Dan voldoe je als bedrijf compleet niet aan je zorgplicht. Om maar te zwijgen over mensen die nog steeds vast zitten in het buitenland en uit armoede maar zelf tickets gaan kopen om in ieder geval terug te komen.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 10:57
door PSVwally
Dit soort crisis heeft (bijna) niemand ooit meegemaakt. Ik begrijp dat het allemaal klote is dat vakanties niet doorgaan en het duurt voordat er ingegrepen wordt, maar in veel gevallen zijn het ook de reizigers zelf die veel te laat in hebben gezien hoe het zat. Denk dat het wat meer van beide kanten moet komen ipv altijd alles maar vanuit eigen perspectief bekijken.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 11:15
door Ruud2004
recidivist schreef:
06 apr 2020, 17:52
Bij ons ook een mail van vliegtickets.nl over de annulering door de luchtvaartmaatschappij United.

Via social media contact opgenomen met United voor het proces om de kosten voor upgrade naar economy plus terug te vragen: reactie United:
"As we speak, your reservations shows on the schedule. This reservation is not canceled. There are no refund request since the reservation was not canceled."

Na doorvragen bij United (gaat het nu over de reservering die geannuleerd is of zijn de vluchten geannuleerd...) geven zij aan dat de vluchten op dit moment nog helemaal niet geannuleerd zijn.

Vliegtickets.nl schrijft echter: "Wij moeten je jammer genoeg informeren dat de luchtvaartmaatschappij je vlucht heeft geannuleerd vanwege de situatie omtrent het coronavirus."

Tja, wie spreekt dan de waarheid: United of Vliegtickets.nl ?
Als ik jullie ervaringen met United allemaal lees, heb ik het vermoeden dat Vliegtickets.nl vooruit werkt en aan het annuleren is geslagen. Kan bij United overkomen als een annulering vanuit de klant en dat was volgens mij niet de beste optie. (afstand van rechten?)

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 12:14
door Division
Dat zou interessant zijn dat een broker op eigen houtje, zonder verzoek van de airline of de klant, gaat annuleren. Tamelijk schimmige werkwijze hanteert Vliegtickets.nl, mede ook door het vragen van maar een schandalige 40 euro voor een herboeking. Ik kan mij niet voorstellen dat dat juridisch mag. Je hebt reeds de originele boekingskosten betaald, als zij dan je reis annuleren is het niet fatsoenlijk om dan voor een herboeking a) ineens hogere boekingskosten te hanteren en b) überhaupt de boekingskosten in rekening te brengen voor iets waar de klant niets aan kan doen.

Hebben de United/Vliegtickets.nl-klagers in dit topic zich al gemeld bij de rechtsbijstand?

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 12:19
door jastsali
PSVwally schreef:
07 apr 2020, 05:30
De meeste sites geven aan alleen urgente berichten te beantwoorden en pas een week tot 72u voor vertrek te reageren.
Tja, hoe zal ik daar nu eens op reageren. Ik heb me er netjes aan gehouden om geen contact op te nemen en erop vertrouwd dat alles netjes zal worden opgelost.
Wij zouden vanochtend naar Florida vertrekken, gisteren van vliegtickets voor het eerst een mail ontvangen, met bevestiging van annulering en het "genereuze" aanbod van de credit. Ik vind dat vrij laat om dat pas een dag voor vertrek te laten weten, terwijl bij United de heenvlucht al weken geleden eruit was gegooid. Ondanks alle begrip en geduld die ik wel degelijk heb, is dit een goede les. Ik boek altijd rechtstreeks bij maatschappijen, nu voor het eerst sinds jaren via vliegtickets vanwege de hele mooie prijs. Met de credit voor 4 tickets kan ik niets, want ik heb dit jaar al andere vluchten staan. Ik wil eigenlijk een refund, maar heb geen zin in een strijd met vliegtickets.nl die eigen regels hanteert die afwijken van United en ook in strijd met Europese regels. Heb me er al lang bij neergelegd dat ik het geld voor de 4 tickets kwijt ben. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan je druk maken over een bedrijf dat zich gedraagt als kat in het nauw wanneer de boel onder druk staat.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 12:32
door Pollekes7
@PSVwally

Het is me echt wel duidelijk dat er meer mensen zijn die antwoorden willen net als ik. Maar ik zag in dit topic dat reizigers die later reizen via een adere broker wel al mail hebben gehad, dat de reis geannuleerd word.
Vandaar mijn opmerking....

Zojuist gebeld met united klantenservice Nederlands. Die zeggen ik mag 24 mnd vanaf boekingsdatum omboeken.
Ik vroeg om een refund.
Dit kan alleen via het online reisbureau volgens deze dame, want united kan niet zien hoeveel ik voor de tickets heb betaald.
Ik kan helaas niet betwisten via cc want ik heb met ideaal betaald.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 13:23
door eborn
Pollekes7 schreef:
07 apr 2020, 12:32
Zojuist gebeld met united klantenservice Nederlands. Die zeggen ik mag 24 mnd vanaf boekingsdatum omboeken.
Ik vroeg om een refund. Dit kan alleen via het online reisbureau volgens deze dame, want united kan niet zien hoeveel ik voor de tickets heb betaald.
Ik kan helaas niet betwisten via cc want ik heb met ideaal betaald.
Het zal dan om BULK tickets gaan. Zie je dat ook staan als je in de omgeving van United je Receipt download? Als het goed is staat daar dan bij alle kosten BULK (behalve bij de luchthavenbelastingen).

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 13:33
door tomaat85
Ik heb vanochtend ook contact gehad met United NL nav de positieve berichten hierover (paar post's hierboven door b_talens).
Mijn eerste contact adviseerde me naar www.united.com/refund te gaan en daar mijn refund te vragen voor mijn vluchten. Op mijn vraag of hij dat niet kan doen antwoordde hij dit wel kan doen maar dat het beter is dit zelf te doen. Je krijgt dan nl een referentie-nummer wat je niet kan krijgen bij een centrale verwerking.
Helaas kon ik voor mijn tickets geen refund aanvinken...de refund pagina bevatte niet dezelfde vluchtgegevens als in "mytrips". Mytrips laat (liet) alleen nog de terug vlucht zien. De refund pagina nog wel de (deel van de) heen vlucht van EWR naar IAD (dat was AMS-IAD).
Dus terug gebeld met de vraag of ik hulp kon krijgen bij de verwerking van mijn refund aanvraag. Erg vriendelijk geholpen en na een "stilte" in het gesprek kreeg ik te horen dat de refund aanvraag in het systeem staat. Uiteraard vroeg ik om een referentienummer dat ik idd dus niet kon krijgen en desgevraagd alleen de voornaam van de mevrouw in kwestie.
Je snapt een behoorlijke onzekerheid die zich, voor zover ik nu kan overzien, alleen maar door de tijd weggenomen kan worden. De doorlooptijd van en refund aanvraag kan 14 werkdagen duren. Die periode gaat voorbij de dag dat we weg zouden gaan (24/4) en dan de feitelijke terugbetaling ook nog eens een gelijke periode.
Zojuist wel in mytrips idd gezien dat "this reservation has been cancelled"....
we gaan het meemaken :?

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 13:59
door Timothy555
Ik wil even jullie mening horen.

Versta me niet verkeerd, ik wil niet als een egoïst overkomen, noch wil ik mijn ‘vraag’ belangrijker maken dan die van anderen (integendeel). Wél zoek ik advies over wat te doen.

Oktober 2019 had ik een vlucht naar Las Vegas via Delta. Lang verhaal kort heb ik volgens mij recht op een compensatie wegens vertraging en missen connectie van 2 x €600.

Claim bij Delta ingediend, Delta heeft het zeer lang laten aanslepen en op 20 februari heb ik de raad gekregen te claimen bij partner Air France.

Air France was fantastisch in de eerste hulp, hebben ervoor gezorgd dat mijn klacht geprioriteerd was, op 27/2 had ik reeds een mail dat ze nog een klein beetje tijd vragen.

Daarop heb ik hen gebeld en vroegen ze 1 tot 3 weken extra.

3 weken later, was de Coronacrisis uit z’n voegen aan het barsten. Air France geeft in een bandje aan enkel te bellen voor hulp als je vlucht binnen de 72 uur vertrekt dus ik leg plichtsbewust de lijn neer gezien mijn probleem absoluut niet dringend is.

Intussen zijn we echter (bijna) 6 weken na het indienen van de klacht. Wat raden jullie aan?

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 14:02
door dejong89
Ik zou gewoon een bericht sturen via Twiter of Facebook. Kan nooit geen kwaad en daarbij is mijn ervaring dat ze via deze kanalen vaak sneller reageren dan via telefoon of email.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 07 apr 2020, 14:10
door Pollekes7
@eborn

Het gaat inderdaad om bulk tickets..

Is dat een goed teken of een slecht teken🙈