Pagina 58 van 187

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 03 apr 2020, 12:34
door Bella
Wij hebben 28 februari geboekt.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 03 apr 2020, 15:35
door Ron Notenboom
Dit ontving ik vandaag in een mailing van de ANWB

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op ... eisgeboekt

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 03 apr 2020, 20:02
door eborn
Toeval of niet: zojuist zag ik in de United app mijn reis ook veranderen van Ams - Chicago naar Ewr - Chicago. Dat wordt een bootreisje dus ;-)

Zonder gekheid: eigenlijk is het van de zotte dat er überhaupt een situatie kan zijn dat je moet gokken of je zelf wilt annuleren of dat je wacht op de annulering van een vliegmaatschappij voor betere voorwaarden. Waarom niet gewoon iedereen tussen nu en eind april een voucher geven die in ieder geval heel 2021 te gebruiken is... dat zou zoveel onduidelijkheid en dus ook belasting op de support desks schelen denk ik.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 03 apr 2020, 21:13
door harryh
Update: Ik kreeg net een mail van Delta dat hun eCredits (vouchers) vanaf nu te gebruiken zijn tot 31 mei 2022.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 03 apr 2020, 21:45
door ONYX666
Geld terug is toch nog altijd beter neem ik aan? Er is geen korting of garantie voor eenzelfde tarief met een voucher toch?

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 03 apr 2020, 21:58
door LouiseUSA
Korte update nav mijn vraag over onze Virgin Atlantic vluchten van morgen (4 april). Vandaag eindelijk contact met Virgin gehad en ze hebben bevestigd dat de heen vlucht gecanceld is. Er werd aangeboden om te herboeken maar ik heb om een refund gevraagd. Die zouden we binnen 90 dagen moeten ontvangen. Nu dus afwachten of ze voor die tijd niet failliet gaan, anders wordt het een claim bij onze credit card provider.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 03 apr 2020, 22:39
door harryh
@ONYX666 zeker, geld terug is beter, maar 2 jaar geldig is dan weer beter dan 1 jaar ;)
En inderdaad betaal je bij Delta bij als nieuwe tarief hoger is.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 04 apr 2020, 12:32
door Ruud2004
Amerikaanse maatschappijen worden nog even aan de regeltjes herinnerd.... :thumbup:

https://www.transportation.gov/briefing ... ier-refund

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 04 apr 2020, 13:21
door eborn
Ruud2004 schreef:
04 apr 2020, 12:32
Amerikaanse maatschappijen worden nog even aan de regeltjes herinnerd.... :thumbup:

https://www.transportation.gov/briefing ... ier-refund
Misschien zorgt dat er voor dat meer maatschappijen een schappelijker beleid gaan voeren rondom vouchers. Ik zou namelijk best zelf willen annuleren zodat ik zekerheid heb, als ik daarmee een voucher krijg die gewoon lang geldig is. Uiteraard met het risico dat je niets hebt bij een faillisement. Maar dan maak je bewust een keuze, in plaats van wachten totdat je hopelijk een aangepast schedule krijg of een annulering waar je meer mee kunt.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 04 apr 2020, 18:00
door Marcopstal
United annuleerde onze vluchten ook. Deze stonden gepland voor 24 april. De annulatie vond zelfs al plaats nog vooraleer er voor die periode een reisverbod van toepassing was.

We kregen de keuze tussen direct herboeken of vouchers. Terugbetaling was onmogelijk kreeg ik te horen van het reisbureau.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 04 apr 2020, 22:02
door 1N9R1D
Kijk eens!! United wordt ook eindelijk klantvriendelijk! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dit staat op Facebook:

If your travel plans have been disrupted, and you have an electronic travel certificate from us for the value of your ticket, you now have two years from the date it was issued to book a new flight, as well as up to an additional 11 months to travel. This includes all currently valid and all new electronic travel certificates issued on or after April 1, 2020.

For example, if you were issued an electronic travel certificate on April 3, 2020, you have until April 3, 2022 to book a new flight and your flight can be any time up until March 3, 2023.

Learn more: uafly.co/2RbdgDq

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 05 apr 2020, 07:43
door tomaat85
1N9R1D schreef:
04 apr 2020, 22:02
Kijk eens!! United wordt ook eindelijk klantvriendelijk!
Ja ik zag het ook gisteravond op FB ....jij zit er ook boven op zo te zien :wink: (het United bericht is van 21.43)
Ik heb zojuist een PB gestuurd met onze reservering en de vraag of ik het goed begrepen heb. In ons geval 4 ticket gekocht op 27/7-2019; AMS naar IAD on 24th of April 2020 and EWR naar AMS on 8th of May 2020. We hebben nl (nu nog) geen travel certificate maar nog tickets.
Maar met 2 jaar geldige vouchers vanaf 27/7-2019 zijn wij tevreden. Nu het antwoord maar eens afwachten.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 05 apr 2020, 07:45
door habbekuk
Ik heb een vraag m.b.t. VRBO.

Een maat van mij wil zijn geboekte villa annuleren. Annuleringsbeleid van deze villa:
Er geldt een terugbetaling van 100% als er minstens 60 dagen voor de aankomstdatum wordt geannuleerd.

Hij is nog niet binnen deze 60 dagen en krijgt en mail van de manager
waar onderstaande tekst bij zit. Het gaat dan over de fee die hij niet terug krijgt


CANCELLATION POLICY - In the event that you must cancel your reservation,

please be aware that cancellations must occur at least 30 days prior to

arrival date. If cancellation occurs 30 days or more prior to arrival date

all monies will be refunded with the exception of a $200.00 administrative fee.

Op de website van VRBO lees ik dit:
Refunding the fee
While the service fee cannot be discounted or waived, it can be refunded if a reservation is cancelled and the cancellation refund feature within the dashboard is used. If the reservation is not cancelled and all payments fully refunded to the traveler, the service fee will not be refunded.

Als hij via zijn eigen omgeving gaat annuleren dan hoeft hij de fee niet te betalen
of werkt dit anders?

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 05 apr 2020, 09:46
door NaomyV
Is er iemand die hun vlucht van United zelf al gecanceld heeft? Ik zit er aan te denken om dat te doen (gezien United ook steeds soepeler wordt met de periode waarin je opnieuw kunt boeken zoals bericht hierboven al zei). Ik zou het prima vinden om de waarde van mijn vlucht nog ruim 2 jaar te kunnen besteden aan een volgende reis, maar ik vind het toch wel heel spannend om definitief op "Cancel my flight" te drukken. Ik zie dan nergens nog iets over "Future flight credit" staan namelijk, dus ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die dit misschien wel gedaan hebben? Kan je dat daarna nog aanvinken ergens, gaat dat automatisch daarna? Hoe weet je zeker dat je die flight credit ook krijgt.. Voordat ik overhaaste beslissingen neem..

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 05 apr 2020, 09:53
door Superdork1
Vanuit de US komt steeds meer weerstand tegen het voucher systeem, de vliegmaatschappijen moeten vervallen vluchten gelijk terug betalen. https://edition.cnn.com/2020/04/03/poli ... KDeSmd26OI

Nu de Europese maatschappijen nog. Ik vind dat KLM het redelijk doet door een refund te geven na een jaar. Lufthansa doet dit (nog) niet, ze geven een soort voucher. Alle tickets blijven geldig en je kan tot 31 augustus rebooken, geen refunds. Uiterste vertrekdatum 30 april 2021. Heel erg verwarrend allemaal. Op social media blijven de mensen aangeven dat Lufthansa onbereikbaar is en geen reactie geeft op email contact. Lufthansa blijft zeggen: "geen paniek want je ticket blijft geldig". Begrijp dat de maatschappijen het moeilijk hebben maar we zijn nu een aantal weken verder en langzaam aan zullen ze de zaakjes toch op orde moeten krijgen.

Volgens mij is het probleem dat in Europa de overheid een dikke financiële vinger in de pap heeft bij de maatschappijen. In tegenstelling tot de US zal er daarom niet zo snel gehandhaafd worden op het verstrekken van vouchers.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 05 apr 2020, 10:17
door eborn
Superdork1 schreef:
05 apr 2020, 09:53
Vanuit de US komt steeds meer weerstand tegen het voucher systeem, de vliegmaatschappijen moeten vervallen vluchten gelijk terug betalen. https://edition.cnn.com/2020/04/03/poli ... KDeSmd26OI
Het vervelende is wel dat vouchers en teugbetaling heel lastig samengaan. In ieder geval als het om directe terugbetaling gaat. Als straks 50% akkoord is met een voucher (wat ik met ruime data op zich ook prima vind) en de andere helft van de mensen eist zijn of haar geld terug, dan heeft de eerste groep niets als de maatschappij falliet gaat.

Ik heb net United ook maar eens benaderd om te vragen wat mijn opties zijn. Ik vermoed dat we vanwege BULK toch richting CheapTickets worden gestuurd, maar die sturen je weer naar United. Voor de anderen met BULK tickets bij United: begint jullie e-ticket code ook met 016? Ik begreep dat dat sowieso een voorwaarde is om uberhaubt door United behandeld te worden. Ik hou jullie op de hoogte!

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 05 apr 2020, 10:26
door Bianca B
Superdork1 schreef:
05 apr 2020, 09:53
Vanuit de US komt steeds meer weerstand tegen het voucher systeem, de vliegmaatschappijen moeten vervallen vluchten gelijk terug betalen. https://edition.cnn.com/2020/04/03/poli ... KDeSmd26OI

Nu de Europese maatschappijen nog. Ik vind dat KLM het redelijk doet door een refund te geven na een jaar. Lufthansa doet dit (nog) niet, ze geven een soort voucher. Alle tickets blijven geldig en je kan tot 31 augustus rebooken, geen refunds. Uiterste vertrekdatum 30 april 2021. Heel erg verwarrend allemaal. Op social media blijven de mensen aangeven dat Lufthansa onbereikbaar is en geen reactie geeft op email contact. Lufthansa blijft zeggen: "geen paniek want je ticket blijft geldig". Begrijp dat de maatschappijen het moeilijk hebben maar we zijn nu een aantal weken verder en langzaam aan zullen ze de zaakjes toch op orde moeten krijgen.

Volgens mij is het probleem dat in Europa de overheid een dikke financiële vinger in de pap heeft bij de maatschappijen. In tegenstelling tot de US zal er daarom niet zo snel gehandhaafd worden op het verstrekken van vouchers.
Inderdaad! Wij hebben in september 2019 twee tickets voor New York geboekt bij Brussels Airline ( valt onder Lufthansa) met vertrek op 25 juni en retour op 18 juli. Wij geloven niet dat normaal vakantie zouden kunnen vieren deze zomer en hebben besloten om een jaar later te gaan ,maar Brussels Airline zegt dat wij voor 31 april 2021 moeten vliegen.Voor tickets die voor 31 december 2020 omgeboekt zijn krijg je € 50 korting, ook als je een andere bestemming kiest. Vanaf 1 januari tot 31 april geldt de korting niet meer.
Een anderen bestemming is voor ons ook een optie , maar om in Florida te kunnen komen bijvoorbeeld moeten wij twee keer overstappen. Geen doen vindt mijn man.... We wachten nog af, kijken wat Amerika doet met het inreisverbod voor Schengen landen.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 05 apr 2020, 10:30
door pumi1000
Als je de mogelijkheid krijgt om langer de voucher te gebruiken is dat ook prima, want ik kan alleen in de zomer op reis. Lufthansa gaat nu tot 30 april 2021.......maar die datum zal steeds verschuiven hoe langer ze niet vliegen natuurlijk, want ik wil dat zoals nu in juli weer vliegen. United komt nu met 2 jaar, dat geeft meer mogelijkheden.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 05 apr 2020, 10:36
door harryh
habbekuk schreef:
05 apr 2020, 07:45
While the service fee cannot be discounted or waived, it can be refunded if a reservation is cancelled and the cancellation refund feature within the dashboard is used. If the reservation is not cancelled and all payments fully refunded to the traveler, the service fee will not be refunded.
Ik heb dat al eens bij de hand gehad; de voorwaarden van VRBO/Homeaway zijn op z'n zachts gezegd behoorlijk onredelijk mbt annuleren en fees.
Want dit betekent iets anders: Alleen als de verhuurder via zijn dashboard je boeking annuleert krijg je ook de VRBO fee terug. Als je als huurder annuleert niet, ook niet als je nog in de zogenaamde "100% annuleerbare" periode zit. Daarnaast zijn die fees belachelijk hoog.

Mijn tip voor de volgende keer: Als je daar iets vindt en wilt boeken, neem contact op met de verhuurder en kijk of je buiten VRBO om kunt huren.

Re: Corona virus / Travel ban

Geplaatst: 05 apr 2020, 10:39
door harryh
Superdork1 schreef:
05 apr 2020, 09:53
Ik vind dat KLM het redelijk doet door een refund te geven na een jaar.
Dat is alleen nog maar als je vlucht door KLM geannuleerd wordt, niet meer als je zelf annuleert, en die regels zijn tussentijds aangepast, nadat veel mensen zelf al geannuleerd hadden en er "non refundable" in hun vouchers staat, dus redelijk - weet niet...
Ik heb begrip voor de financiële consequenties voor KLM maar of dit nu redelijk voor de klant is...