Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

@gera_r je weet dat je op de site van American Airlines kan zien wat de stand van je Refund is?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JVDP78 »

@chippie777
Ik heb het gewoon online gedaan via deze link;
https://refunds.klm.com/rps/Forms/frmMain.aspx
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Sandy40 »

Zijn er nog mensen die in november een vlucht hebben geboekt?

Onze vlucht naar Orlando met Lufthansa is nog niet geannuleerd en staat nog steeds voor 9 november. Wij voelen er niks voor om nu naar de US te gaan. Ook zouden we een cruise maken met Royal Caribbean en ook die is nog niet gecancelled. Wat is nu wijsheid... als we zelf annuleren, dan zijn we een hoop geld kwijt... Ik heb al gesproken met onze verzekering en zij vergoeden niks. Als we wachten in de hoop dat Lufthansa en RC cancelen (maar het uiteindelijk niet doen), dan zijn we ook de sjaak... Weet even niet meer hoe of wat... :?
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

Ik zou gewoon even afwachten. Je hebt nog bijna 6 weken de tijd
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Zeker niet zelf annuleren!
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Diannedv »

Hier al wel een vlucht geannuleerd door de maatschappij voor December 2020 (kerst)
Amsterdam - Philadelphia - Orlando (stukje AMS-PHL) was geannuleerd.
Iberia / American Airlines

Heel snel opgelost en alles kunnen annuleren en binnen 1 DAG het geld terug :thumbup:
Erik96
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 sep 2016, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Erik96 »

Voor iedereen die bij Aer Lingus zelf heeft geboekt en nog wacht op een refund; contact opnemen help enorm. 29 juli heb ik mijn verzoek tot restitutie ingediend voor mijn vluchten op 17 en 27 augustus, en kreeg daar een bevestiging van. Daarna hoorde ik er niets meer van. Aer Lingus heeft ook geen mogelijkheid om de status online in te zien o.i.d.

2 weken geleden heb ik daarom de klantenservice via twitter een bericht gestuurd of ze aan konden geven hoelang ze verwachtten dat de refund kon duren. Daarop kreeg ik als antwoord dat de betreffende klantenservicemedewerker direct mijn refund had approved, en dat ik deze binnen 5-10 werkdagen zou ontvangen. Vandaag, na precies 10 werkdagen, verscheen het volledige bedrag, incl. stoelreserveringen en upgrade, op mijn creditcard en kreeg ik een mail binnen ter bevestiging.

Al met al erg vriendelijk door de klantenservice geholpen en met 'slechts' 2 maanden wachten op de refund is het toch vrij vlot gegaan, ik had zelf verwacht dat het langer zou duren.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

Sandy40 schreef:
29 sep 2020, 11:12
Wat is nu wijsheid... als we zelf annuleren, dan zijn we een hoop geld kwijt
Dus nooit zelf annuleren...
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Sandy40 »

Ja, maar mijn punt is, wat als Lufthansa en RC ook niet annuleren??
Wij willen sowieso niet meer gaan...
Als we op het allerlaatste moment zelf annuleren, dan worden de annuleringskosten alleen maar hoger!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Ze hopen er op dat jullie zelf annuleren. Hebben jullie al contact gehad met Lufthansa en Royal Caribbean?
Erika
Amerikakenner
Berichten: 1000
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Erika »

Wij zouden 24 oktober naar Miami vertrekken en 20 november terug naar huis, vliegen met lufthansa.
Gelukkig hadden we een pakketreis en heeft het reisbureau de reis geannuleerd.
We hebben ook op het punt gestaan om zelf te annuleren, maar toch de gok genomen dat het reisbureau alles zou afblazen.
Voorlopig zie ik ook nog geen verandering met de travelban.
Dus nu zijn we tenminste ons geld niet kwijt.
Volgend jaar maar weer proberen om naar Yellowstone te komen.
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door RCRD »

Hier ook nog steeds een vlucht in November naar Miami.
Ook voor een cruise (NCL) maar die hebben we uiteraard al geannuleerd.
Was een cruise geboekt via Caesars Rewards en we hadden maar 100 dollar aanbetaald en die is al netjes terug.

Maar de vlucht staat nog en ik kreeg gisteren zelfs een schemawijziging. :roll:
Is met United en daar kun je makkelijk data en bestemmingen veranderen en dan het verschil bijbetalen. We hadden echter alweer een vlucht geboekt voor april 2021 met KLM dus weten even niet wat we hiermee gaan doen. De prijzen van United liggen ook verdacht hoog tov "vroeger".

We wachten nog maar even af totdat de september/oktober vluchten voor 2021 beschikbaar komen.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Elendan »

@Sandy40 Bij wie heb je geboekt dan? Ik neem aan dat je een pakketreis hebt geboekt omdat het om een vlucht en cruise gaat. Staan er geen voorwaarden op hun site waardoor je kunt omboeken bv naar volgend jaar?
Je hebt alles al betaald begrijp ik uit je verhaal aan eenreisorganisatie en dat bedrijf rekent annuleringskosten. Als het om één en hetzelfde bedrijf gaat zullen er wel meer mensen zijn met hetzelfde probleem, hebben ze geen facebook pagina o.i.d. waar je info kunt vinden.

In ieder geval niet zelf annuleren, want nu het virus weer aan een opmars begonnen is, is de kans groot dat het alsnog geannuleerd gaat worden.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door gera_r »

Ruud2004 schreef:
28 sep 2020, 20:15
@gera_r je weet dat je op de site van American Airlines kan zien wat de stand van je Refund is?
Hoi Ruud, sorry, beetje laat, zie het nu pas...
Heb gecheckt maar zie niets hoor. Als ik inlog, zie ik alleen in rode letters staan dat ze de gegevens niet kunnen ophalen... Had dan ook niet rechtstreeks bij hen geboekt, maar bij flugladen.de
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

@gera_r

Mogelijk heb je de zelfde pagina gebruikt, maar hier kon ik met de ticketnummers mijn status controleren.

https://prefunds.aa.com/refunds/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door gera_r »

Bedankt Ruud! Heb het gevonden. Maar helaas is een verzoek nog niet ingediend... (door Flugladen.de)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

Sandy40 schreef:
29 sep 2020, 17:01
Als we op het allerlaatste moment zelf annuleren, dan worden de annuleringskosten alleen maar hoger!
Dat is de gok die je neemt.

Vrienden van ons hadden zo'n akkefietje met Corendon afgelopen zomer. Hun vakantie begin juli stond ook gewoon op doorgaan. Kregen ze zo'n aanbod van "gratis" omboeken. Maar dat moest binnen 3 dagen en je moest ook daadwerkelijk boeken voor iets volgend jaar of whatever. En kwamen er allerlei kleine regeltjes om de hoek zetten. Ook daar werd gedreigd als de reis doorgaat en je gaat niet mee dan moet je alsnog de reissom voldoen en weet ik wat allemaal niet meer. Onder druk dus toch maar wat geboekt voor het jaar erop. En je raadt het waarschijnlijk al. De dag erna ging hun reis eruit.

Ik weet niet hoe het met Lufthansa gaat. Als je annuleert, ben je dan je geld kwijt. Kan ik me niet voorstellen. Of krijg je dan de mogelijkheid om iets anders te boeken?

Onze reizen bij Delta gaan op een soort van tegoed. Meivakantie, eindexamen en zomervakantie hebben we geannuleerd maar staat dus als een soort van tegoed. De herfstvakantie staat ook nog. Maar die zal er ook wel uitgaan. Kerst staat er nog net als de voorjaarsvakantie. Maar mijn vrouw heeft van dat tegoed ook al weer de meivakantie en de zomervakantie geboekt.
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 02 okt 2020, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door miro »

Sandy40 schreef:
29 sep 2020, 17:01
Ja, maar mijn punt is, wat als Lufthansa en RC ook niet annuleren??
Ik zou wachten met annuleren cruise. De 'no sail order' is van de week verlengd tot 31 oktober. Wie weet wat er in oktober weer gebeurt. Heb je al helemaal betaald?
Mogelijk mag je met de nieuwe voorwaarden wel laat annuleren en krijg je een FCC (future cruise credit). Op de website van RC staat hier veel over.
Ook op de site https://boards.cruisecritic.com/ kan je veel info vinden.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mpaauwe »

Zo blij dat ik niet de enige ben die de gok durft te nemen om toch te boeken voor volgend jaar. Nu mooie prijzen en ik zie wel of het door kan gaan.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

mpaauwe schreef:
02 okt 2020, 16:42
Zo blij dat ik niet de enige ben die de gok durft te nemen om toch te boeken voor volgend jaar.
Voor ons is het wellicht wat makkelijker praten dan voor een ander. Wij hebben een huis in Oregon, dus wij gaan "gewoon naar huis" om het zo maar te zeggen. Dus geen routes uittekenen en hotels erbij zoeken en ga zo maar door. Volgens mij heeft mn vrouw twee keer PDX kunnen boeken. Dus wat ons betreft is het landen. De auto in en binnen 3 kwartier zijn we "thuis." Maar ik kan me voorstellen als je een route moet uitstippelen met overnachtingen die je moet plannen dat je wellicht iets terughoudender bent. Of nog een keer nadenkt voordat je op de knop drukt om te boeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer