Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

@Roosuithoorn Dat zou heel goed kunnen. Mijn indruk is dat alle bedrijven om die reden zo lang mogelijk wachten met terug betalen.
sandy343
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2019, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandy343 »

sandy343 schreef:
04 aug 2020, 14:03
mad25 schreef:
01 aug 2020, 09:35


Ik heb, na heel lang wachten en steeds geen reactie krijgen via messenger en ook telefonisch niemand te pakken kreeg (op de meest bizarre uren gebeld in de hoop dat er dan minder wachttijd was) gezocht naar contactgegevens van Carsten Spohr (CEO) en hoofd klantenservice Jonathan von - Gutzeit. Daar mailadressen van gevonden, de aangepaste voorbeeldbrief meegestuurd (zowel in de tekst als als bijlage} , en kreeg vrij rap (paar dagen) een reactie van klantenservice. Dat mailadres van klantenservice is customer.relations@lufthansa.com. De contactgegevens van hen vond ik via https://elliott.org/company-contacts/lu ... -airlines/. Inmiddels bericht gehad dat ik alles terugkrijg. Moet het alleen nog op de rekening zien, bericht dat ik 't terug zou krijgen is nog geen week geleden.

Dan ga ik dat ook eens proberen dankjewel, ik laat nog weten hoe dat gaat verlopen .
Het is gelukt 2 weken en alles is terugbetaald door lufthansa .
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7949
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Week of drie verder, en Cheaptickets heeft keurig de terugbetaling van United geregeld en terug gestort.Zelf even de gereserveerde economy+ stoelen geclaimd, want die had ik achteraf bijgekocht bij United zelf, is kijken of ze die ook vlot terug betalen.
Alles serieus netjes en vlot geregeld wat mij betreft, met heldere communicatie gedurende het hele proces door Cheaptickets, dat mag ook wel is gezegd.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Souraia »

Ook wij hebben het geld ontvangen van Lufthansa.

Heel voorzichtig ben ik weer aan het kijken voor 2021. Niemand weet natuurlijk hoe de wereld er dan bij staat.
Durven jullie al te boeken voor zomer 21?
Hoe zal dat gaan als je nu een ticket boekt en er geldt nog steeds een travel ban? krijg je dan je geld terug of een voucher?
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door UitHolland »

Wij zijn ook aan het kijken, we zoeken naar tickets met gunstige voorwaarden voor wat betreft een mogelijke travel ban. Het is lastig terug te vinden, je moet vaak het boeking process beginnen om duidelijke tekst hieromtrent te krijgen.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Visser »

Ik zou niks kopen zolang er geen zekerheid is. Er staan hier 180 pagina's waarvan zeker 90% geen positieve ervaringen zijn....
.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Ik zou eerst maar eens navragen bij de airlines wat hun beleid is als in de toekomst nog een travelban geldt. En zelf je gezonde verstand gebruiken.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door UitHolland »

Ik snap heel goed dat je voorzichtig moet zijn en dat is altijd al zo geweest.

@Visser Sorry dat ik het zo direct stel maar wanneer dacht jij dat je zekerheid had? :)

Het is ook de rede waarom ik zoek naar de juiste voorwaarden mbt tot een herhaling van de travel ban. Zo ben je vooraf hierop voorbereid.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door kastelke »

Ik ga het later deze maand ook wagen om tickets te kopen voor December, Zuid-Afrika. :? :lol:
Denk er aan om direct bij de luchtvaartmaatschappij te boeken (Lufthansa of KLM), hopelijk kan dat iets vlotter gaan als er iets mis gaat (omboeking, vervroegd moeten terugkeren als zoals nu in Spanje de boel weer op slot gaat,...).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Visser »

UitHolland schreef:
04 sep 2020, 13:38


@Visser Sorry dat ik het zo direct stel maar wanneer dacht jij dat je zekerheid had? :)
Las het eerst in de krant, maar wel gewacht tot de overheids site het vermelde.
.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7949
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

United heeft binnen een dag de bij hun gereserveerde stoelen terugbetaald, super.
(Tickets via Cheaptickets, maar stoelen economy plus direct bij United zelf geboekt)

Boeken voor volgend jaar doen wij voorlopig niet, over twee weken vliegen we naar Portugal, in maart naar Ibiza, maar Amerika vergeten we even voor nu. Eerst maar eens afwachten wat de verkiezingen brengen, en wat er dan gebeurt met de travelban. En afwachten wat het virus doet deze winter!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ing »

Ik heb (net als @winterpark) mijn geannuleerde vlucht met Icelandair betwist bij de creditcard maatschappij (American Express). Ik heb alle pogingen van mij om contact te krijgen met Icelandair om mijn geld terug te krijgen netjes opgestuurd (na eerst een telefoontje met Amex) en na een week ongeveer mailtje gekregen dat het bedrag op mijn CC is gecrediteerd.

Heel erg blij, flink bedrag (1719 euro) en ik wilde absoluut geen Icelandair voucher (want, niet per se zou ik daar snel weer voor kiezen).
Ook alle hotels voor mijn reis naar Oregon/Canada zijn gecrediteerd.

Nu alleen nog 1 voucher van KLM voor een vlucht in april..
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Ik heb mijn op 12 april geannuleerde vlucht van KLM eindelijk terug ontvangen op de CC (AMEX). Ook ik moest eerst een betwisting aanvragen bij AMEX voordat KLM daadwerkelijk actie ondernam (ik heb het dus netjes van KLM zelf terug gehad en niet van AMEX) want ze hielden mij keer op keer aan het lijntje met allerlei andere voorwaarden.

Ik maak wel plannen voor volgend jaar (aug/sep 2021) maar ik koop beslist nog geen tickets (en al helemaal niet bij KLM). Mocht het in april/mei nog zo zijn als nu dan stellen we het opnieuw een jaar uit en hoef ik niet opnieuw te strijden voor mijn geld. Alle andere zaken zijn annuleerbaar geboekt.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SpaceAce »

Roosuithoorn schreef:
30 aug 2020, 09:08
Restitutie kan 6 tot 12 (!!!!) maanden duren. Ik snap dat het druk is, maar een jaar lijkt mij toch wel erg lang. Zouden ze het geld pas willen terug geven wanneer de markt weer wat aantrekt?
De reden waarom het 6 tot 12 maanden kan duren voordat je het geld van vliegtickets.nl terugkrijgt, is omdat zij zelf ook over heel wat máánden het geld van United terugkrijgen. Veelal moet handmatig ingevoerd worden. Dit duurt ongeveer een half uur per aanvraag. Tel daar de duizenden refund-aanvragen bij op en het kan goed zijn dat jouw aanvraag pas na een paar maanden aangevraagd wordt. Bedrijven als vliegtickets.nl krijgen maar een paar inlogcodes van IATA om de refund-aanvragen erin te kloppen (circa 4 tot 5 inlogcodes).

Al zijn er gelukkig wel steeds meer vliegmaatschappijen waarbij de aanvraag via een 'direct refund robot' aangevraagd kan worden. Daardoor zou het sneller moeten gaan. Maar of vliegwinkel.nl daar ook mee werkt, weet ik niet.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Top, eindelijk @Inges.
Ik heb het laatste deel, de teruggave van 2 van de 4 tickets van een en dezelfde boeking bij KLM, net terug ontvangen van de Rechtsbijstandsverzekering. Zij handelen het verder met KLM af.

Maar te treurig voor woorden dat ik op deze manier het dossier van tickets voor 2 april ruim 5,5 maand later heb moeten afsluiten bij de RB, en dat voor "Nederlands trots" - not. Gelukkig kan ik ook zakelijk kiezen bij wie ik boek, dat wordt KLM in ieder geval niet meer.
Zelfs de ACM belde me na m'n melding, vol ongeloof dat er maar een deel werd terugbetaald. Zij gaan actie nemen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Bizar inderdaad.. Een manager bij KLM dacht jaren geleden waarschijnlijk: fijn, het hele refund proces uitbesteden aan India (Aan iscits.com, ofwel ISC IT Services Pvt. Ltd in New Delhi), lekker goedkoop, goed voor mijn bottom line..

Maarja, zo gooi je dus, als je een keer echt commitment en kwaliteit nodig hebt, gewoon de hele naam van je bedrijf te grabbel.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Tjonge @harryh dat heeft dus net zo lang geduurd en erg "raar" dat de rechtsbijstand het uiteindelijk op moet lossen voor je.

Ik had geen probleem gehad met "het gaat enige tijd duren voordat je het terug hebt vanwege de enorme drukte". Ik had erg veel moeite met "nee je krijgt je geld niet terug anders gaan wij failliet" mentaliteit. Want waarom moet ik dat risico dragen met mijn geld? Dat is niet eerlijk. Zij hebben niet geleverd waar ik voor heb betaald. Dan hoor je gewoon, volgens de wet, je geld terug te krijgen. Dat dat toen niet binnen 7 dagen zou lukken had volledig mijn begrip maar gewoon stug volhouden dat je het niet krijgt en dan vervolgens mij de schuld geven stuitte mij vreselijk tegen de borst. Zeker omdat ik zelf ook 5 maanden geen inkomen had en mijn geld onterecht vast werd gehouden. Zij kregen vervolgens miljoenen van mijn belasting geld...

De les die ze hieruit moeten leren, in mijn ogen, is dat ze mensen een keuze moeten geven. Als ze mij hadden gevraagd in plaats van hadden opgelegd of ik voor vouchers (die 15% meer waard zijn) had willen kiezen na hun annulering was het veel beter over gekomen dan het gewoon opdringen. Dan was er een keuze geweest. Dat ik dan alsnog enkele weken had moeten wachten zou ik volledig begrepen hebben. Maar mij gewoon vouchers opdringen, mijn boeking geheel verwijderen en dan vervolgens vol blijven houden dat ik de tickets heb veranderd (gelukkig had ik overal printscreens van) schoot mij helemaal verkeerd. Zo ga je niet met klanten om.

Ik heb mijn geld terug en als ik weer ga (en durf) dan boek ik rechtstreeks bij Delta.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door GinnyUSA »

Mijn ervaring met Delta: alles keurig binnen een maand teruggestort.

Ervaring met vliegwinkel.nl: Geen enkele vorm van communicatie voorafgaand aan de vlucht. Niet eens dat de vluchten geannuleerd waren, terwijl ik bij de vliegmaatschappij al bijna twee maanden vooraf kon zien dat de vluchten eruit gehaald waren. Wel een dag vooraf bericht dat ik kon inchecken :)
Enige manier van contact opnemen met hen is het invullen van een contactformulier, van dit invullen ontvang je vervolgens geen bevestiging terwijl je wel kunt aanvinken dat je die wil ontvangen. Meerdere malen dat formulier ingevuld maar geen enkele reactie. Ik heb de zaak toen uithanden gegeven aan de creditcardmaatschappij en zij hebben het geld teruggestort.
Uiteindelijk kreeg ik meer dan een maand na vertrekdatum een algemeen bericht dat mijn vlucht geannuleerd was en dat ze gingen uitzoeken of ik recht had op restitutie. Toen had ik het geld dus inmiddels via de cc al terug.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@Inges Zelfde hier met KLM, daar begon het ook mee in maart, geen teruggave, alleen vouchers, geen keus. ICS, de RB verzekering en de reis/annuleringsverzekering wilden er niet aan beginnen.

Ik heb intussen al 4 of 5 keer een nieuwe case moeten laten aanmaken en weer achteraan de rij moeten aansluiten onder het mom van allerlei smoesjes. Zoals "we zien dat u al vouchers hebt gehad, dan heeft m'n collega de verkeerde aanvraag gedaan voor een teruggave, ik moet 'm opnieuw aanmaken".
Of de "delegate van de president" (?, toen ik haar naam opzocht op LinkedIn bleek het gewoon iemand van de klantenservice te zijn) - ze reageert wel snel, binnen een dag meestal, maar doet verder niets behalve proberen te rekken. "We hebben uw case op de spoedlijst gezet" - niets van gemerkt.

Maar ik was er echt helemaal klaar mee toen ik paar weken terug wel de teruggave van 2 van 4 tickets ontving.
Ik vraag "Waarom?"
"Omdat u de andere 2 ten dele met vouchers van Air France heeft betaald kunnen wij niets teruggeven en sturen we u door naar Air France". Twee 100,- euro vouchers uit 2019 van voor de corona tijd omdat Air France ons bij het inchecken schofterig had behandeld op CDG...
"Maar ik heb bij jullie geboekt en betaald en 074 KLM tickets, wat heb ik met Air France te maken?".
"Ik heb uw verzoek om teruggave naar Air France door gestuurd" - je raadt het al, nooit meer iets van Air France gehoord, of van KLM.
Niet reageren op laatste kans, in gebreke stelling enz enz.

Dan mijn vlucht naar Azië in juli met Lufthansa: Binnen 2 weken na annuleren door Lufthansa gewoon netjes 100% teruggestort.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1827
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

De vraag is of dit hen veel klanten gaat kosten. Ik geloof het als jij zegt ‘nooit meer KLM’, maar voor de meesten (mezelf incluis) telt de prijs. Als ik morgen tickets nodig heb en zij zijn de goedkoopste, boek ik gewoon weer...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer