Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus

Bericht door Timb »

@Karinkazi

Wij vliegen ook met BA op 24 juli naar Las Vegas. Ik kreeg maandag een mail dat we idd kunnen omboeken of een voucher kunnen krijgen. Ook wij houden stille hoop, maar zijn niet van plan om zelf te annuleren. We wachten rustig af tot BA zelf annuleert.
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jan 2020, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door PieterSilke »

Beste allen,

Wij hadden een rechtstreekse vlucht geboekt via Connections. We vliegen pas heen op 22/10 en terug op 10/11 de heen vlucht is verzorgd door United Airlines de terugvlucht door Lufthansa. Nu kregen we vandaag een mail van connections dat onze rechtstreekse vlucht geannuleerd is. Ze vragen nu toestemming om onze vlucht aan te passen naar een vlucht met tussenstop, de rechtstreekse vlucht was 11u, deze die ze voorstellen 17+. We mogen enkel een andere vlucht nemen die verzorgd wordt door United zelf. Betere vluchten zijn er niet via Parijs (de luchthaven waarvan we vertrekken). Dus ofwel gaan we akkoord en krijgen we een veel slechtere vlucht voor dezelfde prijs van de rechtstreekse, want korting kunnen we niet krijgen. Blijkbaar mogen ze dat zomaar doen een vlucht schrappen zonder echte reden (daar het nog bijna 6 maand is). Ofwel kunnen we zeggen dat we niet meer willen vliegen en krijgen we een voucher van Connections, blijkbaar zouden we enorm lang moeten wachten op deze voucher, waardoor we niet zelf met deze voucher zomaar nu zelf een andere vlucht kunnen boeken bij gelijk welke vliegtuigmaatschappij. Blijkbaar indien we zelf zouden willen annuleren moet dat voorgelegd worden bij United en moeten ze ook akkoord gaan eer Connections een voucher zou kunnen geven (indien ze dit aanvaarden zou dit enorm lang duren vooraleer we die voucher zouden kunnen krijgen)

Nog mensen die dit probleem hebben voor een vlucht die nog zover af is? Klopt het allemaal wat ze hier doen/voorstellen? Is dit wettelijk volgens jullie?
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ribruijn »

Ja, dat kan. Gebeurt wel vaker. Maar men is altijd erg redelijk met nieuwe vluchten.

TIP: kijk eens waarnaar United vanaf Parijs vliegt, zoek zelf de beste verbinding naar je eindbestemming en geef aan dat je die wilt. Ik geef je een 99% kans dat dat geen probleem is.
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jan 2020, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door PieterSilke »

Vanaf Parijs zelf vinden we niet veel beter. Zou het ook toegestaan zijn om vanaf Brussel te vliegen? Of zou het verplicht zijn om de vlucht vanaf Parijs te laten vertrekken? Vanuit Brussel is er wel een betere vlucht.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

In principe moet je de originele route aanhouden. Dus naar/van Parijs. Maar vragen kan altijd.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2019
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

Bijna al onze Airbnb's en hotels zijn inmiddels terugbetaald. Binnen 1 week zelfs. Heel netjes.

Expedia mailt mij nu het volgende.
Wanneer je weer kunt reizen, staan we voor je klaar en willen we je opties bieden. Daarom willen we je graag de optie geven om in de plaats van een volledige terugbetaling een voucher ter waarde van 115% van je oorspronkelijke boeking te ontvangen
In dit geval was de overnachting 200 euro. Dat is 30 euro extra.
Ik heb deze optie niet eerder voorbij zien komen. Ik moet voor 12 mei reageren en anders krijg ik " gewoon" mijn geld retour.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomaat85 »

Als reactie/aanvulling/bevestiging op wat @1N9R1D heeft gemeld

Ik heb op 6 april de refund aangevraagd en kreeg vanochtend een mail van United. Ik werd bedankt voor mijn geduld :wink: en idd, nog eens 21 werkdagen aanvullend geduld opbrengen. Voor mij is dit overigens het eerste moment sinds mijn telefonisch verzoek om een refund ipv een voucher aan United in Nederland dat ik een formele bevestiging heb dat er aan mijn verzoek "gewerkt" wordt....We gaan het meemaken
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2019
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

Het lijkt er op dat, na KLM, er steeds meer maatschappijen binnen europa weer mondjesmaat beginnen met vliegen.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... r-schiphol

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -in-dienst
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marcopstal »

PieterSilke schreef:
07 mei 2020, 20:32
met deze voucher zomaar nu zelf een andere vlucht kunnen boeken bij gelijk welke vliegtuigmaatschappij.
Normaal gezien krijg je dan een voucher die je bij United moet gebruiken. Je kan niet nar een andere maatschappij.
PieterSilke schreef:
07 mei 2020, 20:32
de rechtstreekse vlucht was 11u, deze die ze voorstellen 17+
Hier geld in principe wel nog altijd de regel dat wanneer men een vlucht annuleert er een alternatief moet worden voorgesteld. Bij vertraging van meer dan 6 uur heb je recht op compensatie (tenzij er buitengewone omstandigheden spelen). Nu is de Covid-19 op dit moment zeker een buitengewone omstandigheid die kan worden ingeroepen maar lijkt het mij niet zo dat dit in oktober nog steeds het geval is.

Belangrijker is dat je bij annulatie ALTIJD het recht hebt op terugbetaling volgens de EU regels.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4371
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Idd, domme wijziging.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2019
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

Onze vlucht van Lihue naar Denver was gewijzigd. Ipv rechtstreeks vliegen we nu met een overstap op SFO. Daardoor zouden ruim 8 uur later aankomen dan gepland. De rechtstreekse vlucht was geannuleerd.

We hadden rechtstreeks bij United geboekt. 1 bericht via Facebook messenger was voldoende. Ons verzoek tot een refund wordt verwerkt. Super netjes
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miquel »

Bianca B schreef:
05 mei 2020, 17:05
Superdork1 schreef:
05 mei 2020, 10:09
Het eerste deel van onze vlucht van 13 juli naar Amerika is gisteren geannuleerd. Heen naar Las Vegas met United, met tussenstop Chicago, en terug op 4 augustus uit LA met Lufthansa. Geboekt bij Lufthansa. United heeft de vlucht naar Chicago geannuleerd.

Lufthansa biedt vouchers aan via de website. Met de vouchers kan je je vlucht één maal opnieuw boeken. De boeking moet je doen voor 31 augustus en de uiterste vertrekdatum is 30 april 2021. Voor ons geen optie omdat we pas in juli 2021 weer op vakantie kunnen.
.. Iemand van de klantenservice die ik aan de telefoon had 2 weken geleden zei dat waarschijnlijk iets gaat veranderen ( termijn van 30 april 2021 wordt verlengd) en we zouden om kunnen boeken voor eind juni 2021. Eigenlijk belachelijk dat hun voucher niet eens een jaar geldig is!
Wat ik begreep van de vouchers van KLM is dat het binnen een jaar gepland (en betaald) moet worden.
De reis zelf kan ook buiten dat jaar aanvangen..
Althans dat is wat mij verteld is via een chat met KLM...

Voor wat betreft Lufthansa, inderdaad echt belachelijk.
Voor als nog ben ik blij dat ik rechtstreeks bij KLM heb geboekt....
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomko »

wij hadden een vlucht naar miami via philadelphia geboekt via british airways met american airlines, americans airlines heeft deze vlucht geannuleerd. BA heeft ons omgeboekt op een duurdere snellere vlucht via london heathrow. Best netjes!
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Division »

Ze stuurden het prijsverschil meteen door?
Afbeelding
BibiS
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 01 jun 2011, 00:55
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door BibiS »

Wij hadden een reis vanuit Amsterdam naar LAX gepland staan op 19 mei, we wachten nog op de refund van KLM. Net als Amsterdam- Marrakesh 25 maart en Amsterdam - Kopenhagen 5 mei. Ben benieuwd hoe snel ze door gaan komen.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Refund? Neem aan voucher?
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door manhattan »

3FC70493-FB4E-40D5-A179-2207B6400342.jpeg
Wij hebben gisteren een e-mail gekregen van gate1 dat de reis niet doorgaat. Afgelopen week was onze heenreis geannuleerd (Düsseldorf-new York ). Een halve dag later stond er een vervangende terug reis in. Dusseldorf - Frankfurt Frankfurt - New York. Daar was ik het al niet mee eens maar dat de reis op 1 juni daarmee begon ipv 29 mei was ik het al helemaal niet mee eens. Gelijk weer een mail gestuurd dat ik hier niet mee akkoord ging (moest ook akkoord geven op de wijziging) en dat ik ze verzoek het geld van de tickets te crediteren. Gister een mail dat de trip niet doorgaat. Zie onderstaand.
Hiermee is alles voor onze reis geannuleerd. Nu gaan we maar uitkijken naar Amerika 2021!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door asv60 »

Toen onze vluchten naar Orlando in April waren geannuleerd heb ik ze via Budgetair laten omboeken naar 31 okt-19 nov.
31-10-2020 ams atl-mco vertrek 09.35 uur aankomst 17.24(KL 0623 en Kl 5120)
19-11-2020 rsw-atl-ams vertrek 17.16 uur, aankomst 10.50(KL 6223 en KL6012)
1e 3 vluchten worden uitgevoerd door Delta en laatste door KLM.
Toevallig vanochtend nog in de Delta app gekeken en de vluchten stonden er nog in.
Nu krijg ik net een mail van Budgetair dat onze vluchten zijn geannuleerd.
Alleen is op hun site helemaal geen boeking meer te vinden. Staat alleen nog iets van "uw vertrek over 170 dagen"
Maar als je verder klikt komt er geen boeking te voorschijn.
Ook bij Delta kan ik met mijn confirmation geen vluchten meer zien.
Ik kan bij Delta nog wel steeds "mijn" vluchten boeken!
Is vind dit toch wel een beetje raar. Zijn er al meer vluchten zo laat in het jaar geannuleerd? Las wel dat er rechtstreekse vluchten uit zijn maar dit is met een overstap.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Dit zal een fout zijn, DL en KL hebben voor het najaar gewoon hun volledige vluchtschema nog staan en op wat kleine schedule changes na zijn mijn reserveringen vanaf augustus gewoon nog ongewijzigd.

Wellicht had budgetair in hun systeem nog staan dat je in april zou vliegen, en heeft een of ander automatisch proces of een overijverige werknemer daarom alles uit jouw reservering gehaald. Maar de enige die je hiermee kan helpen is diezelfde budgetair.

Ik neem aan dat het op 074 (KL) geticket is?
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door asv60 »

Ja idd op 074 geticket.
Maar blijft raar dat ik de vluchten ook niet meer in de Delta app zie.
In de mail van Budget stond ook nog dat ze een refund aanvragen bij de airline en dat ik vooral geen contact met hun moet opnemen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer