Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
aronneke
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door aronneke »

Vanuit Alamo destijds een voucher ontvangen voor de huurauto, ontvangen na 1 dag. Zojuist verzocht om toch een refund te krijgen, na 4 uur al een reactie ontvangen dat het geld wordt teruggestort. Top service! :thumbup:
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ragjee »

Zijn er hier ervaringen met de refund van Seaworld Orlando?
Hier gaat het zeer moeizaam. Al meermaals gemaild, ze kunnen geen tijdspanne geven (Universal kon dit wel, en zeer netjes afgehandeld) en zeggen steeds "je staat in de wachtrij". Het gaat om best een hoop geld: parken + hotel voor 5 personen.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

aronneke schreef:
13 aug 2020, 13:47
Vanuit Alamo destijds een voucher ontvangen voor de huurauto, ontvangen na 1 dag. Zojuist verzocht om toch een refund te krijgen, na 4 uur al een reactie ontvangen dat het geld wordt teruggestort. Top service! :thumbup:
Alamo kan hierin geen partij zijn geweest. Zij doen zelf namelijk helemaal niet in prepaid reserveringen.

Als je via "alamo.nl" hebt geboekt dan heb je niet bij Alamo, maar bij het Nederlandse bedrijf Target Benelux te Maarssen gereserveerd en aan hen vooruitbetaald. Je betaling is vervolgens niet naar de USA gegaan, maar op de rekening van deze reisagent blijven staan. Die reisagent maakt vervolgens een reservering bij Alamo en geeft vervolgens een voucher uit aan jou. Zij worden vervolgens door Alamo pas achteraf, dus nadat jij de gehuurde auto weer hebt teruggebracht, gefactureerd voor het bedrag van die huur.

Zo'n prepaid boeking levert zowel voor Alamo, als voor jou, dus geen voordeel op. In de toekomst: reserveer gewoon direct bij de verhuurder zelf en kies voor een postpaid tarief. Je hoeft dan niet vooruit te betalen en loopt geen risico.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Even een update van mijn case om bij KLM een refund te krijgen voor vluchten van 1e week april.
Kort de status: Deze week eindelijk een terugbetaling ontvangen, maar voor slechts 2 van de 4 tickets... Details hieronder.

In maart werden onze vluchten voor 1e week april geannuleerd. Kon toen alleen een voucher krijgen wat ik onder protest heb geaccepteerd. In mei was refund ineens toch mogelijk en heb ik die aangevraagd. Maar dat ging iedere keer mis want ik had al vouchers. En bij het aanvragen van de refund had de klantenservice dat volgens de juiste procedure gedaan zeiden ze...

Tientallen mails, klachten, meldingen extern (DOT, ILT), Delegate, Elbers enz enz verder heb ik van de week geld teruggestort gekregen op mijn CC. Maar... slechts voor 2 van de 4 tickets van de boeking :evil:

Voor de andere 2 tickets had ik bij het boeken eind 2019 een klein deel betaald met compensatie vouchers van AirFrance van begin 2019. KLM kan daarom niet terugbetalen zeggen ze. Mijn case is zonder overleg doorgestuurd naar AirFrance, niet alleen voor die vouchers maar ook voor de rest wat ik aan KLM had betaald. Ik heb ze gewezen op de overeenkomst tussen mij en KLM en niet AirFrance. Maar KLM geeft aan het niet op te kunnen lossen.

Uiteraard hoor ik niets van AirFrance waar het al weer weken ligt. En KLM kan me niet helpen zeggen ze.

Intussen ben ik zo ontzettend klaar mee met deze strijd sinds eind maart dat er nu 2 opties overblijven. Via ICS het restant van mijn betaling proberen terug te halen, maar ik heb twijfel of dat gaat lukken omdat er wel een deel is terugbetaald. Zo niet naar de rechtsbijstand voor een formele in gebreke stelling en dan incasso, ontbinding of kantonrechter, afhankelijk van wat de RB adviseert.

Voor mij nooit meer KLM, dat zal duidelijk zijn.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

Wat een verschrikkelijke ervaring, @harryh. Ik ga KLM ook zoveel mogelijk mijden vanaf nu. Veel sterkte! Ik zou het overlaten aan Rechtsbijstand...
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Bedankt @Wanderlust, dat lijkt de nog de enige manier, maar ik had niet gedacht dat het zover zou moeten komen.
En dan te bedenken dat ik nog een hele waslijst aan andere vluchten had voor de zomervakantie in juli naar Azië, wat allemaal binnen 2 weken terug was, zelfs van Lufthansa. Geen KLM gelukkig.
aronneke
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door aronneke »

roelb schreef:
13 aug 2020, 22:12

Alamo kan hierin geen partij zijn geweest. Zij doen zelf namelijk helemaal niet in prepaid reserveringen.

Als je via "alamo.nl" hebt geboekt dan heb je niet bij Alamo, maar bij het Nederlandse bedrijf Target Benelux te Maarssen gereserveerd en aan hen vooruitbetaald. Je betaling is vervolgens niet naar de USA gegaan, maar op de rekening van deze reisagent blijven staan. Die reisagent maakt vervolgens een reservering bij Alamo en geeft vervolgens een voucher uit aan jou. Zij worden vervolgens door Alamo pas achteraf, dus nadat jij de gehuurde auto weer hebt teruggebracht, gefactureerd voor het bedrag van die huur.

Zo'n prepaid boeking levert zowel voor Alamo, als voor jou, dus geen voordeel op. In de toekomst: reserveer gewoon direct bij de verhuurder zelf en kies voor een postpaid tarief. Je hoeft dan niet vooruit te betalen en loopt geen risico.
@roelb Dat wist ik helemaal niet, bedankt voor de uitleg! Welliswaar is het dan nog fijn dat ik ons geld terug ontvang natuurlijk.
Maar voor de toekomst, wat is dan "rechtstreeks" als ik bij Alamo een huurtauto wil reserven? Alamo.com?
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

Je bent al sinds 2012 een lid van deze community @aronneke
Waren de wijze woorden van RoelB nieuw voor jou ?
Terwijl het hier als iedereen in vakantie voorbereiding is zo veel over autohuur gaat.
En hoe je dat verstandig aan kunt pakken.

Hierbij een wat primair leesvoer .
Veel plezier daarmee !

viewtopic.php?f=30&t=75544&hilit=autohuur
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

roelb schreef:
12 aug 2020, 15:13
Aan de andere kant, als je dat vergelijkt met Hilton en Marriott, die hebben beide alle non-refundable boekingen al sinds maart gewoon 100% refundable gemaakt, met 24 uur cancellation notice, wereldwijd. Dan is de hollandse mentaliteit van de familie van der Valk toch wel weer wat krenterig.
Accor hotels idem dito
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
aronneke
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door aronneke »

bedeve schreef:
17 aug 2020, 13:53
Je bent al sinds 2012 een lid van deze community @aronneke
Waren de wijze woorden van RoelB nieuw voor jou ?
Terwijl het hier als iedereen in vakantie voorbereiding is zo veel over autohuur gaat.
En hoe je dat verstandig aan kunt pakken.

Hierbij een wat primair leesvoer .
Veel plezier daarmee !

viewtopic.php?f=30&t=75544&hilit=autohuur

Ja, schandalig genoeg wel :o In 2012 heb ik "nietsvermoedend" bij Alamo.nl geboekt, en de 3 reizen daaropvolgend niet beter wetende
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

harryh schreef:
14 aug 2020, 10:19
Even een update van mijn case om bij KLM een refund te krijgen voor vluchten van 1e week april.
Kort de status: Deze week eindelijk een terugbetaling ontvangen, maar voor slechts 2 van de 4 tickets... Details hieronder.
Ik ben ook al bezig sinds 12 april en nog niets..... ik kreeg wel een mail dat ik niet in aanmerking kwam voor teruggave omdat de tickets omgezet waren. Ja door Delta/KLM en niet door mij..... Ik ben er zoooooo klaar mee........ik moet nu weer OPNIEUW een teruggave verzoek indienen......
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door LAWRENCIO »

@Inges Hier hetzelfde liedje. Op 10 Juni een restitutieverzoek ingediend met, volgens KLM, de juiste ticketnummers. Prima, dacht ik. Echter, ik kreeg (net als 27.000 anderen overigens) ook die mail dat het verzoek niet in behandeling kon worden genomen vanwege onjuiste ticketnummers... Twee dagen hierna kreeg ik alsnog een rectificatie dat die mail niet juist was. Maar weer een dag later kreeg ik een bericht dat ik alsnog de verkeerde ticketnummers had gebruikt en het met de nieuwe ticketnummers moest doen... Die is inmiddels ingediend en kan ik dus weer 90 dagen wachten... Heb er ook al een klacht achteraan gestuurd, want drukke periode of niet, de afhandeling vanuit KLM is werkelijk verschrikkelijk te noemen. Ik hoop dat ik snel m'n geld terug krijg, maar zal daarna wel twee keer nadenken voor ik weer bij KLM boek.
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

LAWRENCIO schreef:
18 aug 2020, 12:20
inmiddels ingediend en kan ik dus weer 90 dagen wachten...
Nee je moet wachten tot ze hem in behandeling nemen en nadat ze dat gedaan hebben duurt het nog eens 90 dagen voordat ze het terugbetalen. Dus dit kan zo maar nogmaals een half jaar duren. Dit is ongelooflijk frustrerend! Ik heb namelijk WEL de juiste nummers gebruikt maar toch hebben ze mijn case al gesloten en moet ik opnieuw indienen. Dit is gewoon klant pesten. Ik boek echt NOOIT meer bij KLM. Ik boek voortaan alles bij Delta.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
aronneke
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door aronneke »

Hier gelukkig wel een positieve ervaring met KLM. Zouden op 22 augustus naar Seattle vliegen. Vouchers aangevraagd begin juni, en gisteren de vouchers ontvangen voor het volledige bedrag, inclusief het betaalde bedrag voor stoelreservering. :thumbup:
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Gebruikersavatar
AlexFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:28

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door AlexFL »

Nou gisteren gebeld met KLM om de bij vliegwinkel geboekte (maar inmiddels door klm opnieuw uitgegeven) tickets DUS-LAS (a 320 pp) van begin September om te boeken naar eind April... rekende op cabin-to-cabin maar doordat er al zoveel was gewijzigd (door vluchtwijzigingen) in de boeking voor de vluchten van september kon meneer aan de telefoon de omboeking niet doen en moest hij de backoffice er naar laten kijken. kreeg ik vanmorgen de offerte van de backoffice, meer dan 400€ p.p. aan change fee wtf :lol:

Kijk ik op dit moment bij OTA's zijn de vluchten die ik in April had uitgekozen voor ongeveer hetzelfde te koop als wat ik oorspronkelijk betaalde dus maar weer eens gebeld, ik hoefde nog helemaal niet over de offerte van de backoffice te beginnen en binnen no-time had ze de betreffende vluchten die er als optie instonden geticketed.. Toch maar even een balletje opgegooid over die offerte, maar dat kon ik mooi negeren zei ze.

:clap:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@Inges @LAWRENCIO Na mijn finale termijnstelling in een juridische brief om te zorgen dat ik vorige week mijn geld terug zou krijgen kreeg ik van KLM zelfs al voor het aflopen van die termijn de reactie dat ze die termijn niet gingen halen :( lekker zooitje daar.

M'n brief was duidelijk, nl. dat ze vanaf dat moment in gebreke waren. De zaak ligt intussen al bij de rechtsbijstand en die reageerden al na één dag, ik ga mijn geld van hun krijgen en zij nemen het over om te incasseren van KLM. Principieel wel jammer, ik had KLM liever voor de rechter gezien omdat mijn geval crispy clear is omdat er een deel wel terugbetaald is, maar de rb heeft te veel van dit soort cases en lossen het daarom zo op, voor hun minder kosten en inspanning dan naar de rechter.

Overigens hoorde ik dat er recent weer een gesprek tussen de toezichthouder en KLM zou zijn geweest en maatregelen volgen... Ik hoop dat jullie daar wat aan hebben. En de RB verzekering is ook een optie als je die hebt.
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MvdBrink »

Hier een positieve ervaring met Flysmarter. Onze vlucht van 20 juli naar Boston met Lufthansa werd 6 juli gecanceld. Contact opgenomen met Flysmarter via mail en om refund gevraagd. Ze reageerde steeds snel op onze mails .13 augustus stuurde ze een mail dat Lufthansa het geld van onze vluchten naar hun had overgemaakt. We zouden het binnen 3 tot 5 dagen op onze rekening hebben staan. Vandaag stond het geld op onze creditkaart.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

aronneke schreef:
18 aug 2020, 13:04
Hier gelukkig wel een positieve ervaring met KLM. Zouden op 22 augustus naar Seattle vliegen. Vouchers aangevraagd begin juni, en gisteren de vouchers ontvangen voor het volledige bedrag, inclusief het betaalde bedrag voor stoelreservering. :thumbup:
Idem, tevreden van KLM.

Wat ik overigens wel bizar vind: ik heb request voor vouchers ingediend op 21/7. Rond 10/8 had ik deze.

Ze werken dus effectief volgens LIFO, zeer raar. Alsof iemand z'n mailbox elke dag van bovenaf aan behandelt, en nooit (of maar heel laat) aan de oudste mails toekomt, maar elke dag wel de meest recente gaat verwerken.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Gisteren opnieuw een boze mail gestuurd naar alle mail adressen die ik maar kon vinden en contact opgenomen met AMEX. Vandaag ineens een mail van een bevestiging van mijn verzoek en een inlogmogelijkheid bij AirFrance inzake dit verzoek. Er staat niet heel veel in maar wel dat mijn vlucht op 21 mei is geannuleerd. Heeft iemand dat eerder gehad?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

Ja, ik heb ook zo’n mail gehad. Wel raar dat deze mail van AirFrance komt. Kan nog niet aangeven of er iets positiefs uit de mail komt. Deze is nl. Nog in behandeling
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer