Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door DennisS »

Waar ik wel benieuwd naar ben is jullie verwachtingen dat als we weer die kant op mogen (als de travel ban is opgeheven) wat dan de voorwaarden zullen zijn om het land in te mogen/kunnen.

Mijn compagnon woont de helft van de tijd van Canada (Ontario). Ik had het er met hem vanmorgen over. In Canada gaat het alles behalve goed. Zijn verwachting is wel dat reizen naar Amerika in september moet gaan lukken. Hij denkt ook niet dat een vaccinatie verplicht gaat worden. Ik persoonlijk denk ook van niet. Maar om het land in te kunnen zal je dus moeten kunnen aantonen dat je of gevaccineerd bent, of dat je voor vertrek negatief bent getest.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het in september met de regels rondom de mondkapjes zal zijn. Persoonlijk hebben wij wel gezegd dat als we in september naar Amerika mogen reizen (we hebben nu tickets voor de 12 t/m 27 september) maar er is nog steeds de verplichting om overal een mondkapje te moeten dragen, dat we dan waarschijnlijk niet zullen gaan en het dus een jaar uit zullen stellen.

Hoe denken jullie daarover?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pollyblue »

Als we kunnen gaan, dan houden mondkapjes mij echt niet tegen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Ik heb ook geen zin in mondkapjes tijdens mijn vakantie. Dan blijf ik liever thuis.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Grouchy »

clp90 schreef:
10 apr 2021, 01:05
Het zijn twee verschillende opties waarover wordt gesproken.

Optie 1: alleen een pcr test
Optie 2: een pcr test + sneltest

Bij optie 1, alleen een pcr test, staat letterlijk testUITSLAG van max 24u oud bij het boarden.

Het kopje daaronder, optie 2, daar wordt het wel duidelijk uitgelegd ja. Maar die 24u waarover ze daar spreken gaat over de extra sneltest die je moet doen, naast de pcr test die max 72u oud mag zijn bij aankomst in Nederland.

Het kopje dááronder heeft het weer over optie 1, alleen de negatieve pcr test van max 24u oud. Maar in dat stukje hebben ze het alleen over ‘test’, dus niet gespecificeerd testmoment of testuitslag. Bovendien gaat het daar ineens over max 24u oud bij aankomst in Nederland ipv max 24u oud bij boarden, zoals helemaal aan het begin van de pagina. Kortom: optie 1 is onduidelijk. Nergens op die gehele pagina staat letterlijk dat wanneer je voor optie 1 gaat, die pcr test 24u oud moet zijn vanaf het testmoment. Dat is mijn punt.

Anders kun je Timatic gebruiken. Dit is wat de medewerkers v/d luchtvaartmaatschappijen ook gebruiken en op controleren.
En controleren doen ze tegenwoordig, heb de afgelopen weken/maanden regelmatig gezien dat er reizigers niet mee konden.
Bij aankomst op Schiphol heb ik ook een aantal maal controle gehad van zowel de KMar als de GGD. Op buitenlandse luchthavens meer van hetzelfde, daar staat vaak ook de plaatselijke 'KMar' controles te houden.

Timatic zegt trouwens momenteel:

Passengers travelling from a high-risk country (which is any country that is not on the list of safe countries) are required to follow one of the following 2 options when traveling to the Netherlands.

Option 1: They hold a negative Covid-19 NAAT (Nucleic Acid Amplification test, which includes PCR, mPOCT, NAAT, RT-PCR, RT-LAMP and TMA test) test result in English, French, German, Spanish, Dutch, Italian or Portuguese, that is taken within 24 hours before boarding a flight to the Netherlands.

Alternatively, passengers who do not meet the requirement of option 1 may follow option 2.

Option 2: They hold a negative Covid-19 NAAT (Nucleic Acid Amplification test, which includes PCR, mPOCT, NAAT, RT-PCR, RT-LAMP and TMA test) test result in English, French, German, Spanish, Dutch, Italian or Portuguese, that is no older than 72 hours before arrival in the Netherlands. In addition to this negative NAAT test result, passengers must also hold a negative Covid-19 Rapid Antigen test result taken within 24 hours before boarding a flight to the Netherlands (pre-departure test). Negative test results of the Rapid Antigen tests will remain valid if the travel has been delayed for reasons that are beyond passengers' control.

The negative Rapid Antigen test result will be accepted if the test type is an antigen test or a molecular NAAT(PCR) test (such as LAMP, TMA RT-PCR and mPOCT). A serological test will not be accepted.

Negative test results issued by the National Health Service (NHS) in the United Kingdom are not accepted for travel to the Netherlands.

Transit passengers, provided they are not travelling to another Schengen Area member state with their connecting flights, are only required to hold a negative Covid-19 NAAT (Nucleic Acid Amplification test, which includes PCR, mPOCT, NAAT, RT-PCR, RT-LAMP and TMA test) test result in English, French, German, Spanish, Dutch, Italian or Portuguese, that is taken within 72 hours before arrival in the Netherlands. They are exempt from the requirement of a rapid antigen test.


Mondkapjes: Zal wel weer per staat verschillen zoals het nu al gaat. Denk dat je safe bent in red states zoals bijvoorbeeld TX & FL.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tantelotje »

DennisS schreef:
12 apr 2021, 11:01

Ik ben ook heel benieuwd hoe het in september met de regels rondom de mondkapjes zal zijn. Persoonlijk hebben wij wel gezegd dat als we in september naar Amerika mogen reizen (we hebben nu tickets voor de 12 t/m 27 september) maar er is nog steeds de verplichting om overal een mondkapje te moeten dragen, dat we dan waarschijnlijk niet zullen gaan en het dus een jaar uit zullen stellen.

Hoe denken jullie daarover?
Mondkapjes houden ons zeker niet tegen!

Heb er überhaupt geen probleem mee, en als dat de manier is om op vakantie te kunnen staan we vooraan!
Als het in de US tegen die tijd nog moet, zal dat in Europa niet anders zijn. Dus dat is voor ons geen belemmering.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door marh »

Misschien al eerder genoemd maar wat kost een test ongeveer? Je moet m dan op heen en terugreis laten afnemen. En er vanuit gaan in onze situatie ook de kinderen (12/14). Misschien zijn wij de ouders ingeënt (juni/juli hopelijk). Zou een test dan ook nog nodig zijn? Weet dat niemand in glazen bol kan kijken, maar ben benieuwd naar jullie meningen....
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Ik vermoed dat je straks OF een bewijs vaccinatie moet laten zien OF een negatieve test.
Denk eerder dat bewijs vaccin wat sterker gaat worden.

Vwb mondkapjes : helemaal prima. Nu al redelijk aan gewend hier :)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

Ik vind mondkapjes niet fijn maar ze gaan me zeker niet tegenhouden.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Met de mondkapjes plicht gaat het daar ook vrij hard dus ik denk niet dat dit een probleem zal zijn :wink: :thumbup:

22 staten is een mondkapje al niet meer verplicht en in 12 staten wil men niet werken met een vaccinatie paspoort.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Als een mondkapje het enige probleem is, dan is dat maar zo. Dan gaan we!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Zo ziet het er nu uit qua mondmaskers en vaccinatie paspoort per staat
image.png
image.png (463.65 KiB) 1419 keer bekeken
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

Wat mondkapjes betreft denk ik niet dat je veel waarde moet hechten aan die kaart. Individuele restaurants, pretparken, nationale parken, etc. zullen hun eigen regels hebben en bovendien is de state law volgens mij niet van toepassing binnen de nationale parken, aangezien die van de federale overheid zijn. Of heb ik het mis?
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik zou met een mondkapje tijdens m’n vakantie geen probleem hebben. Enige waar ik over twijfel of ik dat nou zo fijn vindt is hem op moeten hebben tijdens de vlucht.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Als die maskers straks het enige zijn en ik kan gaan in september, dan ben ik sowieso weg. Veel mensen lijken dan te zeggen ‘dan hoeft het niet’, maar wat is het alternatief? Niks doen? Het is niet omdat ik ‘21 niet naar Vegas zou gaan, dat ik dan in ‘22 twee keer kan gaan. Ik ga dus sowieso als het kan in ‘21 en opnieuw in ‘22.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door clp90 »

Dank voor de info @Grouchy , in het Engels is het op de website van de Nederlandse overheid ook duidelijk. Ik ga sowieso voor optie 2.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Ik woon in Texas, mondkapjes worden sinds een maand niet meer door de staat verplicht, maar waar ik woon wordt je in elke winkel/restaurant/openbare ruimte geacht een mondkapje te dragen,en dat doet ook vrijwel iedereen. Er zijn wel regionale verschillen binnen Texas, maar wat de staat er over zegt zegt dus heel weinig.

Maar goed, wij hebben afgelopen zomer ook een flinke roadtrip gedaan in de VS, ondanks alle berperkingen een geweldige vakantie gehad, daar zou ik me niet door laten beperken. Al die testverplichtingen vind ik wel een probleem, en wij reizen daarom deze zomer ook nog niet naar Nederland. Financieel en praktisch met 5 personen niet haalbaar.
Terug in Texas!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Stel dat er de verplichting komt om te testen alvorens je naar US gaat. Ik weet niet hoe het in NL gaat, maar in BE ga je langs de huisdokter en €4 later ben je buiten en ben je getest. Bij terugkomst is het zelf helemaal gratis (je krijgt, na verplaatsing in het buitenland, 2 codes waarmee je een afspraak kan maken in een van de vele testcentra in de buurt - geheel gratis).

Mijn echtgenote heeft zich recent drie keer laten testen op 10 dagen tijd (essentiële reis), bij terugkomst eerste test op de luchthaven in 10 minuten geregeld, en na 7 dagen nogmaals in de buurt hier.

Toch iets dat hier goed geregeld is.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

Ik las ook dat er ook een app bestaat in België die je een seintje geeft als er aan het eind van de dag vaccins over blijven die opgeprikt dienen te worden. Best een goed idee.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bae01896/

België heeft sommige dingen wel goed geregeld. In Nederland zijn onze instanties volgens mij te arrogant om ook maar iets van een ander land aan te nemen :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Phillostar
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Phillostar »

marh schreef:
12 apr 2021, 12:52
Misschien al eerder genoemd maar wat kost een test ongeveer? Je moet m dan op heen en terugreis laten afnemen. En er vanuit gaan in onze situatie ook de kinderen (12/14). Misschien zijn wij de ouders ingeënt (juni/juli hopelijk). Zou een test dan ook nog nodig zijn? Weet dat niemand in glazen bol kan kijken, maar ben benieuwd naar jullie meningen....
Een pcr test bij een commercieel bedrijf/lab kost gemiddeld 120 euro, voorbeeld via KLM is 130 euro (https://klmhealthservices.com/en/journe ... oronatest/). Voor de terugreis moet je dit dan in Amerika regelen, prijs daar is ongeveer 120 usd.
Alle reizigers moeten een negatieve test kunnen toen, ook mensen die volledig ingeent zijn.

Als je met American Airlines of o.a. British Airways vliegt dan moet je ook gebruik maken van de VeriFly app waar je de negatieve test gegevens naar upload.
https://go.daon.com/veriflyapp

Handy website voor updates en vereisten mbt reizen naar o.a. Amerika:
https://apply.joinsherpa.com/map?affili ... 2021-04-13
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

hemmie schreef:
12 apr 2021, 22:01
Ik woon in Texas, mondkapjes worden sinds een maand niet meer door de staat verplicht, maar waar ik woon wordt je in elke winkel/restaurant/openbare ruimte geacht een mondkapje te dragen,en dat doet ook vrijwel iedereen. Er zijn wel regionale verschillen binnen Texas, maar wat de staat er over zegt zegt dus heel weinig.

Maar goed, wij hebben afgelopen zomer ook een flinke roadtrip gedaan in de VS, ondanks alle berperkingen een geweldige vakantie gehad, daar zou ik me niet door laten beperken. Al die testverplichtingen vind ik wel een probleem, en wij reizen daarom deze zomer ook nog niet naar Nederland. Financieel en praktisch met 5 personen niet haalbaar.
Maar je zegt je wordt geacht om een mondkapjes op te doen, maar dus niet verplicht?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer