Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dennis118 »

Wij zouden op 20 juli vliegen naar LV. Tickets geboekt bij Air France, maar de vlucht wordt uitgevoerd door Delta. We vliegen vanaf Dusseldorf.

Vandaag maar eens ingelogd op zowel de site van air france als die van Delta. Kreeg gelijk een melding dat 1 van onze vluchten geanulleerd/veranderd was. Echter op de site van AF stonden andere vluchten genoemd dan op de site van Delta. Toch maar even contact opgenomen met de customer service van AF. Werd binnen 5 min te woord gestaan. Bleek.dat.onze vlucht achtwr de schermen al een aantal keer gewijzigd was maar dat dit nog verwerkt was op onze boeking. De mevrouw van AF ging hier gelijk mee aan de slag en heeft de juiste vluchten er weer in gezet. Ik vroeg haar dan ook hoe reeel het zou zijn dat we daadwerkelijk zouden gaan vliegen. Ze antwoordde, dat die kans steeds groter werd, daar KLM/AF weer aan het starten waren met vluchten naar de VS. Dit zou de komende weken alleen maar weer meer worden. Het enige wat volgens haar nog roet in het eten zou kunnen gooien. Is dat de grens van de vs dan nog dicht is en dat er in juli nog geen Nederlanders (Europeanen) worden toegelaten. Mocht de grens tegen die tijd open zijn, dan zouden we volgens haar gewoon gaan vliegen. Er begint dus alweer wat meer ruimte te ontstaan. Ik denk dan ook, dat mocht de dalende trent omtrent het corona gaan doorzetten er tijdens de zomer gewoon weer gevlogen gaat worden. Dit staat natuurlijk los van het feit of je nu moet willen gaan.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

https://www.ad.nl/economie/gedupeerde-r ... ~a3ae0391/
Vliegtickets heeft tot dusver ruim 20.000 mailtjes en 10.000 telefoontjes te verwerken gekregen. Daarvan staan er nog zo’n 4500 vragen open, laat het bedrijf weten
:shock:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Cheaptickets wordt in dat artikel in het AD ook genoemd, daar word je niet vrolijk van:
Cheaptickets heeft in elk geval een sombere boodschap voor alle mensen die al enige tijd zitten te wachten. ,,Veel luchtvaartmaatschappijen hebben ons al aangegeven maanden nodig te hebben om tot uitbetaling over te kunnen gaan”, aldus Van Dyck van Cheaptickets. Daarmee zal het geduld van een grote groep nog flink op de proef worden gesteld.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

LAWRENCIO schreef:
20 mei 2020, 11:55
Contact opgenomen met KLM omdat onze terugvlucht is geannuleerd. Ze zeiden dat alleen omboeken mogelijk was. Ik ging daar niet mee akkoord. Nu kreeg ik vanochtend een e-mail van KLM dat onze vlucht is omgeboekt!!!
Huh? Dat is erg bijzonder. Ik was automatisch omgeboekt naar een latere vlucht waardoor ik de overstap zou missen, KLM gebeld dat ik restitutie wil en dat hebben ze in gang gezet zonder discussie over wel/niet omboeken.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
martijn1987
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2013, 23:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door martijn1987 »

sep schreef:
20 mei 2020, 10:15
@Martijn87 Afgezien van of het uiteindelijk doorgaat of door de organisatie geannuleerd wordt, zie je het zelf zitten erheen te gaan? Want wat gebeurt er als je daar onverhoopt tóch besmet raakt? Wil je dan daar in het ziekenhuis terechtkomen? Hopelijk heb je in elk geval een reisverzekering die de extra kosten van de Amerikaanse gezondheidszorg dekt.

Het zijn afwegingen die ieder voor zich moet maken maar ik zou er goed over nadenken. En eigenlijk denk ik, als ik je mail goed lees, dat je allang weet wat voor jullie nu de beste keuze is, ook gezien het feit dat jullie zeker weten dat je volgend jaar niet kunt gaan.

Sterkte met de beslissing!


Saskia
Je hebt helemaal gelijk. We hebben het zojuist geannuleerd. Vliegtickets krijgen we niet terug, mede omdat deze al doorgeboekt waren omdat ik de stoelen wilde reserveren. Een ander gedeelte van de annuleringskosten hebben we niet hoeven te betalen. Dat is dan wel weer mooi. Het is verder niet anders, en we gaan weer die kant op als alles weer beter is :wink:.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sep »

Dan wens ik jullie nu een mooie en gezonde zomer in Nederland! :thumbup:

Saskia
Joris100
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2020, 16:40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Joris100 »

Wij hadden geboekt via BudgetAir en vlogen met united airlines
We hebben geen een keer gebeld of gemaild en sinds een week het gehele bedrag terug op onze rekening
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Superdork1 »

Haha mooi! Geen pijl op te trekken dus... :blink:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

@Joris100

Wanneer zou je vliegen?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Joris100
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2020, 16:40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Joris100 »

19 april 2020
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomaat85 »

tomaat85 schreef:
18 mei 2020, 06:29
tomaat85 schreef:
08 mei 2020, 07:17
Als reactie/aanvulling/bevestiging op wat @1N9R1D heeft gemeld

Ik heb op 6 april de refund aangevraagd en kreeg vanochtend een mail van United. Ik werd bedankt voor mijn geduld :wink: en idd, nog eens 21 werkdagen aanvullend geduld opbrengen. Voor mij is dit overigens het eerste moment sinds mijn telefonisch verzoek om een refund ipv een voucher aan United in Nederland dat ik een formele bevestiging heb dat er aan mijn verzoek "gewerkt" wordt....We gaan het meemaken
Gisteravond mail van United;
We've processed the refund today.
If your ticket was purchased using a credit card please allow 7-10 business days for the credit to post to your account. For check payments, please allow sufficient time for the check delivery. You may also view the refund details using the Check Refund Status link below and enter the .......


Ik realiseer me dat er nog veel mensen in een onzekerheid zitten ook bij United en duim voor jullie dat het goed uitpakt. Het is natuurlijk afwachten tot het geld er ook feitelijk staat maar ik ben tevreden.
De refund van United is binnen, aanmerkelijk sneller dan geprognotiseerd :clap:
Het enige wat nu nog uitstaat is de vooruitbetaalde fietshuur bij Unlimited Biking voor huur in Washington en New York. Ik wordt keurig te woord gestaan dat mijn aanvraag nog in behandeling is maar ik heb weinig hoop meer. Al met al zijn wij uiteindelijk er vanuit financieel oogpunt echt goed vanaf gekomen. Een tegoed bij AirBnB van €500,= en een afschrijving van €470,= voor de fietsen op een totaal reeds betaald reisbedrag van €5600,=
Voor iedereen die nog in onzekerheid zit hoop ik dat het ook goed uitpakt..
Grote Amerika fan
Jochem3121
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2020, 09:20
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jochem3121 »

Na een lange tijd stiekem rondkijken en inspiratie opdoen voor vooral onze reis van 2019 door het Zuidwesten van de VS, hier maar eens een berichtje:

Er stond een nieuwe reis gepland voor dit jaar, vlucht met KLM geboekt via Vliegwinkel.nl
We hebben het goed bijgehouden wat betreft annuleringen op dit forum en elders, maar... ook al is het nog niet bij Vliegwinkel te zien, wij zagen vanochtend (pas) op de website van KLM dat onze vlucht naar LA op 19 juli is geannuleerd. De terugvlucht op 11 augustus van Denver naar Atlanta naar Amsterdam is ook geannuleerd.

Toch een verdrietig moment, ook al hebben we ons er (in tegenstelling tot veel anderen beseffen wij) langzaam op in kunnen stellen.

Nu is de vraag, ook door het betere nieuws van de afgelopen tijd: gaan we de hele reis verplaatsen (misschien zelfs letterlijk een heel jaar opschuiven naar 19 juli 2021... ik werk in het onderwijs, dus schoolvakantie afhankelijk), of moeten we nog afwachten tot er tóch vluchten die kant op gaan in juli? Die kans lijkt steeds groter te worden. Even los van of we dat per se moeten willen, vraag ik me af of er een soort schaduwplanning is gemaakt met vluchten die ineens vrijkomen zodra de travel ban wordt opgeheven.

Zijn er hier mensen die met een zelfde soort vraag/idee zitten? Of hier iets over hebben gehoord van KLM?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Schaduwplanning met vluchten die ineens vrijkomen zodra de travelban wordt opgeheven? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Lennart
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2009, 16:12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Lennart »

Ik heb een vlucht + huurauto via Vliegwinkel.nl geboekt met de vertrekdatum op 27 juni. Ik verwacht niet dat deze vakantie door gaat en ben aan het kijken hoe ik het hele pakketje kan annuleren zonder kosten te verliezen. Mijn Airbnb host heeft er ook geen vertrouwen in en heeft de boeking een paar dagen geleden geannuleerd met een 100% refund.

Ook onze vlucht is keer op keer veranderd en kent nu al veel verschillende extra overstappen. Ik hoop dat Austrian Airlines snel de keuze maakt om alles te annuleren. Ik ga liever een jaartje later met minder zorgen.

Helaas blijven mijn vluchten op 'Confirmed' staan. Ik heb geen trek om tot kort voor vertrek pas te horen of de vlucht wel of niet door gaat.

Wat is de status van de travel ban? Heeft Amerika een datum voor een volgend besluit?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Status travel ban is voor iedereen een raadsel. Zal van the orange genius afhangen wat er gaat gebeuren,maar ik heb persoonlijk weinig vertrouwen in opheffen voor september, Amerika gaat nog heel veel ellende krijgen denk ik, met de volkomen afwijkende regels per staat en van de regering. Puinhoop daar, die voorlopig nog niet opgelost is.

(Let op, dit is slechts mijn mening, geen feiten)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Ik ben het daar helemaal mee eens. Ik zoek wel eens op google over de status van die travelban maar wijzer wordt ik er niet van.
Jochem3121
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2020, 09:20
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jochem3121 »

mtl schreef:
21 mei 2020, 10:07
Schaduwplanning met vluchten die ineens vrijkomen zodra de travelban wordt opgeheven? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Schaduwplanning is natuurlijk een groot woord :)
Ik bedoelde eigenlijk of alles misschien in de startblokken staat voor vrij reizen in de zomer.

Eigenlijk heb ik al antwoord op deze vraag: KLM heeft gewoon vluchten naar LA staan op 19 juli, andere, nieuwe vluchten dus. Een medewerker zegt net, zoals hierboven ook wordt gezegd ^ dat alles afhankelijk is van hoe het uitpakt en dat niets zeker is. Wisten we natuurlijk al, maar de vluchten die gepland staan zijn dus 'reguliere' passagiersvluchten die onder voorbehoud in de agenda zijn gezet.

Wij hebben ook niet zo'n zin om alles naar een nieuwe vlucht om te boeken om er over een paar weken opnieuw achter te komen dat alles geannuleerd is.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Superdork1 »

Tja, de KLM kan de vluchten wel weer gaan opstarten maar dat is nog geen garantie dat je al naar LA kan. Voor nu is er de travel ban, waarvan verwacht wordt dat die nog maanden gaat duren en daarnaast ook nog het negatieve reisadvies van ons ministerie. Ook al zou de orange leprechaun de travel ban opheffen, dan kan je met een oranje reisadvies nog steeds niet op vakantie. Ik verwacht niet dat er iemand deze zomer op vakantie naar de VS gaat.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Veel KLM, United en Lufthansa in dit topic, maar is meer. Ik vond een uitwerking hoe een aantal andere luchtvaartmaatschappijen met de voucher cq refund materie omgaan. (wel altijd even goed de kleine lettertjes op de diverse websites nalopen!)

https://www.upinthesky.nl/2020/05/19/vo ... tvouchers/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door 1N9R1D »

En hier mijn laatste update!

Ik zie net als ik inlog bij United en de status van mijn refund bekijk dat deze is goedgekeurd en het geld wordt teruggestort!

Het was niet makkelijk te regelen, maar het is uiteindelijk allemaal op zijn pootjes terechtgekomen. Nu hebben we een leuk budget voor volgend jaar :thumbup:
Uiteindelijk heeft de hele geannuleerde reis ons 20 dollar gekost... de entree voor Monument Valley. Dat is nog te overzien.

Ik hoop dat iedereen uiteindelijk tevreden is en binnen nu en een jaar alsnog kan genieten van een heerlijke reis!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer