Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SemJes »

Dankje! Dan zal het waarschijnlijk niet nodig zijn, want ze heeft zowel haar paspoort, haar beide ouders, en haar trusted traveler program kaart (global entry) bij zich.
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

:thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Onze jongste is pre-covid wel eens op zijn amerikaanse paspoort NL (nee, ik geloof dat we op Dusseldorf vlogen, maar goed, Schengen dus) ingereisd, we hadden toen wel zijn verlopen nederlandse paspoort bij ons, en een geboorteakte (voor paspoortaanvraag), maar daar werd niet om gevraagd. Lijkt me dus niet nodig. Aan de andere kant, kan natuurlijk nooit kwaad een geboorteakte mee te nemen.

Overigens wilden we hem toen ook weer op zijn amerikaanse paspoort schengen uit laten reizen (leek ons logisch, aangezien hij daar op binnen was gekomen), en toen vroegen ze wel of hij ook een nederlands paspoort had. Dat hadden we inmiddels, dus laten zien. Maar neem aan dat het geen enkel probleem was geweest als hij het niet had gehad.
Terug in Texas!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

harryh schreef:
03 jul 2021, 12:49
Mijn tip voor anderen die met AA203 vliegen: Zelf op tijd vouchers aanvragen, niet wachten tot check-in open gaat. De vlucht gaat toch, wordt niet geannuleerd.
Waarschijnlijk omdat ik laat met aanvragen van de vouchers was, zijn onze ESTAs komen te vervallen. Zie ESTA topic
Dat lijkt mij ook nuttig voor anderen die met een andere airline vliegen neem ik aan? Aangezien er ook vluchten gaan van bijvoorbeeld Delta/KLM vanaf Schiphol. Ook die worden niet geannuleerd en die zouden dan in dezelfde situatie kunnen belanden.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Denk het ook, maar kijk wel of er geen kans is dat je vlucht wel geannuleerd wordt, dan heb je meer opties dan als dat niet is. Bv op flightradar kijken of je vlucht de afgelopen dagen vertrokken is.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

Specifiek bij KLM geldt dat je momenteel kosteloos kunt annuleren en je gewoon je geld terug krijgt. Dus voor de flexibiliteit is het niet nodig te wachten tot KLM een vlucht eventueel zelf zou annuleren.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Da's waar, daarom noemde ik de AA vlucht, omdat je bij BA alleen vouchers krijgt, geen geld terug. Er zijn meer forumleden die bij BA die AA vluchten geboekt hebben afgelopen februari/maart.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SemJes »

@hemmie Bedankt :) We zijn zo'n twee jaar geleden ook gevlogen en geloof dat we er toen niet eens bij stilgestaan hadden om het mee te nemen.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door clp90 »

SemJes schreef:
04 jul 2021, 00:20
Even om de discussie van een paar maand geleden weer op te pikken (viewtopic.php?p=1254431#p1254431... @hemmie en @clp90 nu de ban voor Amerikanen eraf is en men dus weer naar NL mag reizen, zouden jullie alsnog aanbevelen om voor onze 2-jarige dochter haar birth certificate mee te nemen?

Dit waren we eigenlijk van plan maar de apostille laat nu al zolang op zich wachten dat we het niet gaan redden voor de geplande reis. We hebben nog een reserve, maar vragen ons af of die dus nodig is.

Ze reist verder alleen op haar Amerikaanse paspoort. Dat zou voldoende moeten zijn voor het bewijzen van haar identiteit, maar zou iemand zich afvragen of wij wel haar ouders zijn (we reizen met z'n allen)?

Misschien denk ik te ver door hoor. De achternamen matchen natuurlijk wel. Of is dit zo'n situatie van liever mee verlegen dan om verlegen?
Ik denk dat alleen een paspoort genoeg zou moeten zijn als jullie als beide ouders meereizen hoor! Vooral als jullie namen ook overeen komen. Anders misschien een kopie maken van het reserve geboortecertificaat? Dan heb je in elk geval iets bij je.
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Xkim01 »

Hoii iedereen,

Ik heb een vraagje, is er een manier om naar Amerika op vakantie te gaan zonder te wachten tot de travel ban weg is? Ik weet wel dat je de laatste 14 dagen in een niet schengen land moet zijn geweest, maar welke landen vallen daar dan niet onder?

Alvast bedankt voor de reacties :)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Dit is de lijst van landen in de travel ban https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... tries.html.

Dus landen die er niet onder vallen zijn bv Servië, Kroatië, Turkije, Aruba, Mexico enz
Gebruikersavatar
AlexFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:28

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door AlexFL »

Mexico, Aruba, St Maarten zijn obvious tussenstops.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

Aan deze kant van de plas is Dubrovnik wel een interessante. Directe vlucht met Delta naar New York. Te boeken via KLM, en dus kosteloos annuleerbaar als de situatie toch anders wordt. Bovendien leent de omgeving van Dubrovnik zich ook prima om twee weken vakantie te vieren.

Aan de andere kant van de oceaan zijn er veel meer opties natuurlijk.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Vakantie vieren? Het is toch de bedoeling dat je 2 weken in quarantaine gaat? Of hoeft dat niet.
Ebelix
Amerikakenner
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2004, 16:46
Locatie: Rotterdam

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ebelix »

Nee, je gaat niet in quarantaine. Je mag gewoon vakantie vieren.

2 dagen voor vertrek een pcr test uitvoeren en als deze negatief is kom je zo Amerika in. Wij gaan dat deze zomer via Aruba doen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Het gaat er alleen maar om dat je in de 14 dagen voordat je de VS inreist niet in het land van de travelban (o.a. de Schengenlanden dus) bent geweest. Wat je in dat land waar je vwrblijft doet doet niet ter zake
Terug in Texas!
Goedele Deconinck
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Goedele Deconinck »

The view in monument valley kosteloos kunnen annuleren. Normaal moesten we een 80 dollar betalen. Sympathiek!
1984: LA
1993: Boston
2005: Utah-Arizona-Californië
2017: eclipsreis: Colorado-Wyoming-Idaho-Oregon
2019: Florida
2022: Colorado-Utah-Arizona
2023: Florida
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote Buttes »

Wat minder goed nieuws voor het opheffen van de travel ban.

Volgens NOS.nl (26/07/2021)

Fauci: covidsituatie in VS gaat verkeerde kant op
De coronasituatie in de VS beweegt de verkeerde kant op, zegt Anthony Fauci, de belangrijkste corona-adviseur van de Amerikaanse regering. Fauci wees in een interview met CNN op het snel oplopende aantal besmettingen onder niet-gevaccineerde Amerikanen. 49 procent van de Amerikaanse bevolking is volledig gevaccineerd. Sinds april daalt de animo voor een coronavaccinatie.

In zuidelijke staten als Florida, Texas en Missouri, waar minder dan de helft van de mensen een eerste prik heeft gehad, stijgt het aantal besmettingen snel. Fauci wees erop dat lokale bestuurders een grote verantwoordelijkheid hebben in het enthousiasmeren van mensen om zich te laten vaccineren. Hij toonde zich opgelucht dat sceptici zoals de Republikeinse gouverneurs van Arkansas en Florida nu de inwoners van hun staten oproepen om zich in te laten enten.

Fauci zegt dat er inmiddels wordt gesproken over een nieuw advies voor gevaccineerden om toch een mondkapje te dragen. Ook een derde prik hoort volgens de coronadeskundige tot de mogelijkheden.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Dat staat volgens mij helemaal los van de travel ban. De travel ban is intussen compleet los van enige logica, lijkt me.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Is dat zo? Die stijgende aantallen worden toch meegenomen in de beslissing wanneer de grenzen weer te openen? Tenminste dat denk ik.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer