Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Corv »

. Wat ik zo vreemd vind is dat LH ook op zijn website aangeeft weer te vliegen
[/quote]

Er zijn natuurlijk Amerikanen nu in Europa die wel gewoon terug naar huis mogen vliegen?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door AnnInBC »

Miss Twinkle schreef:
17 jun 2020, 02:27

Houdt dit automatisch in dat de grenzen ook voor ons (Europa) gesloten blijven tot in ieder geval 21 Juli?


(ik blijf hopen dat ik 5 augustus naar de US kan 🙈)
Voor ons hier in British Columbia aan de westkust van Canada zitten we nog steeds in fase 2 van de heropstarting/versoepelingen. Er zijn in totaal 4 fases. Normaal zou fase 3 half juni beginnen, maar het klinkt uit het nieuws dat men daar nog even mee wil wachten. Deze fase zou tot minstens september aanhouden. In fase 4 denkt men pas om internationaal toerisme weer toe te laten en dat met de voorwaarden dat er geen besmettingen meer zijn, een kuur gevonden is tegen corona of een vaccin. Dus ik zie het voor dit jaar persoonlijk niet zitten dat er nog naar Canada op reis kan gegaan worden. Of dit ook zo zal zijn voor de USA weet ik niet.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Miss Twinkle schreef:
17 jun 2020, 02:27


Houdt dit automatisch in dat de grenzen ook voor ons (Europa) gesloten blijven tot in ieder geval 21 Juli?
Hoewel bij mijn weten nog niet officieel bevestigd, kun je er wel vanuit gaan dat de travelban actief blijft. Als de VS met zijn buurlanden de grenzen gesloten houdt, dan gaan ze zeker niet open voor de rest van de wereld.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marielleh »

Superdork1 schreef:
16 jun 2020, 23:07
Je kan Lufthansa contacten via Facebook Messenger. Je krijgt dan eerst een chatbot. Je kunt aan de chatbot vragen dat je wil chatten met iemand van de klantenservice.
Ja, zo heb ik het ook gedaan via Facebook. Misschien had ik dat er even bij moeten zetten! (nooit meer aan gedacht, bedenk het nu ook allee omdat ik het weer lees hier).
Het zou jammer zijn als ze deze weg (ook) afgesloten zouden hebben.....
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

@Hans2804

Ik heb Lufthansa gewoon gebeld op hun 020 nummer, kreeg toch vrij snel iemand aan de lijn. Alleen geen nederlandstalige. Antwoord op mijn mail duurde 3 weken. Vliegtickets.nl heb ik gemaild en via messenger om antwoord gevraagd wat dezelfde dag ook volgde via mail.
Ik wacht zeker tot de laatste week voor vertrek, ik neem aan dat ze dan toch wel geannuleerd zullen hebben. Vind het ook vervelend dat ze daar zo lang mee wachten. Zodra ik wat hoor laat ik het weten.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Bjornftw
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jun 2015, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bjornftw »

Miss Twinkle schreef:
17 jun 2020, 02:27
AnnInBC schreef:
17 jun 2020, 00:34
Ik wil hier ook nog even melden dat vandaag de officiele beslissing is genomen om de grens tussen Canada en de USA gesloten te houden. Deze blijft nu dicht tot 21juli en tegen dan zullen ze het weer opnieuw bekijken.
Bedankt voor deze info ☺️

Houdt dit automatisch in dat de grenzen ook voor ons (Europa) gesloten blijven tot in ieder geval 21 Juli?


(ik blijf hopen dat ik 5 augustus naar de US kan 🙈)
Officieel weet ik het niet, maar vermoed dat zonder goede reden je vanaf Europa ook niet welkom bent.
We hebben nog ruim 1,5 maand, en daarin kan veel gebeuren dus ik hoop het voor je :clap:
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

@driel24

We hadden de brief gebruikt die jij in een link gaf en naar Gate1 en Tix gestuurd via hun contactformulier. Vandaag hebben we het geld al terug minus 55 euro adm kosten (voor 4 personen).
Wij zijn tevreden!
Nogmaals bedankt voor je link.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

d_vdploeg schreef:
17 jun 2020, 07:20
Hoewel bij mijn weten nog niet officieel bevestigd, kun je er wel vanuit gaan dat de travelban actief blijft. Als de VS met zijn buurlanden de grenzen gesloten houdt, dan gaan ze zeker niet open voor de rest van de wereld.
Wacht ff.. het is toch andersom? Canada heeft toch aangegeven dat het de grenzen met de USA gesloten wil houden. Dat heeft toch niets te maken met of de US zijn grenzen wil openstellen voor Europeanen?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Wacht ff.. het is toch andersom? Canada heeft toch aangegeven dat het de grenzen met de USA gesloten wil houden. Dat heeft toch niets te maken met of de US zijn grenzen wil openstellen voor Europeanen?
Volgens mij is het een gezamenlijk besluit tussen de drie landen en geen eenzijdig besluit van één land specifiek.

Het staat inderdaad los van elkaar, het zou in theorie kunnen hoor dat de grenzen voor de Schengenlanden wel open gaan, ik hoop het voor diegene die binnenkort naar de VS af willen reizen. Maar het lijkt mij gewoon onwaarschijnlijk dat dit gebeurd. De grens met je buurland dicht, en de rest wel open?

Dat zou hetzelfde zijn als wij de grens met Duitsland en België dichthouden en er wel mensen van buiten de EU toegelaten worden.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Nouja, wellicht 21 juli dan. Veel mensen willen in September (waaronder ik) :wink:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Zoals ik het lees is het vooral Canada die het enorm voorzichtig wil spelen... ik hoop dat Europa en de V.S. sneller tot een akkoord komen.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Dit is trouwens ook interessant :

https://www.timeout.com/usa/news/americ ... mer-061620

Je zou heel goed kunnen bedenken dat wanneer Amerikanen hier kunnen komen, wij ook die kant op kunnen. Gaat tenslotte om infecties die men overbrengt / terugneemt.
On Monday, the EU started to lift internal border restrictions with plans to allow travelers from beyond the EU to visit starting July 1. That date, however, only applies to countries deemed safe. With the United State's average of 345 active cases per 100,000 citizens, Americans likely won't be included in the reopening plans next month. Although, there is hope that they'll be allowed to travel later in the summer.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

Is er iemand die inmiddels al restitutie op zijn/haar rekening heeft ontvangen van KLM - dus geen voucher?
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ineke »

@ Wanderlust

Zie mijn reactie van een paar dagen geleden..... via face book bericht ontvangen dat dat wel enkele maanden kan duren

gr, Ineke
Laatst gewijzigd door Ineke op 17 jun 2020, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

Ik denk nu toch dat reizen naar het zuidwesten de komende maanden een nogo gaat worden als je ziet dat Staten als Arizona en Texas nieuwe dagrecords laten optekenen qua besmettingen. Er wordt misschien meer getest maar dit is geen positieve evolutie ginder
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door matthijst »

Suf dat Nederland niet gewoon net als Duitsland nu alvast aangeeft dat er tm augustus code oranje buiten Europa geldt. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent en kun je andere plannen maken.
Zou vanaf half augustus vliegen op Las Vegas, dan rondje New Mexico en terug naar Vegas.
Maar zie het niet gebeuren eerlijk gezegd.
Sowieso in Vegas dit jaar geen grote shows meer, dus dat is al minder leuk.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

Travelers with a U.S. #visa or valid #ESTA who are outside the EU are not permitted to #transit Schengen Area airports on their way to the U.S. Transiting the #Schengen Area subjects travelers to travel restrictions regardless of where their journey began.
aldus de FB pagina van de Ambassade

Weet niet of dit al zo was? Maar vluchten AMS > USA gaan dus alleen nog maar vanwege de US residents (en evt goederenvervoer)? Ik was altijd in de veronderstelling dat overstappen op bv Schiphol mocht namelijk.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

In mijn beleving heeft Rutte gezegd dat hij niet verwacht dat het reisadvies voor buiten Europa nog zal verbeteren in de aankomende zomervakantie. Maar hij heeft het ook niet compleet uitgesloten.

Maar tevens legde hij uit dat het reisadvies oranje is omdat er vanuit Nederland geen goed beeld is van de situatie in (alle) andere landen buiten Europa, dus niet per sé omdat de situatie te risicovol zou zijn.

Het blijft al met al gewoon onduidelijk en onzeker. Zowel vanuit ons gezien met het reisadvies, als vanuit de VS met de travel ban.
Onze reis staat nog steeds te vertrekken op 21 juli (nog altijd niet geannuleerd door KLM)...

edit (aanvulling): ik had ook ergens gelezen dat er vluchten uitgevoerd blijven worden i.v.m. landingsrechten. Als je als vliegmaatschappij te lang niet vliegt op een bepaalde luchthaven, dan zouden je rechten ingetrokken kunnen worden.
Dus veel van de huidige vluchten zullen nagenoeg leeg zijn of vooral cargo bevatten gok ik
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (n.t.b.)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Weet niet of dit al zo was? Maar vluchten AMS > USA gaan dus alleen nog maar vanwege de US residents (en evt goederenvervoer)? Ik was altijd in de veronderstelling dat overstappen op bv Schiphol mocht namelijk.
Jep, de buitengrenzen van de EU waren vanaf ik dacht medio maart altijd al dicht voor non EU reizigers. Met uitzondering van essentiële reizen. Dus wat gaat er nu nog vanuit AMS naar USA.. Veel vracht en nog wat mensen die wel de VS in komen. Er gaat ook maar 1 vlucht per dag per bestemming in de VS. Bijv 1x per dag naar JFK of 1x per dag naar DTW.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

georgesken schreef:
17 jun 2020, 14:34
Ik denk nu toch dat reizen naar het zuidwesten de komende maanden een nogo gaat worden als je ziet dat Staten als Arizona en Texas nieuwe dagrecords laten optekenen qua besmettingen. Er wordt misschien meer getest maar dit is geen positieve evolutie ginder
Wat ik belangrijker vind is de ziekte/overlijdens verhouding én de kans om besmet te raken. In NL zijn gisteren ook 1000 besmettingen bijgekomen (klein landje zijn we, dichtstbevolkte land van Europa) en we draaien hier ook gewoon door. Dus ik denk dat het aantal gevallen niet puur doorslaggevend is voor een evt opheffing van de ban.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer