Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SuzieQ »

Zijn er al mensen die iets gedaan hebben bij icelandair? Op de site staat nu dit: if your ticket was booked for travel up to and including June 30, 2020. if your ticket was issued by Icelandair (ticket number starts with 108). Onze terugvlucht is natuurlijk wel later. Wat is nu het verstandigste er zelf achteraan of wachten? We hebben wel via een broker geboekt maar ons ticket nr start wel met 108.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Zojuist onderstaande mail van British Airways ontvangen. Vluchten zijn nog niet geannuleerd, maar dat kan nooit lang duren.


Booking Reference: xxxxxx 

Dear Customer,

We understand that you may have questions about your upcoming travel at the moment, and we wanted to reassure you that we’re working around the clock to help our customers.

You’re currently due to travel to London on 05 June 2020, however due to the fast changing situation, we wanted to let you know that if you’d like to change the date or destination of your trip and you booked directly with British Airways - you can apply for a voucher online here. This can be redeemed against future travel, for flights taken up until 30 April 2022.

British Airways Holidays bookings can be exchanged for vouchers too, you can find more information here.

If you’ve booked through a travel agent, please contact them directly.

If you are midway through your journey and wish to change your dates of travel, please go to Manage My Booking. If you’re away from home and wish to return imminently, some one-way fares are available directly on ba.com.

Before you fly, please continue to check Manage My Booking for the very latest status of your flight. For the latest information on coronavirus, including answers to frequently asked questions, please go to  www.ba.com/coronavirus.   

Thank you for choosing to fly with us, we appreciate this is a stressful time for many of our customers and we’d like to thank you for your understanding during these unprecedented times.

British Airways
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door manhattan »

dejong89 schreef:
28 apr 2020, 10:58
@manhattan

Je vlucht is gecanceld en ze hebben je een alternatief aangeboden. Daarom zie je deze meldingen. Zo te zien gebruik je de Lufthansa app. Je hebt bij Swiss geboekt maar via Gate 1 . Dus mocht je een voucher willen dan moet je volgens mij bij Swiss zijn. https://swiss.flightvoucher.com/?lang=en
Geld terug gaat via Gate 1. Als je ze überhaupt te pakken krijgt :wink: . Heb je met CC betaald? Dan zou je nog kunnen nadenken over een betwisting.
Dankjewel, heb met cc betaald. Ik heb trouwens niet bij Swiss geboekt maar het waren vluchten van Eurowings (waar Swiss onder valt) Ga maar even contact zoeken met Eurowings dan. Hoef geen geld terug maar wil wel voor een normale prijs volgend jaar nieuwe vluchten.
GuiTo
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2015, 10:42

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door GuiTo »

Wij zojuist mail vanuit Gate1 dat onze vlucht AMS-LAX geannuleerd is (2 weken terug al vernomen via KLM en Delta) en ze doen nu een alternatief voorstel op dezelfde dag, maar indirecte vlucht via Detroit. Of we voor 1 mei willen bevestigen (als we niet bevestigen, wordt het als bevestigd beschouwd).

Anders via contactformulier reageren (waar vervolgens aangegeven wordt dat een reactie 5 weken kan duren)...

Bizarre service. Delta is bereid vouchers af te geven, maar geen idee wanneer we kunnen reizen (zowel vanuit eigen situatie als de reisbeperkingen)...
diver99
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door diver99 »

vorige week mijn refund aangevraagd bij Delta, nu reeds mijn geld terug. Het kan dus echt wel
Sienna
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 nov 2010, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Sienna »

@Ruud2004

Wij hebben ook eerst zo een mail ontvangen.
Ik heb hier niet op gereageerd.
Later kregen we bericht dat de vlucht geannuleerd was, en toen konden we eenvoudig een refund vragen.
2019 Zuid-Afrika
2019 Florida
2018 Hong Kong
2017 Rondje Denver
2015 Oost USA
2012 Z.W. USA
2010,2013 NYC
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ChristaDoel »

laanvdj schreef:
26 apr 2020, 19:19
@ChristaDoel
Ik heb naar “delayletter@united.com” gemaild en gevraagd voor een bewijs van de gecancelde vlucht. Duurde 48 uur, toen had ik het bewijs binnen
Deze naar Flysmarter en ook airbnb gemaild. Bij Flysmarter voor vouchers gevraagd.
Kreeg toen een mail dat ze deze hadden aangevraagd, kreeg van United de vouchers toegestuurd voor , bijna, het bedrag dat wij betaald hadden.
@laanvdj dank! Als ik het goed begrijp hebben jullie dus een voucher van (via?) united gekregen en niet van Flysmarter? Kan je dan ook direct bij united zelf via hun website boeken?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Sienna schreef:
28 apr 2020, 19:49
@Ruud2004

Wij hebben ook eerst zo een mail ontvangen.
Ik heb hier niet op gereageerd.
Later kregen we bericht dat de vlucht geannuleerd was, en toen konden we eenvoudig een refund vragen.
Thanks, dat is ook mijn verwachting/plan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

@ChristaDoel , ja, United heeft ons de vouchers gestuurd. Idd bij United zelf te boeken.
Succes :thumbup:
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

manhattan schreef:
28 apr 2020, 16:03
dejong89 schreef:
28 apr 2020, 10:58
@manhattan

Je vlucht is gecanceld en ze hebben je een alternatief aangeboden. Daarom zie je deze meldingen. Zo te zien gebruik je de Lufthansa app. Je hebt bij Swiss geboekt maar via Gate 1 . Dus mocht je een voucher willen dan moet je volgens mij bij Swiss zijn. https://swiss.flightvoucher.com/?lang=en
Geld terug gaat via Gate 1. Als je ze überhaupt te pakken krijgt :wink: . Heb je met CC betaald? Dan zou je nog kunnen nadenken over een betwisting.
Dankjewel, heb met cc betaald. Ik heb trouwens niet bij Swiss geboekt maar het waren vluchten van Eurowings (waar Swiss onder valt) Ga maar even contact zoeken met Eurowings dan. Hoef geen geld terug maar wil wel voor een normale prijs volgend jaar nieuwe vluchten.
Dat laatste is waar ik een beetje bang voor ben. Ik heb vorig jaar oktober voor een hele mooie prijs voor 4 personen naar las Vegas kunnen boeken. Ik ben bang dat de prijzen enorm zullen gaan stijgen volgend jaar en ik er dan misschien wel het dubbele bij moet doen.
Gerben Steeg
Amerikakenner
Berichten: 451
Lid geworden op: 14 mar 2009, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gerben Steeg »

Ruud2004 schreef:
28 apr 2020, 21:10
Sienna schreef:
28 apr 2020, 19:49
@Ruud2004

Wij hebben ook eerst zo een mail ontvangen.
Ik heb hier niet op gereageerd.
Later kregen we bericht dat de vlucht geannuleerd was, en toen konden we eenvoudig een refund vragen.
Thanks, dat is ook mijn verwachting/plan.
Hm, ik kreeg ook zo´n mail van Gate1 en heb toen nieuwe vluchtvoorstel (18/5 - 29/5) geaccepteerd. Dacht dit is geen annulering, dus dat zal dan later wel komen. Zodra er echt wordt geannuleerd ga ik achter voucher/refund aan.
Gr, Gerben
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door chippie777 »

Timb schreef:
29 apr 2020, 08:24
manhattan schreef:
28 apr 2020, 16:03


Dankjewel, heb met cc betaald. Ik heb trouwens niet bij Swiss geboekt maar het waren vluchten van Eurowings (waar Swiss onder valt) Ga maar even contact zoeken met Eurowings dan. Hoef geen geld terug maar wil wel voor een normale prijs volgend jaar nieuwe vluchten.
Dat laatste is waar ik een beetje bang voor ben. Ik heb vorig jaar oktober voor een hele mooie prijs voor 4 personen naar las Vegas kunnen boeken. Ik ben bang dat de prijzen enorm zullen gaan stijgen volgend jaar en ik er dan misschien wel het dubbele bij moet doen.
Dit is inderdaad het dilemma. Kies je voor geld terug dan kun je er mee doen wat je wilt en tzt tickets kopen. Maar ja wat gaan de prijzen doen? Niemand die het weet. Wanneer ze behoorlijk gaan stijgen is het weer fijn wanneer je je ticket hebt omgezet naar een vertrek ergens volgend jaar, dan heb je in ieder geval je reis voor de prijs die je ooit betaald hebt. Maar ja wat als je weer moet verzetten, of wat als luchtvaartmaatschappij dan niet meer bestaat? Allemaal keuzes waarvan je nu niet weet wat de beste keuze is.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SuperFieke »

Het is beter om voor je geld te kiezen, als je die keuze zou hebben. Want als je voor een voucher kiest voor een vlucht voor volgend jaar, dan moet je toch de meerprijs betalen als die vlucht dan duurder zou zijn. Dat is toch wat wij van AA te horen kregen.
Wij hebben 4 tickets naar SF voor juli 2020 aan een heel mooie prijs kunnen kopen. Als we die vlucht naar juli 2021 verzetten, dan betalen we waarschijnlijk het dubbele.
Maar als we ons geld terugkrijgen, kunnen we tenminste weer maatschappijen vergelijken om tot het goedkoopste tarief te komen. Met een voucher zijn we beperkt tot dezelfde maatschappij.
Dus wachten wij af tot ze zelf onze vlucht annuleren.
eborn
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door eborn »

Ik heb net toch nog even contact opgenomen met United (die tot nu toe beide keren binnen 5 minuten reageren). Met het oog op de 30 april deadline voor mutaties was ik toch benieuwd of ik iets van een status kon aanvragen rondom mijn CheapTickets tickets. United geeft inderdaad aan dat United de vlucht heeft geannuleerd omdat omboeken niet mogelijk bleek. Men gaf aan dat ik daarmee dus recht heb op restitutie, maar dat die processen met third party tickets inderdaad wat lastig kunnen verlopen en dat ze daar hun excuses voor aanboden. Het is in ieder geval prettig om iets van zekerheid te hebben dat de informatie bij de vliegtuigmaatschappij bekend is. Wat daar dan vervolgens uitkomt en wanneer zien we dan wel weer :wink:
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

DEN HAAG - De Nederlandse overheid staat niet garant voor vouchers die consumenten krijgen als hun vlucht door de coronacrisis niet doorgaat. Daardoor is de reiziger zijn geld bij een eventueel faillissement kwijt. Alleen al Air France-KLM staat voor 3 miljard euro bij haar reizigers in het krijt.


https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... egvouchers
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door kevertje »

Dat is wel merkwaardig. Je moet KLM maar een (gratis) lening geven vind de overheid maar als KLM failliet gaat dan heb je pech.
Waarom krijg je bij KLM USA en Delta wel je geld terug ?
Ik wil gewoon die 6 tickets terug wat ik er voor betaald heb zodat ik wellicht deze zomer iets anders kan boeken.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

dejong89 schreef:
29 apr 2020, 15:06
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... egvouchers
Vind een commentaar onder dat bericht wel een goeie: Als we toch lenen aan de KLM, kan daar dan tenminste niet tegenover staan dat we zonder te hoeven bijbetalen in toekomst een ticket in dezelfde klasse kunnen boeken? Want als "we" 3 miljard aan KLM lenen én ook het financiële risico lopen, zou het toch niet helemaal kloppen als je daar niet eens een zelfde ticket voor kunt krijgen...
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

Lufthansa blijft ook in mei grotendeels aan de grond.

https://www.reuters.com/article/brief-l ... SFWN2CH0N7

Op hun site staat een lijst met routes die nog wel operationeel blijven.

https://www.lufthansa.com/nl/en/flight- ... on#booking
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ellen.bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 dec 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ellen.bos »

Hoi!
Ik ben toch even in dubio wat te doen naar aanleiding van bovenstaande post. Wij hebben ook een vlucht met united via cheaptickets geboekt. We zouden op 16 mei eigenlijk vertrekken naar Hawaï. In eerste instantie dacht ik: ik wacht wel af of dat ze zelf annuleren, zo niet dan vraag ik een omboeking of voucher aan. Zeker omdat cheaptickets duidelijk aangeeft dat ze waarschijnlijk pas vlak voor datum van vertrek zullen reageren Echter nu zie ik de deadline van 30 april staan op de site van United. Dus ik vraag me af wat het verstandigste is: toch maar annulering bij cheaptickets aanvragen zodat ik dit nog op tijd doe (t/m 30 april), echter is het de vraag of deze annulering dan nog wel op tijd binnenkomt bij united?
Lastig!

Ik lees in andere reacties dat veel mensen toch een berichtje hebben gestuurd naar beiden (united en cheaptickets). Miss dat toch ook maar doen..

Groetjes Ellen
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pascal »

@ellen.bos Cheaptickets reageert voorlopig niet.

United wel, binnen enkele minuten via messenger en na 2 dagen via mail.
Via messenger krijg je te horen dat je bij ticket agent moet zijn, dus cheaptickets, om te annuleren.
Via mail heb ik net bewijs van annulering binnen gekregen nadat ik dat maandag via mail, die in deze draad ergens vermeld werd, had aangevraagd.

Ik verneem in de media dat oa België en Nederland een aanvraag hebben lopen bij de EU om vliegtuigmaatschappijen te laten kiezen om niet per se terug te betalen maar de keuze te laten om een voucher te voorzien.
Ik veronderstel dat het daarna wel gaat goedkomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer