Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Inges »

Ja dat vraag ik mij dus ook af. Ik annuleer niet vanwege het virus. Ik annuleer omdat ik het land niet in mag.

Vraagje voor mensen die hun KLM ticket hebben om laten zetten naar een voucher. Krijg je die voor het hele bedrag in 1 keer? Of zoals in ons geval zou zijn voor 4 tickets. Wij zouden de voucher namelijk willen gaan gebruiken in november maar dan kunnen we maar met z’n tweeen en niet met 4 zoals we nu geboekt hebben. Ik wil dan wel het hele bedrag kunnen besteden.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
JoyceD
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2010, 09:12

Re: Corona virus

Bericht door JoyceD »

baszeilstra schreef:
12 mar 2020, 06:39
Ai, misschien te lang gehoopt dat het de tot start van onze trip wel mee zou vallen met dit soort maatregelen, maar helaas.
We zouden 30-03 vertrekken en 15-06 terug komen...

Zelf alles geboekt (vlucht BA, camper Drive-USA, hotels booking.com etc). Helaas verzekerd bij Univé, dus annuleren vanwege corona mag niet.

Weet iemand hoe dat zit met een inreisverbod? Heb je dan wel recht op geld terug van BA en/of Drive USA? Of eventueel ook via Univé bij een inreisverbod?

Het moet nog even landen dat een trip waar je zo lang voor spaart en naar uit kijkt niet doorgaat merk ik...
Wat een heerlijk lange reis hadden jullie op de planning staan! Misschien zou je de reis twee weken in kunnen korten en de eerste twee weken bijvoorbeeld in een risicovrij land kunnen doorbrengen. Dan kan je daarna alsnog naar de VS. Het gaat namelijk alleen om mensen die in de 14 dagen voor vertrek in de Schengenlanden zijn geweest.
baszeilstra
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus

Bericht door baszeilstra »

JoyceD schreef:
12 mar 2020, 07:18
baszeilstra schreef:
12 mar 2020, 06:39
Ai, misschien te lang gehoopt dat het de tot start van onze trip wel mee zou vallen met dit soort maatregelen, maar helaas.
We zouden 30-03 vertrekken en 15-06 terug komen...

Zelf alles geboekt (vlucht BA, camper Drive-USA, hotels booking.com etc). Helaas verzekerd bij Univé, dus annuleren vanwege corona mag niet.

Weet iemand hoe dat zit met een inreisverbod? Heb je dan wel recht op geld terug van BA en/of Drive USA? Of eventueel ook via Univé bij een inreisverbod?

Het moet nog even landen dat een trip waar je zo lang voor spaart en naar uit kijkt niet doorgaat merk ik...
Wat een heerlijk lange reis hadden jullie op de planning staan! Misschien zou je de reis twee weken in kunnen korten en de eerste twee weken bijvoorbeeld in een risicovrij land kunnen doorbrengen. Dan kan je daarna alsnog naar de VS. Het gaat namelijk alleen om mensen die in de 14 dagen voor vertrek in de Schengenlanden zijn geweest.
Wauw, dat is vrij inventief. 2 weken Engeland zou nog een optie zijn. Mits ze het inreisverbod niet uitbreiden naar dat land :wink: . Het wordt in ieder geval een hoop bellen aankomende dagen, dat weet ik wel. Bedankt voor het hier op wijzen, in ieder geval nog een noodoplossing!


Inges schreef:
12 mar 2020, 07:15
Ja dat vraag ik mij dus ook af. Ik annuleer niet vanwege het virus. Ik annuleer omdat ik het land niet in mag.

Vraagje voor mensen die hun KLM ticket hebben om laten zetten naar een voucher. Krijg je die voor het hele bedrag in 1 keer? Of zoals in ons geval zou zijn voor 4 tickets. Wij zouden de voucher namelijk willen gaan gebruiken in november maar dan kunnen we maar met z’n tweeen en niet met 4 zoals we nu geboekt hebben. Ik wil dan wel het hele bedrag kunnen besteden.
Ja, dat van dat annuleren las ik snel van de Univé website. Hopelijk geldt het wel omdat we het land niet in mogen (of kan het met de reisverzekering).
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mei 2016, 16:17

Re: Corona virus

Bericht door dizzymisslizzy1983 »

Die voucher van KLM, als ik die nu accepteer, moet ik dan binnen een jaar boeken of moet ik vliegen binnen een jaar? Want in dat laatste geval kan ik niet voor de meivakantie van volgend jaar boeken.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus

Bericht door IngridUSA »

baszeilstra schreef:
12 mar 2020, 06:39
Zelf alles geboekt (vlucht BA, camper Drive-USA, hotels booking.com etc). Helaas verzekerd bij Univé, dus annuleren vanwege corona mag niet.

Weet iemand hoe dat zit met een inreisverbod? Heb je dan wel recht op geld terug van BA en/of Drive USA? Of eventueel ook via Univé bij een inreisverbod?
Je moet eerst bij de organisaties van je boekingen terecht. Welke mogelijkheden hebben zij? Ook al zou een annuleringverzekering iets dekken (los van Corona of een andere reden) dan is dat altijd daarna van toepassing. Dus zelfs al moet je bv annuleren omdat een naast familielid is overleden (gedekt), ook dan zul je eerst bij je reisorganisatie moeten gaan kijken wat je nog terug kunt krijgen. Het deel wat dan niet vergoed wordt kun je claimen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door PSVwally »

Ik annuleer omdat ik het land niet in mag.
Sja, als je aan de grens wordt tegengehouden met een fout visum of niet kloppende ESTA krijg je je geld volgens mij ook niet terug. Het ligt er echt aan hoe je verzekerd bent

Afhankelijk van hoe je alles geboekt hebt zou je evt. hotels en misschien autohuur nog kunnen annuleren. De meeste vliegmaatschappijen gaan redelijk coulant om met tickets omboeken mbv vouchers. Maar dan blijft de vraag naar wanneer je dit moet omzetten/hoe lang dit duurt. Heb je non refundable hotels autohuur geboekt dan ben ik bang dat je kan fluiten naar je geld.
Heb je via een broker/agent/reisorganisatie geboekt dan zou ik eerst daar informatie inwinnen voor er hier vragen over te stellen.
Verder natuurlijk je verzekeringsmaatschappij inlichten mbt het hoe en wat, dat lijken mij de stappen.

Maar ik kan me niet voorstellen dat dit geen grote volgende klap voor de reisbranche zal zijn.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus

Bericht door dejong89 »

Ik mocht Trump al niet maar nu al helemaal niet meer. :x

Wat klote voor de mensen die komende maand op reis willen. Succes met alle ellende! Balen!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Inges »

Lees net dat Airbnb zijn annulerings voorwaarden heeft aangepast. Je mag nu annuleren en krijgt 100% terug. De verhuurder hoeft ook geen annuleringskosten te betalen aan Airbnb. Dat zou in ons geval betekenen dat is alles kosteloos kan annuleren. Alleen de vliegtickets.... als ik niet mag vliegen dan zou KLM mijn tickets moeten annuleren en in dat geval krijg ik volgens mijn gewoon mijn geld terug en niet een voucher.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mei 2016, 16:17

Re: Corona virus

Bericht door dizzymisslizzy1983 »

dejong89 schreef:
12 mar 2020, 07:42
Ik mocht Trump al niet maar nu al helemaal niet meer. :x

Wat klote voor de mensen die komende maand op reis willen. Succes met alle ellende! Balen!

Ik mag ‘m ook niet maar deze beslissing is niet raar.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus

Bericht door dejong89 »

@dizzymisslizzy1983 Nou ik ben altijd van het zeuren dus dat doe ik graag :lol:

Maar hij roept dat Europa heeft gefaald in zijn aanpak. Volgens mij ging het in de VS ook niet helemaal lekker dus hij moet nou niet alsof alles in de VS zo goed geregeld is.

https://www.ad.nl/buitenland/vs-slecht- ... ~af490a04/

Om dit bericht positief af te sluiten: In China komt de productie langzaamaan weer op gang en worden reisbeperkingen versoepeld.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus

Bericht door stegeman »

Nu net op het nieuws. Trump legt alle personenverkeer vanuit Europa voor 30dagen stil :shock: (je reis missen is erg, maar ik denk dan dus HOE dan financieel voor deze mensen :shock: )
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus

Bericht door harryh »

Wij zouden met ons vieren 2 april met KLM/Delta naar Florida vertrekken. :( :( :(
Ik neem aan dat de vluchten nu gecanceld worden dan krijg ik iig m'n geld terug.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Martin & Marianne »

@stegeman Ja, daar ging het al twee pagina's lang over. :wink:

@harryh Balen! Eerst twee weken naar Engeland is zeker geen optie?

Marianne
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Inges »

Ja en dan maak je straks kosten om 14 dagen in de UK te zijn en dan wordt het inreisverbod verruimt. Ik zou de gok niet nemen. Ik zou eerder voor Canada kiezen. Als je dan toch 2 weken langer weg moet...... ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Jules88
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus

Bericht door Jules88 »

dejong89 schreef:
12 mar 2020, 08:01
Maar hij roept dat Europa heeft gefaald in zijn aanpak. Volgens mij ging het in de VS ook niet helemaal lekker dus hij moet nou niet alsof alles in de VS zo goed geregeld is.
Ik las dit ook al hoofdschuddend. Europa en Europese reizigers de schuld geven dat het virus in de VS wordt verspreid.

Wij reizen halverwege juni en ik maakte me wel al een klein beetje zorgen, maar ik begin er nu rekening mee te houden dat de reis niet door gaat. Het is nog 3 maanden, daarin kan vanalles gebeuren natuurlijk.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus

Bericht door Markstaal »

Ben bang dat ze het ook niet bij 30 dagen gaan houden. Wij gaan pas in oktober maar wacht toch nog even met het kopen van de vliegtickets..

Sterkte voor de mensen die hun mooie reis nu moeten cancelen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Coyote »

pollyblue schreef:
12 mar 2020, 06:52
Ik denk niet dat dat lukt, zo via de UK vliegen. We zijn nog altijd Europeanen uit Schengen landen.
Oh ja, niet goed gelezen. :oops: Nog niet helemaal wakker toen ik het las zeker. :wink:

Vond het ook al apart, zo zou je immers via de UK gewoon naar Amerika kunnen reizen maar die vlieger gaat dus niet op.

Wel sneu voor iedereen die vanaf vrijdag zou vertrekken. Hopelijk is het met 30 dagen (of eerder) weer normaal.

Ben wel benieuwd of de mensen die nu in Amerika zijn ook tegen problemen aanlopen om terug te komen. Kan me nl. voorstellen dat vluchten geannuleerd worden omdat vliegtuigen niet vol zitten of hele vluchtschema's tijdelijk onderbroken worden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Inges »

Coyote schreef:
12 mar 2020, 08:28
Kan me nl. voorstellen dat vluchten geannuleerd worden omdat vliegtuigen niet vol zitten of hele vluchtschema's tijdelijk onderbroken worden.
Nee ze mogen niet vliegen. Dat staat er. Alle vluchten vanuit europa worden verboden. Dus terugkomen lijkt mij praktisch onmogelijk. In ieder geval niet met KLM of een andere Europese maatschappij en ik denk niet dat United of Delta er wat voor voelt om vliegtuigen in Europa op te slaan voor een maand (om over het personeel nog maar te zwijgen). Wat terug mogen ze niet. Of alleen helemaal leeg...... dat laatste lijkt mij niet... gaat nog spannend worden dus als je vanmorgen naar SFO bent vertrokken (dat zag ik toevallig op het nieuws)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Coyote »

Ja, dat bedoel ik @Inges .

Dacht met name aan @Aricon die momenteel van haar vakantie geniet in Amerika.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 12 mar 2020, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Kobrakai
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 mar 2015, 20:23
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: België

Re: Corona virus

Bericht door Kobrakai »

Inges schreef:
12 mar 2020, 07:46
Lees net dat Airbnb zijn annulerings voorwaarden heeft aangepast. Je mag nu annuleren en krijgt 100% terug. De verhuurder hoeft ook geen annuleringskosten te betalen aan Airbnb. Dat zou in ons geval betekenen dat is alles kosteloos kan annuleren. Alleen de vliegtickets.... als ik niet mag vliegen dan zou KLM mijn tickets moeten annuleren en in dat geval krijg ik volgens mijn gewoon mijn geld terug en niet een voucher.
Net zoals zovelen zijn wij ook "gechareld" zoals we hier in Vlaanderen zeggen... Jammer, het had een mooie huwelijksreis moeten worden met de 2 kindjes, nu hopen dat 4 weken Cadzand even leuk wordt ;-).

Bovenstaande geldt ook voor airbnb zaken die voorheen niet annuleerbaar waren? Want hoewel we de auto en meeste hotels kunnen annuleren, is dat niet het geval voor onze AirBnBs en Disney/Seaworld tickets. Hopelijk vinden we daar nog een oplossing!

Succes aan allen die media april of later vertrekken, hopelijk is alles dan wat rustiger geworden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer