Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Mies2301 »

Coyote Buttes schreef:
08 apr 2020, 12:19
Hoe kan ik, en met mij waarschijnlijk meerdere mensen, hier een goede oplossing voor vinden?
Iemand advies welke stappen ik het beste kan ondernemen?
Als je een rechtsbijstand verzekering hebt het daar eens neerleggen?
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 968
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door HennyCox »

Terpies schreef:
08 apr 2020, 11:57
Waarom een ongemakkelijke keuze? Dubbel geraakt?? Ze voldoen toch aan de verplichting waaraan je refereerde?

Als ik jouw redenatie volg, dan zou KLM volgens jou zelfs moeten restitueren als het regent in Florida...omdat je graag zon wilt en daarom niet zou willen gaan.
Precies mijn gedachte.... :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

driel24 schreef:
08 apr 2020, 11:11
Als je bijv. een TV besteld bij Media Markt en hij wordt niet geleverd, vraag je waarschijnlijk gewoon je geld terug.
Dan denk je echt niet.... misschien gaat Media markt wel failliet
of
weet je wat, Media Markt... Hou mijn geld maar, dan neem ik volgend jaar die TV wel.
Ik weet niet of je wel eens van een Bankrun hebt gehoord. Dan haalt iedereen tegelijkertijd zijn geld van de bank. De bank heeft dat geld niet. De bank valt om en iedereen kan naar zijn centen fluiten.

Hetzelfde gebeurd nu bij de KLM en andere maatschappijen. Als zij nu allemaal eenieder zijn geld moeten terugbetalen. Kunnen ze dat niet. Valt de boel om. Jij geen geld, en tienduizenden mensen hun baan kwijt.

Als de Mediamarkt je 1 tv niet kan leveren krijg je je geld terug. Daar gaat de Mediamarkt niet aan failliet.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

HennyCox schreef:
08 apr 2020, 11:26
Eerst roepen dat de reacties hier triest zijn.....om vervolgens eigenbelang te tonen dat je in jouw geval geen voucher krijgt......erg hypocriet !
Terpies schreef:
08 apr 2020, 11:57
Waarom een ongemakkelijke keuze? Dubbel geraakt?? Ze voldoen toch aan de verplichting waaraan je refereerde?

Als ik jouw redenatie volg, dan zou KLM volgens jou zelfs moeten restitueren als het regent in Florida...omdat je graag zon wilt en daarom niet zou willen gaan.
Ben ik nu de enige die de woorden van [mention]urtmensch[/mention] anders leest? :think:

Volgens mij moeten jullie zijn berichten even goed lezen...

Er wordt niet uit eigen belang geklaagd. Er wordt gesteld dat hij 'moet' vliegen als zijn vlucht straks wel doorgaat, voor hem zijn er dan geen vouchers beschikbaar. Maar hij wil misschien helemaal niet naar Amerika op dit moment vanwege de hele Coronacrisis. En dat kan ik mij ook heel goed voorstellen.

Als ik een ticket voor zeg, juli zou hebben en men zou tegen die tijd weer vliegen (terwijl het virus nog rondwaart) weet ik niet of ik dan wel zou willen gaan, zelfs als ik dan niks van het ticket terugzie (geen voucher, geen geld).

[mention]driel24[/mention] Het is niet dat de maatschappijen geen geld willen teruggeven, ze zijn straks gewoon bankroet als iedereen het geld terugvraagt. En hoewel ik iedereen zijn/haar tickets in Euro's gun, is het voor de vliegmaatschappijen wellicht straks de genadeklap, zelfs voor de maatschappijen die voor de Coronacrisis goed draaiden (denk aan KLM, United, Lufthansa etc.)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
08 apr 2020, 13:28
Er wordt gesteld dat hij 'moet' vliegen als zijn vlucht straks wel doorgaat, voor hem zijn er dan geen vouchers beschikbaar. hij wil misschien helemaal niet naar Amerika op dit moment vanwege de hele Coronacrisis. En dat kan ik mij ook heel goed voorstellen.
Nee hoor ik lees het bericht prima, en ik blijf erbij: wat kan de airline er aan doen dat hij/zij niet meer naar de US WIL? Dat is toch een eigen keus en daar hoeven de airlines je toch niet voor te compenseren? Zij voeren uit waar je voor hebt betaald.

Nogmaals: als het ergens regent, er net een orkaan is geweest oid dan zou ik ook weinig zin meer hebben om te gaan, maar dan is het mijn keus en de airline vliegt dan blijkbaar gewoon, dus waarom zou je recht hebben op enige compensatie?

Bovendien snap ik dan nog steeds niet waarom hij/zij zich 'dubbel gepakt' voelt, maar misschien kan hij/zij dat zelf even uitleggen.

Zoals mijn vader vroeger altijd zei: als je geen zin hebt, dan maak je maar zin. :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
08 apr 2020, 13:28
Er wordt gesteld dat hij 'moet' vliegen als zijn vlucht straks wel doorgaat, voor hem zijn er dan geen vouchers beschikbaar.
Je hebt een dienst gekocht die verstrekt kan worden. Dan kun je contact zoeken om de dienst op een later tijdstip alsnog te laten plaatsvinden. Maar in alle andere gevallen zul je pech hebben en twee keuzes hebben. Instappen of niet instappen. Maar ik snap dat een Airline hier geen rekening mee kan houden.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
08 apr 2020, 14:09
ovendien snap ik dan nog steeds niet waarom hij/zij zich 'dubbel gepakt' voelt, maar misschien kan hij/zij dat zelf even uitleggen.
Eehh...misschien omdat het een reactie is op het bericht boven hem?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
08 apr 2020, 14:37
Je hebt een dienst gekocht die verstrekt kan worden. Dan kun je contact zoeken om de dienst op een later tijdstip alsnog te laten plaatsvinden. Maar in alle andere gevallen zul je pech hebben en twee keuzes hebben. Instappen of niet instappen. Maar ik snap dat een Airline hier geen rekening mee kan houden.
Precies, die keus heb je.

Ik lees echter nergens dat deze persoon zich hierover beklaagt. Gaat hem erom dat misschien wel niet WIL gaan terwijl het inreisverbod al opgeheven is.

Dan vis je met alles achter het net, geen voucher, geen geld.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jopie23€
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 dec 2019, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jopie23€ »

Heb zelf tickets voor juli met united geboekt via wtc.
Nu zie ik dit op de site staan van united. Kan iemand zeggen wat dit nu betekent? Kan ik omboeken en bij wie zonder kosten etc. Ook als je tickets hebt die niet verwisselbaar zijn. Komen er dan kosten bij of geld terug als je een ander tarief hebt? Het is voor mij een beetje een wirwar. Of is dit als ik afwacht dat ik straks een voucher krijg. Iemand ervaring bij wtc? En wanneer moet ik dan gaan tickets in september gekocht vlucht in juli

Waiver: All change fees waived for tickets issued on or before March 2, 2020

Original ticket must be issued on or before:

March 2, 2020
Original travel dates

June 1, 2020 - December 31, 2020
Flight changes:

Changes or cancellations must be made on/before April 30, 2020
Rebooked travel must commence within 12 months from the original ticket issue date
Airports

All cities
Laatst gewijzigd door Jopie23€ op 08 apr 2020, 15:00, 3 keer totaal gewijzigd.
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door driel24 »

Terpies schreef:
08 apr 2020, 14:09
Nee hoor ik lees het bericht prima, en ik blijf erbij: wat kan de airline er aan doen dat hij/zij niet meer naar de US WIL? Dat is toch een eigen keus en daar hoeven de airlines je toch niet voor te compenseren? Zij voeren uit waar je voor hebt betaald.
Sorry, maar dat is dus niet zo.
Je boekt een vlucht op een bepaalde datum met een bepaald doel.
Dat doel kan wel helemaal niet mogelijk meer zijn.

Iemand wil vliegen op een moment dat hij kan/zou willen.
Natuurlijk zijn er velen die blij kunnen zijn met een voucher.
Maar er moet in mijn ogen altijd een escape zijn voor mensen die helemaal niet meer kunnen.

Iedereen over één kam scheren en dus zeggen "wij vliegen dus je stapt maar in", vind ik te kort door de bocht.
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Volgens mij gaat het over een vlucht die niet gecancelled wordt, maar plaatsvindt:
Heb zelf tickets/hotels voor juli/augustus.
Tegen die tijd vliegt er misschien wel weer wat naar NYC maar of je dan wilt gaan ?
En als je kunt vliegen is er geen voucher.

Het gaat niet over een gecancelde vlucht: dat wordt opgelost middels een voucher die een x-periode geldig is, en daarna wordt uitgekeerd (waarschijnlijk).
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Je mag altijd je ticket wijzigen naar een latere datum. Je betaald dan alleen de kosten daarvoor (150 per ticket) + de meerkosten van je nieuwe ticket. Dus je MOET niet in juli weg. Je valt alleen (nog) niet onder de regeling die nu geld.

Ik vlieg op 21 mei naar Orlando. Ik heb echter een overstap in Detroit en laat dat nou de enige bestemming zijn (samen met Atlanta) waar Delta nog wel op vliegt vanuit AMS. Dus alle vluchten zijn geannuleerd behalve die van ons omdat we via DTW vliegen. Dat is vette pech voor ons. Delta zal onze vlucht waarschijnlijk niet annuleren omdat de vlucht daadwerkelijk gaat ook als ik de USA niet in mag. Dus zal ik het ook met een non-refundeble voucher moeten doen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
08 apr 2020, 14:44
Terpies schreef:
08 apr 2020, 14:09
ovendien snap ik dan nog steeds niet waarom hij/zij zich 'dubbel gepakt' voelt, maar misschien kan hij/zij dat zelf even uitleggen.
Eehh...misschien omdat het een reactie is op het bericht boven hem?

Roland
Ik snap dan nog steeds de conclusie "dubbel geraakt" van [mention]urtmensch[/mention] niet, vandaar mijn vraag.

Als je vlucht niet gaat krijg je een voucher (net als alle anderen die niet kunnen vliegen), daarna mag je kiezen: een nieuwe datum of na verstrijken periode een uitkering van de vliegsom (net als alle anderen).

Waarom is [mention]Kevin77[/mention] dan dubbel geraakt?
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Kevin77 »

Nou halen we alles door elkaar....
Je kunt niet vliegen wat je mag Amerika niet in en daarom cancelled de airline je vlucht en vervolgens wil je airline bepalen hoe en of ze jou gaan terugbetalen, daar gaat dit topic grotendeels over.

Het andere verhaal is dat je straks wel mág maar niet zelf wil omdat je bijv niet naar de NP’s of stranden kan omdat deze nog gesloten zijn.
In dat geval is dat toch echt jouw probleem als je niet wil.
Ik mag toch hopen dat als ze het land weer open stellen voor toerisme dat je er ook meteen weer de toerist kan uithangen zij het met een paar beperkingen
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Kevin77 »

Oh en ik beschouw me helemaal niet als dubbel geraakt hoor. Ik ben pas dubbel geraakt als behalve mijn vlucht in april ook mijn vlucht in juli gecancelled wordt.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

@Kevin77 Gelukkig maar!

Denk dat de reactie op jouw bericht was dat je straks én jouw vakantie in duigen ziet vallen en dat je misschien zakelijk getroffen wordt door tegenslagen als gevolg van het Coronavirus. Vandaar de opmerking 'dubbel geraakt'.

Althans, zo heb ik de reactie op jouw bericht gelezen. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2179
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

chippie777 schreef:
06 apr 2020, 11:41
Plannen maken kun je altijd doen, doe ik ook maar ik hou een ruime marge aan
Wij ook. We plannen dan ook niks voor dit jaar en duimen dat het voor volgend jaar kan.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 879
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tantelotje »

Tsja, ik zie het wel. De vakantie in maart is in het water gevallen in die zin dat het 'vijf fantastische dagen waren'. 8) :wink:
We zijn dus eerder teruggekomen zodra we hoorden dat er geen Europese vluchten meer mochten landen. Blij toe want achteraf hadden we een van de laatste vluchten van United die via het reguliere schema vlogen. Een paar dagen later was er alleen maar allerlei gedoe om nog terug te kunnen komen.

Voor augustus staan er bij Delta tickets klaar voor Canada. Net zoals iedereen geen idee hoe het tegen die tijd is.
Wordt er überhaupt gevlogen... En zo ja, wil ik dan wel weg? Als het eerste een ja is, en het tweede een nee, dan is dat een keuze die wij zelf maken en waar we dus zelf de consequenties van (moeten) dragen. Wij hebben dat in 2018 aan de hand gehad met een orkaan. Dat heeft veel geld gekost. De luchtvaartmaatschappij vliegt gewoon. Dat je daar verder niets kunt doen, is niet hun probleem, zeg maar. :sadcry:
En als dat straks in augustus ook zo is, dan ben ik ook dubbel geraakt. Maar daar kan ik dan toch niets aan veranderen.

Maar als het eerste een nee is, en we krijgen van Delta een voucher, dan vind ik dat helemaal prima. Want ik heb liever een voucher dan failliete vliegtuigmaatschappijen, want ik ben bang dat anders straks iedereen kan fluiten naar z'n geld/dienst/vlucht.
Ook al is dat niet volgens de Europese regels.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Fauci, niet de minste immunoloog in de wereld die onderdeel uitmaakt van het "corona team" van de Amerikaanse regering zei gisteren het volgende :

"I fully expect—though I'm humble enough to know that I can't accurately predict—that by the time we get to the fall ... we will have this under control enough that it certainly will not be the way it is now, where people are shutting schools."

https://www.newser.com/story/289286/whe ... dicts.html

Hij geeft dus aan dat hij verwacht dat de scholen in september weer draaien.
En deze man stond aan het hoofd van een team dat de ebola epidemie tot een halt riep. Niet zomaar een arts dus.
Jopie23€
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 dec 2019, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jopie23€ »

hetvolgende staat op de webiste van united. als ik het goed lees kan ik dus voor 30 april annuleren? zal ik dan ook geld terug krijgen of voucher? Dat staat er niet ect. Ik heb geboekt bij WTC moet ik dan daar of bij united annuleren? iemand ervaring mee?
Changes to your travel plans: To help with the uncertainty around future travel — be it summer vacations, conferences, events and more — customers now have until April 30 to make changes to, or cancel, any travel they have booked through the end of the year without fees. This is in addition to existing waivers already in place which allow customers to change or cancel plans for travel through May 31. If you decide to cancel your flight, you can retain the value of your ticket to be applied to a new ticket without a fee. These electronic travel certificates are now valid for 24 months from the date they were issued. This includes all currently valid electronic certificates and all new ones issued on or after April 1, 2020. You might not see this policy change reflected everywhere right away – we appreciate your patience as we work to make that happen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer