Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pollyblue »

Vandaag gemerkt dat onze vluchten voor 19 december naar Miami geannuleerd zijn door TAP Portugal. Meteen gebeld en refund aangevraagd.
Daarna nog zoet geweest met het annuleren van hotels, huurauto, etc. Jammer maar helaas.
We hebben nog een reis uitstaan voor april 2020. De tijd zal het uitwijzen..
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

ClaireVHaut schreef:
15 okt 2020, 14:27
niet alleen vliegtickets.nl maar cheaptickets, schipholtickets, tix en noem alle brokers maar op... Op enkele uitzondering na duurt het een eeuwigheid....

En daarom boek nooit maar dan ook nooit via een broker.. Bij gedoe geven ze niet thuis
Cheaptickets heeft voor ons de boel binnen een paar weken na definitieve annulatie geregeld, geld terug zonder gezeur, en met voor iedere stap een duidelijke mail. Serieus netjes geregeld, ik blijf zeker bij ze boeken.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

ja, wellicht wat " kort door de bocht'. Hoewel niet in een paar weken, maar WTC.nl heeft mijn zaken keurig behartigd. Inmiddels is mijn refund volledig uitbetaald.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Wij hebben inmiddels ook eindelijk onze refund gekregen via vliegtickets.nl. Het heeft veel moeite gekost maar nagenoeg alles (exclusief extra zeker pakket en reserveringskosten) is eindelijk overgemaakt.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door 1N9R1D »

Hoe versturen jullie die voorbeeldbrief? Via mail naar een algemeen emailadres, of via de post? En ter attentie van wie of wat dan?

Ik ben al maanden met SAS-Airlines bezig, dat schiet daar ook maar niet op... :?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

Pete.Z schreef:
18 okt 2020, 15:25
ClaireVHaut schreef:
15 okt 2020, 14:27
niet alleen vliegtickets.nl maar cheaptickets, schipholtickets, tix en noem alle brokers maar op... Op enkele uitzondering na duurt het een eeuwigheid....

En daarom boek nooit maar dan ook nooit via een broker.. Bij gedoe geven ze niet thuis
Cheaptickets heeft voor ons de boel binnen een paar weken na definitieve annulatie geregeld, geld terug zonder gezeur, en met voor iedere stap een duidelijke mail. Serieus netjes geregeld, ik blijf zeker bij ze boeken.

Er zullen vast mensen zijn die wel redelijk snel geld terug hebben, maar de meesten toch echt niet getuige oa de uitzendingen van Radar , Kassa en BOOS!
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

Ruud2004 schreef:
18 okt 2020, 17:04
ja, wellicht wat " kort door de bocht'. Hoewel niet in een paar weken, maar WTC.nl heeft mijn zaken keurig behartigd. Inmiddels is mijn refund volledig uitbetaald.
Mag je vinden, dat het kort door de bocht is. Als het allemaal mee zou vallen, waarom dan de vele klachten en uitzendingen er aan gewijd op TV ?Dat is niet als er incidenteel iemand lang moet wachten
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

ClaireVHaut schreef:
19 okt 2020, 12:15
Mag je vinden, dat het kort door de bocht is
Ach, het is ook wel eens aardig als iemand een positieve noot plaatst na 185 pagina's gejammer...

Ik moet zeggen dat wij, wederom, zoals eigenlijk altijd, meer dan prima zijn geholpen door Delta. Voel nog steeds geen enkele behoefte om ergens op 1 of andere wazige ticketsite mn tickets te kopen.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

ClaireVHaut schreef:
19 okt 2020, 12:15
Ruud2004 schreef:
18 okt 2020, 17:04
ja, wellicht wat " kort door de bocht'. Hoewel niet in een paar weken, maar WTC.nl heeft mijn zaken keurig behartigd. Inmiddels is mijn refund volledig uitbetaald.
Mag je vinden, dat het kort door de bocht is. Als het allemaal mee zou vallen, waarom dan de vele klachten en uitzendingen er aan gewijd op TV ?Dat is niet als er incidenteel iemand lang moet wachten
Soms valt het ook niet mee, ook ik heb 4 maanden op mijn geld moeten wachten, maar om nu te stellen niet meer bij brokers te boeken gaat mij te ver.

Het kan bij brokers allemaal wel wat langer duren maar dat is bij sommige vliegtuigmaatschappijen (muv Delta dan :wink: ) niet anders. Het is een feit dat brokers, maar ook luchtvaartmaatschappijen er niet op berekend waren en nog steeds zijn om in deze bijzondere tijd bij zoveel annuleringen (wereldwijd) terugbetalingen soepel door te voeren. Voor de luchtvaartmaatschappijen werd het, gesteund met overheidsgeld, wat makkelijker om toch (sneller) tot uitbetaling over te gaan. Brokers moeten hun "ticketopslag" weer uit eigen zak terugbetalen, dat dat gefaseerd gaat begrijp ik dan wel. Ik ben al lang bij dat nog geen broker failliet is gegaan. Althans, niet gehoord...dat vond ik wel een risico.

Nu valt iedereen over de brokers heen en er zitten ook droevige bedrijven tussen (bv van TIX.nl niets positiefs gelezen), maar als we straks allemaal gevaccineerd zijn en weer op reis kunnen en de prijs goed is, boek ik net zo makkelijk weer bij een (Nederlandse) broker.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

vana schreef: Ik kreeg bericht van vliegwinkel dat ze het bedrag van de tickets van € 1564 zouden storten op mijn creditcard. Vandaag kreeg ik de storting binnen op mijn visa maar het was maar € 1292.
Dit was eind juli. Ik heb diverse berichten naar Vliegwinkel en naar Lufthansa gestuurd maar geen enkele reactie gekregen.
Uiteindelijk heb ik op 4 september een betwistingsformulier gestuurd naar ICS. Een maand later had ik het verschil op mijn visarekening staan.
Van Vliegwinkel l en Lufthansa heb ik nog steeds niets gehoord.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

Almere vak V schreef:
19 okt 2020, 12:37
ClaireVHaut schreef:
19 okt 2020, 12:15
Mag je vinden, dat het kort door de bocht is
Ach, het is ook wel eens aardig als iemand een positieve noot plaatst na 185 pagina's gejammer...

Ik moet zeggen dat wij, wederom, zoals eigenlijk altijd, meer dan prima zijn geholpen door Delta. Voel nog steeds geen enkele behoefte om ergens op 1 of andere wazige ticketsite mn tickets te kopen.
tuurlijk, de positieve dingen lees je inderdaad minder snel

Ik boek veel zakelijke tickets en de goedkope tickets via een broker heeft altijd wel ergens een addertje onder het gras, ik begin er niet aan. En onder aan de streep betaal ik zelden extreem meer als ik rechtstreeks boek (dus incl. bagage en stoel) dan als ik via broker boek.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

ClaireVHaut schreef:
19 okt 2020, 17:01
Ik boek veel zakelijke tickets en de goedkope tickets via een broker heeft altijd wel ergens een addertje onder het gras,
Hier precies hetzelfde. Zakelijk wordt altijd geregeld door ons kantoor in London. Bemoei ik me nooit mee. Prive vliegen we een keer of 5 per jaar. Ook daar bemoei ik me niet mee. Dat is een soort veredelde hobby van mijn vrouw. Wij vliegen vrijwel altijd met Delta. Mijn vrouw heeft het wel is via een broker geprobeerd. Maar onze oudste dochter zit in een rolstoel. Dat is voor de meeste al een brug te ver. En als er dan iets geregeld of aangepast moet worden is het altijd moeilijk of een brug te ver. Dan is de ergernis voor een paar tientjes goedkoper op het eerste gezicht vaak al als sneeuw voor de zon verdwenen.

Service bij Delta is ongekend. Moet ik wel eerlijk bij zeggen dat mijn vrouw altijd met Delta in Atlanta belt. Aan de hand van ons Skymiles nummer weten ze daar meestal al als we bellen dat het om de rolstoel gaat. Om de begeleiding of de plek in het vliegtuig waar ze het beste kan zitten.
En mijn vrouw boekt altijd maanden vantevoren. Weet precies welke prijs ze voor welk vliegveld wil betalen. Dan is het soms net wat makkelijker praten als dat je 1 keer in je leven naar Amerika gaat. Al zou ik er dan juist voor willen kiezen zeker te zijn. Maar goed iedereen maakt zijn of haar keuze.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

Ruud2004 schreef:
19 okt 2020, 13:37
Nu valt iedereen over de brokers heen en er zitten ook droevige bedrijven tussen (bv van TIX.nl niets positiefs gelezen)
Iets positiefs over Tix:
Wij hadden geboekt bij Gate1 (valt onder Tix).
Vliegen op 27 mei, NY, 4 pers. Ruim 1600 euro.
Na afslaan van de voucher en de "beroemde" brief van hier, kregen we op 17 juni van Tix volledige bedrag (minus paar tientjes adm kosten die van de annuleringsverzekering terug hebben gehad) gestort. Dus binnen 3 weken na vertrek datum. Hoe mooi was dat dan?
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Grouchy »

Een paar maanden verder en heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen gehad, met een mix van zakelijk en prive reizen.
Delta en Alaska voor de vliegreizen. Hilton, Marriott en Hyatt voor de hotels,
één telefoontje was genoeg en elke keer de 'geld terug' optie gehad zonder moeillijk te doen.

Die 185 pagina's hierzo zijn eigenlijk een beetje een bevestiging waarom. :D

In Nederland hielp het natuurlijk niet echt dat we hier geen DOT hebben en het aanbieden van de vouchers door de Nederlandse handhavingsautoriteit werd gedoogd.
(Minister Van Nieuwenhuizen: "Luchtvaartmaatschappijen mogen tijdelijk vouchers geven i.p.v. cash."
Hetzelfde gold voor bijvoorbeeld pakketreizen. Ook daar gedoogde de ACM het aanbieden van een voucher, SGR meer van hetzelfde enzovoort....)

Reisorganisaties hierzo gingen hierdoor helaas vaak, ondanks de EU verorderingen, anders om met geplande reizen.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door winterpark »

Dankzij de tip van @chippie777 (dacht ik, of iemand moet het al eerder gemeld hebben) ook maar gekeken of we onze vouchers (zelf geannuleerd) konden omzetten naar cash. En jahoor: dit weekend verzoek ingediend, vanochtend 1600 euro terug op de creditcard. Uiteindelijk dus alles terug gehad van alle reizen.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door chippie777 »

@winterpark de tip kwam van @JVDP78 volgens mij. Inmiddels zijn er ook zoveel posts in dit draadjes met even zoveel tips, het haast niet meer bij te houden wie welke tip heeft gegeven. Maar door dit forum vind je meestal wel antwoorden op je vragen. Dus tumbs up voor het forum. :thumbup:
Omdat dit draadje wel heel lang is geworden hier nogmaals de link voor KLM:
https://refunds.klm.com/rps/Forms/frmMain.aspx
Laatst gewijzigd door chippie777 op 20 okt 2020, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tantelotje »

Ik ben eigenlijk meer voor het accepteren van vouchers. Maar gezien eventuele plannen die langzaam ontstaan voor 2022 (ik verwacht nog maar niet al te veel van 2021), weet ik eigenlijk niet goed of we onze vouchers van Delta kunnen gebruiken. En het gaat om ruim € 1500,-.
Dus ook ik heb gebeld met het Amerikaanse nummer (eerst het Nederlandse nummer maar daar konden ze me (uiteraard) niet helpen).
En de conformation van de refund payment zit al in de mailbox.
In ons geval dus van tickets voor Canada voor zomer 2020 die we in april 2020 zelf hebben geannuleerd! Super service van Delta!

Dus wie de tip uiteindelijk heeft gegeven: bedankt, want dit voelt toch weer een beetje als gratis geld :lol: :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door winterpark »

Tantelotje schreef:
20 okt 2020, 12:57
Ik ben eigenlijk meer voor het accepteren van vouchers.
Heel eerlijk, wij hebben ook lang gedacht: 'Ach ja, prima zo'n voucher.' Maar met een baby on the way + heel weinig zicht op hoe 2021 en 2022 gaan zijn corona-technisch is het inderdaad toch wel lekker om je geld terug te krijgen.

Fijn dat het bij jou ook zo vlot gegaan is!!!
bigsurf
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 okt 2013, 11:38

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bigsurf »

Wij zouden 14 juli naar Vegas vliegen, 4 retourtickets gekocht via Gate1. Ging niet door, vlucht gecanceld. Met de voorbeeldbrief een refund aangevraagd (op 10 juli). Kreeg maandag 19 oktober een mail met een voucher. Meteen gereageerd via het contactformulier dat ik geen voucher wilde maar een refund. Dag later kreeg ik een mail terug dat het bedrag teruggestort zou worden. Vandaag ontvangen (minus 55 administratiekosten).

Heeft even geduurd maar uiteindelijk is het goed gekomen. Zou volgende keer, als het veel scheelt, weer via een broker boeken maar dan wel met creditcard betalen, dan heb je een betere mogelijkheid om het geld terug te krijgen.
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door BorL »

In April tickets geboekt bij KLM voor retour LAS in september.
In Juni telefonisch gevraagd of wij een voucher konden krijgen aangezien we geen zin hadden om af te wachten of de vluchten zouden gaan etc.,
binnen 5 minuten de vouchers in mijn inbox.

Eergisteren besloten te gaan voor restitutie, wederom gebeld en binnen 48 uur stond het hele bedrag weer op onze CC.
:thumbup:
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer