Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Mja, je merkt dat er af en toe wat beweegt en af en toe lees je iets hoopgevend, maar vooralsnog komt de verlossing blijkbaar niet. Het is ook al half mei gepasseerd…
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Jupiter05 schreef:
16 mei 2021, 10:55
Ik ging er vanuit dat je de negatieve testuitslag moet hebben voor de vlucht naar Amsterdam, dus de vlucht van Atlanta naar Amsterdam. Dan lukt het niet als er eerst nog een vlucht van Florida naar Atlanta is, tussenstop met tijd, etc.. Uitslag van die test is vaak pas een dag later beschikbaar, is dus sowieso al best krap.
Maar werkt het niet zo dan?
Ik weet niet waar je dat op baseert maar overal staat duidelijk voor vertrek, nergens staat er dat het voor vertrek van de internationale vlucht is. Ook staat er dat de test geldig blijft tijdens de overstap. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-sneltest

Maar als je twijfelt, vraag het via Buza whatsapp na.
Terug in Texas!
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2014, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jupiter05 »

Dank voor je info!!
Dat was nergens op gebaseerd, ik ging daar gewoon vanuit. Leek mij het meest logisch, wat is anders de toegevoegde waarde van zo’n sneltest. Maar goed, ik kan me toch al dood ergeren aan het beleid van onze overheid, en kan het blijkbaar niet zo goed volgen allemaal.

Zijn er mensen die ervaring hebben met vliegreis naar Nederland, met tussenstop, en testen?
Ook wat betreft mijn eerdere vraag, krijg je doorgaans van zo’n sneltest ook een papieren bevestiging?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Je zult moeten zorgen dat je de test doet ergens waar ze je de uitslag geven op eenanier die voldoet aan de eisen. Veel klinieken en urgent cares hebben wel op hun website staan dat ze testen voor travel, daar zul je waarschijnlijk dus echt een of ander certificaat krijgen.

Mocht je op Facebook zitten, in de groep Nederlanders in Amerika is dit tot in den treuren besproken.
Terug in Texas!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

https://www.ad.nl/binnenland/live-1967- ... ~af555a5d/:
Het Witte Huis heeft geen plannen om vaccinatie voor buitenlandse reizigers verplicht te stellen, ook als Europa die verplichting voor reizigers uit de Verenigde Staten wel invoert, laat woordvoerder Jen Psaki weten. Wanneer de VS meer reizigers uit het buitenland toelaat, is nog niet bekendgemaakt.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Een negatieve test zou ook voldoende moeten zijn. Hopelijk geen quarantaine verplichting.
raiders
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2020, 10:02
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door raiders »

Jupiter05 schreef:
16 mei 2021, 19:54
Dank voor je info!!
Dat was nergens op gebaseerd, ik ging daar gewoon vanuit. Leek mij het meest logisch, wat is anders de toegevoegde waarde van zo’n sneltest. Maar goed, ik kan me toch al dood ergeren aan het beleid van onze overheid, en kan het blijkbaar niet zo goed volgen allemaal.

Zijn er mensen die ervaring hebben met vliegreis naar Nederland, met tussenstop, en testen?
Ook wat betreft mijn eerdere vraag, krijg je doorgaans van zo’n sneltest ook een papieren bevestiging?
Ik kan alleen antwoord geven op je laatste vraag;

Ik heb een sneltest gedaan in januari op SFO Airport(250$ :roll: ) En ik kreeg binnen 15 minuten een papiertje met de uitslag. Vervolgens werd er in Amsterdam niet eens om gevraagd, en mocht mijn Amerikaanse vrouw ook zo door lopen..
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2014, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jupiter05 »

Hahaha pfffff ja wat een gedoe en wat een geld, en dan zo door kunnen lopen..
Dank voor je ervaring!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Zo ver ik het van anderen heb gehoord is er nooit controle in NL, enkel bij vertrek.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
ovide
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 mar 2011, 23:17
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Ried

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ovide »

2 weken geleden op Schiphol aangekomen was er wel degelijk controle op het kunnen tonen van een negatieve test.
Maar het is echt een formaliteit wat lezen doen ze het niet.
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Elendan »

@ovide lezen doen ze vaker niet bij de douane op Schiphol. Mijn collega is al eens er doorheen gegaan op het paspoort van haar man.
Het was dat de douanier haar feliciteerde met haar verjaardag van 'morgen', dat ze na een paar stappen gezet te hebben dacht, wat is dat nou? Haar man die eerst nog naar het toilet was gegaan en niet bij haar in de rij stond, had haar paspoort bij zich. Mijn collega is terug gelopen en heeft daar op haar man staan wachten om te zien of hij er wel door kwam en ook hij kon gewoon doorlopen. Bijzonder toch :roll: .
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@Elendan, je paspoort wordt door de marechaussee gecontroleerd. De douane loop je pas langs als je je koffer van de band hebt gehaald ;)
Apart verhaal!
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Elendan »

@harryh marechaussee bedoel ik ook :wink: Inderdaad apart verhaal, als het niet een erg goede collega was geweest die mij dit vertelde had ik het ook niet gelooft. Als de man haar niet gefeliciteerd had, had ze het niet eens in de gaten gehad, dus wie weet gebeurt het veel vaker.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JaapofJake »

Nog een dag en dan is mei ook weer voorbij en het blijft maar akelig stil vanuit de VS. Gisteren ontving ik bericht van Aer Lingus dat onze vlucht van Dublin naar San Francisco op 9 juli is gecanceld. Ik had zo gehoopt dat we dit jaar eindelijk weer naar Amerika konden (gevaccineerd en al), maar die kans acht ik nu wel steeds kleiner. Of zijn er nog hoopvolle berichten/signalen??
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

Het meest hoopvolle bericht is dat het nog geen 9 juli is. :lol:

Het is gewoon een kwestie van afwachten vrees ik. Niet fijn als de beoogde frisdrank steeds dichterbij komt. En al helemaal niet fijn nu je niet eens meer een vlucht hebt. Maar het is niet anders. Kun je de rest van de reis last-minute annuleren? Of zit je met opzegtermijnen waardoor je snel de knoop door moet hakken?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Het is ook al opvallend stil in het topic "Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor reizigers uit Europa?" :wink:
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JaapofJake »

Galapogos schreef:
30 mei 2021, 19:21
Het meest hoopvolle bericht is dat het nog geen 9 juli is. :lol:

Het is gewoon een kwestie van afwachten vrees ik. Niet fijn als de beoogde frisdrank steeds dichterbij komt. En al helemaal niet fijn nu je niet eens meer een vlucht hebt. Maar het is niet anders. Kun je de rest van de reis last-minute annuleren? Of zit je met opzegtermijnen waardoor je snel de knoop door moet hakken?
Dat de vlucht geannuleerd is, is niet meteen het allerergste, maar vraag is of je geld terug krijgt of voucher. Op een voucher zit ik eerlijk gezegd ook niet te wachten, want dan moet je de volgende keer per se met die airline. En ik wacht ook nog maar twee weken voor het eventueel boeken van een nieuwe vlucht. Hotels, autohuur, etc., kan ik in principe allemaal kosteloos annuleren (maar dat heb ik vorig jaar ook al allemaal gedaan :x . En je wilt op een gegeven moment gewoon weten waar je aan toe bent.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Ik gok dat er deze zomer helemaal niemand reizend uit Europa welkom is in Amerika. Waarom zouden ze die regel opeens aanpassen zolang daar de boel ook nog niet onder controle is?
Ik boek pas weer als er wat meer duidelijkheid is, en zeker niet op de gok.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Ik hoop dat je ongelijk hebt, maar ik begin er ook voor te 'vrezen'.

Langs de andere kant: het is er toch relatief onder controle? Net als hier?

Nog niet helemaal opgelost, maar met de vaccinaties zijn we ons een uitweg aan het banen...
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door woutervg »

Pete.Z schreef:
30 mei 2021, 20:24
Ik gok dat er deze zomer helemaal niemand reizend uit Europa welkom is in Amerika. Waarom zouden ze die regel opeens aanpassen zolang daar de boel ook nog niet onder controle is?
Ik boek pas weer als er wat meer duidelijkheid is, en zeker niet op de gok.
Het is daar inmiddels behoorlijk onder controle. Het gemiddeld aantal besmettingen is nu 21000 per dag. Naar vergouding zou dit hetzelfde zijn als er in NL 1000 besmettingen per dag zouden zijn. De ziekenhuizen stromen aan beide kanten van de oceaan behoorlijk leeg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer