Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Een land als Amerika moet dan straks toch minimaal naar geel of zelfs groen met dat vaccinatietempo :clap: :clap:

E1Brf6zX0AE4Arq.png
E1Brf6zX0AE4Arq.png (20.06 KiB) 2666 keer bekeken
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Zeker 8) :lol: :clap:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Maar aan de andere kant van de plas blijft het stil... Ik dacht dat 'nonkel Joe' half mei als doel had om z'n land weer open te gooien voor de EU?
Zou het dan bij een gerucht blijven?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Het is nog geen half mei :wink:
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Ik dacht ook dat ik ergens gelezen had dat de deal om 1 juni zou gaan, maar weet het niet meer zeker.
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Raquel12 »

Hoorde vandaag van een vriend die bij delta werkt dat er steeds meer geluiden zijn dat het juni gaat worden dat de travelban eraf gaat voor europa dit heeft ook te maken met wanneer europa de datum vrij geeft dat de gevaccineerde amerikanen naar europa mogen...
Dus het gaat echt gebeuren :clap:
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2014, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jupiter05 »

Raquel12 schreef:
12 mei 2021, 21:25
Hoorde vandaag van een vriend die bij delta werkt dat er steeds meer geluiden zijn dat het juni gaat worden dat de travelban eraf gaat voor europa dit heeft ook te maken met wanneer europa de datum vrij geeft dat de gevaccineerde amerikanen naar europa mogen...
Dus het gaat echt gebeuren :clap:
Enig idee begin of eind juni?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Het gaat ooit een keer gebeuren. Maar wanneer?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Laat maar komen! Je leest er ook zo weinig over… hopelijk komt het snel tot een bilateraal akkoord tussen EU en US.
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Raquel12 »

Jupiter05 schreef:
12 mei 2021, 22:14
Raquel12 schreef:
12 mei 2021, 21:25
Hoorde vandaag van een vriend die bij delta werkt dat er steeds meer geluiden zijn dat het juni gaat worden dat de travelban eraf gaat voor europa dit heeft ook te maken met wanneer europa de datum vrij geeft dat de gevaccineerde amerikanen naar europa mogen...
Dus het gaat echt gebeuren :clap:
Enig idee begin of eind juni?

Nee durf ik je echt niet te zeggen, er ligt een plan bij opa.Joe, de us travel assocation loopt ook te pushen erover dus de druk is groot om
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Kath90 »

Ik wordt heel onrustig van de onzekerheid en het niets horen, of het nou 1 Juni of 1 Juli of 1 Augustus etc wordt maakt me eigenlijk niet meer zo heel veel uit maar ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben😭..

In principe heb ik nog vliegtickets voor 16 juni maar ik verwacht dat ik deze moet herboeken, gezien ik maar kan herboeken tot eind Augustus zou ik graag een weekje NY doen ipv een uitgebreide trip. Maarja, dan moet Augustus wel kunnen.

Just let us know already!
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Raquel12 »

Kath90 schreef:
12 mei 2021, 22:52
Ik wordt heel onrustig van de onzekerheid en het niets horen, of het nou 1 Juni of 1 Juli of 1 Augustus etc wordt maakt me eigenlijk niet meer zo heel veel uit maar ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben😭..

In principe heb ik nog vliegtickets voor 16 juni maar ik verwacht dat ik deze moet herboeken, gezien ik maar kan herboeken tot eind Augustus zou ik graag een weekje NY doen ipv een uitgebreide trip. Maarja, dan moet Augustus wel kunnen.

Just let us know already!
Ik ook hoor maar de berichten worden wel positiever aan die kant NY en LA gaan 1 juli helemaal.open en hebben ook aangegeven meer touristen van buitenad te willen ... heb zelf ticket voor eind augustus geboekt en ga ervan uit dat het doorgaat
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2014, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jupiter05 »

Nee durf ik je echt niet te zeggen, er ligt een plan bij opa.Joe, de us travel assocation loopt ook te pushen erover dus de druk is groot om
Nee snap ik, is koffiedik kijken. Hopelijk komt er gauw duidelijkheid, zijn we wel aan toe met z’n allen!
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Raquel12 »

Yes laten we het hopen heb gevoel dat het wel goed komt fingers crossed.....

Las trouwens gister dat air europa vanaf spanje half juni 4x per week naar NY gaat, en 4x per week naar MIami en het daarna gaat opvoeren
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2014, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jupiter05 »

hemmie schreef:
08 apr 2021, 22:18
Als je doorgraaft wordt het uiteindelijk wel goed uitgelegd.
Test maximaal 72 uur oud
De tijd tussen het moment van afname van de NAAT-test en de aankomst in Nederland mag maximaal 72 uur zijn. U moet dan in combinatie met deze test ook een negatieve sneltest van maximaal 24 uur oud laten zien als u gaat boarden. Hiervoor geldt dat de tijd tussen het moment van afname van de sneltest en het aan boord gaan maximaal 24 uur is. De testuitslagen moeten wel bekend zijn voordat u naar Nederland vertrekt.

Heeft u buiten uw schuld om vertraging? Dan mag de testafname maximaal 96 uur oud zijn bij aankomst in Nederland. U krijgt dus 24 uur extra. U moet dan wel kunnen bewijzen dat de negatieve testuitslag is verlopen door vertraging buiten uw schuld om.

Test maximaal 24 uur oud
Laat u als u gaat boarden een negatieve NAAT (PCR)-test zien van maximaal 24 uur oud bij aankomst in Nederland? Dan heeft u geen negatieve sneltest nodig.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-pcr-test

Beste allemaal, nog maar weer eens een vraag over dat testen, zolang dat nog van toepassing is.
Kan zijn dat tegen de tijd dat we weer mogen, het niet meer nodig is, maar ben me wel aan het oriënteren. In navolging op eerdere berichtgeving een vraag.

Als wij terugvliegen vanuit Florida via Atlanta naar Amsterdam, zullen we een PCR test nodig hebben en daarnaast een sneltest. Enkel PCR test met geldigheid van 24 uur lukt niet vanwege de tussenstop. Atlanta biedt geen sneltesten op het vliegveld voor zover ik kan zien, dus zullen we elders moeten regelen (Florida waarschijnlijk het handigst).
Voor wat betreft die sneltest, weet iemand of je daar dan ook een travel certificate van moet hebben? Bij de PCR testen wordt dat aangeboden, maar bij die sneltesten vaak niet. Iemand meer info of ervaring (wellicht vanuit ander land)? Gaat specifiek om die sneltest, waar moet die aan voldoen qua documentatie?

Bij voorbaat dank!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Volgens mij kun je gewoon een bewijs meekrijgen bij een sneltest.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Even voor de duidelijkheid, die PCR (of andere NAAT) test 24u is 24u voor vertrek, in jouw geval dus 24u voor vertrek uit Florida. Is dat ook geen optie?

Uitleg over waar de uitslag aan moet voldoen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... estuitslag
Terug in Texas!
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2014, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jupiter05 »

Ik ging er vanuit dat je de negatieve testuitslag moet hebben voor de vlucht naar Amsterdam, dus de vlucht van Atlanta naar Amsterdam. Dan lukt het niet als er eerst nog een vlucht van Florida naar Atlanta is, tussenstop met tijd, etc.. Uitslag van die test is vaak pas een dag later beschikbaar, is dus sowieso al best krap.
Maar werkt het niet zo dan?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Nu nog andersom...
Italië weer open voor Amerikaanse vakantievierders die met Delta vliegen https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ta-vliegen
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

En dan 3 keer moeten testen. Benieuwd hoeveel Amerikanen hier aan mee werken. Overdreven gedoe. 1x zou voldoende moeten zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer