Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

@sandy343

Probeer het terug te krijgen van je annuleringsverzekering. Gaat vast sneller. Wij kregen de kosten van annulering die Gate1 niet terug betaalde van de verzekering.
Gebruikersavatar
mad25
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2012, 20:27
Partner van: Joyco
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mad25 »

sandy343 schreef:
31 jul 2020, 23:08
Ook email adres is onduidelijk, de email met annulering is no reply, en op de site vind ik niks
Ik heb, na heel lang wachten en steeds geen reactie krijgen via messenger en ook telefonisch niemand te pakken kreeg (op de meest bizarre uren gebeld in de hoop dat er dan minder wachttijd was) gezocht naar contactgegevens van Carsten Spohr (CEO) en hoofd klantenservice Jonathan von - Gutzeit. Daar mailadressen van gevonden, de aangepaste voorbeeldbrief meegestuurd (zowel in de tekst als als bijlage} , en kreeg vrij rap (paar dagen) een reactie van klantenservice. Dat mailadres van klantenservice is customer.relations@lufthansa.com. De contactgegevens van hen vond ik via https://elliott.org/company-contacts/lu ... -airlines/. Inmiddels bericht gehad dat ik alles terugkrijg. Moet het alleen nog op de rekening zien, bericht dat ik 't terug zou krijgen is nog geen week geleden.
Laatst gewijzigd door mad25 op 01 aug 2020, 13:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Ik heb net m'n geld retour gekregen van Air France (teruggeboekt op Amex).
Vlucht van 24 sept. rechtstreeks geboekt bij AirFrance.
Na verschillende vluchtwijzigingen kreeg ik (en was ik akkoord gegaan met) een nieuw vluchtschema. De week erna werd er weer een vlucht geannuleerd (het stukje AMS-CDG) en naar een latere vlucht gezet(oorspronkelijk 06h30 naar 08h00). Ondanks dat dit geen gevolgen had voor de overstap nam ik dit toch als gelegenheid de hele reis maar te annuleren met als reden annulering door de airline.

Eerst op 10/7 geannuleerd via airfrance.com. Na een week antwoord:
As your ticket has been purchased outside of France, you shall ask your Air France agency in the country of trip departure, or log on local AF website. WWW.AIRFRANCE.BE
Dan op 17/7 weer annulering ingevoerd maar dan op de .be én .nl website.
Afgelopen donderdagmiddag (30/7) via FB Messenger gevraagd naar de voortgang; binnen 1 uur bericht dat de annulering was bevestigd. Direct daarop ook een email ontvangen en 2 dagen later het geld terug.
Dus het kan binnen 2 weken geregeld zijn.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Wij hoorden van vrienden, zij zouden in april naar Amerika, dat KLM eerst de recent geannuleerde vluchten terugbetaalt en daarna gaat terugwerken in de tijd. Kan voor hun dus nog even duren blijkbaar.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

@vana Ik heb het volledige bedrag terug gehad.
Ik boek normaliter altijd met CC. Dit keer niet omdat ik geen zin had om naar beneden te lopen om mijn cc te pakken. Wijze les :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Bjornftw
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jun 2015, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bjornftw »

jojostravelusa schreef:
02 aug 2020, 11:40
Wij hoorden van vrienden, zij zouden in april naar Amerika, dat KLM eerst de recent geannuleerde vluchten terugbetaalt en daarna gaat terugwerken in de tijd. Kan voor hun dus nog even duren blijkbaar.
Kan ik bevestigen, gebeurde bij mij ook. Heeft maanden geduurd helaas..
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Vreemde volgorde van onze nationale trots. Iedereen die achteraan aansluit krijgt als eerste geld terug :shock:
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

jojostravelusa schreef:
02 aug 2020, 11:40
Wij hoorden van vrienden, zij zouden in april naar Amerika, dat KLM eerst de recent geannuleerde vluchten terugbetaalt en daarna gaat terugwerken in de tijd. Kan voor hun dus nog even duren blijkbaar.
En hoe weten die vrienden dat? Want volgens mijn informatie is dit niet juist.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Wellicht denkt de KLM dat je met een last come first served minder klachten krijgt? Mensen die hun geld snel terug krijgen zullen niet klagen.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Mijn ervaring met het aanvragen van vouchers was iig wel dat de klager voorrang krijgt. Had al weken een aanvraag liggen en na 1 berichtje kreeg ik ze ineens :P
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

De hardste schreeuwers, sorry @Nessiezzz het is uiteraard niet persoonlijk bedoeld :D krijgen vaak het eerste antwoord. Ook het principe wat oud is, is toch al oud, of ik dit volgende week doe of over 2 weken maakt dan ook niet meer uit, speelt in bedrijfsprocessen bij elk commercieel bedrijf. Zo werkt het in de praktijk gewoon. Komt de doorlooptijd overigens vaak niet ten goede.

Per saldo heb je wel minder klachten want als je je instroom kunt bijhouden gaan die in ieder geval niet klagen.. Waarschijnlijk zijn het zoveel aanvragen dat als ze op oudste datum werken je vanzelf klachten krijgt van de recentere aanvragen die het (ook) te lang vindt duren.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
sandy343
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2019, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandy343 »

mad25 schreef:
01 aug 2020, 09:35
sandy343 schreef:
31 jul 2020, 23:08
Ook email adres is onduidelijk, de email met annulering is no reply, en op de site vind ik niks
Ik heb, na heel lang wachten en steeds geen reactie krijgen via messenger en ook telefonisch niemand te pakken kreeg (op de meest bizarre uren gebeld in de hoop dat er dan minder wachttijd was) gezocht naar contactgegevens van Carsten Spohr (CEO) en hoofd klantenservice Jonathan von - Gutzeit. Daar mailadressen van gevonden, de aangepaste voorbeeldbrief meegestuurd (zowel in de tekst als als bijlage} , en kreeg vrij rap (paar dagen) een reactie van klantenservice. Dat mailadres van klantenservice is customer.relations@lufthansa.com. De contactgegevens van hen vond ik via https://elliott.org/company-contacts/lu ... -airlines/. Inmiddels bericht gehad dat ik alles terugkrijg. Moet het alleen nog op de rekening zien, bericht dat ik 't terug zou krijgen is nog geen week geleden.

Dan ga ik dat ook eens proberen dankjewel, ik laat nog weten hoe dat gaat verlopen .
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

@d_vdploeg je hebt helemaal gelijk hoor ;) de brutalen hebben de halve wereld! :P
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

vana schreef:
03 aug 2020, 16:46
En hoe weten die vrienden dat?
Geen idee. Van horen zeggen denk ik. Of ergens gelezen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

@Frasi


:lol: :lol: :thumbup: :thumbup: :clap: :clap: :lol: :lol:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
DisneyJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 sep 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door DisneyJ »

Dit weekend vluchttijd wijziging ontvangen van United voor onze vlucht van 14 september. Met pijn in het hart hebben we naar aanleiding hiervan om een refund verzocht.
Maandag bericht gehad dat de refund goedgekeurd was en zojuist stond het volledige aankoopbedrag weer op mijn creditcard.

Zo kan het dus ook! Compliment voor United!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Dat is echt snel. Mooi :thumbup:
DavyA
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 aug 2020, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 6

Hawaii - Maui 22 augustus 2020 what to do?

Bericht door DavyA »

USA liefhebbertjes..

Nieuwe account omdat de vorige onvindbaar was helaas.............

Ik heb vorig jaar in november tickets geboekt naar Maui aan een mooie voordelige prijs, dit rechtstreeks bij KLM.

Nu over 2 weken staat de vlucht gepland en heb ik van KLM nog steeds niets gehoord, de vlucht lijkt niet geannuleerd. Nu is (voor inwoners van België) reizen buiten Europa nog steeds niet mogelijk, alsook is er in Hawaii nog steeds een quarantaine van 14 dagen.

Op de KLM website zie ik bij covid voorwaarden dat als de vlucht niet geannuleerd werd door hen zelf er geen voucher kan gevraagd worden. Datum of bestemming wijzigen zou wel mogelijk zijn. Als ik nu naar de mijn booking ga, kan ik toch nergens wijzigen, op de knop vlucht wijzigen krijg ik enkel een pop up met melding met wat uitleg met daarin ook 'wijzigen enkel mogelijk met flexibel ticket'.

De klantenservice is niet bereikbaar, een bandje met keuzemenu en 'de wachttijd is meer dan 30 minuten', waarna de lijn afspringt.

Heeft er nog iemand hier mee te maken en hoe zou ik toch nog kunnen wijzigen?

Thanks
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hawaii - Maui 22 augustus 2020 what to do?

Bericht door harryh »

Je zegt "vorig jaar november geboekt " en "over 2 weken" dus je reist voor 31 augustus. Dan heb je recht op een voucher zie https://apps.isc.klm.com/voucher/Forms/frmMain.aspx:
Am I entitled to a refund in the form of a travel voucher?
You're entitled to a travel voucher if:
- You booked a flight before or on 21 April 2020 and with a scheduled departure before or on 31 August 2020, and your flight has been cancelled by the airline or you’ve decided not to travel right now.
- You booked a flight on or after 22 April 2020, and your flight has been cancelled by the airline.
- If your voucher request is approved, we will also handle the additional options that you purchased. You will receive a different voucher for these additional options.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer