Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Het doet echt pijn hoor, dat niet kunnen gaan. Ik heb de eerste tien-twaalf jaar van m’n ‘volwassen’ leven bepaalde keuzes gemaakt (heel vroeg kinderen, huis bouwen,...) waardoor een Amerikareis niet aan de orde was. Op een bepaald punt komt is er dan voldoende financiële stabiliteit, inkomen,... om echt eens te gaan, dan ben je verkocht en zeg je “we gaan dit jaarlijks doen”, en dan komt zo’n achterlijk virus roet in het eten gooien... :(

Ik ben nog jong genoeg om hopelijk nog een kleine halve eeuw te kunnen gaan :D
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Timothy555 schreef:
25 aug 2020, 12:23
Ik ben nog jong genoeg om hopelijk nog een kleine halve eeuw te kunnen gaan
Maar wij niet :sadcry:
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

jojostravelusa schreef:
25 aug 2020, 16:40
Timothy555 schreef:
25 aug 2020, 12:23
Ik ben nog jong genoeg om hopelijk nog een kleine halve eeuw te kunnen gaan
Maar wij niet :sadcry:
Wij ook niet.... helaas.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Lufthansa maakt vrienden, ik had mijn geld voor tickets al in een paar weken terug en nu dit:

De vier netwerkmaatschappijen binnen de Lufthansa Group versoepelen tot en met eind december de omboekingsvoorwaarden voor alle tickets. Reizigers kunnen daardoor verschillende keren zonder extra kosten hun tickets wijzigen naar een andere datum of bestemming. Tot nu toe was een ticketwijziging eenmalig gratis.

De versoepelde regels zijn van toepassing op alle tickets van Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines en Brussels Airlines. Hoewel het wijzigen gratis is, kan het zijn dat er extra kosten in rekening worden gebracht in het geval de oorspronkelijke boekingsklasse niet meer beschikbaar is.

Lufthansa Group verlengt verder de in juni geïntroduceerde terugvluchtgarantie tot eind september. Dat betekent dat klanten van Lufthansa, SWISS en Austrian Airlines gegarandeerd zonder extra kosten worden teruggevlogen naar Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk in het geval van een reisalarm of een stijging van het aantal besmettingen in een land. Deze verzekering wordt zonder extra kosten aangeboden in samenwerking met AXA Partners.


Bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... d-december
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ronenivonne »

Timothy555 schreef:
23 aug 2020, 14:34
ronenivonne schreef:
23 aug 2020, 10:24


En dan komt er nog bij zolang er Corona heerst en er is code geel en het wijzigt in je vakantie naar Oranje, je dan 10 dagen in isolatie moet bij thuiskomst. Heb je al 3 weken vrij genomen loop je het risico dat je nog 2 weken in isolatie moet thuis. Wordt wel wat veel dan ☹️
Dat is het minste, kan perfect van thuis m’n job uitoefenen... Ben dit jaar al meer thuis aan het werken geweest dan op kantoor...
Voor jouw misschien maar dat geldt lang niet voor iedereen.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Dat besef ik maar al te goed. En ik kan dan wel van thuis werken (kies m’n eigen uurrooster, zolang m’n werk maar doe), maar ik ga véél liever naar kantoor. Ben een sociaal dier, wil mensen en collega’s zien.

Na m’n Bulgarije-reis, een gebied dat voor België oranje was, ben ik verplicht van m’n werkgever uit 2 weken van thuis uit aan het werk geweest. Voorlopig is Tenerife nog groen maar als het wijzigt zal dat idem zijn. Ik ‘kijk’ er dus niet naar, en geniet van m’n (Europese) reizen als vanouds.
Rob-Sophie
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2018, 20:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Rob-Sophie »

Hierbij wil ik toch even ons verhaal delen, wellicht heeft iemand er iets aan.
Tickets geboekt bij Tix.nl (eind januari), vluchten uitgevoerd door United.
Oorspronkelijke vliegdatum: 31 augustus.

Nadat Corona zijn werk had gedaan was de vlucht incompleet. Contact opnemen met TIX kon alleen per mail, maar nooit reactie gehad. Echter werd half augustus een nieuw vluchtschema gestuurd. Mede door de travelban (en ons gezonde verstand) hebben we direct per mail laten weten dat we geen akkoord geven op het vluchtschema.

Drie dagen later bevestigd TIX onze nieuwe vluchtschema en de tickets naar USA zijn een feit. De vlucht gaat door (UA71). Direct hierop actie ondernomen door mail te sturen naar klantenservice, helaas nooit reactie gehad.

14 dagen voor vertrek is TIX wel bereikbaar via het contactformulier. Men gaf aan dat ik één optie had:
Nieuwe vluchtdatum plannen (vlucht moet uitgevoerd worden voor 2022, door privé omstandigheden is dit voor ons helaas niet mogelijk). Aangegeven dat wij recht hebben op een refund door de wijziging van het vluchtschema, TIX wees dit direct af.

Toen contact opgenomen met United via Facebook Messenger. Daar wordt je binnen enkele minuten netjes geholpen en men denkt mee over een oplossing. Ook daar gaf de medewerker aan dat we recht hebben op 100% refund. Dit hebben ze in mijn dossier opgeschreven en ik heb hier een kopie van gekregen. Bij TIX gemeld dat United ons een bevestiging heeft gegeven dat we recht hebben op refund. Screenshots aangeleverd + verwezen naar mijn dossier bij United.

TIX reageerde na 4 werkdagen en gaf aan dat we inderdaad recht hebben op een refund maar dat we €245 per ticket annuleringskosten moeten betalen omdat we zelf het vluchtschema hebben bevestigd (hebben we niet). Omdat we nu 7 dagen voor vertrek zitten, moest het volgens de medewerker snel afgehandeld worden.

Toen heb ik nog een keer, alle screenshots gestuurd waarin zichtbaar is dat we NIET akkoord zijn gegaan met het vluchtschema en dat United aangeeft dat we recht hebben op een refund. Nu 5 dagen voor vertrek krijgen we een mail dat de refund wordt aangevraagd en hier geen extra kosten aan verbonden zitten. Nu is het afwachten maar we hebben goede hoop.

Laat je dus niet misleiden door een tussenpartij als TIX.
De volgende keer boek ik direct bij United, zonder tussenkomst van een derde partij.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

Wow, dat is wel een hele nare ervaring met Tix. Onbeschoft gewoon. Dank voor het delen, ik had nog nooit bij Tix geboekt en ga dat na het lezen van jouw verhaal ook zeker nooit doen.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door winterpark »

Wij hebben met behulp van de creditcardmaatschappij inmiddels het geld van de tickets terug van Icelandair. Inmiddels is onze case daar trouwens nog steeds niet in behandeling genomen. Nu ligt er dus alleen nog een voucher van KLM, non-refundable dankzij mijn ongeduld ;-) Hopelijk zit er in 2022 weer een reisje in, dan overigens niet meer met zijn tweeën, maar met zijn drieën...
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ron Notenboom »

Timothy555 schreef:
25 aug 2020, 12:23
Ik ben nog jong genoeg om hopelijk nog een kleine halve eeuw te kunnen gaan :D
Wij helaas niet. Zou al blij zijn als het lukt om tenminste nog eenmaal te gaan. :|
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

Heeft iemand van jullie de laatste tijd nog een refund van KLM ontvangen?

Wij wachten inmiddels bijna 90 dagen maar komen niets verder bij KLM. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, via twitter whats app krijg je reacties waar je niet verder mee komt. Heb gemaild naar Pieter Elbers, heeft ook een nietszeggende reactie opgeleverd. En nu weet ik het niet meer.

Nog tips?
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

Ja. Mijn tip is: gewoon afwachten je komt vanzelf aan de beurt. Je refund aanvraag was half juni, en de wachttijden zijn lang bij de luchtvaartmaatschappijen.
Veel mailen/twitteren of whatsappen heeft geen zin. Integendeel zelfs, als iedereen dat doet worden de wachtrijen alleen maar langer want al die extra berichten moeten ook behandeld worden.

Onze refundaanvraag bij Lufthansa was op 30 april en we hebben pas sinds deze week al onze refunds gekregen.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door IngridUSA »

Jacobien schreef:
27 aug 2020, 11:58
Heeft iemand van jullie de laatste tijd nog een refund van KLM ontvangen?

Wij wachten inmiddels bijna 90 dagen maar komen niets verder bij KLM. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, via twitter whats app krijg je reacties waar je niet verder mee komt. Heb gemaild naar Pieter Elbers, heeft ook een nietszeggende reactie opgeleverd. En nu weet ik het niet meer.

Nog tips?
Ik heb op 13 augustus de extra kosten voor economy comfort terugontvangen. Deze had ik medio juni ingediend via het online formulier op de site (de oorspronkelijke vlucht had ik via Tioga Tours geboekt en daar heb ik een voucher voor gehad). Helaas kwam ik er toen achter dat ik alleen de heenvlucht had ingediend... dus deel 2 heb ik recent ook maar ingediend. Stomme eigen fout, maar dat komt wel goed.

Dus ze zijn echt wel aan het werk daar, maar of er bepaalde volgordes aangehouden worden is lastig te zeggen denk ik.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door winterpark »

Jacobien schreef:
27 aug 2020, 11:58
Heeft iemand van jullie de laatste tijd nog een refund van KLM ontvangen?

Wij wachten inmiddels bijna 90 dagen maar komen niets verder bij KLM. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, via twitter whats app krijg je reacties waar je niet verder mee komt. Heb gemaild naar Pieter Elbers, heeft ook een nietszeggende reactie opgeleverd. En nu weet ik het niet meer.

Nog tips?
Creditcard inschakelen? Zie mijn bericht hierboven.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Diederik52 »

Jacobien schreef:
27 aug 2020, 11:58
Heeft iemand van jullie de laatste tijd nog een refund van KLM ontvangen?

Wij wachten inmiddels bijna 90 dagen maar komen niets verder bij KLM. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, via twitter whats app krijg je reacties waar je niet verder mee komt. Heb gemaild naar Pieter Elbers, heeft ook een nietszeggende reactie opgeleverd. En nu weet ik het niet meer.

Nog tips?
Dezelfde ervaring via Whatsapp, schoot niet op qua doorlooptijd en inhoudelijk. 's Ochtends vroeg vóór half 8 gebeld (ik las ergens zelfs: tussen 6 en 7 bellen…), binnen 3min iemand aan de telefoon. Geluk? Toeval? Juiste cijferkeuzes in het menu? Hoe dan ook, er was contact en mijn probleem binnen 5min opgelost (zie: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?). Toch maar telefonisch proberen? Ik wens je veel succes!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Jacobien schreef:
27 aug 2020, 11:58
Nog tips?
Ik ben naar de rechtsbijstandverzekering moeten gaan omdat KLM maar 2 van de 4 tickets van één boeking heeft terugbetaald en niet wilde aangegeven of en zo ja wanneer ik de rest zou terugkrijgen. Krijg het nu terug van de RB.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door asv60 »

Gisteren eindelijk bericht van BudgetAir dat er binnen 10 dagen uitbetaald gaat worden. Vluchten waren in April!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Vwb KLM zou ik vroeg in de ochtend bellen en dan moet je om en nabij de 20min wachten. Helpen mij altijd zeer goed telefonisch :thumbup:
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Diederik52 »

Nessiezzz schreef:
29 aug 2020, 11:20
Vwb KLM zou ik vroeg in de ochtend bellen en dan moet je om en nabij de 20min wachten. Helpen mij altijd zeer goed telefonisch :thumbup:
Mee eens. Mij ook zo gelukt (zie hierboven mijn reactie op Jacobien), en dan zelfs binnen 3min.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Roosuithoorn »

Ik zou 24 augustus naar Denver vliegen met United. Ik heb geboekt bij vliegtickets.nl. Normaliter boek ik rechtstreeks, maar dit scheelde €200 per ticket. Ik kreeg bericht van vliegtickets dat mijn vlucht geaannuleerd is en dat ze het restitutie proces gaan beginnen. Restitutie kan 6 tot 12 (!!!!) maanden duren. Ik snap dat het druk is, maar een jaar lijkt mij toch wel erg lang. Zouden ze het geld pas willen terug geven wanneer de markt weer wat aantrekt?
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer