Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Corona virus / Travel ban
-
- Amerika-expert
- Berichten: 1819
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Corona virus / Travel ban
Het doet echt pijn hoor, dat niet kunnen gaan. Ik heb de eerste tien-twaalf jaar van m’n ‘volwassen’ leven bepaalde keuzes gemaakt (heel vroeg kinderen, huis bouwen,...) waardoor een Amerikareis niet aan de orde was. Op een bepaald punt komt is er dan voldoende financiële stabiliteit, inkomen,... om echt eens te gaan, dan ben je verkocht en zeg je “we gaan dit jaarlijks doen”, en dan komt zo’n achterlijk virus roet in het eten gooien...
Ik ben nog jong genoeg om hopelijk nog een kleine halve eeuw te kunnen gaan
Ik ben nog jong genoeg om hopelijk nog een kleine halve eeuw te kunnen gaan
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Maar wij nietTimothy555 schreef: ↑25 aug 2020, 12:23Ik ben nog jong genoeg om hopelijk nog een kleine halve eeuw te kunnen gaan
-
- Amerikakenner
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Locatie: son en breugel
Re: Corona virus / Travel ban
Wij ook niet.... helaas.jojostravelusa schreef: ↑25 aug 2020, 16:40Maar wij nietTimothy555 schreef: ↑25 aug 2020, 12:23Ik ben nog jong genoeg om hopelijk nog een kleine halve eeuw te kunnen gaan
-
- Amerika-expert
- Berichten: 5013
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
- Aantal x V.S. bezocht: 59
- Locatie: West-Brabant NL
Re: Corona virus / Travel ban
Lufthansa maakt vrienden, ik had mijn geld voor tickets al in een paar weken terug en nu dit:
De vier netwerkmaatschappijen binnen de Lufthansa Group versoepelen tot en met eind december de omboekingsvoorwaarden voor alle tickets. Reizigers kunnen daardoor verschillende keren zonder extra kosten hun tickets wijzigen naar een andere datum of bestemming. Tot nu toe was een ticketwijziging eenmalig gratis.
De versoepelde regels zijn van toepassing op alle tickets van Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines en Brussels Airlines. Hoewel het wijzigen gratis is, kan het zijn dat er extra kosten in rekening worden gebracht in het geval de oorspronkelijke boekingsklasse niet meer beschikbaar is.
Lufthansa Group verlengt verder de in juni geïntroduceerde terugvluchtgarantie tot eind september. Dat betekent dat klanten van Lufthansa, SWISS en Austrian Airlines gegarandeerd zonder extra kosten worden teruggevlogen naar Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk in het geval van een reisalarm of een stijging van het aantal besmettingen in een land. Deze verzekering wordt zonder extra kosten aangeboden in samenwerking met AXA Partners.
Bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... d-december
De vier netwerkmaatschappijen binnen de Lufthansa Group versoepelen tot en met eind december de omboekingsvoorwaarden voor alle tickets. Reizigers kunnen daardoor verschillende keren zonder extra kosten hun tickets wijzigen naar een andere datum of bestemming. Tot nu toe was een ticketwijziging eenmalig gratis.
De versoepelde regels zijn van toepassing op alle tickets van Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines en Brussels Airlines. Hoewel het wijzigen gratis is, kan het zijn dat er extra kosten in rekening worden gebracht in het geval de oorspronkelijke boekingsklasse niet meer beschikbaar is.
Lufthansa Group verlengt verder de in juni geïntroduceerde terugvluchtgarantie tot eind september. Dat betekent dat klanten van Lufthansa, SWISS en Austrian Airlines gegarandeerd zonder extra kosten worden teruggevlogen naar Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk in het geval van een reisalarm of een stijging van het aantal besmettingen in een land. Deze verzekering wordt zonder extra kosten aangeboden in samenwerking met AXA Partners.
Bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... d-december
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Locatie: Limburg
Re: Corona virus / Travel ban
Voor jouw misschien maar dat geldt lang niet voor iedereen.Timothy555 schreef: ↑23 aug 2020, 14:34Dat is het minste, kan perfect van thuis m’n job uitoefenen... Ben dit jaar al meer thuis aan het werken geweest dan op kantoor...ronenivonne schreef: ↑23 aug 2020, 10:24
En dan komt er nog bij zolang er Corona heerst en er is code geel en het wijzigt in je vakantie naar Oranje, je dan 10 dagen in isolatie moet bij thuiskomst. Heb je al 3 weken vrij genomen loop je het risico dat je nog 2 weken in isolatie moet thuis. Wordt wel wat veel dan
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
-
- Amerika-expert
- Berichten: 1819
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Corona virus / Travel ban
Dat besef ik maar al te goed. En ik kan dan wel van thuis werken (kies m’n eigen uurrooster, zolang m’n werk maar doe), maar ik ga véél liever naar kantoor. Ben een sociaal dier, wil mensen en collega’s zien.
Na m’n Bulgarije-reis, een gebied dat voor België oranje was, ben ik verplicht van m’n werkgever uit 2 weken van thuis uit aan het werk geweest. Voorlopig is Tenerife nog groen maar als het wijzigt zal dat idem zijn. Ik ‘kijk’ er dus niet naar, en geniet van m’n (Europese) reizen als vanouds.
Na m’n Bulgarije-reis, een gebied dat voor België oranje was, ben ik verplicht van m’n werkgever uit 2 weken van thuis uit aan het werk geweest. Voorlopig is Tenerife nog groen maar als het wijzigt zal dat idem zijn. Ik ‘kijk’ er dus niet naar, en geniet van m’n (Europese) reizen als vanouds.
-
- Amerika-newbie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 20:37
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Corona virus / Travel ban
Hierbij wil ik toch even ons verhaal delen, wellicht heeft iemand er iets aan.
Tickets geboekt bij Tix.nl (eind januari), vluchten uitgevoerd door United.
Oorspronkelijke vliegdatum: 31 augustus.
Nadat Corona zijn werk had gedaan was de vlucht incompleet. Contact opnemen met TIX kon alleen per mail, maar nooit reactie gehad. Echter werd half augustus een nieuw vluchtschema gestuurd. Mede door de travelban (en ons gezonde verstand) hebben we direct per mail laten weten dat we geen akkoord geven op het vluchtschema.
Drie dagen later bevestigd TIX onze nieuwe vluchtschema en de tickets naar USA zijn een feit. De vlucht gaat door (UA71). Direct hierop actie ondernomen door mail te sturen naar klantenservice, helaas nooit reactie gehad. 14 dagen voor vertrek is TIX wel bereikbaar via het contactformulier. Men gaf aan dat ik één optie had:
Nieuwe vluchtdatum plannen (vlucht moet uitgevoerd worden voor 2022, door privé omstandigheden is dit voor ons helaas niet mogelijk). Aangegeven dat wij recht hebben op een refund door de wijziging van het vluchtschema, TIX wees dit direct af.
Toen contact opgenomen met United via Facebook Messenger. Daar wordt je binnen enkele minuten netjes geholpen en men denkt mee over een oplossing. Ook daar gaf de medewerker aan dat we recht hebben op 100% refund. Dit hebben ze in mijn dossier opgeschreven en ik heb hier een kopie van gekregen. Bij TIX gemeld dat United ons een bevestiging heeft gegeven dat we recht hebben op refund. Screenshots aangeleverd + verwezen naar mijn dossier bij United.
TIX reageerde na 4 werkdagen en gaf aan dat we inderdaad recht hebben op een refund maar dat we €245 per ticket annuleringskosten moeten betalen omdat we zelf het vluchtschema hebben bevestigd (hebben we niet). Omdat we nu 7 dagen voor vertrek zitten, moest het volgens de medewerker snel afgehandeld worden.
Toen heb ik nog een keer, alle screenshots gestuurd waarin zichtbaar is dat we NIET akkoord zijn gegaan met het vluchtschema en dat United aangeeft dat we recht hebben op een refund. Nu 5 dagen voor vertrek krijgen we een mail dat de refund wordt aangevraagd en hier geen extra kosten aan verbonden zitten. Nu is het afwachten maar we hebben goede hoop.
Laat je dus niet misleiden door een tussenpartij als TIX. De volgende keer boek ik direct bij United, zonder tussenkomst van een derde partij.
Tickets geboekt bij Tix.nl (eind januari), vluchten uitgevoerd door United.
Oorspronkelijke vliegdatum: 31 augustus.
Nadat Corona zijn werk had gedaan was de vlucht incompleet. Contact opnemen met TIX kon alleen per mail, maar nooit reactie gehad. Echter werd half augustus een nieuw vluchtschema gestuurd. Mede door de travelban (en ons gezonde verstand) hebben we direct per mail laten weten dat we geen akkoord geven op het vluchtschema.
Drie dagen later bevestigd TIX onze nieuwe vluchtschema en de tickets naar USA zijn een feit. De vlucht gaat door (UA71). Direct hierop actie ondernomen door mail te sturen naar klantenservice, helaas nooit reactie gehad. 14 dagen voor vertrek is TIX wel bereikbaar via het contactformulier. Men gaf aan dat ik één optie had:
Nieuwe vluchtdatum plannen (vlucht moet uitgevoerd worden voor 2022, door privé omstandigheden is dit voor ons helaas niet mogelijk). Aangegeven dat wij recht hebben op een refund door de wijziging van het vluchtschema, TIX wees dit direct af.
Toen contact opgenomen met United via Facebook Messenger. Daar wordt je binnen enkele minuten netjes geholpen en men denkt mee over een oplossing. Ook daar gaf de medewerker aan dat we recht hebben op 100% refund. Dit hebben ze in mijn dossier opgeschreven en ik heb hier een kopie van gekregen. Bij TIX gemeld dat United ons een bevestiging heeft gegeven dat we recht hebben op refund. Screenshots aangeleverd + verwezen naar mijn dossier bij United.
TIX reageerde na 4 werkdagen en gaf aan dat we inderdaad recht hebben op een refund maar dat we €245 per ticket annuleringskosten moeten betalen omdat we zelf het vluchtschema hebben bevestigd (hebben we niet). Omdat we nu 7 dagen voor vertrek zitten, moest het volgens de medewerker snel afgehandeld worden.
Toen heb ik nog een keer, alle screenshots gestuurd waarin zichtbaar is dat we NIET akkoord zijn gegaan met het vluchtschema en dat United aangeeft dat we recht hebben op een refund. Nu 5 dagen voor vertrek krijgen we een mail dat de refund wordt aangevraagd en hier geen extra kosten aan verbonden zitten. Nu is het afwachten maar we hebben goede hoop.
Laat je dus niet misleiden door een tussenpartij als TIX. De volgende keer boek ik direct bij United, zonder tussenkomst van een derde partij.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Wow, dat is wel een hele nare ervaring met Tix. Onbeschoft gewoon. Dank voor het delen, ik had nog nooit bij Tix geboekt en ga dat na het lezen van jouw verhaal ook zeker nooit doen.
-
- Amerikakenner
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Re: Corona virus / Travel ban
Wij hebben met behulp van de creditcardmaatschappij inmiddels het geld van de tickets terug van Icelandair. Inmiddels is onze case daar trouwens nog steeds niet in behandeling genomen. Nu ligt er dus alleen nog een voucher van KLM, non-refundable dankzij mijn ongeduld Hopelijk zit er in 2022 weer een reisje in, dan overigens niet meer met zijn tweeën, maar met zijn drieën...
-
- Amerikakenner
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Naaldwijk
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Wij helaas niet. Zou al blij zijn als het lukt om tenminste nog eenmaal te gaan.Timothy555 schreef: ↑25 aug 2020, 12:23Ik ben nog jong genoeg om hopelijk nog een kleine halve eeuw te kunnen gaan
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Re: Corona virus / Travel ban
Heeft iemand van jullie de laatste tijd nog een refund van KLM ontvangen?
Wij wachten inmiddels bijna 90 dagen maar komen niets verder bij KLM. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, via twitter whats app krijg je reacties waar je niet verder mee komt. Heb gemaild naar Pieter Elbers, heeft ook een nietszeggende reactie opgeleverd. En nu weet ik het niet meer.
Nog tips?
Wij wachten inmiddels bijna 90 dagen maar komen niets verder bij KLM. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, via twitter whats app krijg je reacties waar je niet verder mee komt. Heb gemaild naar Pieter Elbers, heeft ook een nietszeggende reactie opgeleverd. En nu weet ik het niet meer.
Nog tips?
- vana
- Amerika-expert
- Berichten: 12928
- Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Ja. Mijn tip is: gewoon afwachten je komt vanzelf aan de beurt. Je refund aanvraag was half juni, en de wachttijden zijn lang bij de luchtvaartmaatschappijen.
Veel mailen/twitteren of whatsappen heeft geen zin. Integendeel zelfs, als iedereen dat doet worden de wachtrijen alleen maar langer want al die extra berichten moeten ook behandeld worden.
Onze refundaanvraag bij Lufthansa was op 30 april en we hebben pas sinds deze week al onze refunds gekregen.
Veel mailen/twitteren of whatsappen heeft geen zin. Integendeel zelfs, als iedereen dat doet worden de wachtrijen alleen maar langer want al die extra berichten moeten ook behandeld worden.
Onze refundaanvraag bij Lufthansa was op 30 april en we hebben pas sinds deze week al onze refunds gekregen.
-
- Amerikakenner
- Berichten: 1230
- Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Locatie: West-Brabant
Re: Corona virus / Travel ban
Ik heb op 13 augustus de extra kosten voor economy comfort terugontvangen. Deze had ik medio juni ingediend via het online formulier op de site (de oorspronkelijke vlucht had ik via Tioga Tours geboekt en daar heb ik een voucher voor gehad). Helaas kwam ik er toen achter dat ik alleen de heenvlucht had ingediend... dus deel 2 heb ik recent ook maar ingediend. Stomme eigen fout, maar dat komt wel goed.Jacobien schreef: ↑27 aug 2020, 11:58Heeft iemand van jullie de laatste tijd nog een refund van KLM ontvangen?
Wij wachten inmiddels bijna 90 dagen maar komen niets verder bij KLM. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, via twitter whats app krijg je reacties waar je niet verder mee komt. Heb gemaild naar Pieter Elbers, heeft ook een nietszeggende reactie opgeleverd. En nu weet ik het niet meer.
Nog tips?
Dus ze zijn echt wel aan het werk daar, maar of er bepaalde volgordes aangehouden worden is lastig te zeggen denk ik.
-
- Amerikakenner
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Re: Corona virus / Travel ban
Creditcard inschakelen? Zie mijn bericht hierboven.Jacobien schreef: ↑27 aug 2020, 11:58Heeft iemand van jullie de laatste tijd nog een refund van KLM ontvangen?
Wij wachten inmiddels bijna 90 dagen maar komen niets verder bij KLM. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, via twitter whats app krijg je reacties waar je niet verder mee komt. Heb gemaild naar Pieter Elbers, heeft ook een nietszeggende reactie opgeleverd. En nu weet ik het niet meer.
Nog tips?
-
- Amerikafan
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Corona virus / Travel ban
Dezelfde ervaring via Whatsapp, schoot niet op qua doorlooptijd en inhoudelijk. 's Ochtends vroeg vóór half 8 gebeld (ik las ergens zelfs: tussen 6 en 7 bellen…), binnen 3min iemand aan de telefoon. Geluk? Toeval? Juiste cijferkeuzes in het menu? Hoe dan ook, er was contact en mijn probleem binnen 5min opgelost (zie: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?). Toch maar telefonisch proberen? Ik wens je veel succes!Jacobien schreef: ↑27 aug 2020, 11:58Heeft iemand van jullie de laatste tijd nog een refund van KLM ontvangen?
Wij wachten inmiddels bijna 90 dagen maar komen niets verder bij KLM. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, via twitter whats app krijg je reacties waar je niet verder mee komt. Heb gemaild naar Pieter Elbers, heeft ook een nietszeggende reactie opgeleverd. En nu weet ik het niet meer.
Nog tips?
- asv60
- Amerika-expert
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
- Aantal x V.S. bezocht: 40
- Locatie: Noord-Holland
Re: Corona virus / Travel ban
Gisteren eindelijk bericht van BudgetAir dat er binnen 10 dagen uitbetaald gaat worden. Vluchten waren in April!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Re: Corona virus / Travel ban
Vwb KLM zou ik vroeg in de ochtend bellen en dan moet je om en nabij de 20min wachten. Helpen mij altijd zeer goed telefonisch
-
- Amerikafan
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Roosuithoorn
- Amerikafan
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
- Aantal x V.S. bezocht: 35
Re: Corona virus / Travel ban
Ik zou 24 augustus naar Denver vliegen met United. Ik heb geboekt bij vliegtickets.nl. Normaliter boek ik rechtstreeks, maar dit scheelde €200 per ticket. Ik kreeg bericht van vliegtickets dat mijn vlucht geaannuleerd is en dat ze het restitutie proces gaan beginnen. Restitutie kan 6 tot 12 (!!!!) maanden duren. Ik snap dat het druk is, maar een jaar lijkt mij toch wel erg lang. Zouden ze het geld pas willen terug geven wanneer de markt weer wat aantrekt?
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht