Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
MiKeZZa
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 mar 2018, 16:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MiKeZZa »

Helder. Onze plannen zijn/waren dermate onduidelijk dat ik nu niet alles ga uitzoeken terwijl de campings toch allemaal vol zitten enzo. Dan ga ik wel voor een veiligere periode (ik zelf denk aan 2024, maar laten we hopen dat het allemaal veel eerder positief gaat keren).

Succes met plannen maken allemaal :)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

De uiteenzetting van @JanVoo is een hele mooie. Ik denk er precies zo over. Niemand kan in de toekomst kijken, er zijn verschillende scenario’s te bedenken. We zullen af moeten wachten. En omdat ik liever een half vol dan een half leeg glas heb, heb ik maar gewoon iets geboekt voor september. Of het door kan gaan zien we dan wel weer. Het is allemaal weer eenvoudig te annuleren.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 21 apr 2021, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door woutervg »

Wij hebben ook geboekt voor augustus. We vallen onder een uitzonderingscategorie, dus we kunnen sowieso. Ik hoop alleen dat het zonder al dat getest kan zodra we gevaccineerd zijn.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tddft_ »

woutervg schreef:
21 apr 2021, 12:19
Wij hebben ook geboekt voor augustus. We vallen onder een uitzonderingscategorie, dus we kunnen sowieso.
Wat zijn de uitzonderingscategorieën precies? Wij willen namelijk in juli richting de VS gaan voor familiebezoek. Ik weet niet of dit daar ook onder valt? We hebben nog niet geboekt aangezien we meer zekerheid willen qua travel ban.
I left my heart in LA
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bianca B »

Ik ben misschien heel erg optimistisch maar ik hoop dat wij eind juni toch naar Amerika kunnen.
3 hotels die geboekt waren voor 2020 ( niet annuleerbaar) heb ik toch om kunnen boeken naar precies een jaar later, eerste boeking hotel in New York vanaf 24 juni. Vliegtickets kopen durf ik nog niet, we wachten ( niet rustig!) af.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

@tddft_ Ik vrees voor jullie dat familiebezoek niet onder uitzonderingen valt.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ADE01 »

Het zal vooral van Nederland/EU afhangen denk ik, want de VS haalt wel de aangegeven vaccinatie doelen en in veel staten is het virus enorm aan het teruglopen. Maar de CDC heeft gisteren zo ongeveer de hele wereld op code rood level 4 gezet wat betreft reizen. Over een paar weken de grenzen weer openen strookt daar niet echt mee, maar we zullen zien. Misschien dat ze wat regelen voor reeds gevaccineerde mensen.

Volgens mij zijn de familie uitzonderingen enkel voor getrouwde partners, minderjarige kinderen of indien je minderjarige kinderen/broertjes/zusjes in de VS hebt.
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door woutervg »

Wat zijn de uitzonderingscategorieën precies? Wij willen namelijk in juli richting de VS gaan voor familiebezoek. Ik weet niet of dit daar ook onder valt? We hebben nog niet geboekt aangezien we meer zekerheid willen qua travel ban.
In ons geval heeft ons zoontje ook een Amerikaans paspoort. Ik weet niet wat de overige uitzonderingscategorieën zijn.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Dan zou het volgens mij mogen, als zoon en eventuele broertjes/zusjes onder de 21 zijn. https://travel.state.gov/content/travel ... virus.html
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Wij wonen in de VS en ik heb in februari een vakantie in de VS geboekt (zuidelijke staten), en vond de hotels best duur en vaak al deels vol. Campings viel me nog mee. Maar in het zuidwesten zal het met de campings wel anders zijn! Vorig jaar een maand voor vertrek nog een rondreis door Utah geboekt, toen nog makkelijk overal betaalbare hotels kunnen boeken, die tijd is duidelijk voorbij. Campings kan ik niet goed vergelijken, want in de meeste nationale parken kon je toen sowieso niet meer boeken.
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door kastelke »

De Amerikanen zijn inderdaad massaal aan 't inenten, maar ik hoor ook dat het vanaf nu een pak trager zal gaan, omdat je nu te maken krijgt met anti-vaxxers, of mensen die gewoon geen covid vaccin willen, waardoor 'herd immunity' ook iets is dat mogelijk niet bereikt kan worden in de VS.

Persoonlijk zou ik in deze -onzekere- tijden zeker geen vakantie boeken, tenzij het voor mij niets uitmaakt als ik in de vakantieplaats 'vast' geraak. Dat ik dus niet mijn job kwijt speel, of $$$ aan hotelkosten krijg omdat ik niet kan vertrekken. Ik herinner me nog hoe de hotelprijzen de hoogte in schoten toen we in April 2010 bijna een week vast geraakten in Toronto omdat de ijslandse vulkaanuitbarsting roet in het eten smeet.
Je reisverzekering kan ook lastig doen, en in het ziekenhuis belanden is alvast het allerlaatste waar ik aan wil denken (en niet alleen omwille van de rekening).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door woutervg »

kastelke schreef:
21 apr 2021, 16:01
De Amerikanen zijn inderdaad massaal aan 't inenten, maar ik hoor ook dat het vanaf nu een pak trager zal gaan, omdat je nu te maken krijgt met anti-vaxxers, of mensen die gewoon geen covid vaccin willen, waardoor 'herd immunity' ook iets is dat mogelijk niet bereikt kan worden in de VS.
Ik denk dat ze al niet ver van de herd immunity af zitten. Er zijn zeer veel Amerikanen die al corona hebben doorgemaakt en dus ook bijdragen aan de herd immunity wanneer ze zich niet inenten.
Wanneer je zelf de inentingen hebt gehad dan is het risico erg klein dat je in het ziekenhuis beland. Mocht ik om een andere reden in het ziekenhuis belanden dan wordt dit gewoon gedekt vanuit mijn verzekering.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

@kastelke Vast komen te zitten in de VS lijkt me niet erg waarschijnlijk. Het is sinds het begin van de crisis immers nog nooit een probleem geweest om van de VS terug naar Nederland te reizen. Dat was voor België waarschijnlijk niet anders?

Edit: wat je wel zou kunnen meemaken is dat je niet mag reizen omdat je positief test. Dat zou dan wel een onvrijwillige verlenging van het verblijf kunnen betekenen. En aangezien je als je besmet bent vrij lang positief kunt blijven testen zou dat ook weleens een lang verblijf kunnen worden, zelfs als je er niet ziek van wordt. Hmmz.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door kastelke »

Of omwille van een uitbraak (variant) kan het zijn dat de vluchten afgelast worden. Daar werd ik enkele maanden geleden mee geconfronteerd. Kon op een bepaald moment niet meer terug naar Canada geraken. (en Canada zei geen repatrieringsvluchten te doen, aangezien hun advies was om niet te reizen, en ik er voor gekozen had om dat wel te doen).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tddft_ »

Dat CDC de wijziging met betrekking tot het reisadvies heeft aangepast zegt niet zo veel. Zo las ik het volgende in een artikel:

“"This does not imply a reassessment of the current health situation in a given country, but rather reflects an adjustment in the State Department's Travel Advisory system to rely more on CDC's existing epidemiological assessments," the department said in a media note.”

De wijziging is dus niet iets “nieuws” als in dat ze de wijziging niet hebben doorgevoerd obv de huidige situaties in de landen. Dit zou dus geen reden moeten zijn om de travel ban niet op te heven, vooral omdat sommige landen (die nu ook onderdeel zijn van de level 4 restrictie) überhaupt helemaal geen ban hebben (en nooit gehad). Ik ben weer een beetje positiever over mijn reis in juli!
I left my heart in LA
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

kastelke schreef:
21 apr 2021, 17:50
Of omwille van een uitbraak (variant) kan het zijn dat de vluchten afgelast worden. Daar werd ik enkele maanden geleden mee geconfronteerd. Kon op een bepaald moment niet meer terug naar Canada geraken. (en Canada zei geen repatrieringsvluchten te doen, aangezien hun advies was om niet te reizen, en ik er voor gekozen had om dat wel te doen).
Als ik jou was ging ik helemaal niet meer op vakantie.
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door woutervg »

Timb schreef:
22 apr 2021, 11:49

Als ik jou was ging ik helemaal niet meer op vakantie.
Ik denk inderdaad dat als je rekening wil houden met nieuwe varianten je de komende jaren beter niet op vakantie kunt.
Corona zal de komende jaren zeker onder ons blijven, het risico op nieuwe uitbraken en varianten zullen we dus in moeten calculeren.
Qua vluchten zie ik niet snel alle vluchten tussen de VS en de EU gecancelled worden bij een nieuwe variant.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door kastelke »

Timb schreef:
22 apr 2021, 11:49
kastelke schreef:
21 apr 2021, 17:50
Of omwille van een uitbraak (variant) kan het zijn dat de vluchten afgelast worden. Daar werd ik enkele maanden geleden mee geconfronteerd. Kon op een bepaald moment niet meer terug naar Canada geraken. (en Canada zei geen repatrieringsvluchten te doen, aangezien hun advies was om niet te reizen, en ik er voor gekozen had om dat wel te doen).
Als ik jou was ging ik helemaal niet meer op vakantie.
Er was een medische reden voor deze 'vakantie'.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

woutervg schreef:
22 apr 2021, 13:48
Timb schreef:
22 apr 2021, 11:49

Als ik jou was ging ik helemaal niet meer op vakantie.
Ik denk inderdaad dat als je rekening wil houden met nieuwe varianten je de komende jaren beter niet op vakantie kunt.
Corona zal de komende jaren zeker onder ons blijven, het risico op nieuwe uitbraken en varianten zullen we dus in moeten calculeren.
Qua vluchten zie ik niet snel alle vluchten tussen de VS en de EU gecancelled worden bij een nieuwe variant.
Er is op geen enkel moment een situatie geweest dat je niet vanuit de VS naar Europa of omgekeerd kon vliegen, zelfs vorig jaar temidden van de eerste uitbraak. Misschien naar andere Amerikaanse luchthaven, en dan naar een andere Europese, maar het heeft altijd mogelijk geweest.

Ik zou me hierdoor dan ook absoluut niet laten door tegenhouden.
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door woutervg »

Precies, lekker plannen dus die vakantie en zorgen dat je kunt omboeken wanneer er nog een reisverbod is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer