Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Het J&J vaccin wordt gewoon gebruikt in de VS.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tipsy_1 »

Ja ik kreeg het J&J vaccine afgelopen vrijdag en mooi een vaccinatie kaartje gekregen hoor. :thumbup:
jastsali
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jul 2010, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 75
Locatie: Achterhoek

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jastsali »

Klopt, maar ook het J&J vaccin zat niet in dit onderzoek.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ronenivonne »

mxsrn98 schreef:
30 mar 2021, 21:45
Timb schreef:
30 mar 2021, 18:30
Weet niet wanneer je gaat, maar het gerucht gaat dus dat Biden waarschijnlijk in mei de travel ban opheft. Waarom dan nu nog in allerlei bochten wringen?
Daar heb je gelijk in maar het is helaas alleen maar ‘n gerucht. Ik dacht aan een non-stop vlucht vanuit Istanbul naar California. Wil nu alvast m’n planningen maken nu de tickets nog goedkoop zijn. Ik vraag me alleen af of we sterke redenen moeten hebben bij de border control
Ik zou een NL reizend vanuit Istanbul als border controle meteen retour sturen en ook nog op eigen kosten 😄

Zonder gekheid waarom niet advies volgen en nog effe geduld?
Over een paar maanden staan we er waarschijnlijk anders voor.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

ronenivonne schreef:
01 apr 2021, 20:54
Ik zou een NL reizend vanuit Istanbul als border controle meteen retour sturen en ook nog op eigen kosten 😄
Zou je iemand met de turkse nationaliteit die vanuit Istanbul reist dan ook terugsturen? Zo ja, op basis waarvan dan? Zo nee, waarom dan wel de nederlander die al minstens 14 dagen in Turkije is? Is die dan "gevaarlijker"?
Terug in Texas!
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Rustig maar. Er staat een smiley achter hé :wink:
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ronenivonne »

hemmie schreef:
02 apr 2021, 05:30
ronenivonne schreef:
01 apr 2021, 20:54
Ik zou een NL reizend vanuit Istanbul als border controle meteen retour sturen en ook nog op eigen kosten 😄
Zou je iemand met de turkse nationaliteit die vanuit Istanbul reist dan ook terugsturen? Zo ja, op basis waarvan dan? Zo nee, waarom dan wel de nederlander die al minstens 14 dagen in Turkije is? Is die dan "gevaarlijker"?
Adviezen zijn er om opgevolgd te worden en niet om op een slinkse manier te omzeilen. Als er vanuit de Turkse overheid niet gereisd mag worden dan zou ik de reiziger terug sturen anders niet. En het gaat niet alleen om het inreizen vanuit Turkije maar ook om de terugkomst naar NL. Ga je dan ook netjes 2 weken terug naar Turkije en dan pas naar NL? 😁 Advies is nu niet naar de USA, dus gewoon opvolgen zou ik zeggen.

En idd rustig maar. Zie lachende smiley 😁
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

ronenivonne schreef:
03 apr 2021, 09:17
Adviezen zijn er om opgevolgd te worden en niet om op een slinkse manier te omzeilen.
Had iedereen (lees: de wereld) zich gewoon eens 14 dagen helemaal ingehouden, thuisblijven, geen bezoek ontvangen dan zag de wereld er heel anders uit nu. Maar nee, schoppen tegen de overheden zijn we goed in en regeltjes en adviezen proberen te omzeilen.

Winkeleigenaren/horecaeigenaren zijn boos op de overheid maar zouden hun teleurstelling eens op die mensen moeten richten die keer op keer ervoor zorgen dat het virus zich blijft verspreiden...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gerben Steeg
Amerikakenner
Berichten: 451
Lid geworden op: 14 mar 2009, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gerben Steeg »

Idd. Misschien 2 maandjes wachten nog.....kan zomaar hard gaan met mooier weer, betere sneltesten en steeds sneller vaccineren.
Gr, Gerben
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Gewoon geduld hebben inderdaad. We hebben het niet in de hand. Je druk maken heeft geen zin. Afwachten, meer kunnen we niet doen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

@ronenivonne
Je mag gewoon vanuit Turkije naar de VS reizen (mits je in de 14 dagen ervoor niet in een land van de travelban bent geweest), dus je omzeilt de regels niet. Terug gelden er natuurlijk totaal andere regels, en je mag als nederlander gewoon direct van de VS terug naar NL (mits getest en quarantaine).

Sorry, ik erger me inmiddels mateloos aan al het commentaar (niet zo zeer hier, maar vooral in diverse FB groepen) dat steeds gegeven wordt als mensen, volledig volgens de regels, via een 3e land naar de VS willen reizen. Als iemand met dubbele nationaliteit of greencard en nederlands paspoort of amerikaanse partner en nederlands paspoort op en neer reist dan komt er nauwelijks commentaar, terwijl de risico's natuurlijk niet anders zijn. Maar ga je via een 3e land dan ben je opeens de regels aan het omzeilen. Ik neem aan dat mensen die besluiten via die omweg die een hoop tijd en geld kost te reizen daar een goede reden voor hebben, ik ben blij voor ze dat het zo dan toch kan.

Ik ben het helemaal met je eens dat je niet zou moeten reizen als het niet noodzakelijk is (ik mag zelf wel op en neer, maar doe dat ook niet), en er is niet voor niets een negatief reisadvies vanuit Nederland, maar dat staat helemaal los van de route via Turkije.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

Je mag je je eraan ergeren, er geldt op dit moment gewoon een negatief reisadvies voor de inwoners van Nederland volgens Rijksoverheid.
Reizen naar het buitenland en naar Caribisch Nederland

Blijf in Nederland. Ga niet op reis tot en met 15 mei. Elke reis verhoogt de kans op meer besmettingen in Nederland en in het buitenland. Reis alleen bij ernstige familieomstandigheden of voor werk dat echt niet uitgesteld kan worden en waarbij fysieke aanwezigheid absoluut nodig is.

Of u na 15 mei weer naar het buitenland kunt, is nog niet bekend. Het boeken van een reis is een risico.
Reizen via een 3e land zou je dus helemaal niet moeten doen en is zeker niet volgens de regels van Nederland (misschien wel volgens de regels van Amerika). Dus ja, als daar iets over gezegd wordt op FB (of waar dan ook) dan heeft men wel een punt. Daar kun je het mee eens zijn of niet, feit blijft dat we gewoon in Nederland moeten blijven op dit moment. Of we dat nou leuk vinden of niet.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Je hebt helemaal gelijk dat mensen niet zouden moeten reizen als het niet nodig is, maar het gaat mij er om dat er alleen commentaar lijkt te komen (als in: regels omzeilen) als mensen op deze manier reizen en niet als ze toevallig onder een uitzondering vallen en daardoor rechtstreeks kunnen reizen. Dat vind ik meten met 2 maten. In beide gevallen ga je tegen het negtieve reisadvies in. Ik ga er echter van uit dat die mensen een goede reden hebben.

Wat betreft de regels van de VS, zolang je in de 14 dagen ervoor niet in een schengenland bent geweest (of een ander land van de travelban) dan mag je gewoon de VS in en ben je blijkbaar geen groot gevaar. Ik vind het ook absurd, want er zijn zat andere landen waar veel (of zelfs meer) besmettingen zijn, maar zo zijn dus wel de regels.
Terug in Texas!
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tddft_ »

Is er al iets bekend mbt de opheffing van de EU travel ban? Ik ben namelijk van plan om aankomende juli naar Los Angeles te reizen. Hoe groot achten jullie de kans dat dit mogelijk zal zijn via de normale manier (AMS - LAX direct zonder enige omweg)?
I left my heart in LA
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Daar valt nu echt niks zinnigs over te zeggen. Er zijn geruchten dat de travelban half mei opgeheven wordt maar er is nog niks concreet.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tipsy_1 »

Ik ben ook benieuwd.
In de US gaat in juli iedereen (die wil) ingeent zijn, maar in Europa niet.
(ik hoorde dit weekend dat mijn 70 jarige moeder haar tweede shot eind juli krijgt (eerste eind april).
Zolang een lang niet heel zijn populatie grotendeels heeft ingeent, neem ik aan dat er niet gereisd kan worden.
Dwz: Amerikanen (Amerikaanse inwoners) kunnen reizen, Belgen niet. Simpel gezegd.
En hoe gaan ze het onderscheid maken tussen de gelukzakken die ingeent zijn en diegene die door een tekort aan vaccins niet ingeent zijn?
En hoe gaan ze dat allemaal controleren?
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Ik heb ook een reis eind juli staan en ga er vooralsnog vanuit dat we gewoon die kant op kunnen. Oftewel met een bewijs van vaccinatie oftewel met een negatieve test. Het tempo van vaccineren gaat in Amerika in ieder geval een stuk sneller dan hier. Eind mei/begin juni zou iedereen daar grotendeels gevaccineerd moeten zijn. Dan zou ik geen reden zien om de grens niet te openen.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Ook een interessante ontwikkeling. Amerika en de WHO zijn tegen een vaccinatie paspoort.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56657194
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door asv60 »

Ben wel benieuwd als de travelban eraf is, of je dan ook zou mogen reizen als je niet gevaccineerd bent of pas 1 van de 2 prikken gehad hebt.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Je hoeft er in ieder geval geen paspoort voor te hebben blijkbaar. Ik denk dat een negatieve test dan waarschijnlijk genoeg is. Bied in ieder geval weer wat meer hoop.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer