Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ilene
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mar 2020, 09:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ilene »

Division schreef:
01 mei 2020, 22:40
Reken maar niet dat dit doorgaat. Officials verwachten dat het inreisverbod nog maanden gaat duren.
Heb je daar een link van ?
Ik kan daar niets over vinden. Het enige wat mij opvalt is dat, door de meeste maatschappijen, mid juni en juli aangehouden wordt.
KLM heeft een groot gedeelte van de vluchten in juni, voor mijn bestemming, geschrapt
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Division »

Afbeelding
Gerben Steeg
Amerikakenner
Berichten: 451
Lid geworden op: 14 mar 2009, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gerben Steeg »

Van Gate1 bericht ontvangen dat de reis er uit ligt. Zij geven aan verder geen actie te ondernemen, maar ik lees hier niet de beste verhalen over Gate1. Wellicht beter om Swiss Air zelf te benaderen? Ik lees op hun site dat je zelf vouchers kan regelen voor gecancelde flights.
Gr, Gerben
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Proberen kan altijd. Normaal verwijzen ze je weer terug naar Gate1 maar wie weet helpen ze je wel.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Voor wat het waard is..., lijstje met luchtvaartmaatschappijen die terugbetaling aanbieden.

https://insideflyer.nl/welke-airlines-b ... de-vlucht/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ilene
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mar 2020, 09:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ilene »

bedankt Division !
Die 30 dagen had ik al wel verwacht. Ik denk dat een hoop afhangt hoe alles zich verder ontwikkeld
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Ik ga er van uit dat we september niet kunnen vliegen naar Amerika, jammer, maar de wereld vergaat (hopelijk) niet.
We hebben al tickets gekocht voor Ibiza, waar we een huis tot onze beschikking hebben, als back-up, en anders blijven we lekker thuis of rijden richting Normandië waar we ook graag komen.

Het komt allemaal vast wel weer goed, tot die tijd genieten van wat wel kan en mag is het devies.

En zeer benieuwd hoe cheaptickets het gaat afhandelen, mochten de vluchten geannuleerd worden. Laat ík helemaal aan hun over, is kijken hoe goed de klantenservice is...... :wink:
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door LAWRENCIO »

Hier bij ons ook nog steeds onzekerheid over de vluchten, al gaan we er wel vanuit dat we niet gaan deze zomer. We zouden 15 Juli vertrekken naar Chicago vanuit Amsterdam (KLM) en 23 Augustus terugkomen vanuit Los Angeles (Delta/KLM). Tot nu toe nog niks gehoord over annulering of geld terug...
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

KLM vliegt ook nu nog op Chicago en LA, niet dagelijks zoals normaal, de kans is dus aanwezig dat de vluchten niet geannuleerd worden door KLM.
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

Wij vliegen woensdag 8 juli vanuit amsterdam naar SF Met KLM en dinsdag 28 juli vanuit Las Vegas weer naar Amsterdam. Ook nog niets van KLM gehoord. En volgens mij vliegen ze voorlopig ook nog op die data.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Wij ontvingen de annulering door KLM van onze 2 april vlucht pas een week voor vertrek. Dus kan nog wel even duren...
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

Harry schreef:
02 mei 2020, 14:29
KLM vliegt ook nu nog op Chicago en LA, niet dagelijks zoals normaal, de kans is dus aanwezig dat de vluchten niet geannuleerd worden door KLM.
KLM vliegt ook nog op New York, waar wij 28 mei naar toe zouden gaan. Onze vlucht staat er ook nog in. Het betekent toch niet dat wij straks nergens recht op hebben omdat ze nog vliegen?!
Volgens mij mogen toeristen toch helemaal het land niet binnen.
En daarbij, wij willen niet eens meer :wink:
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door marieke van oorschot »

Op de site van KLM staat precies waar je nu recht op hebt en wat mogelijk is. Ook als de vlucht naar de VS nog gaat, maar je wilt niet, kan je omboeken of voucher aanvragen.
Loves Vegas!
Grunner
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 sep 2011, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Grunner »

Vluchten worden momenteel wel mondjesmaat uitgevoerd, maar alleen voor mensen met een goede reden. Vakantie is dat niet. Dus als een vlucht deze maand nog wel wordt uitgevoerd, wil dat niet zeggen dat je mee mag.
Fan van Chicago, Boston en LA!
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

covri schreef:
02 mei 2020, 16:59
Harry schreef:
02 mei 2020, 14:29
KLM vliegt ook nu nog op Chicago en LA, niet dagelijks zoals normaal, de kans is dus aanwezig dat de vluchten niet geannuleerd worden door KLM.
KLM vliegt ook nog op New York, waar wij 28 mei naar toe zouden gaan. Onze vlucht staat er ook nog in. Het betekent toch niet dat wij straks nergens recht op hebben omdat ze nog vliegen?!
Volgens mij mogen toeristen toch helemaal het land niet binnen.
En daarbij, wij willen niet eens meer :wink:
Alle vluchten tot 31 augustus kunnen geannuleerd worden en geven dan recht op een voucher, of je dat zelf doet of KLM maakt niet uit. Mocht je via een broker geboekt hebben moet je in principe daar je vlucht annuleren.
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

Dat maakt toch wel uit? Als KLM annuleert dan krijg je een voucher en na een jaar geld terug. Als je zelf annuleert krijg je ook een voucher maar heb je geen recht op geld terug.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Ik ga eind september naar Las Vegas met KLM. Hopelijk lukt dat. Indien niet, is een voucher voor mij prima.
In 2021 staan er dan twee in plaats van 1 trips naar daar op het programma.

Maar we blijven hopen, en dat zal ik blijven doen tot het 100% zeker is dat het niet kan/mag.

Je ziet dat men voor binnen Europa, ondanks alle grootspraak van sommigen, echt wel opties voor deze zomer zelfs wil openhouden. Ik heb stiekem nog steeds een beetje hoop voor mijn zomervakantie ook.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Dat klopt idd. Italië, Griekenland, Portugal en Kroatië zetten alles op alles om toch gewoon zomergasten te ontvangen dit seizoen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Mijn zomerreis richting Kreta ligt al vast sedert oktober 2019. Ben altijd een ‘extravroegboeker’ geweest. Vliegtickets naar Las Vegas eind september 2020 gekocht in eind november 2019. Hotels ook meteen erna vastgelegd.

Pas dan kan ik beginnen genieten van het zorgeloos voorbereiden, opzoeken, uitpluizen,...

Iets niet geboekt hebben bezorgt me stress tot het geboekt is.

Voor de zomerreis is het voorschot al betaald (30%, toch ook aanzienlijk bedrag), voor LV de vliegtickets.

In beide gevallen zou ik perfect kunnen leven met een voucher. Ik ga volgend jaar toch gewoon opnieuw, of het nu dit jaar kan of niet.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bravy »

Ik volg al een aantal weken met interesse dit draadje. In september 2019 heb ik via Priceline tickets geboekt bij KLM (074-tickets), maar de vluchten worden uitgevoerd door Delta. Traject: 8 juli: Amsterdam-Seattle-Anchorage en op 6 augustus terug. Camper, campgrounds en excursies allemaal al geboekt en gedeeltelijk betaald. Inmiddels heb ik al 6x een vluchtwijziging voorbij zien komen, maar ze zijn nog niet geannuleerd. Jammer, want we hebben er eigenlijk dit jaar al geen zin meer in. Wij gaan echt deze zomer geen vliegtuig in.
We wachten rustig af, want ik verwacht dat de reis uiteindelijk geannuleerd zal worden. Ik heb ook liever geld terug dan een voucher, want ik weet nog niet of wij volgend jaar een dergelijke trip kunnen/willen maken. Aangezien ik tot een risicogroep behoor zal er eerst een vaccin moeten zijn.

Ik wens iedereen succes met zijn/haar eigen strijd om zaken geregeld te krijgen. :thumbup:
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer