Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

@Almere vak V in jouw geval ligt het idd anders, maar even zo goed vervelend natuurlijk.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door nieuwenoord »

@Franka , jij hebt in elk geval nu onze vraag beantwoord, op de vouchers staat het dus niet. Dus zou ik liefst de refundmogelijkheid wel zwart op wit hebben. Ik wacht bewust nog even tot de vlucht sowieso geannuleerd wordt, om niet verplicht gebruik te moeten maken van de vouchers omdat ze zelf niet zouden willen gaan. Tot op heden vallen ze nog buiten de 30-dagen periode van Trump (26 april vertrek), maar niemand gelooft nog dat KLM dan naar Orlando gaat vliegen (of Delta).
diver99
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door diver99 »

Coyote schreef:
26 mar 2020, 07:54
roelb schreef:
25 mar 2020, 13:13
Verwar "we doen het gewoon niet" niet met "niet hoeven". Juridisch hebben ze geen poot om op te staan en we leven nog steeds in een rechtsstaat. Accepteer het dus niet als je gewoon je geld terug wilt hebben. Want met accepteren van die vouchers loop je het risico daarmee afstand te doen van rechten die je gewoon hebt. Stel die reisclub gewoon formeel in gebreke en stap naar de rechter zodra dat weer kan. Juist die pakketreisclubs hebben niet voor niets een garantiefonds. En als dat fonds niet genoeg geld in kas heeft, tja, dan gaat het dus failliet, of de overheid springt bij omdat het om een bijzondere situatie gaat. Maar ze kunnen niet zomaar de wet naast zich neerleggen, ook nu niet, en hun eigen probleem afschuiven op consumenten.
roelb schreef:
25 mar 2020, 13:46
Maar het staat je vrij om zelf naar de rechter te stappen, daar heb je geen verzekeraar voor nodig. Ik vermoed dat er t.z.t. wel een hoop juristen op staan die hier brood in zien. 100% slagingskans, en voor een "klein bedrag" willen ze vast die procedure voor je voeren.
Hoewel ik bovenstaande best snap denk ik dat de praktijk straks wel eens weerbarstiger kan zijn.

Stel, je legt dit aan de rechter voor dan is de kans van slagen lang niet zeker. Een rechter zal ook naar 'redelijkheid en billijkheid' kijken. Dit is een uitzonderlijke situatie waar niemand tot dit jaar rekening mee gehouden had. Indien een rechter dit zou toekennen dan schept dat een precedent en dan is het nog maar de vraag of onze 'Nationale Trots' (en andere luchtvaartmaatschappijen) nog een lang leven beschoren is. Willen we dat? Dan zijn alle vouchers ineens ook niets meer waard...

Het feit dat de luchtvaartmaatschappijen in ieder geval een voucher beschikbaar stellen zal voor een rechter ook zwaar meewegen. Die snapt dat de luchtvaartmaatschappijen niet ineens alle tickets contant kunnen uitbetalen omdat dat het einde van een luchtvaartmaatschappij zou betekenen. En de overheid zal wellicht bij willen springen maar kan dat ook maar tot zover doen en dan voornamelijk voor de verliezen die nu geleden worden.

Wat ik vooral 'proef' bij alle posts tot nu toe is dat men vooral met zichzelf bezig is. 'Als ik mijn geld maar terugkrijg'. Bedenk dat de luchtvaartmaatschappijen in veel grotere problemen zitten dan wij als individu. Iedereen zou hier in staat moeten zijn het verlies van een ticket zelf te dragen. Immers, je vliegt niet meer en geeft geen geld uit in Amerika. Dus per saldo houd je geld over. Of denk ik nu te simpel? En ja, er zijn natuurlijk gezinnen die voor 4, 5 of misschien wel 6 personen een ticket gekocht hebben. Dat is flink slikken als je je geld kwijt zou zijn. Maar daar is dan een voucher voor.

Ik denk dat de luchtvaartmaatschappijen met een voucher wellicht niet de allerbeste oplossing bieden maar wel eentje waar de meerderheid gebruik van kan maken zonder dat het de luchtvaartmaatschappij veel extra kost.

Roland
De opmerking de we maar even moeten slikken en het verlies voor onze eigen rekening moeten nemen vind ik wel een beetje kort door de bocht. Schijnbaar hoef jij niet op €1000,- of meer te kijken maar het gros van ons moet er wel(lang) lang voor sparen. Om dan vervolgens zo'n stomme opmerking te maken van, omdat je niet meer op vakantie gaat houd je geld over, slaat helemaal nergens op en brengt bij mij mijn bloed aan het koken. We leven hier nog steeds in een rechtsstaat waarbij heleboel zaken geregeld zijn bij wet, indien er niet geleverd wordt voor een dienst hoef je deze ook niet te betalen. Dit geldt ook voor bedrijven anders wordt het wel erg makkelijk voor iedereen om zijn rekeningen niet te betalen. Een voucher is leuk voor die mensen die op korte of lange termijn weer een vakantie kunnen boeken. Mensen die met schoolgaande kinderen of ander reisgezelschap zitten hebben die mogelijkheid vaak niet en zijn dus hun geld kwijt omdat een bedrijf zich niet aan de wet houdt
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

ClaireVHaut schreef:
26 mar 2020, 15:05
@Almere vak V in jouw geval ligt het idd anders, maar even zo goed vervelend natuurlijk.
Zakelijk regel ik helemaal niks. Doet mn werkgever. Die zoekt het maar uit.

Maar ook prive doen wij alles rechtstreeks via de maatschappij. Mijn vrouw zoekt altijd via Google Flights. Maar boekt altijd rechtstreeks via de maatschappij. Dat zal misschien is een keer een paar tientjes schelen. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Hebben in het verleden al meerder keren zaken heel makkelijk kunnen regelen (wel vrijwel altijd via Amerika helpdesk...) die ik hier met grote regelmaat voorbij zie komen en die onoplosbaar zijn omdat de tickets niet rechtstreeks zijn gekocht.

Ik zou er nooit aan beginnen. Maar het is maar een tip. Iedereen moet lekker zelf doen wat hem/haar goed lijkt.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MattRob »

Ik boek in principe ook altijd bij de maatschappij, uitzondering daargelaten. En ik heb dezelfde ervaring; contact direct met maatschappij, en dan vooral met Amerika, werkt zo fijn. En dan met name ook als het een Amerikaanse maatschappij is. Persoonlijk veel heel goede ervaringen met serieuze issues die ze 'zo' opgelost hadden., bij Delta. Maar ik moet toegeven dat ik die ene keer dat ik via tussenbureau (in Duitsland zelfs, prijs kon ik echt nergens anders zo goed vinden) had geboekt bij Delta, dat ze me toen, na 1 keer vriendelijk doorvragen, toch ook perfect geholpen hebben. Dus ik denk ook dat Amerikaanse maatschappij met contact helpdesk in Amerika, misschien nog wel beter helpt dan direct bij maatschappij boeken. Nogmaals, heeft ook zeker mijn voorkeur, maar sluit niet uit dat ze je dan niet helpen. De bereidheid van de Amerikanen om te helpen is erg groot.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben voor bijna € 3000,- extra aan tickets moeten kopen om überhaupt thuis te kunnen komen. We hebben van United en Air Canada al vouchers, van LOT weten we nog niet. Die vlucht staat voor 6 april geboekt en daar moeten we nog wat mee. We zien het nu als een alvast betaald ticket voor volgend jaar, maar blij zijn we er niet mee. De United vlucht was een korte, en dus geen groot bedrag, maar Air Canada was een complete terugvlucht voor 2 personen en ook LOT is de terugvlucht voor 2 personen. Heen zijn we wel met hun in Amerika aangeland, maar terug lukte dus niet meer. Uiteindelijk nog een setje tickets gekocht bij Delta en daarmee zijn we thuisgekomen.
Het is afwachten hoelang de vouchers geldig zijn. We kunnen ze volgend jaar gebruiken, maar volgend jaar 2x op vakantie gaan is wel leuk, maar dat zit er helaas niet in.
merluza
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 jan 2010, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door merluza »

MattRob schreef:
26 mar 2020, 10:02
@merluza Stond er op die tickets ook dat je na een jaar (bij niet gebruik) je geld zou terugkrijgen ? Ik zie wel dat jullie inmiddels opnieuw geboekt hebben, maar was wel benieuwd hiernaar ... KLM geeft dat nu overal aan, maar is toch ook wel fijn als het (juridisch) op die vouchers staat.
Was al beantwoord, maar even ter bevestiging dat dit inderdaad niet op de vouchers staat vermeld.
merluza
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 jan 2010, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door merluza »

Miquel schreef:
26 mar 2020, 08:53
En mocht dat ook niet doorgaan (november), kan je het dan nog een keer verschuiven? Of is het daarna over?
In dat geval: de voucher was een jaar geldig vanaf 23 maart, dus dan herboeken we naar ergens in 2021. Als het nog steeds niet veilig zou zijn in november, moet er sowieso opnieuw een voucher worden gegeven lijkt mij.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

Franka2410 schreef:
26 mar 2020, 14:49
@nieuwenoord beste wat je kunt doen is denk ik even bij KLM zelf checken. Ik kwam er vandaag na 2 weken via Whatsapp eindelijk doorheen (was bijna verbaasd toen ik een reactie kreeg :D)
KLM is vandaag telefonisch bereikbaar
Mijn wachttijd vanochtend was 8 minuten
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Hans B »

Even reagerend op de vouchers van @jojotravelusa en misschien ook wel in zn algemeenheid, waar ik aan dacht is :
Zijn de vouchers op naam? Zo nee, dan zijn ze wellicht overdraagbaar aan anderen indien je ze zelf niet kunt gebruiken.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

KLM: op naam
U kunt max. 2 vouchers per passagier en max. 3 vouchers per boeking inwisselen.

- De voucher kan gebruikt worden door de eigenaar ervan;
- door passagiers met dezelfde achternaam;
- en door passagiers die samen met de eigenaar van de voucher reizen op het moment dat de voucher wordt verzilverd.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandpatt »

Ter info voor de mensen die boeken bij United. Ik ben aan het chatten met een medewerker en krijg volgende te horen:

We're currently not processing refunds for international travel. We can cancel your reservation on your behalf though. You will receive a credit for a future flight that is valid for 15 months with all change fees waived but there may still be a difference in fare that applies. If, after 1 year, you're unable to use the credit then you can submit for a refund. Would you like for us to proceed with the cancellation?

The last day to have your tickets reissued is on October 22, 2020 but your flights can take place after this date.


Lijkt me dus compleet tegenstrijdig met wat op hun website staat. Al zou bovenstaand wel uitstekend nieuws zijn natuurlijk.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

Almere vak V schreef:
26 mar 2020, 16:02
ClaireVHaut schreef:
26 mar 2020, 15:05
@Almere vak V in jouw geval ligt het idd anders, maar even zo goed vervelend natuurlijk.
Zakelijk regel ik helemaal niks. Doet mn werkgever. Die zoekt het maar uit.

Maar ook prive doen wij alles rechtstreeks via de maatschappij. Mijn vrouw zoekt altijd via Google Flights. Maar boekt altijd rechtstreeks via de maatschappij. Dat zal misschien is een keer een paar tientjes schelen. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Hebben in het verleden al meerder keren zaken heel makkelijk kunnen regelen (wel vrijwel altijd via Amerika helpdesk...) die ik hier met grote regelmaat voorbij zie komen en die onoplosbaar zijn omdat de tickets niet rechtstreeks zijn gekocht.

Ik zou er nooit aan beginnen. Maar het is maar een tip. Iedereen moet lekker zelf doen wat hem/haar goed lijkt.
Ik bedoel dat het voor jou/jouw gezin ook uitermate vervelend is dat je niet naar " huis" lijkt te kunnen

En ik boek echt nooit via een broker.. Losse tickets boek ik bij de maatschappij zelf. Nu heb ik voor het eerst (en voor het laatst) een pakket geboekt met camper en tickets en irriteer ik mij mateloos aan het gebrek aan informatie die ik krijg vanuit de organisatie. Ik snap dat ze druk zijn, maar geef dan minstens het reserveringsnummer zodat ik bij de camperverhuurder zelf eea kan checken, zonder dat kan ik niets. De verhuurder verwijst terug naar reisorganisatie..

Les voor de volgende keer: ook je camper en tickets los boeken..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

ClaireVHaut schreef:
26 mar 2020, 17:26
Ik bedoel dat het voor jou/jouw gezin ook uitermate vervelend is dat je niet naar " huis" lijkt te kunnen
Oh, bedoel je dat?? Tsja, het is even niet anders. Er zijn ergere dingen aan de hand in de wereld op dit moment denk ik dan.

Wij zijn inderdaad als gezin gewend om minimaal een week of 10-12 per jaar in Amerika te wonen. Ivm het examen van onze jongste waren we nu zelfs van plan om daar nog 6-8 (zomervakantie...) weken extra aan toe te voegen. Vooral de jongste keek hier heel erg naar uit maar ik ga er inmiddels gemakshalve maar vanuit dat we hele zomer niet meer in Oregon komen.

Zou zakelijk gezien heel blij zijn als de competitie gewoon van start gaat in september en dat ik dan mijn ding weer kan doen. Fingers crossed!
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote Buttes »

@sandpatt ; Dank je voor de info ! :thumbup:

Dat is inderdaad heel erg anders en zou welkom zijn voor ons.

"You will receive a credit for a future flight that is valid for 15 months with all change fees waived...". Vanaf de dag dat je de voucher krijgt hoop ik.

Jouw laatste zin zou dat bevestigen;
"The last day to have your tickets reissued is on October 22, 2020 but your flights can take place after this date."

Ik zou het wel graag op papier willen hebben staan.
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pollekes7 »

Ik heb vandaag ook contact gehad met united via messenger.

The travel must be rebooked within a year from when you originally booked, but it can actually commence within 15 months from when you originally purchased your tickets. You can find a bit more information here: https://fly.united.com/TRhXqv. It will say 12 months under the waiver, but since your reservation underwent a schedule change we would extend this to 15 months in this situation. ^CM

Dus zoals ik begrijp kan ik tot november 2020 een nieuwe vlucht boeken ( ik had ze gekocht in augustus 2019) maar die vlucht kan dus ook het jaar erop plaats vinden..
Al blijf ik het apart vinden dat hun geen geld terug geven, ze geven mij niet wat ik heb gekocht. De vlucht begint in Amerika en niet in nederland.

(hopelijk gaat United niet failliet, anders zijn we alsnog het "geld" kwijt)

De Camper heb ik om kunnen boeken naar April 2021, dus hopelijk komt het met de tickets dan ook goed
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ing »

Ik kreeg vandaag de volgende mail van KLM:

Geachte Mevrouw XXX,

Het spijt ons, uw vlucht is geannuleerd. We begrijpen dat dit een grote impact heeft op uw reisplannen en we doen wat we kunnen om u zo snel mogelijk te helpen.

Vanwege de uitbraak van het Coronavirus (COVID-19) hebben de lokale autoriteiten op uw bestemming inreisrestricties aangekondigd. Hierdoor hebben wij ons vluchtschema moeten aanpassen. Helaas behoort uw vlucht tot de vluchten die geschrapt zijn.

Gelukkig vliegen we nog steeds naar uw bestemming en zijn andere vluchten beschikbaar, dus u kunt er zeker van zijn dat u op een later moment kunt reizen. U kunt uw vlucht omboeken tot 30 september 2020. Wilt u niet meer reizen? Dan kunt u een teruggave aanvragen in de vorm van een reisvoucher.

Wat u kunt doen
- Als u uw vlucht (met KLM of Air France) direct via KLM geboekt heeft, kunt u gemakkelijk zelf online uv vlucht wijzigen naar een later moment via My Trip.
- Heeft u geboekt via een reisorganisatie? Neem daar direct contact mee op, zij kunnen u helpen met het wijzigingen van uw vlucht.
- Als uw vlucht is geannuleerd, kunt u ter compensatie een reisvoucher aanvragen. Deze is 1 jaar geldig vanaf de dag van uitgifte. Staat uw reis gepland vóór 31 mei 2020 en wilt u zelf annuleren, dan kunt u ook een reisvoucher aanvragen.
- Op onze latest flight information pagina (alleen in het Engels) vindt u alle omboekmogelijkheden.
-  Als u een KLM Package Deal (pakketreis) heeft geboekt, kunt u contact opnemen met het Airtrade Customer Service Center.

‐---‐------

Dus, niks geld terug bij annuleren, gewoon een reisvoucher...
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote Buttes »

@Pollekes7 --> Neen.

Als je in augustus 2019 hebt geboekt, kun je omboeken tot augustus 2020 (12 maanden)
Als je in augustus 2019 hebt geboekt, kun je vertrekken tot november 2020 (15 maanden)

Weer een ander verhaal dus.
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jumping Jack »

@sandpatt en @Pollekes7

Dat zou inderdaad goed nieuws zijn! :clap:
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandpatt »

....

-Can you please confirm what the correct information is?
The info on the United website that vouchers are valid for 12 months and travel must commence 12 months after the ticket issue date?
Or the info you just gave me?


The information we have provided you is correct. The information you're reading online is for a different type of ticket.
We have double checked our policy, and the reissue date is 15 months from original ticketing date for your reservation.


-so booking before October 2020 but flying is possible later?


Yes, that's correct.


Ik heb de credits intussen ontvangen, maar de geldigheid/voorwaarden is nergens te zien. Hopen dat deze medewerker het juist had zeker?
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer