Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Corona virus

Bericht door babarage »

Zou weigering aan de grens nog onder de weigering van visum kunnen vallen? Uitgaande dat Esta visum is en die wellicht wordt ingetrokken voor mensen uit bepaalde landen. Is misschien ver gezocht maar mocht het zover komen het uitzoeken waard.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus

Bericht door Almere vak V »

Mocht iemand zn hoop gevestigd hebben op het Calamiteitenfonds...

Coronavirus: geen dekking

Bron: | 28-01-2020
Inleiding
In de Chinese provincie Hubei is het Coronavirus uitgebroken. De Chinese overheid heeft allerlei maatregelen genomen om verspreiding van het virus te voorkomen (zogeheten ‘shutdown’).
Het BZ-reisadvies voor de Chinese provincie Hubei is daarom ‘code oranje’. Ook elders in China zijn reis-belemmerende maatregelen genomen.
Geen dekking
Het Calamiteitenfonds krijgt vragen over de garantieregeling van het fonds als het gaat om ziektes/epidemieën. Is hiervoor dekking? Het antwoord is: nee, voor ziektes bestaat geen dekking.
Bij het opstellen van de regeling van het fonds in 1999 is er bewust voor gekozen om objectieve criteria vast te stellen op basis waarvan uitkeringen kunnen worden gedaan.
Gekozen is voor molestsituaties of natuurrampen met als gevolg hetzij gevaar voor persoon en goed van de consument hetzij aangetaste infrastructuur.
Bij de oprichting van het fonds is wel bekeken of het mogelijk was om mens- en dierziektes onder de garantie te brengen. Dat bleek niet mogelijk, o.a. door het volgende:
De door de (lokale) overheid genomen maatregelen om verspreiding van de ziekte te voorkomen kunnen een belemmering zijn. Het aanpassen van een reis is hierdoor niet (zonder meer) mogelijk. Alleen dekking bieden op reisbeperkende maatregelen van overheden wekt verwarring op.
Klanten die in het gebied zijn kunnen al besmet zijn. Het Calamiteitenfonds is niet de organisatie die kan beslissen over repatriëring van mogelijk zieke klanten. Dat is een taak van de overheid. De overheid ter plaatse kan repatriëring tegenhouden, het kan immers de verspreiding van een ziekte (zoals het Coronavirus) bevorderen.
Ook speelt mee dat het Calamiteitenfonds niet voor elke individuele reiziger apart een besluit kan nemen. Een besluit van het fonds is bindend voor alle reizigers ter plaatse.
Al zieke personen
Reizigers die onverhoopt tijdens de vakantie ziek worden vallen onder het regime van hun reisverzekering of ziektekostenverzekering. Het Calamiteitenfonds kan hen niet verder te helpen (en is hier ook niet voor ingericht).
Niet aangevangen reizen
Het Calamiteitenfonds doet nooit uitkering voor nog niet aangevangen reizen. Ook niet wanneer wel sprake is van een natuurramp of molest op de geboekte reisbestemming.
Dit principe staat niet ter discussie.
Met ziekte als grondslag voor een calamiteit zullen derhalve ook meer annuleringen ontstaan op kosten van de (reis)organisator.
Informatie ANVR
Wij verwijzen reisprofessionals naar de website van de ANVR voor een nieuwsitem over dit onderwerp.
*****
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5777
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus

Bericht door bedeve »

rsz_corona.jpg
rsz_corona.jpg (74.8 KiB) 3953 keer bekeken

Een goede voorbereiding is vereist !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4379
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus

Bericht door Ruud2004 »

Mooie cooler :thumbup:

In geval van totale gekte (juni) verwacht ik alleen de twee vliegtickets niet terug te krijgen. Huurauto, hotels etc. zijn allemaal nog te annuleren. Maar laten we hopen dat het allemaal niet zo ver komt. Als iemand op dit forum "inside information" heeft vwb welk bedrijf ver gevorderd is met een tegenmiddel, hoor ik het graag. Koop ik nog snel wat aandelen :wink:

@Barbarage : Vwb visa, meestal is het niet kunnen verkrijgen van een visum wel gedekt. De weigering aan de grens (dus met visum) cq ESTA nooit!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door jojostravelusa »

Robbie&Irene schreef:
28 feb 2020, 10:09
Ik zie dat USA en Canada ook best al veel vastgestelde Corona-patienten heeft: https://www.nytimes.com/interactive/20 ... -maps.html Met name dus in Californie
Hmm, dan gaan wij er 40 van de 60 tegenkomen :think: . Gelukkig zijn er veel plekken waar vrijwel geen mensen zijn, dus de kans is niet zo heel groot. Wij gaan gewoon.
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Ineke »

Voor wie een reis- en/of annuleringsverzekering bij de Ohra heeft
https://www.ohra.nl/blog/coronavirus-re ... kering.jsp

en voor wie met de KLM vliegt:
https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm

en dit contact had ik met de Ohra

Ik heb een doorlopende reis/annuleringsverzekering bij jullie. Door die Corona 'toestanden' vraag ik me af of de extra hotel- en andere kosten in geval van een quarantaine vergoed worden?

In onze reisverzekering zit standaard een dekking voor persoonlijke hulpverlening. Word je tijdens je reis onverhoopt ernstig ziek? Dan staat de OHRA Hulpdienst 24/7 voor je klaar. Zij beoordelen op dat moment welke hulp noodzakelijk is. Ook beoordelen zij de vergoeding van extra kosten die je daardoor maakt. Meer informatie lees je op bladzijde 9 van onze polisvoorwaarden: http://bit.ly/2uUbx8Q.

Maak je extra kosten bijvoorbeeld bij quarantaine zonder ziek te zijn? Dan vergoeden we deze kosten niet.
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus

Bericht door singha »

Ook hier afwachten voor komende zomer is nu nog een vijftal maanden dus we zien wel
Alle hotels annuleerbaar, vlucht en auto samen met british airways slechts een klein voorschot betaald de rest moet ik een zestal weken op voorhand indien we het moeten annuleren slechts mijn voorschot kwijt.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2037
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus

Bericht door dejong89 »

Wij vliegen begin juni via San Francisco naar Hawaii. Wij maken ons eerlijk gezegd weinig zorgen.
Hoe ging dat in eigenlijk in 2009 met de Mexicaanse griep? Toen waren er ruim 40.000 gevallen bekend in de VS.
Ik zat toen in New York maar heb er weinig van gemerkt maar goed, toen was ik ook nog een stuk jonger :D
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gast

Re: Corona virus

Bericht door Gast »

bedeve schreef:
28 feb 2020, 12:50
rsz_corona.jpg
Een goede voorbereiding is vereist !
Dat is geen virus, dat is een verslaving :thumbup:
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus

Bericht door Whitestreet »

Over 2 weken vliegen wij naar Florida, het enige waar wij ons zorgen om maken is dat de massa hysterie er voor kan zorgen
dat vliegmaatschappijen voorzorgsmaatregelen gaan nemen en roet in het eten van onze vakantie gooit.
Voor de rest boeit dat hele Corona ons niets, dan maar een griepje, die onnodige paniek die de media veroorzaakt doet meer kwaad dan goeds.
2018 Florida / 2019 Westkust
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door nieuwenoord »

Wij zitten op dit moment in Florida en merken er heel weinig van. Nergens mondkapjes of mensen die elkaar ontwijken. Alleen opvallend weinig Aziaten.

Onze zorg is wel of we weer terug kunnen, we vliegen op Barcelona en ik hoop niet dat daar een grotere uitbraak komt. Er zijn 31 besmettingen in Spanje tot op heden, ook een paar bij ons in de buurt.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus

Bericht door winterpark »

In Florida heb ik überhaupt nooit veel Aziatische toeristen gezien, wel veel Zuid-Europeanen en Zuid-Amerikanen (Brazilianen bijv). De tourbussen met Chinezen kom je eerder aan de westkust tegen ;-)
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door nieuwenoord »

Aha, zie, ik ken Florida niet zo goed.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona virus

Bericht door butterfly »

dejong89 schreef:
28 feb 2020, 16:08

Hoe ging dat in eigenlijk in 2009 met de Mexicaanse griep? Toen waren er ruim 40.000 gevallen bekend in de VS.
Ik meen mij te herinneren dat we iets in moesten vullen in het vliegtuig, zodat als iemand naast je in het vliegtuig symptomen kreeg dat ze je daarvan op de hoogte konden stellen.
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Corona virus

Bericht door ANY »

Hoe ging dat in eigenlijk in 2009 met de Mexicaanse griep? Toen waren er ruim 40.000 gevallen bekend in de VS.
Even opgezocht, 60 miljoen mensen hebben die griep gehad in de VS. Uiteindelijk viel het mee met aantal sterfgevallen, behalve als je een van bent. Mijn schoonbroer is eraan overleden.
Wij gaan over 3 weken naar St Maarten, we kijken het even aan wat het het allemaal gaat doen. Ik zit liever ziek thuis dan daar, hoe mooi het ook is. Ik maak me meer zorgen over mijn man's slechte longfunctie… En ik werk op een urgent care, ik heb het idee dat het gewoon een kwestie van tijd is eer de eerste corona patient aan de balie staat.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Corona virus

Bericht door Dutchess »

Oef @ANY, ik kan me voorstellen dat deze epidemie dan nare herinneringen naar boven brengt.

Zo maak ik me niet zozeer zorgen over onze geplande vakanties, maar wel over mijn bejaarde, kwetsbare, alleen-wonende vader in NL. Mocht hij ziek worden, dan is het risico voor hem toch wel verhoogd. Kan ik dan nog naar hem toe (en daarna weer naar huis) vliegen? Ik blijf dus duimen dat hij dit virus niet te pakken krijgt.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Corona virus

Bericht door ANY »

Idd, ik denk ook aan al die mensen met verminderde weerstand, en dat zijn er veel meer dan je zo in de gaten hebt (en ook jongeren). Mijn ouders zijn ook ouder, en mijn moeder heeft pas een operatie gehad, die kan dit nu helemaal niet gebruiken.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus

Bericht door mtl »

winterpark schreef:
28 feb 2020, 22:42
De tourbussen met Chinezen kom je eerder aan de westkust tegen ;-)
In Washington DC ook grote massa's gezien. En een paar jaar jaar geleden in Quebec Ville.
De ziekte kan ook vervelende gevolgen hebben voor de toeristen-industrie.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus

Bericht door winterpark »

Ik geloof je, maar dus niet zozeer in Florida. Ben inderdaad wel zoals jij zegt benieuwd wat dit met het toerisme doet, maar het lijkt me schadelijker voor landen die het echt puur en alleen moeten hebben van buitenlands toerisme.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Corona virus

Bericht door Trails »

Wij hebben een minicamping en 4 vakantiewoningen in Frankrijk en wij merken al hoe rustig het sinds enkele weken is met boekingen. Normaal is dit voor ons een drukke periode wat reserveringen betreft.

Media doet heel veel!!!

Afgelopen najaar hier ook weer problemen gehad aan de tankstations. Puur door de media. Die zorgen voor paniek met als gevolg ellenlange rijen aan de pompen en daardoor ook gebrek aan benzine. Als iedereen gewoon zijn dagelijkse gang zou gaan zou er niks aan de hand zijn.

We maken ons dan ook niet druk om dit virus.
Aan de gewone griep sterven jaarlijks al veel mensen en daar doet niemand moeilijk over.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer