Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Dit duurt inderdaad veel te lang en Budgetair kraamt onzin uit. Ze hebben vrij zeker hun geld al lang binnen.
Maar in ieder geval reageren ze blijkbaar weer per email (ik had 2 boekingen in juni/juni via Budgetair. Nooit wat van hen gehoord; gelukkig wel snel vouchers direct van KLM gekregen).

Zelf had ik nog een refund te goed via Tripair (ook zo'n broker, maar dan uit Griekenland).
Na 9 maanden vorige week eindelijk mijn geld retour gehad; na veel mailen en wat handige tips via FB (https://www.facebook.com/groups/567453093975567)
Bij Tripair hielp het blijkbaar om regelmatig te mailen én om op een gegeven moment Skyscanner, IATA en de luchtvaartmaatschappij in cc. te zetten. Skyscanner reageert direct richting de broker en dat bleek te helpen.
support@skyscanner.zendesk.com
support.nl@skyscanner.zendesk.com
fraud.reporting@iata.org
icaohq@icao.int

A'ls je destijds met credit card hebt betaald, heeft de broker deze gegevens waarschijnlijk al verwijderd (Tripair kwam daar na maanden mee); dus stuur ze voor de zekerheid/snelheid je bankgegevens toe.
Succes!!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

@hke

Budgettair valt onder Travix; heb je hier al es contact mee gehad?
Wij hadden geboekt bij Gate1, maar geld terug gehad van Tix, waar Gate1 onder valt.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

hke schreef:
22 feb 2021, 18:58

[/i]



Toen de vlucht in juli 2020 werd geannuleerd ging ik ervan uit om mijn geld in 2020 terug te krijgen.
Heb je via een creditcard geboekt? Ik lag ook overhoop met Budgetair. Kreeg mijn geld ook niet terug. CC maatschappij ingeschakeld en binnen 2 weken het geld op mijn rekening.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

hke schreef:
22 feb 2021, 21:09

Normaal gesproken betaal ik bijna alles van onze usa reizen met mijn creditcard.
Deze keer had ik gekozen voor betalen via de bank.
@Timb
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Allard »

Kevin77 schreef:
22 feb 2021, 19:34
Dit duurt veel te lang.
........, Lufthansa was aan het treuzelen.
Wat heet treuzelen? Het online annuleren bij LH was in twee minuten rond. Pakweg tien weken later kreeg ik mijn (ideal) betaling tot op de laatste cent op mijn bankrekening terug gestort. Ik heb er geen seconde over hoeven te zeuren. Ik vind dat zeer netjes gezien de beklagenswaardige positie (en toekomstverwachtingen) waarin de luchtvaartmaatschappijen verkeren.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Kevin77 »

Treuzelen is....
Mijn vlucht annuleren zonder mij daarvan te berichten (eind maart)
Mij via twitter toezeggen binnen 14 dagen volledig terug te betalen maar dit uiteindelijk in december pas doen, 8 maanden later dus. Overigens zonder mij een enkel bericht te sturen sinds de annulering
Ik had toen al lang mijn geld terug van Mastercard (dankzij mijn twitter screenshot)
Dus vliegtickets betaal ik vanaf nu zonder uitzondering met een creditcard, uiteraard wel één welke de juiste voorwaarden hanteert.

Maar fijn voor je dat het bij jou wel ging zo als het hoort :thumbup:
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Allard »

Ja, dat klinkt niet netjes. Was dezelfde periode als de onze. Ik kreeg keurig een mail met de aanwijzing dat ik gerechtigd was vanaf datum verliesvrij te annuleren.

En het lijkt op meten met twee maten. Je zou bijna gaan denken dat betaling met de CC versus contant het verschil maakt. Voor jou in negatieve zin dus. Behalve dan dat MC je het bedrag een kleine 8 maanden heeft "voorgeschoten". Dat is dan weer heel netjes van MC. Want normaal gesproken past bij "roodstand" op de CC een pittig tarief.

Eind goed, al goed zullen we maar zeggen. En, LH kan vanaf nu jouw klandizie wel op haar buik schrijven, neem ik aan.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

Wow. Precies 1 jaar geleden is dit topic geopend. Lees het eens door zou ik zeggen. Van '' Ach, het valt wel mee, tot aan : Shit.. dit is serieus ''

Mooi om alle tips & trics terug te lezen van diverse forumleden over omboeken en annuleren.
Wij mogen niet klagen. We zouden in juni 2020 op huwelijksreis gaan naar Hawaii en colorado en hebben uiteindelijk in juli ons geld terug gekregen van Vliegwinkel.nl

Succes allemaal! En er komt echt een tijd dat we weer die kant op mogen!

wij hebben inmiddels 8 reisplannen klaar liggen.. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus

Bericht door Almere vak V »

Hou er niet van om mezelf te quoten. Maar wat had ik graag ongelijk gehad...
Almere vak V schreef:
25 feb 2020, 18:36
De illusie dat het hier niet gaat komen, of Trump die zegt het onder controle te hebben betreft geen enkele garantie. Het kan twee kanten op in mijn optiek. Of het dooft dadelijk langzaam uit. En we gaan met zn allen vrolijk verder. Of het gaat de andere kant op en dan denk ik dat er paniek uitbreekt. Landen die op slot gaan. Vliegvelden die op slot gaan. En dan heb je de poppen echt aan het dansen. Dan gaat het maanden (jaren??) duren voordat we weer back to normal gaan.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Allard »

Almere vak V schreef:
26 feb 2021, 19:23
Hou er niet van om mezelf te quoten. Maar wat had ik graag ongelijk gehad...
In mijn beleving heb je een hele goede optiek gehad. Daar krijg je van mij een compliment voor.

Het zal ook nog even duren voordat rationaliteit en proportionaliteit in het kader van ons mainstream denken teruggekeerd zullen zijn. Tot die tijd hou ik me lekker koest. Want je veronderstellingen bevatten twee opties.

Hoe dan ook, a lot of damage has been done. Laten we hopen dat we later in ieder geval kunnen vaststellen dat het middel niet erger dan de kwaal geweest zal zijn.

Laten we nog meer hopen dat we er wat van kunnen (en zullen!) leren. En dan denk ik niet aan vlottere vaccinaties of een verbeterde verspreidings "controle". Maar aan een verbeterde weerbaarheid van de oudere mens. Diabetes type 2 is overwegend een levensstijl ziekte. Van de huidige volwassen Nederlanders van 45 jaar en ouder krijgt naar verwachting 1 op de 3 in de toekomst diabetes type 2. Tendens stijgend. Virus of geen geen virus. Deze ziekte is op termijn een echte killer. Zij het altijd indirect aan een of andere complicatie. Die dan op de lijst van doodsoorzaken komt.

Een aantal ziekten overkomt je domweg. Kan je helemaal niets aan doen. Met levensstijl gerelateerde ziekten is dat een heel ander verhaal. Ik zeg niet dat het makkelijk is. Stoppen met roken heeft me 20 jaar gekost. Stoppen met drinken nog langer. En nu? Dagelijks moet ik me vele dingen ontzeggen die ik dolgraag op zou willen eten. Elke dag moet ik mezelf een schop onder de kont geven om mijn portie lichaamsbeweging te gaan halen. Maar het is het een of het ander. Alle ruimte voor smoesjes is reeds verbruikt. Discipline en nogmaals discipline. Helaas. Want ik kies graag voor een weg van weinig weerstand.

Terugkomend op de vraag "gaan we er wat van leren?". Ik vrees van niet. We geven liever oom Donald de schuld dan de keuze dat we er van afzien om zelf een gezond potje te gaan koken. We gaan liever met de auto dan met de "muscle driven bike" (Die E-bike is een geweldige vinding die helemaal past in onze excuus cultuur) en, tenslotte, we vertrouwen liever op de ontwikkelingen in de medische wetenschap. Die echt ongelofelijk veel kan. Kijk maar naar de spectaculaire groei in de levensverwachting. Maar het houdt een keer op. Tegen een hevig gecompromitteerd immuunsysteem is geen kruid gewassen. Dan is een klein duwtje meteen het laatste duwtje.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

Ik raakte afgelopen weekend ineens toch weer verzeild in de 'voorpret' van het plannen van een vakantie naar de VS. Ik weet niet precies hoe het kwam, maar ik zat een beetje te internetten en voor ik het wist was ik aan het rondkijken op Google Maps en was ik m'n bestandje aan het bijwerken met wat ideetjes voor de vakantie. Het voelde haast weer even alsof er niks aan de hand is :wink: wat is dat toch heerlijk, die voorpret.

We zouden vorig jaar zomer naar het Noord-Westen van de VS gaan en ik heb nog steeds de stille (en naïeve?) hoop dat het dit jaar alsnog mogelijk is (alleen nu dus met nóg betere plannen :P ).

Om enigszins ontopic te gaan: gisteren heeft Hugo de Jonge gezegd (sommige nieuwssites noemen het 'beloofd') bij Op1 dat -als alles volgens planning gaat- iedereen medio juli zijn eerste prik gehad zou moeten hebben. Dat stemt mij een beetje hoopvol, aangezien ik de verwachting heb dat landen als de VS toch wel een vaccinatie o.i.d. gaan eisen om naar binnen te mogen. Voordat iedereen gaat vragen waar ik mijn verwachting op baseer: helemaal nergens op. Het is puur een verwachting. Dus neem dit vooral niet als waarheid aan.

Maar, terug naar de realiteit: vooralsnog helaas geen zicht op versoepeling van het inreisverbod, dus we zullen met z'n allen nog steeds moeten afwachten en blijven hopen op betere tijden.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door thebruins »

Dat gevoel had ik ook. Ik heb nog een voucher van vorig jaar die ik afgelopen weekend ingewisseld heb voor een vlucht in september dit jaar. KLM heeft best aardige voorwaardes nu - je mag zonder opgaaf van reden je ticket inruilen voor een voucher tot en met 31/12/2021 dus als we in september nog niet mogen, dan zie ik het dan wel weer. Maar het voelde wel even goed weer om er mee bezig te zijn. :)
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MaGiL »

JanVoo schreef:
03 mar 2021, 09:24
Ik raakte afgelopen weekend ineens toch weer verzeild in de 'voorpret' van het plannen van een vakantie naar de VS. Ik weet niet precies hoe het kwam, maar ik zat een beetje te internetten en voor ik het wist was ik aan het rondkijken op Google Maps en was ik m'n bestandje aan het bijwerken met wat ideetjes voor de vakantie. Het voelde haast weer even alsof er niks aan de hand is :wink: wat is dat toch heerlijk, die voorpret.

We zouden vorig jaar zomer naar het Noord-Westen van de VS gaan en ik heb nog steeds de stille (en naïeve?) hoop dat het dit jaar alsnog mogelijk is (alleen nu dus met nóg betere plannen :P ).

Om enigszins ontopic te gaan: gisteren heeft Hugo de Jonge gezegd (sommige nieuwssites noemen het 'beloofd') bij Op1 dat -als alles volgens planning gaat- iedereen medio juli zijn eerste prik gehad zou moeten hebben. Dat stemt mij een beetje hoopvol, aangezien ik de verwachting heb dat landen als de VS toch wel een vaccinatie o.i.d. gaan eisen om naar binnen te mogen. Voordat iedereen gaat vragen waar ik mijn verwachting op baseer: helemaal nergens op. Het is puur een verwachting. Dus neem dit vooral niet als waarheid aan.

Maar, terug naar de realiteit: vooralsnog helaas geen zicht op versoepeling van het inreisverbod, dus we zullen met z'n allen nog steeds moeten afwachten en blijven hopen op betere tijden.
Heerlijk en herkenbaar die voorpret, ik heb ondertussen al genoeg roadbooks voor 4 vakanties :D

De Jonge gaf gisteren inderdaad aan dat dat als alles goed gaat, in Juli iedereen die dat wilt zijn eerste vaccinatie gehad zou kunnen hebben. Uiteraard wel met alle benodigde disclaimers zoals bijvoorbeeld de levering van de vaccins zelf. Dus zeker geen harde belofte, maar wel een stukje perspectief/hoop voor een iets normalere zomer.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

Ja ik kan het bij zo'n bericht niet helpen dat ik dan weer veel te veel vooruit ga denken.

Ik zat me dus al weer af te vragen wat de VS zou gaan doen. Stel dat ze de grenzen weer opengooien voor toeristen, maar wel als eis stellen dat ze gevaccineerd moeten zijn. Zouden ze dan één "shot" al accepteren als zijnde "gevaccineerd"?

(ik ben zelf 37 dus kom vermoedelijk redelijk aan het einde van de rit aan de beurt, dus ik zie het al weer gebeuren dat ik begin juli bijv. m'n eerste shot krijg en dat dan de tweede pas gepland staat halverwege augustus, precies terwijl ik dan hoop op vakantie te kunnen zijn)

Nogmaals, ik ben soms een naïeveling en er valt echt nog helemaal niks te zeggen over het e.e.a. Maar ik kan het niet helpen erover na te denken/te mijmeren :wink: :|
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Texas heeft alle coronarestricties opgeheven..zelfs geen mondkap draagplicht meer. Heel bijzonder natuurlijk.

13% is daar gevaccineerd en in California rond de 16%. Biden zegt dat voor de zomer alle Amerkanen zijn gevaccineerd. Ben benieuwd wat dan!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

En volgens De Jonge zouden we in Nederland ook begin juli allemaal de eerste prik kunnen hebben gehad.
Dat geeft mogelijkheden voor de zomervakantie.
Ik laat vooralsnog m'n reserveringen voor augustus (LA-Grand Canyon-Page-Zion-LV) nog maar even staan. Alles is nog kosteloos te annuleren (incl de KLM tickets gekocht van de vouchers van vorig jaar).
aaaa.png
aaaa.png (8.34 KiB) 1031 keer bekeken
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door GJ »

JanVoo schreef:
03 mar 2021, 12:06
Ja ik kan het bij zo'n bericht niet helpen dat ik dan weer veel te veel vooruit ga denken.

Ik zat me dus al weer af te vragen wat de VS zou gaan doen. Stel dat ze de grenzen weer opengooien voor toeristen, maar wel als eis stellen dat ze gevaccineerd moeten zijn. Zouden ze dan één "shot" al accepteren als zijnde "gevaccineerd"?

(ik ben zelf 37 dus kom vermoedelijk redelijk aan het einde van de rit aan de beurt, dus ik zie het al weer gebeuren dat ik begin juli bijv. m'n eerste shot krijg en dat dan de tweede pas gepland staat halverwege augustus, precies terwijl ik dan hoop op vakantie te kunnen zijn)
Ik vermoed dat de overgrote meerderheid van de groep 'gezond 18-60' het Janssen-vaccin zal krijgen. En daarvan hoef je maar één prik. Dus dat zou betekenen dat je dan na drie of vier weken al volledig beschermd bent en dat zou dan ook in je (eventuele) digitale vaccinatiepaspoort te zien moeten zijn.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

Hoopvolle berichten dus!

Hoop echt dat het allemaal weer kan ergens dit jaar (en als ik voor mijzelf spreek het liefst in de zomer, want wij zijn gebonden aan de zomervakantie) :thumbup:

Nu nog de knoop doorhakken of we nu toch al gaan boeken of nog even wachten...

Inderdaad fingers crossed!
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Ik krijg plots weer heel wat meer hoop voor m’n einde-september tripje naar Vegas.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Nessiezzz schreef:
03 mar 2021, 12:16
Texas heeft alle coronarestricties opgeheven..zelfs geen mondkap draagplicht meer. Heel bijzonder natuurlijk.
Kleine correctie, vanaf 10 maart zijn alle restricties opgeheven. Maakt het niet minder absurd helaas...
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer