Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
pepilein
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2009, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pepilein »

Maar welke Nederlander in de leeftijd van 25-55 is er in juli dan al volledig gevaccineerd?.... En gezien de snelheid waarmee de Nederlandse regering alles regelt, zal ook dat vaccinatie rapport voor Augustus nog niet klaar/ingevoerd zijn. Begint er toch steeds meer op te lijken dat er met 2 maten gemeten wordt door de EU en er een grote leeftijdsgroep in deze gediscrimineerd kan gaan worden. Heb nog een beetje hoop, maar het lijkt erop dat er begin juli nog niks mogelijk is en we een 2e zomer zonder USA vakantie gaan meemaken.... zucht...
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Kevin77 »

Een heleboel zorgmedewerkers (waaronder mijn vrouw)
En als het goed is een miljoen mensen die normaal gesproken ook een griepprik krijgen (waaronder ik)
Volgens de planning zou ik vanaf deze week een uitnodiging kunnen ontvangen.
Hoe het dan zit met mijn twee kinderen die voorlopig nog niet in aanmerking komen voor een vaccinatie weet ik niet.
Deze zomer zijn er dan ook geen Amerika plannen
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door HennyCox »

@pepilein :
"gediscrimineerd" ....pfff wordt zo doodziek van dat woord....dat wordt tegenwoordig meteen gebruikt als iemand zich aangesproken of achtergesteld voelt.
In jouw geval is het enige probleem dat je niet als eerste aan de beurt bent en dus (waarschijnlijk) dit jaar niet naar USA kunt....wauw vreselijk zeg...er zijn mensen gestorven aan Corona die hadden misschien ook willen gaan. Of nog sterker er zijn nu mensen tussen 60-80 die wel kunnen gaan...ben blij voor hun dat ze dat nog mogen meemaken, jij hebt waarschijnlijk een leeftijd dat je nog tijd genoeg hebt om te mogen gaan.
pepilein
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2009, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pepilein »

Dat zijn een hoop aannames Hennycox... Ik heb mensen verloren aan Corona en ik gun IEDEREEN (oud, zorg, jong, iedereen) een mooie vakantie. Hier, Europa, USA of waar dan ook. En ik hoop niet dat je ziek wordt van mijn symbolisch gebruikte woord. Ik zal geen aanname doen over uw leeftijd. Fijne dag verder. En laten we vooral hopen dat we allemaal gezond blijven, want ook dat gun ik iedereen!
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

@pepilein volgens mij ben jij degene die verontwaardigd is, en vindt dat er met twee maten wordt gemeten.
Wat bedoel je daar dan mee?

Ja, ze moeten ergens beginnen met vaccineren, daarin is een keus gemaakt, dat jij daar nu nog even niet bij zit is jammer, maar helaas.
Dat je vervolgens roeptoetert dat er een grote groep gediscrimineerd wordt is zeer vreemd, dus ik snap de reactie van @HennyCox op jouw statement wel.

Is vakantie nou echt zo belangrijk om dit soort commentaar te geven....? Ik heb al twee jaar mijn kinderen en kleinkinderen niet gezien, dat is wel wat anders dan vakantie ...moet ik dan ook maar lopen gillen dat ik gediscrimineerd word?

Nee dus....helaas zit er niks anders op dan afwachten en hopen dat de wereld binnenkort weer een beetje beter en mooier is, zodat we allemaal weer op pad kunnen. Ik heb (tegen beter weten in omdat alles nog onzeker is) toch maar besloten te boeken voor augustus. Ik hoop dat we mogen reizen naar de US....
pepilein
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2009, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pepilein »

Niet verontwaardigd. Zeker niet! Ik hekel ook niet de vaccinatie strategie (van oud naar jong en van kwetsbaar naar gezond). Ik hekel wel de snelheid waarmee dit gebeurt. Gediscrimineerd was een symbolisch woord en ik nogmaals: ik gun IEDEREEN!! een mooie vakantie en in uw geval een hereniging met familie, ook als je nog niet gevaccineerd bent. Werkend in het onderwijs en het hebben van schoolgaande kinderen ben ik gebonden aan vakantie periodes en daarom vind ik het slechts "jammer" dat we waarschijnlijk deze zomer niet kunnen.
De strekking van mijn verhaal: hoop dat we allemaal op pad kunnen (met test of vaccinatie) en ik hoef zeker niet voor te dringen en wacht heel rustig mijn beurt af.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... 02974.html

Artikel staat helaas achter een paywall, maar hier staat letterlijk in dat Europa wederkerigheid eist als men personen gaat toelat n op basis van vaccinatie. Met andere woorden, wij de US niet in, dan Amerikanen de EU niet in.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door TradeMarkNL83 »

Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

In de Amerikaanse staat Florida zijn met onmiddellijke ingang alle coronamaatregelen beëindigd. Volgens de gouverneur van Florida, de Republikein Ron DeSantis, kan dit door de werkzaamheid en de beschikbaarheid van coronavaccins.
:thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

TradeMarkNL83 schreef:
03 mei 2021, 21:05
Ben benieuwd…
Mocht er volgende week dinsdag een positief reisadvies komen vanaf de zomer dan verwacht ik topdrukte bij de boekingssites...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ADE01 »

In de Amerikaanse staat Florida zijn met onmiddellijke ingang alle coronamaatregelen beëindigd. Volgens de gouverneur van Florida, de Republikein Ron DeSantis, kan dit door de werkzaamheid en de beschikbaarheid van coronavaccins.
De gouverneur kan zich beter inzetten voor zo veel mogelijk vaccinaties aan de man te brengen, er zijn er genoeg maar de aantallen mensen die gaan vaccineren nemen al af en je kunt op veel plekken makkelijk een afspraak maken of zo naar binnen wandelen. Meer een politieke zet van de gouverneur dan dat COVID onder controle is.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Blijft gelukkig nog altijd een advies. Als de Amerikanen ons willen hebben dan stappen wij absoluut in het vliegtuig. Mijn gevoel zegt namelijk dat we waarschijnlijk deze zomer alleen in Europa mogen reizen.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tddft_ »

Ik denk dat Nederland of Europa weinig te zeggen heeft (en zal hebben) over of we wel of niet naar de Staten zullen kunnen reizen. Het ligt echt aan Biden en of hij de grenzen wil openen voor (sowieso) Europa. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom hij dat nu niet zou doen aangezien iedereen daar nu in aanmerking komt voor een vaccin en ze alle grote steden zoals LA en NYC volledig zullen openen per juni.

Maw als Biden de grenzen opent, maar De Jonge vindt dat reizen naar de Staten nog onverantwoord is en dus een negatief reisadvies geeft, stap ik nog gewoon in het vliegtuig hoor. :D
I left my heart in LA
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Raquel12 »

@ tddft de kans is heel groot dat dit binnen korte tijd gaat gebeuren dat mr biden dit gaat doen.... de jonge kan wel meer vertellen ...... daar ben je momenteel safer dan hier in nederland :lol:
Gebruikersavatar
betsy
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door betsy »

Wat jammer dat sommige mensen elkaar de maat nemen op dit forum :x . Ik kom op dit forum om leuke en nuttige info over mijn geliefde vakantieland tot me te nemen. Dit is geen social media kanaal waar je elkaar kunt be- en veroordelen, toch?

BTW ergens hoorde ik (mevrouw Els Doets geloof ik) op BNR dat zij verwacht dat Biden op 1-7 de grenzen weer open zal doen, maar voor wie moeten we afwachten. En ik vrees dat NL de USA nog gewoon op oranje zal houden. Ik vrees dat men liever niet heeft dat wij al te ver weggaan. Maar daar hoef je je natuurlijk niets van aan te trekken, ieder zijn eigen beslissing nemen. Leven en laten leven :thumbup:
20 x USA (1986, 1993, 1995, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012 (2x), 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 (2x) en 2020. Meestal Florida, af en toe 'uitstapjes naar de westkust, Canada en/of de noordoost kust.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

betsy schreef:
04 mei 2021, 17:06
Wat jammer dat sommige mensen elkaar de maat nemen op dit forum :x .
Waar lees je dit dan? Ik lees enkel hoe een ieder er in staat. Wat iemand doet moet men natuurlijk helemaal zelf weten. Ik geef bijv aan dat wanneer de USA ons wil ontvangen, maar men nog steeds een oranje reisadvies geeft, wij gewoon gaan. Als iemand anders liever thuis blijft is die daar ook helemaal vrij in.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Ik volg je @Timb.

Wat mij betreft zet men het reisadvies op paars met gele bollen, als ik enigzins kan (lees: ik mag binnen), ben ik sowieso weg in september.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Ik blijf nog steeds stiekem hopen op eind juli. :wink:

Ik lees net dat het corona paspoort alleen gaat gelden voor Europa. Voor buiten Europa is men afhankelijk van de regels van dat land. Ik begin steeds meer hoop te krijgen dat we in de zomer weer die kant op mogen zij het met een test of vaccinatie. Hopelijk doen ze dan ook iets aan de belachelijke prijzen van deze testen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Die testen zijn belachelijk duur. Maar ik zie niet in wat men daar tegen kan doen. En wie dat moeten doen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Je bedoelt in de States zelf dan? Het is nog maar zien wat de regels uiteraard zijn. Ik kan me in BE laten testen voor €47 via de huisarts. Ik vertrek vanuit Schiphol met KLM dus het is maar te hopen dat men deze test dan gaat aanvaarden. En anderzijds, als Belg mag je je bij terugkomst (op vandaag!) twee maal volledig kosteloos laten testen als je uit het buitenland komt.

Maar goed, tegen eind september verwacht ik gewoon volledig gevaccineerd te zijn, en ik zou het niet logisch vinden dat men dan ook nog een test gaat vragen.

Ik duim met je mee voor eind juli, en voor zo weinig mogelijk restricties!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer