Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

MaantJee94 schreef:
07 jul 2020, 10:22
Kleine side note: we hebben nog geen reis- en annuleringsverzekering. Wilde hier mee wachten tot er meer zekerheid was, omdat we niet weten of we een verzekering kunnen meenemen als we moeten omboeken. Zo'n verzekering is toch een bak geld.
Tip voor de volgende keer: als je een reis boekt dan dien je de annuleringsverzekering binnen een x-aantal dagen na boeking af te sluiten. Hoe langer je wacht hoe groter het risico op annuleren voor de verzekeringsmaatschappij wordt. Vandaar dat dat binnen een vastgestelde termijn moet. Immers, als je daarmee zou kunnen wachten tot vertrek kun je de annuleringsverzekering ook pas afsluiten als jij er al zeker van bent dat de reis niet meer door kan gaan. We spreken dan niet meer van een 'onzekere gebeurtenis'. Een voorwaarde binnen de verzekeringswereld.

Een reisverzekering kun je daarentegen nog afsluiten tot het moment van vertrek. Kan bij wijze van spreken nog als jij al op Schiphol staat.

Tegenwoordig hebben velen een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Kan vaak al uit als je minimaal 14 dagen op vakantie gaat per jaar en geldt vaak ook voor bijv. een weekendje weg binnen Nederland (zolang er maar een geboekte accommodatie is).

Je hebt er nu allemaal niets meer aan maar als jullie de reis naar Amerika opnieuw boeken iets om rekening mee te houden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MvdBrink »

Sorry, dubbel
MaantJee94
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2020, 09:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MaantJee94 »

@Coyote We hadden inderdaad de annuleringsverzekering binnen twee weken na boeken moeten regelen. Hebben we niet gedaan omdat we eigenlijk nooit een annuleringsverzekering nemen. Reisverzekering nemen we wel vanwege medische kosten oid. Dit regelen we als we zeker weten dat we mogen gaan en zal dus een aantal weken voor vertrek zijn.

Het niet nemen van een annuleringsverzekering is een risico maar we zijn bereid dit risico te nemen ;) Misschien als de reis een jaar verplaatst word dat we het dan wel doen, je weet tenslotte nooit hoe het leven er over een jaar uit ziet ;)
erwintjes
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2016, 18:56
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door erwintjes »

Goed bericht gisteren van cheaptickets mijn vlucht met united van 17 april welke was geannuleerd, krijg volledige refund binnen 10 dagen , IS DIT GOED NIEUWS of niet lol, dus mensen heb geduld komt echt goed , thanks cheaptickets en United
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Elendan »

@MaantJee94 Even terugkomend op je opmerking over de reis- en annuleringsverzekering. Je wilde hier mee wachten tot er meer zekerheid was, maar een annuleringsverzekering kun je nu niet meer boeken. Je kunt nu alleen nog een reisverzekering afsluiten. Annuleringsverzekering moet altijd binnen 14 dagen na boeken reis afgesloten worden. Zou ook vreemd zijn zonder die voorwaarde, dan wacht iedereen tot ze weten dat ze niet kunnen en sluiten dan pas die verzekering af.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
MaantJee94
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2020, 09:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MaantJee94 »

@Elendan Ik weet dat ik mijn annuleringsverzekering al had moeten afsluiten. Opmerking over het wachten met de verzekering had betrekking op de reisverzekering.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tantelotje »

@MaantJee94 Het is nogal :offtopic:, maar mocht je reis bijvoorbeeld volgend jaar doorgaan: kijk eens naar een doorlopende verzekering, al dan niet gecombineerd met een annuleringsverzekering. Zoals Coyote ook al aangaf is dat over het algemeen (behoorlijk) goedkoper dan een kortlopende reisverzekering die je afsluit voor de duur van je reis. Zeker als er zaken als werelddekking en aanvullende medische kosten bijkomen. Hoef je er nooit meer over na te denken dat je die (nog) af moet sluiten.

Maar goed, laten we eerst maar hopen dat we weer kunnen reizen :thumbup:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Inges schreef:
07 jul 2020, 09:37
Ik heb gelezen dat de overheid voorwaarden heeft gesteld aan de staatssteun en dat in die voorwaarden stond dat "pretvluchten" niet meer mochten. In dat rijtje stonden veel Europese steden maar ook Las Vegas dus ik ben bang dat het daar ook mee te maken heeft. Merendeel van de mensen zien LV als pret-stad en niet als stad om je vakantie te beginnen of een belangrijke conferentie bij te wonen.
Als ik het goed heb was dat pretvluchten afschaffen een voorstel van D66 tijdens het kamer-debat over die steun aan KLM. Volgens mij bleef het bij een voorstel en maakt het geen deel uit van de voorwaarden die aan KLM zijn gesteld. Dat KLM die vlucht naar Las Vegas eruit gehaald heeft zal wel zijn omdat er bijna geen reizigers meer zijn.
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Maxmannl »

Tijdens presentatie van de route van een aantal jaar geleden werd de route juist gepresenteerd als combinatie van zakelijk en toeristen bestemming.

Zakelijk door de vele conventions etc.
Toerisme als startpunt rondje west Amerika.

Frequentie werd ook gelijke opgevoerd van alleen 3x in de week in het zomerseizoen, vervolgens hele jaar, naar nu uiteindelijk 4x in de week in zomerseizoen en 3x in de week in winterseizoen.

Maja nu ligt zakelijk en toerisme allebei stil en dan is het geen miljoenenstad zoals LA, NY waar vele bedrijven zitten gevestigd. Dus snap reden wel dat de vluchten uit schema worden gehaald. Ben bang dat het pas weer begin volgend jaar (tijdens CES) wordt opgestart :(
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

KLM restitutie update

Ik heb deze strategie getest (eenmalig, niet dagelijks) van GeenStijl https://www.geenstijl.nl/5153682/niet-o ... p3M412a1Jc, krijg zojuist deze email:
Goedemiddag mevrouw XX,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan onze CEO Dhr. Elbers, namens hem wil ik graag uw schrijven beantwoorden.

Graag willen wij de tickets aan u restitueren. In onderstaande e-mail geeft u het bankrekeningnummer waar wij de tickets naar mogen restitueren.
Komt dit bankrekeningnummer overeen met het rekeningnummer waarmee de tickets betaald zijn? Wij kunnen namelijk alleen restitueren naar de rekening waarmee uw tickets betaald zijn.
Graag zou ik dan ook nog de adresgegevens ontvangen waar de rekening op geregistreerd staat.

Zodra ik deze gegevens van u ontvangen heb zullen wij de resitutie voor u invoeren.

Met vriendelijke groet,

Delegate to the President

KLM Nederland
Ik houd jullie op de hoogte over of dit het proces enigszins versnelt, maar proberen kan natuurlijk altijd ;)
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

Onze vlucht is vandaag pas definitief geannuleerd.......vertrek is aankomende zaterdag 11 juli.

Vorige week 1 juli werd onze terugvlucht geannuleerd, maar vliegtickets.nl mailde dat restitutie niet mogelijk was, maar men had alternatieve vlucht, die we binnen drie dagen moesten bevestigen. Ik meteen gemaild en ook aangetekende brief gestuurd, dat ik hiermee niet akkoord was en dat we recht op refund hadden nu Lufthansa onze vlucht had geannuleerd. Maar antwoord kwam niet.

Als ik inlogde bij Lufthansa stond daar alles op "confirmed" met de alternatieve vlucht erbij. Ik kon niemand telefonisch bereiken, ook Lufthansa niet. Via facebook alleen berichtjes terug, dat ze nog geen antwoord hadden op mijn mail. Vandaag eindelijk dan mail dat vlucht definitief is geannuleerd en dat restitutie wordt aangevraagd.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Grouchy »

Maxmannl schreef:
07 jul 2020, 17:27
Tijdens presentatie van de route van een aantal jaar geleden werd de route juist gepresenteerd als combinatie van zakelijk en toeristen bestemming.

Zakelijk door de vele conventions etc.
Toerisme als startpunt rondje west Amerika.

Frequentie werd ook gelijke opgevoerd van alleen 3x in de week in het zomerseizoen, vervolgens hele jaar, naar nu uiteindelijk 4x in de week in zomerseizoen en 3x in de week in winterseizoen.

Maja nu ligt zakelijk en toerisme allebei stil en dan is het geen miljoenenstad zoals LA, NY waar vele bedrijven zitten gevestigd. Dus snap reden wel dat de vluchten uit schema worden gehaald. Ben bang dat het pas weer begin volgend jaar (tijdens CES) wordt opgestart :(
Plus ze mogen simpelweg niet. Als je vanuit een 'restricted' land reist kom je de USA alleen in via één van de volgende 15 luchthavens:

Boston-Logan International Airport (BOS), Massachusetts
Chicago O’Hare International Airport (ORD), Illinois
Dallas/Fort Worth International Airport (DFW), Texas
Detroit Metropolitan Airport (DTW), Michigan
Daniel K. Inouye International Airport (HNL), Hawaii
Fort Lauderdale-Hollywood International Airport (FLL), Florida
George Bush Intercontinental Airport (IAH), Texas
Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport (ATL), Georgia
John F. Kennedy International Airport (JFK), New York
Los Angeles International Airport, (LAX), California
Miami International Airport (MIA), Florida
Newark Liberty International Airport (EWR), New Jersey
San Francisco International Airport (SFO), California
Seattle-Tacoma International Airport (SEA), Washington
Washington-Dulles International Airport (IAD), Virginia
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Wanderlust schreef:
07 jul 2020, 18:22
Ik houd jullie op de hoogte over of dit het proces enigszins versnelt, maar proberen kan natuurlijk altijd

Waar heb je dat heen gemaild dan?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

@Inges de emailadressen die GS in de link geeft
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Allemaal? Hmmm dat lijkt mij iets overdreven :-) Maar ik ben heel benieuwd!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
bigsurf
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 okt 2013, 11:38

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bigsurf »

Ik heb gisteravond de mail ontvangen van gate1 dat mijn vlucht geannuleerd is (vertrek 14 juli). Wil ook de brief voor refund sturen die veel mensen hebben gebruikt. Zowel naar tix en gate1. Welke e-mail adressen hebben jullie gebruikt?
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Iris_1982 »

MaantJee94 schreef:
07 jul 2020, 13:11
@Coyote We hadden inderdaad de annuleringsverzekering binnen twee weken na boeken moeten regelen. Hebben we niet gedaan omdat we eigenlijk nooit een annuleringsverzekering nemen. Reisverzekering nemen we wel vanwege medische kosten oid. Dit regelen we als we zeker weten dat we mogen gaan en zal dus een aantal weken voor vertrek zijn.

Het niet nemen van een annuleringsverzekering is een risico maar we zijn bereid dit risico te nemen ;) Misschien als de reis een jaar verplaatst word dat we het dan wel doen, je weet tenslotte nooit hoe het leven er over een jaar uit ziet ;)
Wij nemen dus ook nooit een annuleringsverzekering omdat ik altijd denk: tsja dan ben ik 2 vliegtickets kwijt in het ergste geval (en ze dekken nooit de reden waarom jij uiteindelijk wilt annuleren lijkt het wel).
Dit jaar echter wel gedaan omdat we drie weken een camper gingen huren en ik die 3000 euro die dat kost dan wel weer een te groot bedrag vond om kwijt te raken mocht je een been breken of iets dergelijks. Ik dacht dus dat ik een keer een hele goede keuze gemaakt had gezien de corona crisis die opeens om de hoek kwam
Maar als je het zo leest overal, dekken annuleringsverzekeringen dus niet eens je kosten als het land waar je naartoe gaat zijn grenzen nog dicht heeft :shock: Oftewel: wat heb je er dan eigenlijk aan? Hoe kan ik nou naar Canada op reis als Canada zijn grenzen dichthoudt? Bizar dat zoiets niet onder annuleringsvoorwaarden valt.
Dat was dus idd weer eens maar nooit meer, volgende keer weer lekker zonder die verzekering :mrgreen:
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MaantJee94
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2020, 09:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MaantJee94 »

@Iris_1982 Zo denk ik er dus ook over.. Vaak is annuleren dan toch lastig en moet je aan allerlei voorwaarden voordoen waar je dan net niet aan voldoet.. Natuurgeweld en travel bans vallen er niet onder en nu corona dus ook niet. Daarbij is het een smak geld wat je voor zo'n verzekering betaald en vaak heb je dan ook nog een eigen risico.

Reisverzekering vind ik wel belangrijk maar deze kost geloof ik ook aanzienlijk minder dan een annuleringsverzekering.

In dit geval met corona en die travel ban vind ik ook dat de zorgplicht bij de reisorganisatie ligt, laat ze maar met een voorstel komen ;)
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marielleh »

Uiteraard is het al dan niet kiezen voor een annuleringsverzekering een persoonlijke keuze.
Wij hebben er al jaren een en ook gebruik moeten maken van de verzekering. Zo’n tien jaar geleden moesten we een reis annuleren die volledig werd vergoed en afgelopen februari wederom. Hoewel het nu alleen om de tickets ging nam het feit dat we iig financieel er niet bij inschoten wel een deel van de teleurstelling weg. Immers was nu het idee later een andere trip te kunnen maken van dat geld (wat nu wegens corona niet kon :( ).

Een aantal jaar geleden heb ik voorafgaand aan onze reis contact gehad met de verzekering omdat m’n schoonvader heel ziek was en we niet wisten of we de reis zouden kunnen afmaken. Hoewel we gelukkig de reis hebben kunnen afmaken was ik op dat moment verbaast over wat er eventueel nog geregeld zou worden vanuit de verzekering. De reisverzekering doet hier ook iets in (terugvliegen) maar er zijn natuurlijk meer kosten dan slechts terugkomen.

Onze reisverzekering (interpolis) geeft nu aan wel te vergoeden als je een reis hebt geboekt naar een land waar ten tijde van de boeking nog geen negatief reisadvies was en nu wel. Uiteraard alleen als je niet bij de organisatie zelf een restitutie krijgt. Omdat het er op dit moment naar uitziet dat wij het allergrootste deel van de reis kosteloos kunnen annuleren blijft er nu voor ons nog een paar honderd euro over aan de aanbetaling van de auto en een hotel wat we niet annuleerbaar boekte en nu (nog) niet gereageerd.

Het hangt denk ik ook erg af van de verzekering want schijnbaar zijn de voorwaarden overal anders.
Nogmaals; het blijft een persoonlijke keuze die niet fout kan zijn als je ‘m weloverwogen neemt met alle pro’s en con’s helder maar ik wilde toch ook een iets minder negatief geluid laten horen.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tantelotje »

MaantJee94 schreef:
08 jul 2020, 10:12
Daarbij is het een smak geld wat je voor zo'n verzekering betaald en vaak heb je dan ook nog een eigen risico.
Los van of je het nodig vindt of niet: onze doorlopende annuleringsverzekering kost nog geen 6 euro per maand... Toch niet bepaald een smak geld zou ik denken.

Ik denk ook dat het aan je eigen ervaring ligt of je dit wilt of niet. Voor een vakantie naar Amerika waar je veel zelf en annuleerbaar regelt is het wellicht niet echt nodig. Maar in in 2011, 8 dagen voor vertrek naar de Dominicaanse republiek, brak mijn vriend zijn enkel. Dag vakantie. :sadcry:)
Maar omdat wij jaarlijks een paar tientjes betalen, kregen we toen een paar duizend euro terug. Vind ik best een goede ruil. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer