Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Je mag natuurlijk niet denken dat je een dergelijk groot bedrijf als een ‘zuinige particulier’ kan gaan beheren. Hoeveel moet je dan opzij staan hebben? Elfhonderd miljoen miljard? De crisis zoals die zich nu voordoet was totaal niet in te schatten.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door chippie777 »

Daarnaast, klm was een goed bedrijf dat er goed voorstond en met genoeg cash. En toen kwam Corona. En dan stoppen de inkomsten (lees boekingen) en blijven je uitgaven (lees salarissen, vliegtuig lease ) doorgaan. Dan gaat het heel snel met je geld. Natuurlijk wil je snel je geld terug net als duizenden andere. Kortom je staat in de rij. Net als bij al die andere luchtvaart maatschappijen. Uiteraard lees je veel negatieve ervaringen op het internet omdat klagen meer wordt gedaan dan positieve feedback. Neemt niet weg dat het heel vervelend is wanneer je op je geld moet wachten.
Een bedrijf is niet te vergelijken met een particulier die keuzes maakt om geld te sparen en bijvoorbeeld met een oude auto blijft rijden.
Nogmaals als particulier is het gewoon zuur wanneer je je spaargeld hebt uitgegeven en je krijgt er (nog) niets voor terug. Zo zijn er vele voorbeelden te vinden en krijgen we allemaal wel iets met Corona te maken anders dan de ziekte zelf.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Claubo »

Ik las al eerder iets over Hotwire en een refund. Wij hebben het ook vandaag geprobeerd, ik wist dat het eigenlijk non-refundable was.
Via messenger uitgebreid contact gehad, zeer vriendelijke en behulpzame medewerker. Zij hebben contact opgenomen met het Venetian, uiteindelijk ging het Venetian niet akkoord.
Maar nu hebben we via Hotwire een voucher (min 10 dollar p.p.cancellation fee) en kunnen we volgend jaar weer proberen om zo'n goede deal in Vegas te krijgen.Hoe het precies zit, geen idee, maar we zijn tevreden. :thumbright:
A&A
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door A&A »

Elendan schreef:
03 jul 2020, 13:36
@A&A vandaag op jouw aanraden :thumbup: gechat via facebook met expedia. Binnen een minuut een reactie en nu gaan ze de refund bij BA in gang zetten. Sterker nog volgens de expedia medewerker is BA snel met reageren en verwacht ze binnen 14 dagen de creditering te verwerken, in tegenstelling tot 30 weken zoals ze bij jou aangeven, vreemd toch.

Letterlijke tekst: "Ellen, geen probleem ik heb even gekeken in de boeking maar zie dat ik gewoon een restitutie van de vlucht kan aanvragen bij de luchtvaartmaatschappij. Brithsch airlines is altijd wel snel met het verwerken van de restituties ik zal het aanvragen en dan hou ik de boeking in de gaten als we bericht hebben van de airline om het geld terug te storten zal ik het in orde maken voor u. De restitutie zal ongeveer 14 werkdagen duren. G^P"
@Elendan
Bij ons gaven ze in 2e instantie ook aan dat, als BA akkoord geeft (en dat doen ze kennelijk snel) dan maakt Expedia kennelijk het geld meteen aan ons over. Als BA dan no wacht met terugbetalen is het risico blijkbaar voor Expedia.
Omdat wij een “pakketreis” hadden waarbij ook het 1e hotel bij Expedia geboekt is, hebben ze de restitutie van dat hotel (dat we niet-annuleerbaar geboekt hadden) ook voor hun rekening genomen en krijgen we dat ook van Expedia terug. Overigens had ik zelf al wel naar dat hotel gemaild en de bevestiging gekregen dat ik mijn geld via de bookingagent (Expedia in ons geval) ook volledig terug zou krijgen.
Als we van Expedia idd alles binnen een week of 2 terug krijgen schieten we er alleen een euro of wat koersverschil voor wat geannuleerde campings bij in. En verder blijkt het net zo moeilijk om van National Parks campings in Canada af te komen als om ze te boeken!!! De Provincial Park campings van BC hebben netjes zelf geannuleerd maar de Nationale (nog) niet. En daar moet je voor bellen want dat kan kennelijk niet per mail. Voor het gemak hebben ze de boeking al wel uit mijn online reserveringssysteem gehaald maar is er alleen recht op terugbetaling als je zelf belt. Vreemd dat iemand jouw boeking annuleert en je dan zelf achter je geld aan moet?!
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Visser »

Zomaar een vraag, dus geen commentaar.
Waarom boeken veel mensen een half jaar of langer van te voren een reis? Ik koop alleen tickets en vlieg 6 keer per jaar naar NL. Maar boek maximaal 2 maanden van te voren, en soms 2 weken. En vind dan nog steeds zeer goedkope vluchten. Ben een keer of 5 met WOW mee geweest, maar had geen ticket toen ze er op eens mee stopten. WOW air had uiterst ongemakkelijk harde stoelen, maar voor 300plus dollar moet je niks verwachten.
1 keer met Icelandair gegaan, beviel me best, maar sinds WOW er niet meer is zijn ze ook niet goedkoop meer.

Ook een idee voor hen die hierheen vliegen. Vanaf Detroit met Delta is het meestal 1200 dollar. Vanaf Indianapolis of Louisville is het altijd 400 dollar goedkoper. En je vliegt via Detroit.... :? Dus een ticket naar een" uit de weg vliegveld". Weet dus niet hoe dat werkt vanuit Europa.

Icelandair had natuurlijk al die Boeings die nu stilstaan. Misschien worden ze weer goedkoper als dat probleem ooit op gelost is. Hoor je ook niks meer over.
.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Ik ben iemand die heel graag alles vastliggen heeft, en vaak zelfs maanden op voorhand vastlegt wat en waar ik zeker wil eten/drinken, laat staan dat ik zou wachten tot 2 maanden voor vertrek om een vlucht te boeken, ik ga intern gewoon kapot van de zenuwachtigheid dan.

Ik doe Vegas met een spreadsheet. Als ik iets boek waar ik nog nog niet heen geweest ben, dan bekijk ik er 100’en YouTube-video’s van, en als het even kan ‘wandel’ ik de hele omgeving in Street View af.

Mocht ik kunnen, ik legde vliegtickets vast voor zomer 2025 bij manier van spreken. Ik krijg een enorme stress van last minute.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Iedereen heeft zo zijn/haar redenen om lang van te voren te boeken. Dat kan financieel zijn maar ook de wetenschap dat alles van te voren al geregeld is.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Precies. Ligt er natuurlijk aan met welk doel je vliegt maar als het een vakantie is, vind ik het zelf erg prettig om het vastgelegd te hebben. Kan je ook je hele reisschema definitief maken :P
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Tickets boek ik op het ogenblik dat ze op een prijs staan die ik wil betalen, daarna kijk ik ook niet meer.
Kan zes maanden van te voren zijn, kan een maand van te voren zijn.
Alle andere dingen die we vooraf boeken zijn altijd annuleerbaar, en meestal pas ter plekke betalen.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door IngridUSA »

Met schoolgaande kinderen en de eerste 3 weken van de grote vakantie vrij op het werk wil ik het maximale eruit halen. Dus als ik zaterdags niet weg kan maar het wordt maandag dan scheelt het me 2 dagen vakantie en m’n hele rondreis loopt in de soep. Tuurlijk gaan er die zaterdag nog andere vluchten, maar die zijn waarschijnlijk ook wel duur(der). Ze weten precies wanneer mensen willen/moeten vliegen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Vraag en aanbod. :wink:
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door AnnInBC »

Visser schreef:
05 jul 2020, 15:48
Zomaar een vraag, dus geen commentaar.
Waarom boeken veel mensen een half jaar of langer van te voren een reis?

Omdat 6 maanden tot een jaar op voorhand vliegtickets meestal een stuk goedkoper zijn, als mensen een verre reis boeken naar de USA of Canada dan komen ze meestal voor minstens 3 weken of langer. Daarbij komt dan ook het huren van een auto/camper en deze zijn allemaal een stuk goedkoper als je vroeg boekt. Verder moet men ook soms hotels/campings lang op voorhand geboekt worden, ik denk dan vooral aan reizen tijdens het hoogseizoen en erg populaire/drukke plaatsen. Dus in mijn ogen heel normaal dat men tickets zolang opvoorhand boekt!
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Visser schreef:
05 jul 2020, 15:48
En vind dan nog steeds zeer goedkope vluchten.
De definitie van goedkoop is niet voor iedereen gelijk, lijkt me.
Wat jij goedkoop vindt, vindt een ander wellicht duur.

Het is meestal een kwestie van ervaring, historie, vergelijkbare prijzen die mensen hier op het forum met elkaar delen en je eigen gevoel wat je goed of goedkoop vindt.

Ik wacht meestal totdat ik een ticket zie wat aan al mijn wensen voldoet, qua heen/terugvlucht, reistijd, overstap etc etc. en dan boek ik als de prijs acceptabel genoeg is.

Overigens zijn de tickets vanuit de US naar NL over het algemeen duurder dan andersom.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Katja »

Voor mij is een reden om ruim van tevoren te boeken dat we het goed kunnen plannen. Niet alleen de vakantie maar ook alles thuis met werk. Mijn man moet vrij kunnen krijgen van zijn werk en ik moet het in mijn planning vrij kunnen maken en vervanging regelen. Daardoor zijn we vaak wat beperkt in wanneer we kunnen gaan. Dus als ik in die periode tickets kan vinden die me passen qua reistijd en prijs dan leg ik die vast. Voor dezelfde prijs of zelfs iets goedkoper zijn ze soms nog wel te vinden maar dan is het vaak een aantal dagen eerder/later/langer/korter en dat past dan weer niet in wanneer we weg kunnen.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

Is dit onderwerp niet beetje :offtopic:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

Visser schreef:
05 jul 2020, 15:48
Zomaar een vraag, dus geen commentaar.
Waarom boeken veel mensen een half jaar of langer van te voren een reis?
Wij vliegen prive minimaal 5 keer (voorjaar, mei, zomer, herfst en kerst) per jaar naar het Noordwesten van Amerika. Voorkeur voor Portland, Seattle of Vancouver. Afhankelijk van de tijd die we hebben om in Oregon te geraken komen daar San Francisco, Las Vegas, Salt Lake City, Denver, en Calgary bij. Mijn vrouw houdt al jaren bij wat prijzen in de genoemde periodes doen per vliegveld in combinatie met eventueel een huurauto.
En of ze nu 11 maanden of 11 dagen vantevoren boekt maakt mij helemaal niks uit. Maar ik ben er vrij zeker van dat de kans op betere tickets minimaal is als zij gaat boeken. Ik kan je ook vertellen dat het zelden of nooit voorkomt dat ze tickets vindt 3 maanden voor vertrek die lager zijn dan hetgeen ze al geboekt heeft.
Tevens vliegen we bijna altijd met Delta. Uitzonderingen daargelaten. Vertrek is bijna altijd Amsterdam, Brussel of Dusseldorf. Ook hier uitzonderingen daargelaten. Ik kan je vertellen dat de tickets voor de herfst, kerst, krokus en meivakantie al weer geboekt zijn. En als er iets echt spectaculair gaat veranderen is een belletje naar Delta meestal voldoende om het alsnog te regelen.

Dus waarom? Mijn vrouw heeft er een hekel aan om de hoofdprijs te betalen. Zeker als we met 4 gaan waarvan er eentje in een rolstoel zit. Dan moet je nogal met wat zaken rekening houden. Nou gaat onze oudste, die van die rolstoel, liever niet meer mee. En dan zie ik mijn vrouw creatiever worden met bijvoorbeeld overstappen. Staan we in enen op Kopenhagen voor een vlucht naar San Francisco. Waarom? Omdat een retourtje uit Amsterdam €279 kost en ze een Hertz locatie heeft gevonden anderhalve mijl van het vliegveld waar je dezelfde auto huurt voor minder dan de helft. Dan ontbijten we toch lekker in Kopenhagen? Kan mij het schelen.
Verder heeft mijn vrouw er een hekel aan om alles op het laatste moment te regelen. Ze wil weten waar ze aan toe is. Heeft wellicht ook te maken met mijn baan. Ik zit zakelijk gezien al snel tussen de 100 en de 150 dagen per jaar in Amerika. Daar probeert zij alles tussendoor en tussenin te plannen en probeert dan ook nog rekening te houden met mijn schema. Als ze dat niet doet kan het, zeker tijdens het seizoen, zo maar gebeuren dat we elkaar weken achter elkaar mislopen. Zeker in de periode toen de kinderen nog klein waren was dat wel een dingetje. Nu is een gevleugelde uitspraak van mijn vrouw;"Ik pas mijn leven niet aan, aan dat van jou. Maar ik pas jou wel in mijn leven..." Dat gaat tot op heden prima. En komende jaar gaat de jongste studeren en de oudste gaat in een begeleid wonen traject wonen. Dus dan worden de mogelijkheden weer anders.
Zakelijk vlieg ik rond de 30 keer per jaar naar Amerika. En ik heb echt geen tijd, en ook geen zin om dat zelf allemaal te regelen. Daar hebben we in London mensen voor zitten die dat veel beter kunnen dan ik. Ik maak aan de hand van het speelschema een overzicht van wanneer ik waar moet zijn. Maar van welk vliegveld, met welke vlucht, in wel hotel of in wat voor een restaurant. Het zal me echt een zorg wezen. Ik hoor het wel. En datzelfde heb ik eigenlijk ook prive, Ik laat het mijn vrouw regelen. En het mooie is dat als zij het regelt dat ik ook nog wat van het land zie. Anders blijft het bij mij echt bij vliegvelden, hotels, stadions, trainingsfaciliteiten en soms bij spelers thuis.

En komt bij dat mijn vrouw dit gewoon leuk vindt om te doen. Heeft er geweldig veel voorpret bij. Is altijd weer in staat om net dat ene leuke hotelletje te boeken. Net even een iets andere route te rijden. Net even dat mooie plekje te vinden. Net dat restaurantje te vinden waar ze belachelijk lekkere cinnamon rolls hebben.

Maar goed, hoe het er de komende tijd uit gaat zien weet niemand. Ik vind de geluiden niet erg bemoedigend. Vraag me echt af of er uberhaupt een seizoen gaat komen. En als het seizoen er dan komt onder welke voorwaarden. En hoe gaat dat er dan zakelijk uit zien. We redden ons prima met Skype, Zoom, Teams en weet ik veel wat voor programma's allemaal niet meer. Maar ik krijg er vierkante ogen van. En het blijft peoples business...
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

Visser schreef:
05 jul 2020, 15:48
Zomaar een vraag, dus geen commentaar.
Waarom boeken veel mensen een half jaar of langer van te voren een reis? [...]
Ik heb voor aankomende vakantie over twee weken (die zeer waarschijnlijk niet meer doorgaat) al in september 2019 geboekt, omdat ik toevallig toen op de KLM Werelddealweken stuitte en dat toen een goede deal leek.

Normaal gesproken boeken we medio januari/februari voor de zomervakantie, dus september is voor ons doen buitengewoon vroeg. Mijn gevoel is dat de prijzen dan vaak nog wat goedkoper zijn dan medio mei.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door PSVwally »

Ik koop alleen tickets en vlieg 6 keer per jaar naar NL. Maar boek maximaal 2 maanden van te voren, en soms 2 weken.
Ik kan het me financieel niet permitteren om 6x per jaar de oversteek te maken en zeker niet om bij wijze van spreken 6x 1200 dollar uit te geven. Ik boek wanneer ik de prijs en reistijden goed vind voor mijn portemonnee.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

covri schreef:
06 jul 2020, 10:34
Is dit onderwerp niet beetje :offtopic:
Ik ben ook benieuwd waarom @Visser dat onderwerp ter sprake brengt.
aronneke
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door aronneke »

Claubo schreef:
04 jul 2020, 23:24
Ik las al eerder iets over Hotwire en een refund. Wij hebben het ook vandaag geprobeerd, ik wist dat het eigenlijk non-refundable was.

Maar nu hebben we via Hotwire een voucher (min 10 dollar p.p.cancellation fee) en kunnen we volgend jaar weer proberen om zo'n goede deal in Vegas te krijgen.Hoe het precies zit, geen idee, maar we zijn tevreden. :thumbright:
Super! Ik heb het zojuist ook geprobeerd, niet geschoten is altijd mis... Gaat bij ons on 3 nachten Palazzo, dus het is de moeite. Bedankt voor het delen van je ervaringen
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer