Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

"Normale (?)" NLers mogen niet @ovide, dus wat je nu precies wilt horen....
Gebruikersavatar
ovide
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 mar 2011, 23:17
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Ried

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ovide »

Nee de gemiddelde medemens durft niet omdat het afgeraden wordt.

Amerika zegt, je mag er niet in.....tenzij
En vervolgens zijn er legio uitzonderingen.

Maar hoe wordt dit gehandhaafd is mijn vraag.
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Tja, nogal logisch, een 'normale' nederlander komt immers de VS niet in, tenzij via 14 dagen in een land dat niet in de travelban staat.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

ovide schreef:
26 mar 2021, 17:59
Nee de gemiddelde medemens durft niet omdat het afgeraden wordt.

Amerika zegt, je mag er niet in.....tenzij
En vervolgens zijn er legio uitzonderingen.

Maar hoe wordt dit gehandhaafd is mijn vraag.
Tja, die mensen die onder de uitzonderingen vallen reageren, maar dan vind je het geen 'normale' nederlanders meer. Er zijn niet veel uitzonderingen, je komt als nederlander alleen (rechtstreeks) de VS in als je ook US citizen bent, of een green card hebt, of een amerikaans minderjarig kind hebt, of een amerikaanse echtgenoot, en dan soms met een specifiek visum en waiver.
Terug in Texas!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

ovide schreef:
26 mar 2021, 17:59
Maar hoe wordt dit gehandhaafd is mijn vraag.
Dit forum is daarvoor niet de plek, doe ff een search en je vindt elders allerlei posts daarover.
De "gewone" Nederlander gaat niet naar de VS want het mag niet voor vakantie, niet verzekerd enz
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

@ovide waarom wil je weten of er gehandhaafd wordt? Wil je zelf die kant op?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

harryh schreef:
26 mar 2021, 18:43
De "gewone" Nederlander gaat niet naar de VS want het mag niet voor vakantie, niet verzekerd enz
Dat verzekeren is het probleem niet per sé meer. Een aantal reisverzekeraars bieden expliciet wél dekking bij code oranje/rood, alleen dan níét voor coronagerelateerde schades. Zie https://www.moneyview.nl/corona-reisverzekeringen. Er is inmiddels ook een Nederlandse verzekeraar die medische kosten dekt als je corona krijgt in oranje/rood gebied, al is die verzekeraar wel iets duurder en omslachtiger (medische acceptatie). Zie https://www.oomverzekeringen.nl/verzeke ... rzekering/

Op dit moment nog niet zo relevant omdat je als ‘gewone’ Nederlander inderdaad nog niet rechtstreeks naar de VS kunt reizen. Maar als de VS binnenkort wellicht de grenzen opent, en Nederland nog géén groen/geel reisadvies geeft, toch wel interessant. In ieder geval voor die reizigers die het niet erg vinden om na terugkeer in Nederland 5 dagen in thuisquarantaine te gaan en daarna te testen, zoals nu het advies (en binnenkort wellicht de plicht) is.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Dat had ik nog niet gezien, interessant.
Mijn reactie was gebaseerd op de eerdere vraag wie er intussen al geweest is ;)
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

Bjornftw schreef:
26 mar 2021, 12:47
JanVoo schreef:
26 mar 2021, 11:01
Om het op z'n Engels te zeggen: It's a long shot, maar we hebben toch maar tickets geboekt voor aankomende zomer! Hopen dat de geruchten m.b.t. opheffen van de travel ban waarheid worden...
Dat gaat nog behoorlijk spannend worden. Ik zou wel voorzichtig zijn met het boeken van tickets die niet te annuleren zijn.
Ja, voorzichtig zijn we zeker. Het plan is nu om qua hotel iig de eerste en laatste nacht te boeken (annuleerbaar) want dat vinden we een rustgevend idee en met de rest zo lang mogelijk te wachten. En eventueel nu ook alvast de huurauto.

Het is idd erg onzeker allemaal, maar ja we hebben weinig 'te verliezen'. Het ergste wat er kan gebeuren is dat het niet door kan gaan. Maar ja, dan verzinnen we wel iets anders, dichterbij huis, ook niet erg..
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MattRob »

Misschien mijn eerdere reactie niet gezien op deze vraag, maar gewone Nederlanders zijn dus wel degelijk naar de US gegaan. Het gaat er niet om dat je Nederlander ben, het gaat erom dat je niet 14 dagen voor aankomst/vertrek in Nederland (of ander EU/Schengen land of ander land op de lijst van de travel ban) bent geweest.

Nogmaals dus, kennis van ons zit nu op Curacao, om daarna door te vliegen naar de US (na 14 dagen in hotel). Hij dus een 'normale' Nederlander. En ik heb van meerdere mensen gehoord, dat ze op een vergelijkbare manier naar de US zijn gegaan, alleen is van horen zeggen, ik ken ze niet persoonlijk.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door clp90 »

Volgens mij wordt er nu al een pagina lang, in net iets verschillende bewoordingen, telkens hetzelfde gezegd :D

Ja, je kunt als Nederlander via een niet-schengenland de VS inreizen, maar ten eerste wordt dat door de Nederlandse overheid ten zeerste afgeraden, en ten tweede lijkt me dat een vrij dure bezigheid die de gemiddelde Nederlander niet kan/wil betalen, dus waarom je dat zou doen is me een raadsel. Niet op vakantie kunnen is vervelend, maar ik zie dat nou niet als een eerste levensbehoefte ofzo.
mxsrn98
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2021, 10:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mxsrn98 »

MattRob schreef:
29 mar 2021, 11:51
Misschien mijn eerdere reactie niet gezien op deze vraag, maar gewone Nederlanders zijn dus wel degelijk naar de US gegaan. Het gaat er niet om dat je Nederlander ben, het gaat erom dat je niet 14 dagen voor aankomst/vertrek in Nederland (of ander EU/Schengen land of ander land op de lijst van de travel ban) bent geweest.

Nogmaals dus, kennis van ons zit nu op Curacao, om daarna door te vliegen naar de US (na 14 dagen in hotel). Hij dus een 'normale' Nederlander. En ik heb van meerdere mensen gehoord, dat ze op een vergelijkbare manier naar de US zijn gegaan, alleen is van horen zeggen, ik ken ze niet persoonlijk.
Hoi, ik ben van plan om hetzelfde te doen vanuit een ander land buiten de travel-ban countries. Denkje dat we sterke redenen moeten hebben voor de border control om zonder enig probleem het land in te reizen?
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Weet niet wanneer je gaat, maar het gerucht gaat dus dat Biden waarschijnlijk in mei de travel ban opheft. Waarom dan nu nog in allerlei bochten wringen?
mxsrn98
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2021, 10:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mxsrn98 »

Timb schreef:
30 mar 2021, 18:30
Weet niet wanneer je gaat, maar het gerucht gaat dus dat Biden waarschijnlijk in mei de travel ban opheft. Waarom dan nu nog in allerlei bochten wringen?
Daar heb je gelijk in maar het is helaas alleen maar ‘n gerucht. Ik dacht aan een non-stop vlucht vanuit Istanbul naar California. Wil nu alvast m’n planningen maken nu de tickets nog goedkoop zijn. Ik vraag me alleen af of we sterke redenen moeten hebben bij de border control
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Je hoeft geen reden te hebben, je mag de VS gewoon in als nederlander op een esta, mits je in de 14 dagen ervoor niet in een land van de travelban bent geweest. Reken er op dat je ook echt die volle 14 dagen in dat andere land blijft, anders zullen ze je niet laten vliegen. Ik las van iemand die via Mexico was gereisd dat hij geweigerd werd toen hij 14 dagen na vertrek uit NL naar de VS wilde vliegen, hij moest nog een dag wachten, want was nog niet de volledige 14 dagen in Mexico geweest.
Terug in Texas!
mxsrn98
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2021, 10:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mxsrn98 »

hemmie schreef:
30 mar 2021, 23:50
Je hoeft geen reden te hebben, je mag de VS gewoon in als nederlander op een esta, mits je in de 14 dagen ervoor niet in een land van de travelban bent geweest. Reken er op dat je ook echt die volle 14 dagen in dat andere land blijft, anders zullen ze je niet laten vliegen. Ik las van iemand die via Mexico was gereisd dat hij geweigerd werd toen hij 14 dagen na vertrek uit NL naar de VS wilde vliegen, hij moest nog een dag wachten, want was nog niet de volledige 14 dagen in Mexico geweest.

Bedankt! Ga ik zeker op letten :)
Gerben Steeg
Amerikakenner
Berichten: 451
Lid geworden op: 14 mar 2009, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gerben Steeg »

Screenshot 2021-04-01 at 09.19.56.png
Screenshot 2021-04-01 at 09.19.56.png (50.44 KiB) 991 keer bekeken
Met prik(bewijs) is er geen reden meer om niet te mogen reizen naar de USA binnenkort lijkt me.. :) Mid May Biden!
Gr, Gerben
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jumping Jack »

Op voorwaarde dat het geen 1 april grap is... :wink:
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door kastelke »

Niet gepubliceerd op 1 april, maar 3 dagen eerder:
image.png
image.png (42.65 KiB) 895 keer bekeken
En:
image.png
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jastsali
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jul 2010, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 75
Locatie: Achterhoek

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jastsali »

Kleine nuance en nog niet te snel juichen. Dit onderzoek betreft alleen Pfizer en Moderna vaccins. Astra Zeneca wordt in de VS (nog) niet mee geprikt, dus nog niet zeker dat de VS dat op het prikbewijs als veilig zal willen accepteren. Idem voor het Janssen vaccin.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer