Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 okt 2016, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door T_Erkens »

Voor de mensen die met British Airways vliegen en het geld terug willen. Wij zouden 14 mei vliegen, en 9 juni terug vliegen en paar weken geleden mail ontvangen dat beide vluchten zijn gecanceld. Stonden 2 telefoonnummers in de mail, 1 met een Brits nummer, gebeld en paar uur wachttijd, en een Duits nummer (+494215575758). Binnen een minuut hadden we iemand aan de lijn, en aangegeven dat we een refund wilde hebben en geen voucher. Na aantal controle vragen en 2 minuten verder kregen we zonder problemen een refund, en dit bevestigd op de mail. Voor de mensen die dus ook een refund willen bij BA, probeer het eens via deze weg. Succes!
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door b_talens »

Lilo schreef: ↑
22 apr 2020, 20:37
via website united niet te regelen, krijg mededeling dat het via broker moet gaan?
Dat lijkt me logisch toch? Wat heb je dan gekocht van United?

Jouw Samsung tv die je bij De Mediamarkt hebt gekocht wordt niet geleverd. Ga je dan om je geld vragen bij Samsung?
dit is gewoon niet waar . oa ik en anderen hier hebben wel degelijk dingen zelf met united kunnen regelen terwijl er geboekt is via een broker . omboeken , voucher of geld terug .. gewoon met united zelf te regelen . gate1 had dit ook zelf gecommuniceerd op hun website dat je zelf met united contact kan opnemen .

in het verleden heb ik nav vluchtwijzigingen die meer dan x uur betreffen zelf het met een airline geregeld ipv via de broker .

ook in jouw voorbeeld van de mediamarkt stap ik meestal rechtstreeks naar de fabrikant als er nog garantie is en dat wordt altijd geaccepteerd en gaat het product rechtstreeks naar het reparatiecentrum van de fabrikant.
je voorbeeld over niet levering gaat mank met de luchtvaartindustrie . immers vragen de brokers bij de airline het geld terug voor je . in jouw geval van de niet geleverde samsung tv gaat mediamarkt niet naar samsung om het geld terug te halen omdat de tv niet geleverd is door mediamarkt .
die vergelijking kan je dus niet maken.

mijn ervaringen met amerikaanse klantenservice van airlines zijn daar in tegen veel slechter dan die in Europa . misschien omdat jij veel vliegt en dan status hebt heb jij die ervaring dan wel hebt en ze meer doen maar ik vind de europese klantenservice vele malen vriendelijker en oplossingsgericht dan de amerikaanse

ik vind sowieso de amerikaanse airlines veel slechter en minder vriendelijk om in oplossingen te denken als er wat gebeurd dan europese . mijn slechtste ervaring ooit is met delta . op 1 vakantie gingen er zoveel mis en van klantvriendelijkheid was weinig te merken .

zo zie je maar dat het niet zo zwart wit is . wat er eerder al is aangegeven . ik heb vele malen bespaard door bij brokers te boeken dan ik nu zou verliezen … het scheelt soms honderden euro's per keer . dus wie is er slimmer :?:

oftwel sometimes you win some en sometimes you lose some
Laatst gewijzigd door b_talens op 23 apr 2020, 11:15, 4 keer totaal gewijzigd.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

@Almere vak V

Klopt: jij (En nog wat anderen) "zeurt" hier al jaren over rechtstreeks boeken

Ach, ik denk dat wij onder de streep minder hebben betaald met regelmatig via brokers te boeken dan jullie met rechtstreeks boeken. Dat risico nemen we bewust. Gaat het dus mis, alhoewel we dat nog af moeten wachten, dan nemen wij sportief ons verlies. :wink:
Julieke1983
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2020, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Julieke1983 »

Hallo, we zouden op 29 juni naar Orlando vliegen...

Iemand ervaring met broker Killroy? Issued airline is KLM. Vlucht AMS-MAN-MCO is het 1ste gedeelte geannuleerd.
Krijg al weken bij Killroy niemand vast... niet via telefoon of mail. Ze antwoordden gewoon niet en via telefoon is bezettoon heel de dag/elke dag.
KLM antwoordt vlotjes maar verwijzen me steeds door naar reisagent 🤷‍♀️

Wat moet ik nu? Ben ik geld kwijt van 6 vliegtickets?
Ik boek meestal bij maatschappij zelf nu was het bij Killroy en gezien ze ook nederlands contacten hebben leek me dit ok.

Maar goed, aan 'had ik' heb ik nu niets meer aan...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

covri schreef:
23 apr 2020, 11:07
dan nemen wij sportief ons verlies.
Vandaar die 85 pagina's hier... :clap: :thumbup:
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

Die heb ík niet volgeschreven.......
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1993
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

@Julieke1983

Kilroy is een doorgaans zeer betrouwbare organisatie. Van origine Deens. Ze hebben een fysieke winkel in Utrecht maar die is momenteel gesloten.Vrienden en familie hebben er vaker geboekt voor rondreizen en dat was altijd dik in orde. Maar ook bij Kilroy kunnen ze niet op tegen het hoge aantal vragen over annuleringen. Aangezien je pas 29 juni vliegt zou ik nog even afwachten. Het enige nummer wat ik trouwens op hun website kan vinden is +45 3348 0775. Dus even je Deens oefenen . :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door driel24 »

Almere vak V schreef:
23 apr 2020, 12:11
covri schreef:
23 apr 2020, 11:07
dan nemen wij sportief ons verlies.
Vandaar die 85 pagina's hier... :clap: :thumbup:
Toch vind ik u altijd wel een beetje bozig reageren. Volgens mij nergens voor nodig.

Als je bij een broker boekt (in ons geval wel 400 euro pp goedkoper) heb je toch gewoon rechten ?
Wij hebben hier, ondanks dat het goedkoper dan direct boeken was, lange tijd voor moeten sparen.
Je mag dan in dit topic, volgens mij de juiste plaats, best vragen stellen.

U draagt een MediaMarkt TV voorbeeld aan.
Als je hem op de website besteld en ze kunnen niet leveren, maar je wilt dat andere model wat ze voorstellen niet.
Dan vraag je toch ook je geld terug EN neem je geen genoegen met een voucher ?
Als wij dan tegen u zeggen : ohhhhh, dat komt omdat MediaMarkt goedkoper was.Had je hem maar bij de
lokale tv-boer moeten kopen. Dan krijg je je geld wel terug.
Dat voelt toch ook niet echt vriendelijk ?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

driel24 schreef:
23 apr 2020, 12:28
Als je bij een broker boekt (in ons geval wel 400 euro pp goedkoper) heb je toch gewoon rechten ?
Natuurlijk heb je rechten.

Maar als je boekt via een broker moet je ook begrijpen dat bij problemen alles via die broker gaat. En dat blijkt in de praktijk dan nogal eens tegen te vallen (ook vóór de Corona crisis).

Niemand die je hier weerhoudt om via een broker te boeken. Maar verwacht niet dat bij problemen alles net zo makkelijk (voor zover je van makkelijk kunt praten) gaat dan wanneer je rechtstreeks geboekt hebt. Alles heeft z'n prijs.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

Ik snap dat gedoe over die brokers ook nog steeds niet.

True: bij problemen duurt het meestal allemaal iets langer en zorgt dat initieel soms voor wat frustraties. maar het komt uiteindelijk wel goed. Ik daag al de non- believers uit hier op het forum 5 cases te vinden waar het uiteindelijk volledig is misgelopen en geen aanvaardbare oplossing is gekomen.

Ikzelf boek waar het mij uitkomt. Dat zal door de jaren heen 50-50 zijn ongeveer. Verschillende keren problemen gehad van allerhande aard en 1 keer is er geen oplossing uit de bus gekomen. En die keer had ik bij de airline zelf geboekt (AA).
En als er problemen zijn neem ik ook altijd eerst direct met de airline zelf contact op (met broker boeking) en quasi altijd wordt het zonder tussenkomst vd broker opgelost (misschien omdat ik status heb bij united en delta?)
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Even over de hier veelgenoemde broker Gate1. Als ik het zo lees is dit een "extra schakel" die via zijn website gebruik maakt van het partnerprogramma van TIX.nl (zelf ook een broker), een website heeft opgezet en "tegen vergoeding aan TIX " vliegtickets verkoopt. Er wordt hierbij gebruik gemaakt van de zoekmachine van TIX. Ik heb zo'n vermoeden dat Gate1 zelf helemaal niets met/in deze boekingen kan/mag doen, maar alles via TIX moet regelen. Zo zullen er wel meer zijn, maar het lijkt er op dat dit bedrijf zijn zaakjes niet op orde heeft.

https://gate1.nl/partner/veelgestelde_vragen

@Almere vak V Je hebt Brokers en Brokers en het gaat echt niet om een "paar tientjes". Ik denk dat ik de afgelopen jaren (alleen op Amerika) honderden euro's heb verdient door via een broker te boeken. Ik heb ooit wel een probleem gehad (Martinair stopte met passagiersvluchten) en dat werd keurig door het toen nog in Nederland gevestigde Supersaver opgelost.

@Ron Notenboom Wij vliegen eerste week juni, je leest het wel. (geboekt bij WTC-AA Tickets en vliegen met BA)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tantelotje »

richardbrand schreef:
21 apr 2020, 16:47
Vandaag bij Delta onze tickets voor augustus geannuleerd via hun klantenservice. Ging heel makkelijk onze bevestigingscode en eticket nummers waren genoeg om een ecredit te krijgen dat we kunnen gebruiken tot mei 2022.
Heel netjes van Delta hoe ze dit oplossen!!
Ik heb hierover met Delta ook contact gehad. De dame aan de klantenservice gaf aan dat we hier dan niet een losse mail of iets dergelijks van krijgen maar ter zijner tijd met onze huidige ticketnummers een nieuwe boeking kunnen maken. Ik vroeg mij even af of dit ook de boodschap is die jij ook hebt gehad, of dat jij wel een losse mail met ecredit hebt gehad? Anders voelt het een beetje gek omdat je niets meer hebt, omdat je huidige trip ook uit het systeem is.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jolanda68 »

Gisteren heb ik maar weer eens een Messenger gesprek met United opgestart. Verteld dat er met Cheaptickets geen contact te krijgen is en ik graag voor 30 april wil annuleren vanwege de credits. Ik kreeg weer de reactie dat het via de broker moest. Uitgelegd dat er geen contact mogelijk was en ik toch echt wilde annuleren. Ze gaven nog aan dat ik pas 29 mei zou vliegen en nog tijd had, ze kennen hun eigen regels ook niet blijkbaar. Dus na nog een beetje vriendelijk aandringen eindelijk....ze gingen het cancelen :clap: . Eerst nog voor de zekerheid gevraagd of ik wel in aanmerking zou komen voor de credits, ja, 24 maanden na eerste boekingsdatum te gebruiken. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een gecancelde vlucht :D (eigenlijk nog nooit gehad :wink: ). Nu staat hij bij MyTrips op de United website inderdaad onder gecancelde vluchten. Bij Cheaptickets staat hij er nog in, maar dat zal eerdaags ook wel komen. Nu benieuwd wanneer ik bericht krijg van Cheaptickets, misschien dat zij toch nog proberen een refund via United te regelen, want dat was wel wat op hun website staat, dat ze dat vragen bij de maatschappij, met vermelding "indien mogelijk".

(het was via de broker ongeveer € 300,00 p.p. voordeliger, daarom niet rechtsreeks geboekt, nog nooit gedaan en nog nooit problemen).
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

b_talens schreef:
23 apr 2020, 11:06
dit is gewoon niet waar . oa ik en anderen hier hebben wel degelijk dingen zelf met united kunnen regelen terwijl er geboekt is via een broker . omboeken , voucher of geld terug .. gewoon met united zelf te regelen . gate1 had dit ook zelf gecommuniceerd op hun website dat je zelf met united contact kan opnemen .
Er is niemand die beweert dat het niet kan. Ik zie hier echter pagina, na pagina verschijnen dat het niet kan. Dan maakt het mij niet uit wat gate1 wel of niet op hun website zet.

Mijn punt is, en blijft, dat als je rechtstreeks bij een maatschappij boekt niet te maken hebt met een tussenpersoon.
b_talens schreef:
23 apr 2020, 11:06
ook in jouw voorbeeld van de mediamarkt stap ik meestal rechtstreeks naar de fabrikant als er nog garantie is en dat wordt altijd geaccepteerd en gaat het product rechtstreeks naar het reparatiecentrum van de fabrikant.
Ik vind het leuk dat je er van alles bijhaalt. Maar mijn voorbeeld betreft een tv die niet geleverd wordt door een tussenpersoon. En dan ga jij dus klagen bij de fabrikant/ Ik wens je veel succes.
b_talens schreef:
23 apr 2020, 11:06
mijn ervaringen met amerikaanse klantenservice van airlines zijn daar in tegen veel slechter dan die in Europa
Dat mag. Wederom ik heb die ervaring niet. Ik geef alleen maar een tip. Doe er mee wat je wilt. Ik heb sowieso het idee dat ze in Nederland niet weten wat het woord service inhoudt.
b_talens schreef:
23 apr 2020, 11:06
ik vind sowieso de amerikaanse airlines veel slechter en minder vriendelijk om in oplossingen te denken als er wat gebeurd dan europese . mijn slechtste ervaring ooit is met delta . op 1 vakantie gingen er zoveel mis en van klantvriendelijkheid was weinig te merken .
Dat mag. Wij vliegen bijna altijd met Delta. En ik kan me geen betere maatschappij voorstellen.
b_talens schreef:
23 apr 2020, 11:06
zo zie je maar dat het niet zo zwart wit is . wat er eerder al is aangegeven . ik heb vele malen bespaard door bij brokers te boeken dan ik nu zou verliezen … het scheelt soms honderden euro's per keer . dus wie is er slimmer
Ik denk dat er hier legio mensen zijn die niet met regelmaat in een vliegtuig zitten of naar Amerika gaan. Ik snap dat die mensen het wellicht door een reisbureau laten regelen. Gewoon omdat ze daar een beter gevoel bij hebben. En dat snap ik volkomen. Dat mensen geld willen besparen snap ik ook en het dus zelf proberen uit vogelen snap ik ook. Alleen loop je daarbij risico's. Die zul je 9 van de 10 keer niet eens in de gaten hebben. Maar als ze er dan een keer zijn wil ik ze graag met 1 belletje oplossen ipv dat ik er voor honderden euro's hoofdpijn aan heb.
driel24 schreef:
23 apr 2020, 12:28
Toch vind ik u altijd wel een beetje bozig reageren. Volgens mij nergens voor nodig.
Kan je me aangeven waar dat gebeurd? Dan pas ik het voor je aan...
driel24 schreef:
23 apr 2020, 12:28
Als je bij een broker boekt (in ons geval wel 400 euro pp goedkoper) heb je toch gewoon rechten ?
Wij hebben hier, ondanks dat het goedkoper dan direct boeken was, lange tijd voor moeten sparen.
Je mag dan in dit topic, volgens mij de juiste plaats, best vragen stellen.
Uiteraard heb je rechten. Alleen liggen die rechten bij de partij waar je boekt. Daar zul je dan moeten zijn. En er is niemand hier die niet beweert dat je hier geen vragen mag stellen. Maar als je ze dan stelt lees dan ook even de reacties van mensen die je waarschuwen voor het boeken bij dit soort organisaties. Zeker als je lange tijd hiervoor moet sparen. Er is niemand hier die je iets verplicht. Alleen heeft alles in deze wereld zn prijs. Ook in de vliegwereld. Zo wordt je aantal overstaps beperkt of niet, heb je een betere zitplek of niet, betere vliegtijden of niet, betere overstaptijden of niet, enz.
Dan hebben we het niet alleen over nu in een bijzondere situatie, maar daar wordt hier al jaren over gesproken.

En als laatste, vraag hier dan of mensen meekijken voor je als je tickets zoekt. Wellicht kan je dan het verschil beperken.
georgesken schreef:
23 apr 2020, 12:56
True: bij problemen duurt het meestal allemaal iets langer en zorgt dat initieel soms voor wat frustraties. maar het komt uiteindelijk wel goed. Ik daag al de non- believers uit hier op het forum 5 cases te vinden waar het uiteindelijk volledig is misgelopen en geen aanvaardbare oplossing is gekomen.
Het gaat er mij niet om of het uiteindelijk wel of niet opgelost wordt. Ik wil gewoon zo min mogelijk gezeur en zo snel mogelijk van A naar B. Wij vliegen vaak met een gehandicapt kind. Dan kan ik er voor kiezen om ergens wat geld te besparen en maar te hopen of het goedkomt. Of ik kies er voor om dat niet te doen en zeker te weten als er wat misgaat dat het geregeld wordt.
georgesken schreef:
23 apr 2020, 12:56
En als er problemen zijn neem ik ook altijd eerst direct met de airline zelf contact op (met broker boeking) en quasi altijd wordt het zonder tussenkomst vd broker opgelost (misschien omdat ik status heb bij united en delta?)
Eén keer gevlogen met SAS. Stakende piloten. Eén belletje en binnen 5 minuten op een rechtstreeks vlucht van S naar Amsterdam. Keurig geholpen.
Ruud2004 schreef:
23 apr 2020, 13:17
@Almere vak V Je hebt Brokers en Brokers en het gaat echt niet om een "paar tientjes". Ik denk dat ik de afgelopen jaren (alleen op Amerika) honderden euro's heb verdient door via een broker te boeken.
Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Wij boeken dus nooit bij brokers. Vliegen prive regelmatig naar SF, PDX, SEA of YVR. Naar San Francisco regelmatig onder de €300. Naar Seattle en Vancouver meestal tussen de €300 en €400. En naar Portland eigenlijk altijd onder €500. Ik zie niet hoe ik hier honderden euro's ga besparen. Als ik dat al zou willen als ik alle ergernis hier lees.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

recidivist schreef:
22 apr 2020, 19:33
Vliegtickets.nl past voorwaarden aan na kritiek op reiscredit:www.rtlz.nl/life/artikel/5099431/vliegt ... credit-aan

In het artikel wordt aangegeven: "Het bedrijf laat in een reactie weten dat reizigers wel degelijk hun geld terug kunnen krijgen als zij dat willen."."[/i]
Dat is mooi :thumbup:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door driel24 »

hahaha dit is nou precies wat ik met een bozige reactie bedoel.
Iedereen hier begrijpt wat ik bedoel, behalve u.
Laatst gewijzigd door driel24 op 23 apr 2020, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richardbrand
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 18 jun 2011, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door richardbrand »

Tantelotje schreef:
23 apr 2020, 13:55
richardbrand schreef:
21 apr 2020, 16:47
Vandaag bij Delta onze tickets voor augustus geannuleerd via hun klantenservice. Ging heel makkelijk onze bevestigingscode en eticket nummers waren genoeg om een ecredit te krijgen dat we kunnen gebruiken tot mei 2022.
Heel netjes van Delta hoe ze dit oplossen!!
Ik heb hierover met Delta ook contact gehad. De dame aan de klantenservice gaf aan dat we hier dan niet een losse mail of iets dergelijks van krijgen maar ter zijner tijd met onze huidige ticketnummers een nieuwe boeking kunnen maken. Ik vroeg mij even af of dit ook de boodschap is die jij ook hebt gehad, of dat jij wel een losse mail met ecredit hebt gehad? Anders voelt het een beetje gek omdat je niets meer hebt, omdat je huidige trip ook uit het systeem is.
Ja dit hebben wij inderdaad ook gehad met de ticket nummers. Wij hebben een foto gemaakt van de computer met de ticketnummers en de bevestigings e-mail.
Dus ik ga er vanuit dat we bij hun in het systeem staan met ecredit
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
2020 Las Vegas-Anaheim-San Diego-Las Vegas
Gebruikersavatar
richardbrand
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 18 jun 2011, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door richardbrand »

ronenivonne schreef:
21 apr 2020, 17:38
Voor Augustus al? Mag je bij Delta alles omzetten zover vooruit?
Ja op hun website is alles tot september kosteloos te annuleren en om te boeken.
Alleen ging het niet via de computer en gaf hij foutmeldingen maar met een telefoontje binnen 5 minuten was het geannuleerd en werden de tickets omgezet in ecredit tot mei 2022 te gebruiken
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
2020 Las Vegas-Anaheim-San Diego-Las Vegas
Xa4tje
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2019, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Xa4tje »

Weer een vluchtwijziging bij United. Eerst AMS-EWR-SFO-HNL, nu is de vlucht van Newark naar San Fransisco er helemaal uit. Ook zijn de tijden veranderd. Hebben wij nu recht op annulering en restitutie? Geboekt bij Cheaptickets
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door eborn »

Xa4tje schreef:
23 apr 2020, 15:16
Weer een vluchtwijziging bij United. Eerst AMS-EWR-SFO-HNL, nu is de vlucht van Newark naar San Fransisco er helemaal uit. Ook zijn de tijden veranderd. Hebben wij nu recht op annulering en restitutie? Geboekt bij Cheaptickets
Het hangt er dus vanaf welke definitie alle partijen hanteren rondom annulering vanuit de maatschappij. Ik heb nog geen voorbeelden gezien van mensen die via een Broker geboekt hebben, waarbij United zelf iets heeft gecommuniceert. Maar dat komt misschien omdat de broker het communicatiekanaal is. Ik heb bijvoorbeeld flight changes ook nooit per mail van United zelf gehad, enkel van CP. Terwijl dat normaal natuurlijk wel zo is.

In mijn geval was ook de eerste vlucht weg. Ik kreeg bij navraag van CheapTickets de volgende bevestiging:
"Aan je boeking zie ik dat United Airlines je gehele heenvlucht inmiddels geannuleerd heeft. Dit betekend dat wij een volledige restitutieaanvraag voor je mogen verzenden"

Echter, vervolgens heeft CheapTickets de vlucht zelf geannuleerd (ik kreeg hier een melding van van United). Vermoedelijk omdat het BULK tickets betreft. Tot nu toe wacht ik nog op verder nieuws. Bij United staat wel al dat ik flight credit heb, maar ik doe daar voor nu maar even niets mee.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer